Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vagy mi vót benne... kilenc év ala tt már bitumen lett az olaj benne 😄
Ez valós dolog, a környezetvédelmi normák miatt van így. Minden motort elbasztak a folyamatosan szigorodó eu normák miatt.
q8 5w40 ment bele előtte meg elf 5w40
úgy néz ki nehezebb lett a lábam vagy valami ilyesmi.......
Ki tudja mit tett bele? 😆
Huszoneves ridegtartott fastra,egy olajtol nem lesz táltos.
De, sokat számít az olaj, pl. vejkó nc750x-be 10W-30 alacsony súrlódású olajat írnak elő, de az első két garis szervizében sima 10w-40-et tettek bele mondván az úgy jó és mondjuk az más dolog, de a váltó 15000-nél elkezdett kissé darabos lenni és hangos, én a közös osztrák túránk előtt lecseréltem az előírtra mire rekord alacsony fogyasztás lett legalább 1l-t csökkent és a váltó is csendesebb lett. Kamionoknál is nagyon észre venni az olajat nem véletlenül vergődök, hogy a szgk-nál semmi info nincs az olajhőfokról és nyomásról míg a nagyoknál ezek alapból látszanak és a 90000-es olajcserék után mintha kicserélnék a periódus kb. feléig a motort.
Mostanában sokat megyek különböző max. 4 éves, de inkább újabb 500le körüli kamionokkal, hát a legtöbb sokkal gyengébbnek érződik mint a 30 éves 400le-s euro2-es euro3-as gépek, nagyon le vannak korlátozva főleg alacsony fokozatban, hiába adok teligázt semmi sem történik, most egy új 480-as dafot vittem szervizre és az elég jól ment, de a renaultok minden semmiségre elveszik az erőt.
akkor valami lett a jobb lábbal mert nagyon gyorsulok
Nem.
ha már olaj
lézezik az hogy lecseréltem az olajat és jobban gyorsul az opel?
8-9 éve cseréltem utoljára azóta csak öntögettem rá
új olajnak jobb a hőértéke aztán jobban ég a hengerekben?
legalább olyan szarul nézett ki az olaj mint a toyotában, pedig a toyota 39 ezret ment az olajjal az astra max 20 ezret
Mondjuk ehhez képest csodálkozom hogy megy az öreg 120 multijet,bár az emelkedőt úgy megérzi mint anno a rába teherautók. 🤣
Tuti nem az eredeti blokk,és már zörög a vezerműlánca is.Ki kéne cserélni.
Jah....
Csak az ős alap volt a ford puma,utána kutyulták a csigaevők rendesen.
Már csak azért is mert a cimbi utánnam félévvel vette és az már kétezres motorral volt......
Mondjuk ez a 170lovas is gyenge szerintem. Nem érződik hogy erősebb lenne mint a 10évvel öregebb 140lovas crafter, pedig a ford többet eszik.
Nem vagyok.biztos de az adblue szerintem a kétezres motorokhoz ment már. Az utolsó egyik nem adblust én hoztam el 2017 augusztusában, utána már csak azzal volt, de sztem azok már nem 2.2-esek
Az kétezres motor már. 2.2 nem volt adblueval. Az adblunak meg az a titka hogy mindig tele kell tölteni.
De a történet ugyanaz. Olajcsere max 15 ezrenként és jó az.
Nem,az még fosgyenge is talán má nem garis 19 környéki.Azok még 2,2.
Nem. Ennek csak egy titka van, a gyári olajcsere ciklust felülirni és ÚJKORÁTÓL 10-15 ezrenként olajcsere. Ilyen motorral ment az előző autóm több mint 250 ezret és az uj gazdájánál megy most is ugy hogy se hiba se probléma se egr se olajevés, sose kellett utántölteni olajat.
Ja hogy te már a 2.0-ra gondolsz aminek annyi köze van a 2.2-höz hogy ford.
A cégesbe 140van, semmi baja. A fékek koptak le róla 2x. De se adblue, se olajfogyasztás se semmi 🤷🏼‍♂️ ez a legnagyobb, leghosszabb és 170lovas.
A customokra mondják hogy szarabbak.
Hallom én is hogy van baj ezekkel a 2.0 motorokkal. Na majd ha a vw-ford egy csoport lesz a teherautókban 😂
Van szolnoki matracos ceg,volt adblue gond,eszi az olajat rendesen,varpalotan regeneraltak a dpf-et,vagyis kimostak,atvittek a ceghez,ra dgy hetre totalcar lett a blokk,nem biztos hogy a mosas miatt,de pingvineznek.
Semmi baj azzal a ford motorral HA időben kiszedik a porlasztót és bemérik. Semmi más baj nincs velük.
Vótmá.....minden motor turaendúró, csak a felhasználás jellege határozta meg......
az egy tuti cucc volt csak nem magyarországon ahol 100 sofőrből 99 seftel a gázolajjal
egy helyi üdítős kamionjával lett teszelve neki bejött, mert ő nem lopta saját magától a gázolajat
800e.