Norvégok 98%-ban vízerőműből van a villanyuk. ezért kezdett ott terjedni a villanyautózás. És már nem támoagják hanem a füstösöket büntetik.
Ráadásul pont azért kezdték el, mert pontosan tudták hogy nem lesz mindig pénz az olajból.
Arabok, kínaiak pont ugyan ezt csinálják.
Illetve nem tudom honnan lesz a belsőégésű autókra támogatás, mert ha megszűntetik azt hogy ingyen szennyezheted a levegőt, akkor rögtön nem lesz olyan olcsó.
8 literes fogyasztással számolva kb 10 milla az üzemanyag költség
az olajcserék meg kb egy milla
persze ez nem spórolás mert a villany nincs ingyen de egy 5 millás napelem szettel már elég sokat lehet tölteni
A norvegot is csak az állami tamogatas tolta elore.Anig van penz az olajbol addig jo.
Mondjuk ha kiütik az oroszok a norveg olajipart H-101,H-55 el nem tom hogy lesz a lové villanytamogatasra.
na ez meg azért van ,mert abban a kategóriában amiben nekem van rá szükségem számomra nem elérhető az ára, már úgy értem, hogy olyan áron amit pofátlan módon kérnek érte nem megtérülős beruházás mondjuk 5 éven belül(kezeit széttáró) Másrészt többnyire hosszú távokra használom és nekem nem opció 130 kilóméteres hatótáv közel 25-30 millió + áfáért(kezeit széttáró) Futárokkal szoktam beszélgetni akik a nagydobozos full elektromos forddal járnak nekik napi 90 címnél is elég a 130 kilóméter hatótáv. Annak a vállalkozásnak megéri. Szóval a furgon drága is villanyosban meg keveset is tud számomra ennyire egyszerű a válasz a kérdésedre.
Ha hétköznapi rohangálásra használnám az autót mint te és a nagyátlag akkor nekem is elég lenne egy személyautó. Akkor a támogatással vettem volna magamnak egy 3-4-500 km er hatótávú villanyost. Bár többször leírtam már nekem egy személyautó egy tányér pörköltet nem ér, mert mind a hobby-m, mind a munkáim igénylik a nagy rakteret. Ehhez képest a szuper passzátodnál nem is eszik lényegesen többet 5-6 liter között mozog a fogyasztása a megengedett 90 km/h-nál, autópálya 140-nél sem szalad 8 liter fölé tonna súllyal sem a hátuljában(kezeit széttáró)
Had kérdezzem meg,hogy lehet hogy a másik autód dizel?Azt mondtad nem szeretsz fizetni ha nem muszáj.Sőt,tulajdonképpen te hülyézed azokat akik benzint vagy gázolajat tankolnak.
Az egyik helyett elég lenne, nem pluszban, így nem modasz le a hatótávról ha kell, de amikor többnyire közelben rohangálsz, akkor pont jó lenne. Általában a hagyományos autók háttérbe szoktak szorulni a családban ha bekerül egy villanyos.
Nem mondom hogy mindenkinek kijöhet a matek, de... https://villanyautosok.hu/2023...
(mondjuk az utolsónál, ne kérdezd hogy lehet 200ezer km-en 10milliót megspórolni, mert azt én is szeretném tudni)
Csinálják csak, sok milliós jövedéki csalásra ad lehetőséget nekem, mert a napelememre nem tudnak órát tenni. Sőt azt sem fogják tudni hogy van napelemem. Vannak már baromi jó cserép kinézetű rendszerek 😁
Amíg lehet kapni foszilist addig tuti nem lesz drágább. Nem ez a cél egész egyszerűen.
Adóztatás lesz. Úgy tippelem hogy amikor az úton futó autók 20-30% villanyos akkor fog ez bekövetkezni, mert azt megérzi az állam kassza, és hát azért az utak fenntartását is kell fizetni valamiből, így szerintem jogos is az ilyen irányú adó.
Viszont én km. alapú útdíjra számítok, nem általány adóra. Áramot esélytelen megadóztatni úgy. Túl könnyű csalni vele, de ha az lesz adóztatva akkor fogok is csalni vele 😂
Ugyan akkor a belsőégésűvel továbbra sem fog senki jobban járni, arra ügyelni fognak.
Norvégiát érdemes megnézni ott hogy történt ez, mert ők 10évvel előttünk járnak a villanyosításban.
Jelenleg ugye ott konkrétan drágább egy benzines, vagy dízel mint az elektromos megfelelője. Illetve van rá egy rakás adó a szennyezés miatt. Így hiába nincs már semmi kedvezmény az villanyautókra ott, mégsem lett hirtelen népszerű a TDI. Máshol sem lesz ez másként.
Én 30-al is szoktam. A belső sávban, mert ott simább az út és úgy kevesebbet fogyaszt, így meg akár 1000km-et is megteszek 200 forintból. Ha Opel Astrást látok, akkor pedig még lassítani is szoktam, hátha veled baszhatok ki 😆
Amíg volt pályázat, addig 3milliárd volt a keret, ennek felét a taxisok támogatása vitte el.
Maradt a polgároknak 1.5milliárd.
Egy szaros plakát kampány darabjáért meg ~5milliárdot szoktak kifizetni mindkét oldalon.
Ennyit a villanyautók támogatásáról.
na nekem meg nincs pénzem tankolni nem lehet mindenki gazdag tűzoltó és festő is egyszerre(kezeit széttáró) nekem csak az ingyenre van pénzem(kezeit széttáró)
https://www.tesla.com/en_eu/solarroof