a kéttonnás suvnak 2 x olyan súlyt kell elvinni mint a dákónak(gondolkodós) a 2 tonnás suvnak, hogy egyáltalán megmozduljon kell 200 lóerős motor(gondolkodós) Szerintem az a zsákutca, hogy ilyen nagy szarokba erőltetik a vellanyhajtást(gondolkodós) A kis dákó vagy 42 lóerős 😆 Még is elvisz 4 embert a-b-be 100-as tempóval. Egy töltéssel nyáron 250 km-ert a legzordabb télen is elmegy 180 km-ert mondjuk ott már be kell nyomni az eco gombot(kezeit széttáró) A 42 lóerőnek legfeljebb az autópályán mutatkozik némi negatív hatása, de aki ilyen autót vesz az nem autópályafelhasználó(kezeit széttáró) A nej autójában 11 000 km-er van 10 hónap alatt(kezeit széttáró) Ebből mondjuk 9500 városi közlekedés. Hosszútávara is el lehet vele menni de az már kompromisszumos. 200 kmenként meg kell állni 40-50 perc töltésre ami mondjuk egy mol pluginál 2-2500 Ft. Tehát ha 1000 km-er akarnék vele megtenni az nem lenne okos gondolat(kezeit széttáró) 5*45 perc plusz a vezetési időhöz mérten(óranézegetős) meg 10-12 ezer Ft. Bár összegben még így is fele egy kisfogyasztású autóhoz képest is de a plusz 4 óra nem hiányzik(kezeit széttáró) Aki olyan kishatótávú autót vett mint én annak arra kell használni amire való(kezeit széttáró) A lényeg az, hogy legfeljebb annyit kell vele menni amennyit 1 töltéssel oda-vissza meg tud tenni (kezeit széttáró)
Nálam 60%-k a fordulópont, 10 %-k tartalékot hagyok. Ez azt jelenti, hogy kőrös-pest oda vissza megvan 1 töltéssel. (nyáron) A kis dákót nem kell lenézni, mert a dákó a maga nemémben világbajnok(kezeit széttáró) Csináltak egy városi kisautót ami még a környező agglomerizációkban is jó(meghajlós) Mindent hoz amit ígértek. (meghajlós) Nekem eddig több mint 800 liter benzin megvásárlását spórolta meg 10 hónap alatt az előd autóhoz képest(dollárjeles)
Mivel napból töltöm még zöld is vagyok (fetrengős) Mert számítanak a bébifókák a nyugodt alvásomhoz 😅
Aki meg napi szinten ingázni használja melóba 100-150 km oda vissza annak meg egyenesen parádés mert a maximumot ki tudja spórolni belőle(meghajlós)
De hát nem is lehet összehasonlítani,ha egy autó lemerül akkor ott rohadsz meg mellette,egy aksis fúrónál van lehetőséged több aksit tartani,csak egy csere és mehet tovább.Autó,aksi csere?
A pénz az csak papír,fogyóeszköz.Ha ezer lesz akkor ezer lesz.Mondtam már,akkor én is drágábban fogok dolgozni.Ennyi.Fogadjunk hogy téged jobban meg fog hatni?de te tényleg úgy gondolod hogy nem fog felzárkózni az elektromos autó fenntartása?Egy kisebb vagyont fel mernék tenni rá hogy egy elektromos autó üzemelése 5 év múlva annyi lesz mint egy most egy benyás.
Félreérted az egészet. Mindent a megfelelő helyre. Akkussal amikor egy lyuk kell a kerítésen, ha sok, akkor már kihúzom a hosszabbítót. Elektromos járgány kis útra, hosszúra vagy folyamatos üzemre belsőégésű. Mindig azt mondják a technológia mellett érvelők, hogy mindenki 100kW-os töltő mellett lakik, ahol mindig van hely, vagy éppen saját.
A benzines fost meg 5 perc alatt egy Münchenig tartó üzemanyaggal látom el. De mondom, ez nem azt jelenti, hogy a másik nem jó. De jó, csak nem mindenre. Majd megnézem, mikor lesz elérhető módon akkus kamion (nem érdekel, hogy mostanában csináltak egy-két demójárgányt, annak infrastruktúra is kell), meg a vasút felett mikor bontják el a felsővezetéket.
blődi(gondolkodós) Én ingyen autózom(kezeit széttáró) Te meg állhatsz a benzinkúthoz hamarosan 1000 ft-os benyáért(kezeit széttáró)
De legalább 5 perc alatt telinyomod a 80 lityós tankot 80 ezerért 😂
Épp úgy, mint az elhasznált akkuk újrafeldolgozása vagy semlegesítése. És igen, a lítiumot ott is ki kell bányászni.
A technológiákat egymáshoz kell hasonlítani. Egy elektromos autó modern eszköz, tehát egy modern autóhoz kell hasonlítani, nem egy sok évtizedes karbis autóhoz mondjuk. A beszerzés dotációja megbolondítja a számolást, ezért a teli árat nézzük. Egy modern autóhoz képest egy elektromos soha nem dolgozza le, vagyis amikorra már gazdaságtalan lesz esetleg üzemben tartani, azt a különbséget, amennyi az ár és a fogyasztás különbsége ad.
De lehet keresni olyan szempontot, ahol jól jár az ember, erre azt mondom, hogy persze, amíg van ingyen töltő, addig mindenképpen nyerő, de majd ha mondjuk piaci áron kell tölteni, akkor is? Az egyéb nehézségek, amiket persze nem a technológia számlájára írnék, hogy a családi házas az csak-csak feltölti éjszaka, igy az akkor nincs napáram meg széláram, van az atom meg a szén meg a gázáram, de egy lakótelepi buzi az hol? Tudom-tudom, a panelproliknak kisebb gondjuk is nagyobb mint az elektromos autó megvásárlása és töltése.
Szóval nehéz az összehasonlítás, nem is vállalkoznék rá, de az nem jó, hogy a támogatott beszerzési ár és az ingyentöltéssel hasonlítsuk össze a magyarországi átlagautó környezetszennyezésével.
De hangsúlyozom: a technológiát nem ócsárolva, hanem elismerve annak előnyeit.
Neeee ,nekem gecidraga az a 18 millio,meg a vellanydako 7,5 millajat is sokaloom.Pont.
De ha megelolegeznel egy hasznalt modell S-t duzzogva hasznalnam. 😆
amúgy a villanyos téren az bosszant csak hogy mindig kell valamit találni miért nem jó az a kocsi
pl egész évben lehet vele faszán ingázni, de mivel 3 évente elmegy a család horvátba nyaralni nem jó, mert mi úgy autózzuk le a 700km távot hogy egyszer sem állunk meg, még hugyozni sem mert egy 5 literes pet palackba csorgat az egész család
érdekes az akkus fúrógépnél senki sem sír azért mert nem lehet vele fúrni 12 órát folyamatosan, bezzeg a vezetékessel meg igen, és még olcsóbb is meg akkut se kell venni bele 5 évente másikat
ja,csak ezt nem mondták ki 100x évvel ezelőtt.A belsőégésűnek vége lesz 150évnél,(európába ugye)máshol menni fog még tovább a gyártás.De olyan még nem volt hogy még át sem álltunk teljes mértékben egy új technológiára de már azt mondjuk hogy nem ez a hosszútávú jövő.A toyota pl nagyon eltökélt a hidrogén mellett.
én nem vagyok hívő, a hívők azok gyakorolják az amiben hisznek
ha nyernek anyámék a lottón akkor veszek egy nagy akkus villanyos kisbuszt amiben van hőszivattyús fűtés, pecázni pont jó lesz
ezt a gyártási folyamatok energia számolását nagyon nehéz megállapítani
pl senki sem számolja az olajfúrás hardver költségeit, vagy ha igen akkor az extra költségeket nem, pl tengeri fúrásnál jön egy nem várt esemény és egy csomó olaj a vízbe kerül
az a nagy igazság hogy a szőrén ült lovak óta nincs zöld energiás közlekedés, csak káros és kevésbé káros alternatívák vannak
Nálam 60%-k a fordulópont, 10 %-k tartalékot hagyok. Ez azt jelenti, hogy kőrös-pest oda vissza megvan 1 töltéssel. (nyáron) A kis dákót nem kell lenézni, mert a dákó a maga nemémben világbajnok(kezeit széttáró) Csináltak egy városi kisautót ami még a környező agglomerizációkban is jó(meghajlós) Mindent hoz amit ígértek. (meghajlós) Nekem eddig több mint 800 liter benzin megvásárlását spórolta meg 10 hónap alatt az előd autóhoz képest(dollárjeles)
Mivel napból töltöm még zöld is vagyok (fetrengős) Mert számítanak a bébifókák a nyugodt alvásomhoz 😅
Aki meg napi szinten ingázni használja melóba 100-150 km oda vissza annak meg egyenesen parádés mert a maximumot ki tudja spórolni belőle(meghajlós)
A benzines fost meg 5 perc alatt egy Münchenig tartó üzemanyaggal látom el. De mondom, ez nem azt jelenti, hogy a másik nem jó. De jó, csak nem mindenre. Majd megnézem, mikor lesz elérhető módon akkus kamion (nem érdekel, hogy mostanában csináltak egy-két demójárgányt, annak infrastruktúra is kell), meg a vasút felett mikor bontják el a felsővezetéket.
Addig csak a sötétzöld duma van.
De legalább 5 perc alatt telinyomod a 80 lityós tankot 80 ezerért 😂
A technológiákat egymáshoz kell hasonlítani. Egy elektromos autó modern eszköz, tehát egy modern autóhoz kell hasonlítani, nem egy sok évtizedes karbis autóhoz mondjuk. A beszerzés dotációja megbolondítja a számolást, ezért a teli árat nézzük. Egy modern autóhoz képest egy elektromos soha nem dolgozza le, vagyis amikorra már gazdaságtalan lesz esetleg üzemben tartani, azt a különbséget, amennyi az ár és a fogyasztás különbsége ad.
De lehet keresni olyan szempontot, ahol jól jár az ember, erre azt mondom, hogy persze, amíg van ingyen töltő, addig mindenképpen nyerő, de majd ha mondjuk piaci áron kell tölteni, akkor is? Az egyéb nehézségek, amiket persze nem a technológia számlájára írnék, hogy a családi házas az csak-csak feltölti éjszaka, igy az akkor nincs napáram meg széláram, van az atom meg a szén meg a gázáram, de egy lakótelepi buzi az hol? Tudom-tudom, a panelproliknak kisebb gondjuk is nagyobb mint az elektromos autó megvásárlása és töltése.
Szóval nehéz az összehasonlítás, nem is vállalkoznék rá, de az nem jó, hogy a támogatott beszerzési ár és az ingyentöltéssel hasonlítsuk össze a magyarországi átlagautó környezetszennyezésével.
De hangsúlyozom: a technológiát nem ócsárolva, hanem elismerve annak előnyeit.
Mint régen az a ledes szar fogyasztáscsökkentő az autókba. 😂
De ha megelolegeznel egy hasznalt modell S-t duzzogva hasznalnam. 😆
pl egész évben lehet vele faszán ingázni, de mivel 3 évente elmegy a család horvátba nyaralni nem jó, mert mi úgy autózzuk le a 700km távot hogy egyszer sem állunk meg, még hugyozni sem mert egy 5 literes pet palackba csorgat az egész család
érdekes az akkus fúrógépnél senki sem sír azért mert nem lehet vele fúrni 12 órát folyamatosan, bezzeg a vezetékessel meg igen, és még olcsóbb is meg akkut se kell venni bele 5 évente másikat
pár hármas volt eddig a maximum
ha nyernek anyámék a lottón akkor veszek egy nagy akkus villanyos kisbuszt amiben van hőszivattyús fűtés, pecázni pont jó lesz
pl senki sem számolja az olajfúrás hardver költségeit, vagy ha igen akkor az extra költségeket nem, pl tengeri fúrásnál jön egy nem várt esemény és egy csomó olaj a vízbe kerül
az a nagy igazság hogy a szőrén ült lovak óta nincs zöld energiás közlekedés, csak káros és kevésbé káros alternatívák vannak