ja jól írja penny meg a lidl(kezeit széttáró) Na azon a kettőn próbáltuk ki először a töltést de nem sikerült(fetrengős) Ahol fizetni kell érte ott rögtön megy(fetrengős) Töltöttünk már ikeánál is, ha pestre megyünk soroksáron szoktunk kajálni. Próbakép felraktuk. kb. 40-50 percet szoktunk ott elbaxni addig az is telenyomta a - 80 km-ert kb. egy ezresért(kezeit széttáró)
Mi még egyszer sem töltöttünk ingyenes töltőn így pl. nekünk semmi jelentősége(kezeit széttáró) kb. 5* kellett még házon kívül tölteni az autót a 10 hónap alatt. (kezeit széttáró) Legutóbb 31-én amikor Oroszlányba mentünk. Akkor gyorstőltőn belevertem sok áramot 2136 Ft-ért. ennyibe került 340 km 😆
Hát az az osztrákok miatt lett ennyire szar keserű(fejét fogó) Ha még megtalálom bár nem hiszem befényképezem. A nagypapi itta régen ezeket az unikumokat. Halála után találtunk az ágy alatt néhány kartonnal. Azokkal barikádoztuk el az ágy alját, hogy a nagymami macskái ne járjanak az ágy alá szarni 😆 Szétosztottuk a rokonságnak, néhány palackot megtartottunk de már megiszogattuk a 90 es évek közepén. Ha jól emléxem 80 as években gyártódott asszem 28 Ft+üveg volt az ára. Nos az még véletlenül sem volt olyan keserű, mint a mostani szar unikumok(fülét bedugó) Annak kb. olyan volt az íze mintha most az unikumot felesbe öntenénk a jégerrel(kezeit széttáró) Aztán a hazai gyártás elkezdett osztrák piacra dolgozni. Azóta olyan keserű és szar az unikum(kezeit széttáró)
Aktuálisan azért ez még mindig jobb alternatíva mint a legtöbb lehetőség.
Napelem jó, de abból nincs elég zsinóráram egyenlőre. Kell sok év mire át tudja venni egy atomerőmű bődületes és egyenletes termelését a megújulók.
Azok nem okosok. Teljes ciklussal csúnyán megbukik bármilyen belsőégésű. És érdemes lenne megnézni a magyar energia mérleget.
50-60% CO2 mentes termelés, tehát már itt bukik ez az elmélet, hogy "szénerőművekkel töltik a villanyautókat".
(szénerőmű 8-10% termelés nálunk)
300-600 LE meg azért kell, mert fura mód villanymotorból ezek hatékonyabbak. Ellentétben egy belsőégésűvel.
Plusz ugye rengeteg gyengébb modell is kapható. A legtöbb olcsó modellt ilyen 100-150LE-ra lövik be. Bár ez leginkább csak szoftveren múlik.
Ilyen az amikor a tájékozatlanok okoskodnak 😂
Már évek óta fizetősek a töltők. Kb. 2 bolt van ahol még ingyenes. A Penny és a Lidl régebbi töltőinél, de az is kb. ilyen nesze semmi fogd meg jól, mert hát ingyenes töltőnél minek törekedjenek normális szolgáltatásra?
Ja egyet kihagytam. A Teslák még mindig ingyen töltenek itthon 😝
De igazából legtöbben ennek is örülnénk ha fizetős lenne, mert akkor az használná csak akinek tényleg szükséges, mert most ha látni akarod Magyarország összes és legcsóróbb és fillérbaszó Tesla tulajdonosait, mindet megtalálód a Fóti töltőn 😂
kevered a dolgokat
az energia tárolásnál sincs sok veszteséged
persze ha feltöltöd májusban és karácsonykor használod csaknakkor ugrik némi energia a levesbe
az energia sűrűség hogy jön ide? semmi köze hozzá
amúgy nézheted úgy is hogy egy akku 300 kg de legyen akár 500 is ( a többi kacaton meg spórolsz pár kilót)
500 kg benzinnel mennyi km tudsz elnenni? tuti nem annyit mint 500 kg akkuval
500 kg nafta 8-10 ezer km 500 kg akku meg többszázezer km
szóval lehet itt az akkus kocsiról is igaz történeteket gyártani még akkor is ha hibás a következtetés
amúgy az akkukról még mindig a régi savasok ugranak be az embereknek azért gondolják hogy nagy és nehéz ráadásul kurva lassú tölteni, még azok is akik láttak már másféle akkut
létrznek már olyan sorozat gyártott kocsik-töltők amik 5 perc alatt 100+ km távnyi áramot tud tölteni
Persze hogy az. 7liter benzin energia tartalmával én 400km-et megyek autópályán 130 felett.
Te 100-at. Vagyis sokkal inkább 4*es a hatásfok 😁
És ki a faszt érdekel az energia sűrűség, ha bőségesen belefér a szükséges energia mennyiség?
Sőőt. Nem hogy belefér, de sokkal több hely is marad a kocsiban. És manapság az sem igaz hogy sokkal nehezebb lenne, szóval igazából tök alaptalan a nyünnyögésed.
az atom egy kibaszott bonyolult hőerőmű
nem rossz csak ugyanaz a múlt évezredes technológia 1000x több hiba lehetőséggel
de a pakura égetéstől némileg zöldebb energia, egészen addig amíg nem a szomszédos portán akarják tárolni a kiégett cuccokat
Ja,volt egy ilyen vicces kép,a lényeg az volt hogy repült az égen egy csomó repülő egy irányba, lentről figyelte a gyerek és kérdezte az apjától:
-Apa,hova mennek azzal a sok repülővel?
-Azzal fiam,mennek megbeszélni az országok vezetői hogy a mi autónk mennyire szennyezi a környezetet.
én még mindig azt mondom hogy párszáz erőműben lecsökkenteni a károsanyag kibocsájtást sokkal egyszerűbb mint több millió kocsin
szóval még ha szenet is égetnek a villany előállításához még mindig jobb mint a sok füstös kocsi a városban
most vonatkoztassunk el attól hogy eléget a nép mindent is ha ilyen gázárak lesznek
Van egyszer a bolsi logika, hogy elektromosat úgy is csak a gazdagok vesznek, nekik minek a segítség. Ezen lépjünk túl, habár van benne logika.
Azután van az, hogy az ingyen töltés ellenére is olyan kis számban vannak az összeshez képest, hogy a legkörnyezetszennyezőbbek újra cserélése több haszonnal járna.
Azután van az, hogy már tagadhatatlan az, hogy a fizika egy kegyetlen dolog, A-ból B-be jutni ugyanannyi energia kell, aztán azt az autóban elégetni vagy egy erőműben és azt eljuttatni az autóba, szinte mindegy.
Azután van még az, hogy okosak szerint egy teljes ciklussal számolva, az elektromos autó tulajdonképpen semmi előnnyel nem jár egy korszerűhöz képest, mert amit esetleg spórol a hajtáson, az az autó előállításán elmegy.
A saját véleményem szerint meg, amikor előállnak a 300-600 lóerős autókkal, azt tényleg minek is? És pláne ingyé' tölteni.
A szuperzöldséghez meg csak azt tudom megjegyezni, hogy amíg a zoknimat 15 ezer km-ről hozzák, a banánt is, tonnaszámra égetik a benzint a forma 1-es versenyen, csak a facebook szerverekhez szükséges áram előállítása millió tonna füstgáz, addig nekem senki ne beszéljen a környezetkímélésről. Ez utóbbit nem neked, ezt csak úgy.
Napelem jó, de abból nincs elég zsinóráram egyenlőre. Kell sok év mire át tudja venni egy atomerőmű bődületes és egyenletes termelését a megújulók.
50-60% CO2 mentes termelés, tehát már itt bukik ez az elmélet, hogy "szénerőművekkel töltik a villanyautókat".
(szénerőmű 8-10% termelés nálunk)
300-600 LE meg azért kell, mert fura mód villanymotorból ezek hatékonyabbak. Ellentétben egy belsőégésűvel.
Plusz ugye rengeteg gyengébb modell is kapható. A legtöbb olcsó modellt ilyen 100-150LE-ra lövik be. Bár ez leginkább csak szoftveren múlik.
Már évek óta fizetősek a töltők. Kb. 2 bolt van ahol még ingyenes. A Penny és a Lidl régebbi töltőinél, de az is kb. ilyen nesze semmi fogd meg jól, mert hát ingyenes töltőnél minek törekedjenek normális szolgáltatásra?
Ja egyet kihagytam. A Teslák még mindig ingyen töltenek itthon 😝
De igazából legtöbben ennek is örülnénk ha fizetős lenne, mert akkor az használná csak akinek tényleg szükséges, mert most ha látni akarod Magyarország összes és legcsóróbb és fillérbaszó Tesla tulajdonosait, mindet megtalálód a Fóti töltőn 😂
az energia tárolásnál sincs sok veszteséged
persze ha feltöltöd májusban és karácsonykor használod csaknakkor ugrik némi energia a levesbe
az energia sűrűség hogy jön ide? semmi köze hozzá
amúgy nézheted úgy is hogy egy akku 300 kg de legyen akár 500 is ( a többi kacaton meg spórolsz pár kilót)
500 kg benzinnel mennyi km tudsz elnenni? tuti nem annyit mint 500 kg akkuval
500 kg nafta 8-10 ezer km 500 kg akku meg többszázezer km
szóval lehet itt az akkus kocsiról is igaz történeteket gyártani még akkor is ha hibás a következtetés
amúgy az akkukról még mindig a régi savasok ugranak be az embereknek azért gondolják hogy nagy és nehéz ráadásul kurva lassú tölteni, még azok is akik láttak már másféle akkut
létrznek már olyan sorozat gyártott kocsik-töltők amik 5 perc alatt 100+ km távnyi áramot tud tölteni
Te 100-at. Vagyis sokkal inkább 4*es a hatásfok 😁
És ki a faszt érdekel az energia sűrűség, ha bőségesen belefér a szükséges energia mennyiség?
Sőőt. Nem hogy belefér, de sokkal több hely is marad a kocsiban. És manapság az sem igaz hogy sokkal nehezebb lenne, szóval igazából tök alaptalan a nyünnyögésed.
BMW 1780kg
https://www.bmw.hu/hu/all-mode...
Tesla 1830kg
Szoval ez a "hatasfok ketszer jobb" maszatolás.
Egyébként szerintem mostanában már nem spórolnak akkorát, mert a villanyautó drága
nem rossz csak ugyanaz a múlt évezredes technológia 1000x több hiba lehetőséggel
de a pakura égetéstől némileg zöldebb energia, egészen addig amíg nem a szomszédos portán akarják tárolni a kiégett cuccokat
-Apa,hova mennek azzal a sok repülővel?
-Azzal fiam,mennek megbeszélni az országok vezetői hogy a mi autónk mennyire szennyezi a környezetet.
szóval még ha szenet is égetnek a villany előállításához még mindig jobb mint a sok füstös kocsi a városban
most vonatkoztassunk el attól hogy eléget a nép mindent is ha ilyen gázárak lesznek
Azután van az, hogy az ingyen töltés ellenére is olyan kis számban vannak az összeshez képest, hogy a legkörnyezetszennyezőbbek újra cserélése több haszonnal járna.
Azután van az, hogy már tagadhatatlan az, hogy a fizika egy kegyetlen dolog, A-ból B-be jutni ugyanannyi energia kell, aztán azt az autóban elégetni vagy egy erőműben és azt eljuttatni az autóba, szinte mindegy.
Azután van még az, hogy okosak szerint egy teljes ciklussal számolva, az elektromos autó tulajdonképpen semmi előnnyel nem jár egy korszerűhöz képest, mert amit esetleg spórol a hajtáson, az az autó előállításán elmegy.
A saját véleményem szerint meg, amikor előállnak a 300-600 lóerős autókkal, azt tényleg minek is? És pláne ingyé' tölteni.
A szuperzöldséghez meg csak azt tudom megjegyezni, hogy amíg a zoknimat 15 ezer km-ről hozzák, a banánt is, tonnaszámra égetik a benzint a forma 1-es versenyen, csak a facebook szerverekhez szükséges áram előállítása millió tonna füstgáz, addig nekem senki ne beszéljen a környezetkímélésről. Ez utóbbit nem neked, ezt csak úgy.