Engem megállítottak 62-vel, de elhajtott a rendőr. A 63-al menőt megbüntette.
Igaz én normálisan beszéltem vele, a másik meg elkezdett hazudozni, meg okoskodni 😆
Hozz külföldről. Tipikusan az a kategória amit pl nök vesznek, vagy átmenetileg kezdők aztán egy szezon alatt rájönnek, hogy túl kevés, majd árulják, csak eladni nehéz, mert évjáratonként van 100 darab eladó.
A, a 15 ló pont elég egy ilyen állítása szerint mérsékelten fitt faszinak. Ezen még talán bír kapaszkodni annyira hogy nem esik le, meg büntetlenül csavarhat csutkagázt ijedtében :-)
a sima nokia töltésvezérlő nem tudom mit csinál de a 2008-as telefonom akkuját egyre nehezebben tölti
új korában pár óra volt a töltés most meg ha este felteszem még reggel tölti és eléggé melegszik, inkább forró az akku
ellenben ugyanúgy kb 2 hétig megy egy feltöltéssel mint régen sim nélkül
nem tudom árulnak-e még hozzá gyári akkut vagy már csak utángyártott szarok vannak
Hyundai Kona, Chevy Bolt, villanyos Mini... azok mondjuk tudnak ilyet. 2014 utáni amcsi Nissan Leaf meg asszem pl. nem.
Ez valami spórolós kínai-román koprodukció, a tök tudja, van-e benne ennyi okosítás.
Nem csökkented harmadára. Annyi lesz, amennyit a nagykönyv megír. Ha a románok 10 évet saccoltak akku élettartamra, ez nem fogja csökkenteni.
Hogy mennyit NÖVELHETNÉL azzal, ha rendszeresen 80%-nál megállnál azt addig nem tudom, amíg nem ismerem a töltésvezérlő működését, mert ez már nem Nokia telefon, ahol sima CC/CV töltési sémával operáltak. Itt már szinte biztosan szoftveresen bele van piszkálva és a gyártó kompromisszumot köt a fizikával: 100%-ot ír a kijelző a teljesen töltött akkunál, de nincs fizikailag agyig töltve, csak mondjuk 90%-ig. Ugyanígy a műszerfal 0%-ot ír és sípol már akkor is a kocsi, amikor még van benne valóságos 10%, hogy a paraszt ne merítse túl.
A 100% és a 0% két kerülendő állapot, mert akkor vagy az egyik póluson van az összes Li+ ion, vagy a másikon. Ilyen esetekben az egymás hegyén-hátára zsúfolódnak a Li+ ionok és dendritesedés alakulhat ki, leegyszerűsítve fizikailag károsodik a cella. Ezért a gyártók az elméleti maximum feszültség és az elméleti seggre merült állapotot egy BMS áramkörrel (akkufigyelő) küszöbölik ki a korábban már említett módon.
De hogy a kínai/román együttműködés hol húzta meg ezt a biztonsági határt, az se te, se én nem tudhatjuk. És akármennyire nem tetszik, amit blekindex mond, a Li-ion akkuk így működnek.
a te válaszod jobban tetszik mint blekindexé (gondolkodós) ugyan is nálunk az kivitelezhetetlen, hogy 80%-ra töltsük az akksit itthon. Ahhoz fel kellene kelni hajnal 2-kor. persze lehetne baszakodni ilyen időzítőkapcsolóval mint a bojlernél, de nincs szándékomba.(kezeit széttáró) Na most amit Ő ír az valós félelem e,hogy 3-ára csökkentem az akksi élettartalmát ha mindig 100%-ra töltök? Egyébként a műszerfalon jelzi a töltési időt. 2 adatot ír ki. azt, hogy mennyi idő van a töltésből ha 100%-ik töltjük az akksit és mennyi a hátralévő idő 80%-os töltöttségi szintig. Valamiért a gyártó ezt mondjuk belerakta(gondolkodós)
A kábel biztonságosan használható 22kw-os valtoaramu töltőn (3x32A), csak az auto nem tudja… Valtoaramrol a tied max 7,4 kw-t vesz fel, ehhez 1x32A kell. Ha csak 16A van otthon, akkor csak a felet, 3,7kw-t tud felvenni.
Egyenaramu villamtoltorol pedig max 30kw-n tölthető…. Nyugi ezt szabályozza, nem tudod elbaszni…
Magyarán azt a kis akksit is qrva lassan tudod tölteni 😂
A töltés "gyorsasága" lítiumos akkuknál kevésbé számít, mint az ólmos 12V-os szajrénál. A modern Li-ion akku nyugodt szívvel tölthető annyi árammal, ami akár 1 óra alatt teletolja, pl. a telefonokon is van gyorstöltés.
Az öregebb lítiumos akksiknál volt inkább ökölszabály a 0.5C (kapacitás felének megfelelő árammal, kb. 2-2.5 óra alatt történő) töltés, de ezek a hibrid katódos cellák jobban tűrik a basztatást. Régi Nokia telefonok pl. 1000-1200 mAh-s akkukkal jöttem meg 400-500 mAh-s töltőkkel - de ennek már jó 15 éve.
A 80% igaz. A Li-ion akkuk bizonyos mennyiségű töltés-kisütés ciklust viselnek el. Ha nem 0-100%-ig vannak nyektetve mindig, hanem még koppra merítés előtt jóval rátöltesz és 80% táján abbahagyod, megduplázod vagy triplázod az élettartamát.
Pl. ha a gyártó azt mondja, hogy az akku élettartama 1000 ciklus, az azt jelenti, hogy 1000 töltés után az akksid kapacitása 20%-kal csökkenni fog és már lefele megy a lejtőn. Ha 80%-ig töltögeted csak, akkor ez 2x-3x ennyi lehet és csak mondjuk 2500 ciklus után jutsz el ugyanarra az "elhasználtsági" szintre. A katonai alkalmazású akksikat 80%-ig szokták volt tölteni, mert növeli a megbízhatóságukat és élettartamukat ugyanezen okból.
hát ez a kábel végül is azért lett véve, hogy töltőoszlopról is tudjak tölteni(kezeit széttáró)
Mondjuk elmegyek bogyóhoz a milkával oszt nem dob ki nekem a kerítésen egy obis narancssárga kábelt akkor kénytelen vagyok elmenni a kalocsai lidül parkolóba delejért. (kezeit széttáró) Otthonról nem létszükséglet gyorsabban tölteni, mert van rá 1 egész éjszakája a dákónak. Meg szerintem minél lassabban tölt fel annál jobban kíméli az akksit A villásdugós töltő csak 10 amperral tölt elméletileg szerintem ez kíméli az akksit. legalább is a régi akksiknál ez így volt ezeknél a modernkori csoda akksiknál nem tudom(kezeit széttáró) Azt sem teljesen értettem, mikor arról hadovált a csákó a szalonba, hogy igazából jobb az akksinak, ha csak 805-ra van feltölteve8gondolkodós) Na ezt már tényleg nem tudom hová tenni8kezeit széttáró) Én mindig mindent csumára töltök. mert, hogy ráteszem esete az iqust vagy telefont azt reggel meg leveszem(kezeit széttáró)
Igaz én normálisan beszéltem vele, a másik meg elkezdett hazudozni, meg okoskodni 😆