Nem volt előtte heggesztve... én közelről láttam
Beszéltem most egy csapattal aki váz javítással foglalkozik és megnézik a hétvégén. Szerintem meg lehet csinálni. Legalább is bizom benne
Ha nem akkor vagyok szarban.
Most hogy jobban néztem a képeket, úgy látom hogy ezt már korábban hegesztettek, szóval jól át lettél verve sajnos
Egy próbát megér megfenyegetni az eladót akitől vetted mert erről tájékoztatnia kellett volna.
Nem akarlak elkeseríteni de ez a váz kuka. Nem mondom hogy ha így tovább használod akkor biztos meg fogsz halni, de életveszélyes az biztos. Hivatalosan alu váz nem javítható, más kérdés hogy van aki bevállalja.
Mások a csatlakozók, nem kompatibilis. Mindemellett véleményem szerint a megfelelő kábelek forrasztásával megoldhat elviekben a dolog, de az ugye kevéssé elegáns megoldás. Elméletben ilyen módon minden kéthengeres két injektoros motorhoz illeszthető a PC.
Boxymaxy
Erre írnék, de nem a PC*s fórumba, mert engem is a kedves AGO leszólt E85 ügyben.
Na úgy néz ki a szitu, h meg lehet 1szerűbben is csinálni.
Kell, egy PC azt ráállítnai a tiszta E85-re, ha nem akarod használni(benzinezni akarsz) akkor meg lehúzod az ECM-ről és kész. De a Prop-tech-esek most fejlesztettek ki valami új cuccot, ami tanulékony... Elvileg a hétvégén megkukkolom.
Sziasztok. Elsősorban: Ago mester-hez!
Engem Power Commander III USB érdekelne Suzuki TL1000S - hez, de az TL-R-es és a TL-S-es egy és ugyanaz lenne Commander-t illetően. Egyébként E85-höz kellene állításra, és azt hallottam USB-s tud tárolni több térképet, ha nem találnék kutat...
tldani: Ezt, hogy érted, hogy nem cumi? Úgy néztem a vázhoz tartozik ez a szar, szóval le kell bombázni a hegesztéshez az egész farát... Egyébként mi szokott szétesni?
Hát ez akkor nem a Mi napunk én meg neki ugrottam a gyertya cserének hátsó henger ok megyünk az elsőre és amikor lekaptuk a fejidom baloldali részét és a hűtöt lazitottuk fel akkor tünt fel haversrácnak, hogy van az öntvényen egy 1x2cm-es repedés. Valaki járt már így? Meg lehet csináltatni? Mekkora lové lehet egy rework?
Hát... neki ugrottam a felfüggesztés beállításnak, de találtam valamit, konkrétan egy repedést a tartófülön bal- hátúl. Itt a pikcsör. Vélemény? Ez szokott eltörni? Mert máshol nem találtam ilyent...
Sziasztok!
Én is a felfogatócsavarra tippelek!Nekem 1-et eltört!Tettem helyette acálcsavart,azt meg 2 havonta utánna kellett húzni!Most acélcsavar rugósalátét és fémragasztó!Azóta okés a technika!
Sztem rossz futóműbeállítás.
Ezt olvasd végig,hasznos. Én csak az előfeszítést állítottam ezzel a módszerrel. (5mp-et hozott a ringen )
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.
Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.
Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennie
Most a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.
Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.
Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.
Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.
Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.
Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.
Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.
Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alatt
Ha tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnál
Remélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
Hello mindenki!
Egy kis felfüggesztés tanácsadás érdekelne TL-S hez, de talán az R-ek is tudnak valamit hozzászólni. Nem tudom, hogy ez TL specialitás, de kész túlélő show vele nagy sebességgel a kanyar bevétel, olyan mint egy hintaló, úgy hullámzok, hogy komolyan felkavarodik a gyomrom, arról nem is beszélve, hogy kész halálfélelem. Én nagyjából 80-kg vagyok lehet túl puha alám, a jelenlegi beállítás?! Legutóbb BerikZ írt ha jól emlékszem arról hogy sokat szenvedett a beállítással. Ötlet? Respect és Thx előre.
nédd meg a csavarokat,álttalában akkor reped-törik, ha vmelyik csavar laza,szakadt satöbbi.