Én először bicajjal tervezem, hogy megtanulok holtponton egykerekezni. Azzal se tul egyszerű, majd ha nagyon jól megy akkor talán megpróbálok motorral is holtponton menni, nem csak erőből csinálni valamit.
Szerintem amúgy ez nem baj, ha valaki versenymotorként szervizeli, illetve profi szerelő. Bár ahányszor TL-t szétszedtem kb. már félálomban is tudnék rajta vezérlést cserélni
Sajnos én sem tudok egykerekezni. Az erőlködés amit néha csinálok az nem minősül annak Oszinak már kezd egész jó menni, de azt hiszem elváltani ő sem tud még.
Szégyellem, de nem tudok egykerekezni, párszor próbáltam, majdnem esés lett, azóta nem erőltetem. Kellene egy supermoto, és azon rendesen megtanulni, az bírja is Szóval inkább nem tudok váltani, lehet hogy ez az ok
Nem voltam boldog amikor ki kellett csengetni. :)
Az előéletről meg csak annyit, hogy én annak idején komoly kutatást végeztem a motorral kapcsolatban, ha valakit érdekel, akkor leírom, akit nem , az ugorjon egyet :)
A gép soha nem volt forgalomban, vagyis 0km-el már versenygépnek lett építve az olaszoknál. Ez látszott is rajta, csomó olyan extra van a gépen, amit hobby motoros nem venne meg.(pl full carbon idomok, de még a kipufogótartó is ) Feltételeztük, hogy ez valamelyik versenyző motorja, vagy edzőmotorja lehetett. Aztán a gumis barátom mondta, hogy neki ismerős az a fényezés, és már látta valahol. Aztán beugrott neki, hogy Alessio Corradi ment hasonló fényezésű R6-al anno. Így derült ki, hogy valószínűleg a Team Italy-Spadaro, satelit Yamaha csapaté lehetett a gép mielőtt lerakták egy kereskedésbe.Legalábbis a fényezések(mintázat, színek betűtípus a rajtszámnál), és a motoron lévő felszerelések (hullámos tárcsák, carbon idomok ) erősen erre engednek következtetni.
Összehasonlításképpen, ez az én gépem: http://sm-ft.rf1.cdnadcom.net/...
Ez pedig pár kép amit google dobott: http://www.teamitaliafmi.com/w... http://www.motomania.it/imgpro... http://www.motomania.it/_detai...
Tudom hogy nem teljesen ugyanaz, de meglepő hasonlóságok vannak. Szóval az biztos, hogy nem volt simogatva
200 volt a vége még egy teljes átnézéssel, meg olajcserével.
Néztünk komplett váltót is, az lehet hogy 10-20al olcsóbb lett volna a végére, de az ki tudja mikor döglött volna meg. Így meg tök új gyári fogaskerekek kerültek be a 2.3. fokozatba, a szerelő szavaival élve: "előbb töröd össze, minthogy megint kikopjon"
Gyári motorokra is szerelnek már gyorsváltot. pl. BWW k1300 turagépre is. Létjogosultsága szerintem utcán nincs, de ez már részletkérdés. Itt probléma a beállítással lehet, hogy valaki a gyors köridő végett átállítja rövid váltásra, illetve az sem mindegy, hogy gyújtás megszakítás, vagy gázelvétel elvén működik-e. Előbbi jobban odavág a motornak.
Szerintem mindkét dolognál fontos, hogy ne barbár módjára bánjunk a motorral. Ha pedig ugy akkor vállaljuk a nagyobb szervízköltséges, és ne sírjunk
Én azért használom a kuplungot és a váltót rendeltetésszerűen, ahogy a "nagykönyvben" meg van írva. Eddig kb 100000km-t lemotoroztam így és még nem sikerült szétrúgnom olyan motoromnak se amibe 40000 bele tettem.
Nem kell elhinned, bizonyára nagyon finoman váltottál azért nem lett baja. De akkor azt magyarázd el, miért van néhány motornak úgy szétrúgva a váltója, ha nem a kuplung nélküli rugdosástól amit sokan csak azért mert úgy gyorsabb a váltás. Nem mondom hogy törvényszerű hogy tönkremenjen, de nagyobb az esélye, főleg ha nem olyan finomlábúak használják mint te. Miden esetre oka van annak, hogy van kuplung a motoron és leírják a használati utasításban, hogy váltani behúzott kuplungkarral kell.
miert megy tönkre a kuplung nelkuli valtastol? 20ezret mentem a hornettel, 1-2ben kuplungoltam felfele csak, vissza mindig, le kellett szedjem a kartert, akkor raneztem, a kapcsolokormok es zsebek hibatlanok voltak, pedig volt benne 55ezer.
Az sv-vel is tokeletesen erolkodes nelkul lehet valtani, szerintem ha valami pontosan, zorej, feszultseg, erolkodes nelkul ugrik egyik sebessegbol a masikba ugy hogy csak megpockolom a valtokart az nem tesz kárt benne.
De ha megtudod magyarazni hogy miert megy tonkre en elhiszem.
Ennyi erővel az sem egészséges, ha egyáltalán használod. A gyorsváltó versenypályára versenymotorra való ahol már pl. le akarnak menni egy hungaroring 1:55 alá. Ami gyárilag nem avval van szerelve annál nem hosszú életű a váltó, ha állandóan kuplung nélkül váltanak. Vagy nemrég olvastam olyant, lehet, hogy pont itt a fórumon, valaki a Hondáját Ágó-nál felszereltette utólagos gyorsváltó kittel (gondolom nem 2 forint) aztán nem sokkal később kuka volt neki a váltó. Nekünk földi halandóknak utcán nagyobb nyereség egy egészséges motor jövőre, mint két kátyú között tizedmásodperccel gyorsabban váltani. Ez a magánvéleményem, ettől függetlenül mindenki úgy vigyáz a motorjára ahogy akar.
Értem. Mondjuk én felfele nem használok kuplungot.
Nekem az Anti Hopping résznél van már eléggé nagy hézag, ahol a csapon fordul a belső kosár, vagy mi a neve. De még belefér a csapágyillesztés tűrésébe így hagytam a fenébe. Nem túl könnyen, de meg lehetne perselyezni.
Szerintem amúgy ez nem baj, ha valaki versenymotorként szervizeli, illetve profi szerelő. Bár ahányszor TL-t szétszedtem kb. már félálomban is tudnék rajta vezérlést cserélni
Sajnos én sem tudok egykerekezni. Az erőlködés amit néha csinálok az nem minősül annak Oszinak már kezd egész jó menni, de azt hiszem elváltani ő sem tud még.
Az előéletről meg csak annyit, hogy én annak idején komoly kutatást végeztem a motorral kapcsolatban, ha valakit érdekel, akkor leírom, akit nem , az ugorjon egyet :)
A gép soha nem volt forgalomban, vagyis 0km-el már versenygépnek lett építve az olaszoknál. Ez látszott is rajta, csomó olyan extra van a gépen, amit hobby motoros nem venne meg.(pl full carbon idomok, de még a kipufogótartó is ) Feltételeztük, hogy ez valamelyik versenyző motorja, vagy edzőmotorja lehetett. Aztán a gumis barátom mondta, hogy neki ismerős az a fényezés, és már látta valahol. Aztán beugrott neki, hogy Alessio Corradi ment hasonló fényezésű R6-al anno. Így derült ki, hogy valószínűleg a Team Italy-Spadaro, satelit Yamaha csapaté lehetett a gép mielőtt lerakták egy kereskedésbe.Legalábbis a fényezések(mintázat, színek betűtípus a rajtszámnál), és a motoron lévő felszerelések (hullámos tárcsák, carbon idomok ) erősen erre engednek következtetni.
Összehasonlításképpen, ez az én gépem:
http://sm-ft.rf1.cdnadcom.net/...
Ez pedig pár kép amit google dobott:
http://www.teamitaliafmi.com/w...
http://www.motomania.it/imgpro...
http://www.motomania.it/_detai...
Tudom hogy nem teljesen ugyanaz, de meglepő hasonlóságok vannak. Szóval az biztos, hogy nem volt simogatva
Tuti sokat egykerekeztél
Néztünk komplett váltót is, az lehet hogy 10-20al olcsóbb lett volna a végére, de az ki tudja mikor döglött volna meg. Így meg tök új gyári fogaskerekek kerültek be a 2.3. fokozatba, a szerelő szavaival élve: "előbb töröd össze, minthogy megint kikopjon"
Szerintem mindkét dolognál fontos, hogy ne barbár módjára bánjunk a motorral. Ha pedig ugy akkor vállaljuk a nagyobb szervízköltséges, és ne sírjunk
Az sv-vel is tokeletesen erolkodes nelkul lehet valtani, szerintem ha valami pontosan, zorej, feszultseg, erolkodes nelkul ugrik egyik sebessegbol a masikba ugy hogy csak megpockolom a valtokart az nem tesz kárt benne.
De ha megtudod magyarazni hogy miert megy tonkre en elhiszem.
Nekem az Anti Hopping résznél van már eléggé nagy hézag, ahol a csapon fordul a belső kosár, vagy mi a neve. De még belefér a csapágyillesztés tűrésébe így hagytam a fenébe. Nem túl könnyen, de meg lehetne perselyezni.