Nálam is így kezdődött!de azért meg elég sokat elmentem így vele mert nem vvolt gempa!műszakin is megjegyezték re mondtam h atkell mennie!át is ment csak egy kis aprót igényelt amúgy Tarcsa cserés lesz
Oksa, bár most ugatok de épp szarakszik a fékem. 150 feletti erős fékezéskor az eleje el kezdett egy kicsit rázni. Nem vészesen, csak olyan mintha kocogtatnák a fékkart visszafelé óvatosan. Mondtam oszinak vizsgáljuk meg mert zavar. Fosok, hogy tárcsát kell vennem pedig nem terveztem még idén.
Cserélünk majd motort és meglátjuk, amugy is édekes lehet még a megszokás is, mert valahol mindenki a vezetési stílusához próbálja igazítani a motorját. Nem tudom mennyivel lehet könnyebb vezetni, de engem Kevésbé fáraszt, mint gyári állapotában. Attol Függetlenül ez egy TL nem lányok a való
Én is szerencsésnek mondhatom magam, gyakorlatilag 10 éves korom óta motorozhatok. Hol kisebbel, hol nagyobbal. /most épp nagyobbal/ Nekem is volt cross gépem, imádtam, sok rutint adott a pár év terepezés. Kikerülés meg fék. Erősen szituáció függő, hogy melyik a célravezető. Én azt mondtam, hogy a TLR féke gyárilag is alkalmas erős intenzív fékezésre, nem feltétlen kell csereberélgetni. De lehet annyit beszélünk róla, hogy ebay-ről vadászok én is vmi aprilia factory villát meg féket aztán beleszerkeztjük.
A vezetéstechnika egy másik kérdés mert valoban ha a különbséget ki kell tudni motorozni. Az sem mindegy hogy felmérjem mikor, Meddig érdemes fékezni, vagy épp kikerülni. Ez nagyban személyiségfüggő, bár nem kizárt hogy tanulhato is egy szintig. Ilyen szinten szerencsésnek mondom magam, mert meg tudom érezni a hidegvérem. Ha nem igy lenne már nem beszélgetnénk. Előző motorral is volt 4-5 olyan szituáció. Ahol csak a kikerülés játszott. Abbol 1x utpatkára ugrattam le. Nade a kikerülésre alapozni nem lehet.
A vezetéstechnikai tréning nem hülyeség, de ahhoz rengeteget kellene menni, hogy az ember vérévé válljon. Amugy én is voltam 1x. Mi a haverokkal már 10éve minden télen csapatunk keresztbe a hegyen ha leesik a ho, tudom illegális, de már reflexből tudtam mit kell tennem amikor pár hete elszabadult alattam egy kisteherautó :)
Terepezés tényleg jo alap, én is sokat mentem a dt-vel, meg krosszpályán is. Kár hogy mindent betiltották azota a környéken.
Amugy ami a legelborzasztobb ha már ezt a témát feszegetjük, hogy milyen nagy százalékban ülnek olyanok nagymotorra akiknek mindenféle alap hiányzik.
Ciao! Hát megbántani nem fogsz az biztos. Viszont ez egy jó vitaalap a következő összejövetelen. Meg asszem odaadom az enyémet hogy menj vele egy kanyart. Én nem látom ennyire borúsan a helyzetet, az élet amikor olyan szituációt szül, hogy vészfék akkor szerintem nem a féken fog múlni a tolókocsi hanem a rutin hiánya. Szerintem itt 10-ből tízen, köztük magam is beleértve rosszul reagálnának le egy ilyen traktor kikanyarodik elém szituációt. Sok múlik a féken ez tény, több mint sok, de a TLR gyári féke közel nem olyan rossz, hogy azt mindenképp cseréljem akár 100 ezres kiadás árán. Nem olyan mint az R1-es vagy a CBR RR féke /ezeket próbáltam/ de szerintem kemény kézzel nem lesz 10 méteres féktáv különbség. A villa? Szerintem ez meg beállítás kérdése, hogy hogyan reagáljon egy ilyen erős fékezéskor. A motorversenyekben egy komplett szerelő ill. mérnök gárda meg 1 millió szenzorral figyelik és kísérletezik ki azt, hogy jó legyen. Ennek szerintem közúton úgy ahogy mi hajtunk nem lesz jelentősége, előbb fogjuk az ijedség vagy a rutin hiánya miatt eldobni a vasat és felkenődni az előttünk lévő tárgyra. A rutin hiánya nem a motorozás tudását értem, hanem a kritikus helyzetekre reagálást értem. Pl. 2 éve a cégnél törtem céges autót, erre elküldtek vezetéstechnikai tréningre, ilyen rántópados műgyantás vizes pályára. Persze az NFS-ben meg Collin McRayben nagyon megy a sodratás meg a csúszáskor hogyan reagáljak rá, de élőben nagyon más. Kb 10. rántópadosnál kezdtem el kapizsgálni, hogy 50-60 km/h-nál hogyan fogjam meg a verdát és ne menjek neki a vízfalnak. Amíg az ember nem gyakorolja be addig baszhatjuk a sokszázezres fékeket meg hyper Öhlins villát, nem az fogja megmenteni az életünk. Szerintem terepen lehetne nagyon sokat fejlődni, gyakorolni. Körúton erre nem tudunk felkészülni. Kicsit hosszan de valami ilyesmi a véleményem.
Nekem a gyári futoművel volt olyan bajom, hogy akkorát bólintott, hogy a hátsó kerék azonnal elvesztette a tapadását és nagy kormányszitálgatás közepette megálltam valahogy. Ehhez képest most eleje-hátulja stabil marad a szemem meg ki akar esni.
Az sem mindegy hogy fél ora szerpentinezés után még kétszeméllyel se fárad el az a két ujjam amivel fékezgetek. Én meggyőzhetetlen vagyok
Nyilván van ebben is igazság, én is kimaxoltam a féket a lehetőségeimhez képest.
De pont tegnap néztem ilyen motoros-autós ütközős videóösszeállítást, és tízből ötször stoppie-katapult szaltó volt, kétszer elsőkerék kicsúszós hempergés, a többi simán csatt. Szóval egyiknél sem a fék volt a gyenge láncszem... (Hanem a gyorshajtás)
Azért ha megtehetném Öhlins villám lenne Brembo monoblock-kal, meg ISR főfékhengerrel.
Nem szeretnélek megbántani, de ne így nézd a dolgot! Lehet csak pár méterrel állsz meg hamarabb egy radiális fékkel ( bár szerintem a különbség 10 méterekben mérhető) az életed múlhat rajta. Igaz meghalni szerencsésebb eset, ágyhoz kötve magatehetetlenül azon gondolkodni, hogy megérte volna azt a +100 ezret már nagyobb csöcs.
Természetesen igen Megéri!
A teleszkopnak szintén nagy szerepe van a féktávban...
Kiváncsi leszek rá, de nagyon jól néz ki
A vezetéstechnikai tréning nem hülyeség, de ahhoz rengeteget kellene menni, hogy az ember vérévé válljon. Amugy én is voltam 1x. Mi a haverokkal már 10éve minden télen csapatunk keresztbe a hegyen ha leesik a ho, tudom illegális, de már reflexből tudtam mit kell tennem amikor pár hete elszabadult alattam egy kisteherautó :)
Terepezés tényleg jo alap, én is sokat mentem a dt-vel, meg krosszpályán is. Kár hogy mindent betiltották azota a környéken.
Amugy ami a legelborzasztobb ha már ezt a témát feszegetjük, hogy milyen nagy százalékban ülnek olyanok nagymotorra akiknek mindenféle alap hiányzik.
a tl pont ezért nagyon jó! Mert ismerni kell ahhoz hogy gyors legyél minden varázsát elveszed
Az sem mindegy hogy fél ora szerpentinezés után még kétszeméllyel se fárad el az a két ujjam amivel fékezgetek. Én meggyőzhetetlen vagyok
De pont tegnap néztem ilyen motoros-autós ütközős videóösszeállítást, és tízből ötször stoppie-katapult szaltó volt, kétszer elsőkerék kicsúszós hempergés, a többi simán csatt. Szóval egyiknél sem a fék volt a gyenge láncszem... (Hanem a gyorshajtás)
Azért ha megtehetném Öhlins villám lenne Brembo monoblock-kal, meg ISR főfékhengerrel.
Természetesen igen Megéri!
A teleszkopnak szintén nagy szerepe van a féktávban...
ezért:
ez az
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzu...