k9 könyve ezt irja...
olaj 6ezrenként, gyertyák 12ezrenként...olajszürő,meg levegöszürö 18ezrenként csere...
olajszürön meglepödtem...jo nagyra hagyták az intervallumot...
én azt mindig olajjal együtt cserélem 20éve minden gépemen...
ma lecseréltem az olajat az svben, tegnap elött meg a gyertyákat,kitakaritottam a levegöszűröt, indulhat a szezon...
multpénteki tatabányai tankolás óta ma tankeroltam ujra csordulásig... 333km menetre 13,15l ömw maxmotiont takoltam... 3,95l /100km jön ki az átlag...
alakul alattam a fogyasztás...
Hát én úgy tervezem, hogy 6e-ként olaj, szűrű, sportlégszűrő tisztítás, meg olajozni a sportlégszűrőt 2-3e kmenként. Gyertya most lesz cserélve, az lehet 12e kmenként lecserélem majd. A többit meg majd a szervizben megnézik, hogy mikor "ivarérett"
Másik kérdés, sztem ma sikeresen túltöltöttem az olajat mert kitölti az ablakot teljesen. Van ebben szívócsőbe kartergáz visszavezetés? Mert ha igen, akkor fasza, szívhatom le a felesleget, mert vissza fogja nyomni a szívócsőbe és jobbik esetben csak füstölni fog a moci
Álló helyben is ereszti a benzint, vagy csak miután beindítod? Mert ha álló helyben akkor a benzincsapod sem zár el rendesen.
Tavaly én is így kezdtem el a szezont, előző gazdi trehány volt, tank berozsdált, tele ment a benzincsap és a karbik is, orrán száján fojt a benzin.
Kell hozzá felújító készletet venni és otthon te magad is megtudod csinálni.
Nekem 10k az intervallum,8000-nél szoktam cserélni.
A gyertyák 20000,pedig iridiumos,azt nem sűrítem mert ránézésre semmi bajuk,viszont a légszűrő is 20k az intervallum de azt tapasztalati tényként 10-13e alatt kicseszett koszos,így azt is kikukázom,pedig a gyári szűrő 11e,és nem fujkálom pláne kompresszorral,a rostokat tönkrevágja.
Ez a mostani meet asszem lassan két év alatt jött össze,ha ennyi idő alatt nem kotrom össze az évi 5500 pénzt egy szűröre inkább buszozok.
Szerintem a k4-5korul még 12000ig engedte vagy 10000ig. A honda,bmw engedi 12000ig, a yamaha 10000 ha jol emlekszem
Vegulis mindegy, az atlag motoros 6000korul megy egy szezonban, evente 15000ft nem sok egy olajcserere 8000et is siman el kell fusson egy minosegi olaj de a 12000sem kellene problemat okozzon
sokszor szó volt már róla és itt is tárgyalják:
http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro/
a lényeg hogy a kompresszorral szét tudod baszni a szűrőt, ami utána már nem tölti be a szerepét.
de a Te motorod végül is azt csinálsz vele amit akarsz, nekem megérte 12 ezrenként az a ~7eFt egy új szűrőre.
Akkor töltök még rá.
De úgy van. Az előző tulaj 28xxx km-nél elvitte szervízre, utána most 37xxx km-nél vettem meg. Szinte nem mentem vele semmit, de májusra volt időpont szervizbe. Igazából az érdekelne, vajon 7-9e km után normális e hogy több mint egy liter olaj elfogyott.
olaj 6ezrenként, gyertyák 12ezrenként...olajszürő,meg levegöszürö 18ezrenként csere...
olajszürön meglepödtem...jo nagyra hagyták az intervallumot...
én azt mindig olajjal együtt cserélem 20éve minden gépemen...