Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Visszaváltozott a neved...
De tudoood, attól függ, h félig van letakarva, vagy teljesen. Neked a vízhűtőt kell takarni...
Milyen hűtő?
Olyanom nincs.
Letakart olajhűtővel nem...
Azt nem szabad?
Balról előzés alatt természetesen az álló kocsisor előzését értem, nem a hagyományosat, ami nyilván a feltételek fennállása esetén szabályos.
Szóval dudálnom (szabálytalan) járdán motoroznom (szabálytalan) balról előznöm (szabálytalan) kéne, ha igazi motoros lennék.
Azért örülök, hogy legalább a kerékpárutat ihagytad, ami ugye szintén szabálytalan.

Az, hogy mennyire abszurd a forgalom, az SENKIT nem jogosít fel arra, hogy szabálytalankodjon. Gondolj bele, Te mit szólnál, ha hasonló elven a mögötted araszoló Hummeres mondjuk hirtelen úgy döntene, hogy áthajt rajtad, hiszen úgyis abszurd a közlekedés, és akkor pár méterrel előrébb jut. Gondolom, az nem tetszene már annyira.

Én inkább maradok a lehetőségekhez képest szabályos, és inkább néha beállok a sorba. Az kéne még, járdán motorozni... A pofátlanság teteje amúgy.
... még annyit, hogy megfigyelésem szerint az összezárás sokkal ritkább a szembejövő kocsisor és a velem együtt haladó én kocsisor között: a felezővonalra gondolok. Itt szinte mindig lehet haladni.
A városi vezetésről annyit, hogy én is Dipshittel és a többiekkel értek egyet, hogy ha már motor, akkor nem beállni álló kocsisor mögé, mert akkor minek motorra ülni?
Az a tapasztalatom és logikus is, ha két kocsi összezár, akkor sincs probléma a haladással, mert akkor nem a két kocsi között kell elhaladni, ennyi az egész. Ilyenkor a két kocsi melletti területen akár jobbról, akár balról több hely adódik mint amúgy, tehát tulajdonképpen ideális a helyzet, csak időben kell tudni észrevenni.
Ha extrém dugó van, abból sem szoktam ügyet csinálni: egyszerűen felmegyek a járdára, természetesen lassan és illemtudóan .
Ha ott is tömeg van, akkor felveszem a gyalogosok sebességét és beállva mögélyük haladok. Nem szokott ebből gond lenni. Nem szólnak be, nem anyáznak..... tudom, hogy nem a legszebb, de ennyit megengedek magamnak, mert a forgalom is abszurd, akkor az arra adott válaszom is lehet némiképp az.

mindemellett sokszor használom csúcsforgalomban, dugóban a vészindexet, ami nekem többet számít mint a hangos kipufogó: tök jól észreveszik a tükörből és sokszor utat is adnak az autósok.
Viszont pikpakk otthagy a kanyarban.
Inkább FR, ő számolgatta rendszeresen a fogyasztást.
Hát nem tudom, nekem így jó a vérnyomásom, másrészt nem kell ehhez a motort bőgetni, van rajta duda, amivel lehet jelezni.. az előzési szándékot is (ugyan csak lakott területen kívül, de most tekintsünk el ettől az apróságtól)!
Nem affinitás kérdése... De nekem ahhoz nincs idegrendszerem, hogy szenvedjek a kocsik között folyamatosan bőgetve a motort vagy dudálva, hogy vegyenek már észre... Inkább beállok olyankor a sorba, ha nincs hely, aztán nyugodtan pöfögök előre, míg nem adódik hely újra előre menni....
Lassabban érek haza, de legalább élhető vérnyomással.
Jah, mert mind csak rád vadászik, és az egyik balra a másik jobbra húzódik be 10 centit.. hát ez életszerűtlen, már ne is haragudj. Egy 10 autós kocsisorban (80-100m) lesz 1 ilyen eset, ott akkor befurakszol a tükrükig, ők meg kikormányozzák az autó hogy mehess tovább, puff.. 3 másodperces megállást igényel, ellenben majdnem folyamatosan tudsz haladni minimum 15-20szal, ami lényegesen több mint a 0-5, amivel a kocsisor halad.

De ha ilyen élhetetlen vagy hogy beállsz a dugóba.. hát legyél, csak ne osszad az észt arról amihez igen kevés affinitásod van.
Szoktam is ezt csinálni, ha látok helyet. De kocsinként se mindig tudod megtenni, mert nemritkán egymásra állnak az autók 10centire, aztán ott férj el.
Amúgy itt kicsit visszanyal az SV "sportosabb" karaktere, azért nem az a kifejezetten rövid/pici/fordulékony motor ilyen helyzetekben... Keskenynek legalább keskeny, szerencsére. De ha melléteszel mondjuk valami kis 125-ös motort, elég viccesek a méretbeli különbségek...
Ezaz... 93cm akkor marad, ha szépen egymás mögé állnak. 10-10cm-el csálén állnak zipzár alakban, ahogy írtam, máris csak 73cm, ahol én már neccesen férek el.
Mint írtam, ne az elméleti számokkal gyere, azokat ismerem, de a gyakorlat az más sokszor. Arról nem is beszélve, hogy ez cxsak egy passat volt, nem egy kisbusz, teherautó, busz, amik azért rendszeresen vannak, és azokat is ki kellene valahogy kerülni...
A holland kapu és az eltolt holland kapu nevű vezetéstechnikai gyakorlat mond valamit? Na pont ugyan ezt kell csinálni a forgalomban is, csak ott nem bóják lesznek hanem lökhárítók meg tükrök.

Az SV az még csaknem is egy hosszú motor, így sort váltani se nehéz vele.. én ilyen esetben azért néha beszorulok a Divivel, mert ez már azért hosszú tud lenni néha ehhez.
Nem azt mondtam, hogy nem megyek előre, ha van hely... Hanem hogy többször kerültem már olyan dugóba, ahol nem lehetett biztonságosan előremenni. Vagy azért, mert folyamatosan csorogtak előre lassan az autók, vagy azért, mert nem maradt köztük elég széles hely. Mert ugye a sok rutinos vezető az alap, hogy se hall, se lát, se nem húzódik le, de előszeretettel állnak össze-vissza zipzár alakba, nehogy véletlen is bárhol elférj...
Mondjuk szerencsére egyre gyakrabban látok üdítő kivételeket, azaz hogy elengednek, helyet hagynak, olyankor mindig lelkesen megköszönöm.
Lakott területen 275 centinél keskenyebb forgalmi sávot (meghatározott eseteket kivéve) nem lehet kialakítani. Na akkor egy kétsávos út minimum 550 centi széles.

Egy passat 182 centi széles. Ha mindkét sávban ilyen középméretű autók vannak akkor marad még minimum 186 centi hely, ami a sávok szélén oszlik el, ha mindenki középen halad a sávjában. Na ha ezt a 186 centit elosztod 4-gyel, megszorzod 2-vel megkapod mennyi marad a két autó között, ez pedig 93 centi. Ekkor pedig még senki nem segítette a haladásod kihúzódással, csak ment a sávja közepén. Olyan eset pedig elég ritkán van, hogy mindkét autós a sáv közepéhez húzódjon, és elfogyjon a hely. Vagy ha így is van, akkor megnyílik hely oldalt. Szóval olyan hogy motorral dugóban, álló kocsisorban ne lehessen előre menni, olyan nincs!

Ha két busz van, az már tényleg kb lehetetlen vállalkozás, mert azok az 550 centiből elvesznek minimum 500-at, bár ahol buszok járnak ott általában szélesebbek a sávok is.
Ahol nem húznak összes 6 sávot 4-re ott mindig van annyi hely az autók között hogy el lehessen menni, ha dugó van akkor meg pláne, hiszen vagy állnak vagy lépésben haladnak. Az annyi hely az nálam 80 centi, mivel ennél egy pár centivel keskenyebb a motor legszélesebb része.
Ha a dugóban csorognom kéne a kocsisorral, biztos nem járnék motorral, mert egyszerűen akkor semmi előnye nem lenne a városi közlekedésnél, a parkolási díj mentességet leszámítva egy autóhoz képest.

Aki városban nem megy előre a sorok között, ha a hely legalább olyan széles mint a motorja.. vagy sőt, jóindulatú leszek 1 méter (most nem emlékszem pontosan valami 100 vagy 105 centi széles a Divi oldaldobozokkal, így azzal sem lehetetlen pl a nagykörúton a sorok között menni) az nem motoros, hanem egy műmájer.
Nézd, 73cm széles egy SV650. Marha egyszerű, ha van 73+kb. 10cm hely, akkor elmegyek, ha nincs, akkor nem. De akkor ott más sem megy el, azt garantálom. Persze, tudom, a pizzafutár az 50cm-es motorral a 45cm-es lyukon is átfér, de az nem én vagyok.
Hát ez az......
Ilyen nálam még nem történt ha haladni akartam, lehetett az akármilyen forgalom, dugó.
Motorral beállni a kocsisorba........
Engem ne azonosíts ezekkel a hülyékkel. Tudom, hol lehet/nem lehet közlekedni autópályán. Amúgy ahhoz nem rutin kell, hogy ne a belső sávban haladj 90-el, hanem a közlekedés szabályainak ismerete. Az a gyökér, aki ezt nem ismeri, jogosítványt sem kaphatott volna.
Miért, Te hova állsz, ha nem férsz el sehol, max a járdán?
Szerpentinen gyönyörködni a tájban? Na ne már... A kilátóban, na ott igen, a szerpentinen azt se tudod mi van körülötted csak követed a sötét kígyót és igyekszel jó íveket venni.

Autópályán meg... persze hogy nem történik semmi, ha nem akarsz róla tudomást venni. Ugyan motorral ritkán járok pályán, oda inkább autóval megyek, de a sebesség ott is ugyan annyi szokott lenni.. ilyen 160 környéke. Na hiszed vagy sem, többet nézem a tükröt mint elöl az utat. Nyilván ilyen tapasztalat az csak úri hóbort, mert a 130 az 130 és nehogy már valaki utolérjen, mi? Meg az minek siet? Az ilyen óh az autópályán nulla tapasztalat gyűlik típusú köcsögök felejtik benn magukat rendre a belsőben vagy a középső sávban, tetszőleges sebességgel, aztán még nekik áll feljebb ha valaki leindexeli/levillogja/letolja/ vagy jobbról megelőzi őket. Mert ugye képtelenek felfogni hogy a belső 1-2 sáv az az előzéshez van, és a gyorsabbat el kell engedni.. aki utána újra kisorol ha végzett az előzéssel. De tényleg, ez se tapasztalat, á nem.
én speciel nem tudom megunni, szerintem qrvajó mindig is tudtam hogy a kis hableány egy vérengző vadállat