Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mégis mindig a rossz út, rossz futómű.. jah, meg a rossz gumi a hivatkozási alapod arra, hogy mi miért van.
Ha arra gondolsz, hogy nem állva megyek ezeken a részeken, az igaz, csak a tankba kapaszkodva ülök ki a nyeregből kissé. Sajnos nagyon mással nem kompatibilis az SV üléspozíciója, kormánya, legalábbis ha nem akarok erősen félreérthető pozitúrákat felvenni a nyeregben....
Már mondtam neked hogy ne szenvedj vele. Add el a 3,14-csába!
Ezzel teljes mértékben egyetértek. Viszont én az esetek 90%-ában nem ilyen úton megyek, ott meg csak jobb egy utcai építésű motor. :)

Amúgy emiatt azért komoly fantáziát látok a pl. 2014-es DL1000 és hasonló konstrukciókban, amik azért sokkal jobban bírják a rossz utakat, kiülni is kedvezőbb az építésük, és a hasmagasságuk, rugóútjuk is nagyobb. De mégis alapvetően nem áldoznak be túl sokat a műutas képességeikből sem.
Ezek üres kifogások
Néhány jármű féktávja 60mph-ról 0-ra

Ugyan 650-es SV nincs a listán, de ott az ezres gixxer 1000 meg az S1000RR is, 39 méter alatt áll meg 100-ról, és ott a fos 750-es kis harley, ami 46 méter alatt. Merem feltételezni hogy a kis SV az utóbbinál azért jobb eredményt produkálna, az pedig nem egy olyan drámai különbség. Azt elhiszem hogy az adagolhatóság, meg a visszajelzés nem olyan finom.. de nehogy már használhatatlanul szar legyen az SV..
A motor tud annyival kevesebbet. Bár mindenki beszél vélt élményekről, hogy ki-ki FZ-vel, SV-vel, kitudjamivel a szerpentinen megmutatta hanyas a kabát, de a valóság nem ez. A sportmotor minden paraméterben LÉNYEGESEN jobb. Kirívóan, pótolhatatlanul jobb. Aztán hogy ebből ki mit érez, vagy egy-egy élmény után ki mit vél az mindenkinek a saját kis álomvilága.
Mondok egy példát... Ha a GSXR1000-el kb. földbeállítom bármikor az orrát és olyat fékezek, mint állat, míg az SV-vel +50-100M a fékútam ugyanúgy 200-ról, akkor én vagyok a hülye, vagy a motor tud ennyivel kevesebbet?
Kanyarban ugyanez. Egy fos futóművű és gumijú motoron úgysem fogsz tudni olyat menni, mint szeretnél, hacsak nem kockáztatsz jóval többet a kelleténél.
Nyilván most nem azon S1000RR-es arcokról beszélek, akik strandpapucsban tolják, és az útra panaszkodnak, miért dobták el a gépet az első tempósabb kanyarban....
Röhögni fogsz, de a GSXR1000-en (a simán, a gyorsgázast passzolom) nem volt ezzel gondom. Nem a futómű miatt, hanem mert azon sokkal finomabb a gáz ki/be átmenet. Konkrétan szinte nem is érezni. Az SV-n viszont nagyon finoman kell kisgázt adagolni, mert iszonyat difi van az elzárt gáz és a nagyon finoman ráadott gáz között.
Amúgy más négyhengeres géppel sem volt ezzel semmi gondom, se CB400SF, se 600 Hornet...
Igazából az SV-n sincs, csak megjegyeztem, hogy rossz úton talán idegesebb a gáz kis tempónál, mint ami kényelmes lenne.

A motocrossozókat passzolom, sosem motocrossoztam. Bár az látványos difi, hogy ők tolják neki szar úton is ezerrel, én viszont az SV-vel nagyon rossz úton lassan megyek, mert nem olyan se a futómű, se semmi... Én kicsit gyorsabban rámegyek és fel is koppan...
Én erős féknél sajnos még nem tudom tartani magam de törkszem rá.
Sajna punnyadt vagyok.
Amíg nem törzsből fogja megtartani magát, addig lazán se nagyon fogja tudni tartani a karját.
Az hogy a kormányt fogjuk.. az csak egy illúzió, mert igazából nem a kormány fogásán van a lényeg, hanem a kezelőszervek szabályozásán, ahhoz pedig nem kell "fogni" a kormányt. Nem tudom hogy lehetne jobban körülírni, de a lényeg, hogy a kormányra erőt átvinni vagy rá kifejteni (az ellenkormányzásos kormányvéglökdösés kivételével) nem kell, sőt!
Én tartósan rossz útonsem rángattam még a gázt mint a bakkecske,igaz nem is mentem rajtuk 190-el de szerintem te sem.

Tartsd lazán a karod ne görcsösen.
És nem bakkecskézel.
Az útra meg a telóra a rosszabb képességűek fogják.
Szerintem baromi mereven ülsz a gépen.
Látod erre jó egy jó SM :D
Annak mindegy milyen az út, ahol a többiek már kínlódnak mert dobálja a gépet, a tökeit veri a tankhoz, a csuklóját szétveri az út ott egy SM-el ugyanolyan tempót diktálok mint normális úton.
Aztán ha van kedvem bevárom őket magamon elvégzett felesleges folyadék leeresztés után.
Meg orbán!
Erre próbáltam rávezetni.
Itt is írja az ember, hogy glasstigernél gané az út:
http://www.sportmotor.hu/motor...
Persze nem mondanám, hogy jó, de ez a motorozás minőségét nem nagyon befolyásolja, lehet azon menni 190-ig is ha engedik a kanyarok és nem esik le a motor az útról. Persze ahhoz az kell, hogy ne a T5 pannónia pipaszárai legyenek a motor alatt. De ezt már megszoktam: nem a motor szar, nem az ember szar, az út a szar. Az út a hibás!
Igen-igen, az akkoriban leírt konkrét helyzetemben egy utca volt, amin fekvőrendőrök vannak 20 méterenként. Elég idegesítő végigmenni rajta bármivel.
azokon jobb a futómű... ezt tudhatnad
De akkor a motokrosszozók mért nem rángatják akaratlanul a gázkart? Vagy pl. ugyanez sportmotoron, pl. gyorsgázzal (mint nekem) szerinted miért nem probléma? (Kitalálom, mert az 1000-es sportmotor nincs olyan vehemens, mint az SV650! )
Nos?
A fekvőrendőr nem akadály, én a tartósan, hosszasan nagyon rossz utakról beszéltem.
Igen, vezetéstechnikailag ilyenkor a helyes megoldás (nagyon rossz útrészeken) a csúsztatott kuplung. De nem csúsztathatom végig a kuplungot egy több km-es "offroad" szakaszon végig....

A szembesütő napot ne keverd ide... Én se keverem ide, hogy mi történik, ha beszakad alattad az út.
Hiába van a levegőben a karod, ha a motor alatta ugrál.... Az ha akarom, ha nem rángatja a levegőben lógatott karom.
De nem rángatom ilyenkor én sem a gázkart, de beton fixen sem tudom tartani a gázállást. Nem tudom, a régebbi K7 előtti SV650-eken ilyenkor hogy viselkedett, nekem a kétgyertyás K8 ilyen. Lehet, azt "vadabbra" hangolták gyárilag, nem tudom.
Régebben én is panaszkodtam ilyesmire a fekvőrendőröknél , és meg is kaptam ugyanúgy, hogy szarul tartom magam a motoron. De valószínűleg igazuk volt, mert azóta sokat javult a dolog, és nem a buckák lettek kisebbek (meg gixxer teló sem került a gépre).
Tehát konstrukciós hiba a bakkecskeként ugráló 650-es sv..............ez nekem új,eddig aszittem a rider a bénzsa.

És minek minősül a szembesütő nap?
Na, de a gázkart nem rángatom, mivel az egész karom a levegőben van így jobbára tudom korrigálni a hintázást, autónál kevésbé hisz a sarok megtámaszkodik a padlón.
Hát éppen ezaz... A kicsin a fos futómű... Nem kell a kormányra támaszkodni, hogy szétrázzon... Ha meg nagyon ráz, rázza a kezed is, nem kell ahhoz a kormányra támaszkodni.
Ha meg mozog a kezed, könnyen átlibben a kritikus nyitó/záró ponton, akkor eléggé bakkecske-szerű műveleteket lehet előcsalni a gépből.