Ha túl hosszú az utolsó fokozat akkor persze nem..
A 900-asom az például nagyon vidáman leforogja magát 5.-ben is. simán kérné a 6.-at, de az nincs benne. Mondjuk ahhoz a futóműhöz ami alatta van, nem is lenne egészséges annál nagyobb sebesség, mint amit így tartani lehet vele
De most előzésről, meg gyorsulásról volt szó... szóval a 125-250 4t egyhengereseken kívül ez nem végsebesség közeli műfaj
Nem mondod?! Én még most akarok Oxford fűthető markolatot venni a gépre, hogy decemberig motorozhassak. Jó, én nem száguldozom, csak tatásan kirándulgatok, úgy meg nem olyan necces a dolog.
Ez egy nagyon jó cikk, ha jól emlékszem, de ez a mondat hülyeség.
Ezen a képen látod: link
A sárga kettes fokozat végig a lila 3-as felett marad. Akkor lenne érdemes hamarabb váltani, mint a piros vonal, ha a lila vonal a sárga vonal vége felett lenne. Gondold végig, tök logikus.
te autista, masold mar be hogy hol irtam ilyet hogy 6.ban elozok? Gyere csak el velunk, tenyleg kiderulne hogy egy tapasztalatlan, tablazatot bamulo es elmeletek alapjan motorozo vagyis inkabb csak kozlekedo akadaly vagy, mert ha utolernenk egy autot es te elottem elkezdenel visszavaltogatni 2.ig, mondjuk 5.bol mert 110zel mentunk elotte es lenduletbol nem tudod megelozni (csak hogy neked is tetszen). Kis is kerulnelek es integetnek hogy sziaaa legkozelebb legyszi ne tarts fel.
nem is ertem miert jo ez neked hogy visszavaltasz 2.ba, a horneten sem kellett soha igy visszavaltani. Csak ismetelni tudom magam, nincs tapasztalatod es rutinod a kozlekedesben.
Azt gondolod a Levinek nem jut eszébe sebességet váltani?
Az eddigiekből azt szűröm le,hogy míg te kigondolod az előzést és kiszámolod melyik fokozatba válts,addig ő a számára tetsző fokozatban egykeréken tép el melletted és közben már azt nézi,hogy hol kell ívre tenni a gépet!
Ez alap dolog: teljesítménymaximumig húzatod, hogy váltás után nyomatékmaximumra érkezz. Normális esetben a váltó fokozatai pont így vannak kiosztva. Jobb helyeken...
A lap közepén konkrétan leírja és szemlélet is, mennyivel jobb nyomatékmaximumnál elváltani, mint egészen addig elforgatni, hogy csak váltáskor essen vissza nyomatékmaximumra gép.
"A két váltási módszer nyomatéki adatait összehasonlítva azt látjuk, hogy aki a piros vonalat követi a motor nyomatékát végig a 93-100%-os tartományban használja ki, míg a kékvonalas "leforgatós" pilóta a 100-74%-os sávban fog mozogni. Vajon melyik az üdvözítőbb?"
Mikor válts azt érezni kell,sosem jegyzem milyen fokozatban vagyok épp,egyszerűen arra mozdulok amire épp szükség van,fokozat föl-le,gáz rá-el,fék picit-nagyon-elöl-hátul,a kulcsszó ÉREZNI A RITMUST!
Igen, előzni. Ha a lehető leghamarabb le akarod tudni. De írtam, görcsölhetsz nyugodtan 6.-ban, ha az kedvesebb a lelkednek, csak én 3 kocsit előzök így ki a kis SV-vel, mire Te 6.-ban átszenveded magad egyetlenen.
Ahol tévedsz, az a nyomatékmaximum. Nem ott kell váltani. Ugyanis az csak a motor nyomaték-maximuma, azt felszorozza a váltó/áttétel, mire a kerékig jut. Ketesben ez 1,788-as szorzó az SV650-en (a primer és szekunder hajtás fix áttételén azaz nyomaték-szorzóján felül) míg hármasban csak 1,381. Tehát csak attól, hogy hármasba tetted, már ennyivel kisebb erő fogja hajtani a szekeret, a kettesben elérhető hajtóerőnek csak a 77%-a. Az SV-n emiatt hiába esik elég sokat a nyomaték a piros vonal közelében, egészen a tiltásig forgatva több az erő kettesben, mintha hamarabb tennéd be hármasba.
Egyébként ezért is jó az okos excel tábla a fékpadi adatokkal + váltó kiosztással, mert amúgy elég nehéz lenne belőni, mikor érdemes váltani. Mert amúgy csak azt tudnád, hogy forgasd teljesítménycsúcsig, addig mindenképp jó vagy, de utána mikor válts?
Nálam ez úgy néz ki,hogy gurulok 110-el és anélkül,hogy bármihez nyúlnék az irányjelzőn kívül,egyszerűen elgurulok a lassúbb járművek mellett.Ha neccesebb a helyzet akkor visszarúgok 1 vagy 2 fokozatot,kb 0,5 mp alatt és húzok egy gázt 2 mp-ig és már túl is vagyok a szituáción,nem is értem mit lehet ezen ragozni?
Én személy szerint elváltom amint lehet, mert imádok váltogatni.. Igaz, hogy menni nem megy, se így, se máshogy, de a kis 400-as minden prüszkölését/fújtatását imádom.
Utána néztem, mert nem igazán értem ezt a 2-esben előzünk 90-ről történetet. Világosít már fel hol tévedhetek
A 650-es SV
90-nél 2.-ban kb 8-8500 között forog
a max nyomatékát 7500 körül adja le
a max teljesítményét pedig 9000-nél.
Ha ez a három adat így helytálló, akkor én egyáltalán nem értem azt amit te mondasz.
Mivel a legnagyobb gyorsulást, tudomásom szerint akkor lehet elérni ha a nyomatékmaximum körül váltogatjuk el a fokozatokat, akkor pedig itt 3.-ban (kb 6500-as fordulat) vagy esetleg 4.-ben kb 5300 fordulatról lenne érdemes combosabb kigyorsításba kezdeni.. 90-nél kettesben már inkább kókad szegény minthogy erősödjön.
A 900-asom az például nagyon vidáman leforogja magát 5.-ben is. simán kérné a 6.-at, de az nincs benne. Mondjuk ahhoz a futóműhöz ami alatta van, nem is lenne egészséges annál nagyobb sebesség, mint amit így tartani lehet vele
De most előzésről, meg gyorsulásról volt szó... szóval a 125-250 4t egyhengereseken kívül ez nem végsebesség közeli műfaj
Ezen a képen látod: link
A sárga kettes fokozat végig a lila 3-as felett marad. Akkor lenne érdemes hamarabb váltani, mint a piros vonal, ha a lila vonal a sárga vonal vége felett lenne. Gondold végig, tök logikus.
Ennyi időtök van?
nem is ertem miert jo ez neked hogy visszavaltasz 2.ba, a horneten sem kellett soha igy visszavaltani. Csak ismetelni tudom magam, nincs tapasztalatod es rutinod a kozlekedesben.
Teljesítménymaximumig csak utolsó fokozatban kell húzni.. ha a végsebesség elérése a cél, egyébként nem hatékony
Az eddigiekből azt szűröm le,hogy míg te kigondolod az előzést és kiszámolod melyik fokozatba válts,addig ő a számára tetsző fokozatban egykeréken tép el melletted és közben már azt nézi,hogy hol kell ívre tenni a gépet!
A lap közepén konkrétan leírja és szemlélet is, mennyivel jobb nyomatékmaximumnál elváltani, mint egészen addig elforgatni, hogy csak váltáskor essen vissza nyomatékmaximumra gép.
"A két váltási módszer nyomatéki adatait összehasonlítva azt látjuk, hogy aki a piros vonalat követi a motor nyomatékát végig a 93-100%-os tartományban használja ki, míg a kékvonalas "leforgatós" pilóta a 100-74%-os sávban fog mozogni. Vajon melyik az üdvözítőbb?"
Egyébként ezért is jó az okos excel tábla a fékpadi adatokkal + váltó kiosztással, mert amúgy elég nehéz lenne belőni, mikor érdemes váltani. Mert amúgy csak azt tudnád, hogy forgasd teljesítménycsúcsig, addig mindenképp jó vagy, de utána mikor válts?
A 650-es SV
90-nél 2.-ban kb 8-8500 között forog
a max nyomatékát 7500 körül adja le
a max teljesítményét pedig 9000-nél.
Ha ez a három adat így helytálló, akkor én egyáltalán nem értem azt amit te mondasz.
Mivel a legnagyobb gyorsulást, tudomásom szerint akkor lehet elérni ha a nyomatékmaximum körül váltogatjuk el a fokozatokat, akkor pedig itt 3.-ban (kb 6500-as fordulat) vagy esetleg 4.-ben kb 5300 fordulatról lenne érdemes combosabb kigyorsításba kezdeni.. 90-nél kettesben már inkább kókad szegény minthogy erősödjön.