Nem lehet, hogy az is gond volt, hogy nem voltál hozzászokva a motorhoz? Csak annyiból fura, hogy amivel én mentem új GSXR1000, az olyan prímán fogta az aszfaltot, hogy csak lestem, semmiféle elpattogásnak még csak nyoma sem volt tapasztalható.
A gumi fontosságát nem vitatom, de az SV-vel rendszeresen repül a kerék úthibákon az aszfalt felett, oda nagyon kéne a nagyobb tudású technika. A gyenge gumi rajta kezelhető, de ha elkezd az úthibákon bizonytalankodni a futómű (szokott sajnos), az totál kiszámíthatatlan. Az erős fékezéskor könnyen bekövetkező esetleges felkoppanásokról nem is beszélve.
Sajnos nem tudok angolul,a futóműhöz sem értek,de egyvalamit biztosan meg tudok mondani,mutatni,sőt megmutatja a stopper,hogy adott úttípuson melyikkel tudok gyorsabban haladni.
De közúton az egész futómű mizériánál is többet számít,hogy milyen gumi van a motoron.....
Nem egészen így van. Amivel az SV-nek (és amúgy konstrukciójukból adódóan sanszosan a két általad említett gyorsabb motornak is) baja van, az éppen a fix lyukas csillapítású első teleszkóp, amin csak egyetlen fix méretű lyuk intézi a csillapítást. Részben ennek köszönhető, hogy kis sebességnél puha, búvárkodik, de nagyobb sebességeknél viszont nem tud elég gyorsan összeülni a teleszkóp, és ott meg túl keménynek érződik, üt. Mint írtam, direkt kicsit szivattam a GSXR futóművét tempónál pár úthiával, és a keményebb teleszkóp mégis jobban elnyelte őket, mint az SV-é.
Ha érted az angolt, itt gyönyörűen kifejtik a lényeget: link
Amúgy a lényeg a 3.14-es ábra, ott zölddel ezeknek a telóknak a karakterisztikája, hogy a progresszív mivoltuk miatt hiába puhábbak kis tempónál, mégis a nagyobb bajokon hamarabb felütnek. Ezt próbáltam a GSXR-en élesben kipróbálni, és valóban egy klasszist vert az SV-re ilyen szempontú kényelemben.
Az az érdekes, éppen hogy tükörsima aszfalton van az, hogy egyáltalán nem hiányzik jobb futómű az SV-ről, ott elég jó, ami van, viszont ahogy jönnek az úthibák, úgy kezdem el egyre jobban szidni.
Ha feszes akkor nem tudja lekövetni a durvább útegyenletlenségeket,azaz időnként a levegőben van a kerék,tehát nem tud tapadni,ha lágyabb akkor végig az úton marad még ha néha el is könnyül,de tapad,ergo gyorsabban lehet fordulni,ezért érek előbb végig az adott szakaszon.
Természetesen tükörsima aszfalton egy sportmotor verhetetlen kanyarsebességben,de ez igen kevés helyen áll rendelkezésre,jól gondolom?
Lepattogott az ívről?
Mi ugyan sík úton mentünk, de ott aztán pattogásnak nyoma sem volt, éppen azon voltam ledöbbenve, milyen brutálisan jól fogja az aszfaltot akár egyenesben, akár fékezésnél, akár kanyarban, akár úthibákon. És emellett még kényelmesebbnek is éreztem, mivel nem ütött a futómű a nagyobb úthibákon.
Direkt próváltam egy rosszabb aszfaltozású helyen ráfékezni, és csak lestem, hogy tartja az utat, mikor az SV csak pattogott volna mint a gumilabda....
130mm az SV rugóútja, marhára nem 170. De akár 170 is lehetne, ha nincsenek benne szelepek a nagysebességű úthibák gyorsabb kimozgására. Ott vérzik el az SV. No, meg fékezéskor, amikor egyből beül a 130-ból 100mm, és marad 30mm kibekkelni a bukkanókat felkoppanás nélkül.
En leülök egy 1-essel az ellenőrzőmbe, sőt akàr még egy fekete pont is belefér. A gsxr rugóútja kb 125mm, az sv-é 170. Mégis a gsxr rugózza ki az úthibàkat jobban... Na megyek megnézem nem àllok-e bukàsra.
Szívesen csatlakoznék egyszer, ha Pest környékén jártok. Persze, csak ha nem 150-el akartok menni, mert ez nekem már nem pálya. Nem szeretek nagyon tempósan menni.
AMúgy ezt az oldalt keresed: link
De vigyázz, azért néhány motor elég pontatlan benne.
Szerintem nem a lassúság, ami ehhez kell. Odafelé eléggé hajtottam, hogy elérjem a brigádot a megbeszélt időben (a határnál találkoztunk) és még ott ette a legkevesebbet, 4,2-t. Persze, ott nagyobb lehetett a pontatlanság, mert csak 94km-re lett 3,93L rátankolva.
27km volt a tesztvezetés, egy tempósabb szakaszon, volt lehetőségem megfigyelni, hogy reagál a különböző viszonyokra. Az volt az egyik fontos dolog, ami miatt elmentem tesztvezetni, kíváncsi voltam, mit tud 180 lóerő, és mit tud alatta a csúcskategóriás futómű. Hát mit is mondhatnék, egyikben sem csalódtam. A monoblokk Brembo fék is olyat harapott, hogy az állam majd leesett.
Az az érdekes, pont ott volt klasszisokkal jobb a futómű, ahol az SV-n a hajam téptem. Izomból ráfékezve se lett búvárkodás a mutatvány, úthibákon nem ütött, hanem kimozogta, ilyesmik. A motorerejével elvagyok a kis SV-vel, de ez a futómű és fék borzalmasan hiányzik azóta is.
NEm tudjátok mi annak az oldalnak a címe ahova beírom a motor típusát a magasságomat meg nem tudom mit és kirajzolja hogy milyen pozicióban ülnék a motoron ?
Pedig hidd el kényelmesebb mint egy gixeré.
Tesztnapon a Mecsekben egymás után próbáltam busa,gixer,gsxf1250,dl650,250-es inazuma.....a legyorsabban a gsxf-el meg a dl650-el lehetett felérni a tetőre,a gixxer annyira feszes volt hátul,hogy egyszerűen lepattogott az ívről.
Komfortosabbat mondtam. Keményebb, stabilabb, de mégis komfortosabb.
Az SV-n ugyanis büntet a futómű rossz úton, a GSXR sokal többet kimozog belőle, és csillapít. Az SV meg üt, nekem meg leszakad a vesém.
Neked jó volt, az ezres SV-n is régi GSXR futómű volt, meg a mostani FZ1 alatt is príma technika dolgozik.
A gumi fontosságát nem vitatom, de az SV-vel rendszeresen repül a kerék úthibákon az aszfalt felett, oda nagyon kéne a nagyobb tudású technika. A gyenge gumi rajta kezelhető, de ha elkezd az úthibákon bizonytalankodni a futómű (szokott sajnos), az totál kiszámíthatatlan. Az erős fékezéskor könnyen bekövetkező esetleges felkoppanásokról nem is beszélve.
De közúton az egész futómű mizériánál is többet számít,hogy milyen gumi van a motoron.....
Ha érted az angolt, itt gyönyörűen kifejtik a lényeget: link
Amúgy a lényeg a 3.14-es ábra, ott zölddel ezeknek a telóknak a karakterisztikája, hogy a progresszív mivoltuk miatt hiába puhábbak kis tempónál, mégis a nagyobb bajokon hamarabb felütnek. Ezt próbáltam a GSXR-en élesben kipróbálni, és valóban egy klasszist vert az SV-re ilyen szempontú kényelemben.
Az az érdekes, éppen hogy tükörsima aszfalton van az, hogy egyáltalán nem hiányzik jobb futómű az SV-ről, ott elég jó, ami van, viszont ahogy jönnek az úthibák, úgy kezdem el egyre jobban szidni.
Természetesen tükörsima aszfalton egy sportmotor verhetetlen kanyarsebességben,de ez igen kevés helyen áll rendelkezésre,jól gondolom?
Mi ugyan sík úton mentünk, de ott aztán pattogásnak nyoma sem volt, éppen azon voltam ledöbbenve, milyen brutálisan jól fogja az aszfaltot akár egyenesben, akár fékezésnél, akár kanyarban, akár úthibákon. És emellett még kényelmesebbnek is éreztem, mivel nem ütött a futómű a nagyobb úthibákon.
Direkt próváltam egy rosszabb aszfaltozású helyen ráfékezni, és csak lestem, hogy tartja az utat, mikor az SV csak pattogott volna mint a gumilabda....
Szerintem ez volt az de most nem úgy fest...
AMúgy ezt az oldalt keresed: link
De vigyázz, azért néhány motor elég pontatlan benne.
Az az érdekes, pont ott volt klasszisokkal jobb a futómű, ahol az SV-n a hajam téptem. Izomból ráfékezve se lett búvárkodás a mutatvány, úthibákon nem ütött, hanem kimozogta, ilyesmik. A motorerejével elvagyok a kis SV-vel, de ez a futómű és fék borzalmasan hiányzik azóta is.
Tesztnapon a Mecsekben egymás után próbáltam busa,gixer,gsxf1250,dl650,250-es inazuma.....a legyorsabban a gsxf-el meg a dl650-el lehetett felérni a tetőre,a gixxer annyira feszes volt hátul,hogy egyszerűen lepattogott az ívről.
Komfortosabbat mondtam. Keményebb, stabilabb, de mégis komfortosabb.
Az SV-n ugyanis büntet a futómű rossz úton, a GSXR sokal többet kimozog belőle, és csillapít. Az SV meg üt, nekem meg leszakad a vesém.
Neked jó volt, az ezres SV-n is régi GSXR futómű volt, meg a mostani FZ1 alatt is príma technika dolgozik.