Nehogy azt hidd, hogy borulás-fennakadás szempontból oltári nagy különbség lenne egy tetszőleges sport-túra meg egy ilyen átlag allrounder között (azonos felszereltséget feltételezve). Szerintem pont ugyan olyan könnyű mindkettővel szopóágra kerülni ilyen helyeken.
Meg ha jobban belegondolsz, minél nehezebb egy motor (márpedig az allrounderek nem szoktak könnyűek lenni) annál nagyobb kárt is tud csinálni magában, ha felborul.
Nekem volt DL1000-esem. Annál undorítóbb motorom még nem volt. Patkófékes régi bicajomon jobb volt a fék mint azon, nehéz mint a dög, futóműve meglehetősen alultervezett. A motorja viszont még ezeknél is szarabb volt... Külsőleg nagyon hasonlított az SV-re, de bele teljesen más és annyival rosszabb is. Szerintem nincs rosszabb motorja a Suzukinak mint ez a DL1000
Az a kedvencem mikor mindenki meg akarja vetetni a masikkal azt a motort amilye van/es/vagy azt amire neki faj a foga
Dorsodurot vegyel Levi.
Zoli meg H2R-t jelzalogra
Tsanyi alatt csakis az új Honda GP-t tudom elkepzelni
HSM nek uj roller kene
Kupecosnak MV Gusztus
Fudejovagynak meg 2pofon es egy zx10r
Az utolsó bekezdés alapján teljesen félreérted, mire lennének valóak ezek az allrounderek.
Pont ez az, hogy nem jutsz velük sokkal tovább terepen, de nem is arra valók. Azok a terepmotorok, vagy endúrók. Ezek viszont arra valók, hogy ezeken az utakon, ahol elméletileg elmegy az utcai motor is, ezek gyakorlatilag is elmennek. Ugyanis hiába megy el a CBF1000F is ugyanott, azzal az első borulás/fennakadás is végzetes/igen drága lehet, ráadásul a kisebb hasmagasság és elsőkerék sem segít nekik sokat ezt elkerülni.
Mondtam már neked, veszel egy SMC660/690-et, maximum csináltatsz rá egy komfort ülést ami 50 ezerből megvan súlyodhoz belőve.
Azzal nyugodtan tudsz menni 140 átlagtempót ha a szelet bírod, mellett terepre is kimehetsz vele akár komolyabbra is.
Van hozzá 12 literes tank amivel 250 kilométert megtehetsz.
Könnyű, dinamikus, ezekkel az extrákkal terepre/közútra egyaránt alkalmasak napi 400-500 km megtételére is.
Amikor anno, az azóta is emlegetett patakmedrezős kalandom volt, ott egy DL 1000 volt a másik motor. Egész sokáig bírta sérülés nélkül
De amikor már többször felborult az is, akkor egyrészt kezdtek róla leperegni a dolgok, kettő hiába volt viszonylag jól megtermett ember a gazdája a többedik fetrengés után már ketten emelgettük a motort. De a legjobb az volt, amikor a gazda ment a motor mellett, a patak szélén,a motor meg egy padka méretű nyomon, én meg álltam a patakban és tartottam a felcuccolt motort, hogy ne boruljon be (cca negyed tonnát).
Embertelenül szar volt, pedig csak annyi volt a story hogy viszonylag karbantartott erdei út véget ért, és nem tudtunk rajta visszafordulni (mert a DL-lel sikerült lendületből leugratni egy letörésen, amin nem tudott visszajönni), ezért kénytelenek voltunk tovább menni. Mivel más már évek óta nem járt a letörésen túl, egyre rosszabb is lett az út, majd jött a patak.
A vége az lett, hogy a DL-en kb minden letört ami a kormányra volt fogatva, megsérült a haspáncél és a fejidom is. Ezek után a srác eladta a cuccot, és vett egy viszonylag fiatal XT 660R-t.
Egész addig a DL is jónak tűnt.. és biztos jobb is volt ülni rajta az erdei úton mint a másik túratársnak a CBF 1000F-en, de nem sokkal lehet azzal se tovább jutni mint egy sima utcai motorral (itt kelet európában és nem mindenféle sztánokra vagy észak afrikára gondolva).
Egy dolog, hogy lehet vele, más dolog, hogy nem jó rá. Az első fennakadásnál/borulásnál kiderül, miért.
Egy DL+haspajzs+bukócső, na azzal már lehet küldeni nyugodtan.
Pl. így: link
Egyáltalán nem érdekel az a motortípus, nem fogok erre időt áldozni.
Másfelől murvás/köves/földes úton a legkevésbé sem ezek a menetteljesítmény-adatok a mérvadóak, sokkal inkább, hogy borulásnál mi ér le, mekkora a hasmagasság, mekkora a tank, a motor súlya...
Meg ha jobban belegondolsz, minél nehezebb egy motor (márpedig az allrounderek nem szoktak könnyűek lenni) annál nagyobb kárt is tud csinálni magában, ha felborul.