Nem ezt mondtam. Nem tökéletes, egyáltalán nem az. De ezek a hunyorítva terepmotornak kinéző bálnák sem azok. Egy némelyik elmegy erős kompromisszumnak, de ott ette meg a fene az egészet ha olyan nehezek, pláne felpakolva a kötelező dobozrendszerrel, kempingszékkel meg egyéb felesleges cuccokkal hogy se megtartani nem lehet egyedül egy kisebb megbillenés után, se tologatni lejtős felületen visszafelé, ha úgy adódik, és ott ahol kezdődik a tényleg játékos rész vagy kiveri az embert a hideg veríték, vagy be se mer már vele menni, hiába motorozott odáig sokat.
Ezt nem kell megérteni. Vegyél egy ilyen allroundert, használd úgy ahogy most félig ismeretlenül elképzeled, aztán úgyis rájössz hogy milyen kompromisszumokkal jár a dolog, aztán vagy megéri neked más tulajdonságai miatt vagy nem. Nekem jobban megéri két motort tartani mint egy allroundert. Az XJ-XT felállás nem lesz szerintem hosszú életű.. és nem az XT fog elmenni, hanem az XJ helyére fogok keresni valami élmény orientáltabb motort, vagy egy sokkal célszerűbbet (mert túrázni azzal már nem akarok).
Jó hát nem érdekel, meguntam. Nem érdekel az öreg xt. Nulla futómű nulla fék nulla erő nulla élvezet. Azért nem fogok 800km-en keresztül szívni, szenvedni hogy ott majd milyen jó lesz az a két hegy amire köves murvás úton akarok felmenni
A TDM-et nem vágom annyira, de pl. egy rendesen körbecsövezett DL650/1000 haspáncéllal teljesen jó az egyszerűbb föld/murva utakra. Emelt hasmagasság, nagyobb első kerék, hatótávot szolgáltatja a 20-22L-es tank.
Nyilván nem lesz versenytársa az XT-dnek terepen, de mégis nyugodtan elmehet vele az ember olyan könnyebb terepeken is, ahol 17"-os elsőkerekű "hagyományos" utcai motorral jóérzésű ember meg sem próbálkozik.
Szóval azt próbáld megérteni, hogy az Allrounder (most nem a reklámokra meg a felhajtásra gondolok) nem azért allrounder, mert tudja, amit egy sportmotor, és azt is, amit egy endúró, hanem azért, mert egy kompromisszum a kettő között. Bár tény, hogy főleg az aszfalt van előtérben, és csak alapvető terepképesség társul ehhez, de azért bőven van lehetőség ebben a kombinációban is.
..és ez min változtat? Csak azért mert nincs tervben a hardendurózás, minek cipeljek magammal olyan dolgokat amik nélkül is pont ugyan olyan jól elvagyok... pl felesleges hengereket meg kilókat, semmire se jó idomokat.
Nem azt mondom hogy a világ legjobb dolga ülni hosszan a 4-4500 körül kalapáló nagy egyhengeresen, mert nem az, de semmivel se rosszabb mint a selymesen járó 4hengeresen utazni, ahol masszív gyorshajtás nélkül meg az unalom öl meg.
Ne hidd hogy a Divinek sokkal több a hasmagassága, azzal pedig voltam pár erősebb szituban is..és az is inkább a gumin vérzett el amikor nem ment úgy, vagy baj volt, mint a hasmagasságon.
Mert kijárt utakról van szó, nem tökönpaszulyon menésről.
gondolom nem a patakmederben akarsz motorozni a sziklák között majd megmászni egy két siratót, hanem a nagyjából járható erdei utakon, esetleg gyalog utak, ösvények.
Ha kész lesz simán. Egyébként nem Montenegróba, inkább Bulgária-Albánia lenne a fókuszban.
Azért is vettem, mert egy pofon egyszerű, keveset fogyasztó, mindenhova felmenő, nem félteni való, könnyen emelgethető túramotor szeretnék.. és ez az lesz majd.
Na ja. Szóval ahol egy TDM-mel, miután befejeztük a 140-nel való utazást lemegyünk az aszfaltról és végigmegyünk nagy élvezettel a vágyott etapon, úgy hogy nem történt semmi rendkívüli, elakadás, felakadás, elesés, elásás.. na ott bármivel végig lehetett volna menni, akár egy SV-vel is.
A különbség talán annyi lett volna, hogyha nagyon gáz lett volna a szitu akkor az SV-vel inkább lett volna egy hátraarc, a TDM-et meg legalább az első pofára esésig vitte volna a lendület (no meg a tudat, hogy ez allrounder)
Az sv-re nem fogok bukócsövet tenni, nem teszek rá bütykös gumit, nem megyek be vele egy földesútra. Más a világnézeted, Te nem fogod megérteni miért jó az allrounder, nekem tetszenek és van létjogosultságuk. Nem fogok tartani egy öreg sport tura motort és egy még öregebb endurót. Te elindulnál az XT-vel Montenegróba ? Nemhinném...
De,világos.
Igazi terepre mész az nem megy el élvezhetően aszfalton és fordítva.
Ha csak maszatolsz és nem igazi a terep csak murvás sík földút akkor meg a legutcásabb motor is elmegy csak nem kell félteni pár karctól.
de a legfontosabb hogy olyan árú terepes legyen hogy ha nem tudod kiásni és ott kell hagyni ne fájjon a zsebed fikarcnyit sem.
Tudtommal Levi nem Magadanba készül, szóval feltételezem hogy az 1500-on innen lesz.
Ankara meg Moszkva van légvonalban 1500-ra. szóval nem gondolnám, hogy első blikkre ennél távolabbra akarna menni.
De szerintem neked se teljesen világos hogy én miről hadoválok
Egyébként olyan társaságot aki ilyenekre vállalkozik elég nehezen fogsz találni olyan feltételekkel, hogy jó, de akkor odáig 140 az utazó. Egyszerűen aki ilyen kalandokra adja a fejét, az nem így választ motort, és nem így közlekedik (legalábbis olyankor).
Ja, és hiába van itthon is egy rakat GSA, meg Varadero akármi.. 10-ből 9 tulaj azért inkább csak fotón nézegetné a burkolatlan utakat., minthogy maga is végig menjen rajta.
Ja meg a másik. Ha gyorsan akarsz menni akkor ahhoz nem lesz igazán jó a bütykös gumi (és el is kopna idő előtt), ha pedig nem lesz bütykös gumi, akkor nem lesz jó "terepen" menni, pláne ha kicsit is nedvesebb az idő. Szóval nekem sehogy se jön ki amit szeretnél.
De egy kelet európai... Budapesthez képest mondjuk 1-1500 kilométeres sugarú körön belül maradó túrát azért ne hasonlítgassunk egy Észak- és Dél-Amerikát keresztül szelő megatúrához.
Egyébként is, ha több ember megy, akkor eleve kevesebb cucc kell, mert nem kell mindenkinél mindenből lennie egy darabnak.
Én értem hogy miről beszélsz, arról amiről a marketingesek is amikor el akarják hitetni veled mi a kalandmotor. Csak a valóságban, nem fogsz te egy földutas jellegű vadkempiges túrán 140-nel döngetni nagyon sehol, pláne nem utazóban.
Egyrészt azért, mert nem Hollandiából indulva kell eljutnod az érdekes helyekre, másrészt azért mert ahová érdemes így menni ott úgyse nagyon lesz erre alkalmas hely.
Másrészt ami a leutazáshoz fasza lesz, az a célterületen már nem lesz olyan jó. Na most mi a fontosabb, gyorsan, kényelmesen, érdektelen utakon odajutni és ott kicsit szenvedni, vagy nem napi 800-as etappal lejutni hanem mondjuk csak 600-ast vállalva és lent meg minden fasza.
Eddig az XT-vel napi 350 körül mentem legtöbbet, de az szinte végig földutakon volt, afféle geocaching üzemmódban. Attól függetlenül hogy elment vele az egész nap, nem éreztem soknak. Na most ha csak az idő felét tettem volna meg a távnak aszfalton és ott is tudtam volna 100-105-tel menni, akkor simán meglett volna arra a napra a 500 de lehet a 600 kilométer is. Ekkora távokkal meg aztán már tényleg semmi sincs itt a balkánon elérhetetlen távolságban.
Szóval én egyelőre nem teljesen értem az allrounderek létjogosultságát. Nyilván meg tudnám ideologizálni, de most ezt nem írom már le
Most pl Montenegróban meg Boszniában csomó olyan hegy volt amire szívesen felmentem volna, de köves murvás út vezetett fel. Az sv-vel lehetetlen felmenni oda. Igaz ilyen helyekre társaság is kéne mert a jelenlegi nem igazán mozdul ki az országból és itthon is egy tegyük fel kilátóhoz vezető autók által kijárt út is már nehézkes mert szegény motor..
Ezt nem kell megérteni. Vegyél egy ilyen allroundert, használd úgy ahogy most félig ismeretlenül elképzeled, aztán úgyis rájössz hogy milyen kompromisszumokkal jár a dolog, aztán vagy megéri neked más tulajdonságai miatt vagy nem. Nekem jobban megéri két motort tartani mint egy allroundert. Az XJ-XT felállás nem lesz szerintem hosszú életű.. és nem az XT fog elmenni, hanem az XJ helyére fogok keresni valami élmény orientáltabb motort, vagy egy sokkal célszerűbbet (mert túrázni azzal már nem akarok).
Nyilván nem lesz versenytársa az XT-dnek terepen, de mégis nyugodtan elmehet vele az ember olyan könnyebb terepeken is, ahol 17"-os elsőkerekű "hagyományos" utcai motorral jóérzésű ember meg sem próbálkozik.
Szóval azt próbáld megérteni, hogy az Allrounder (most nem a reklámokra meg a felhajtásra gondolok) nem azért allrounder, mert tudja, amit egy sportmotor, és azt is, amit egy endúró, hanem azért, mert egy kompromisszum a kettő között. Bár tény, hogy főleg az aszfalt van előtérben, és csak alapvető terepképesség társul ehhez, de azért bőven van lehetőség ebben a kombinációban is.
Nem azt mondom hogy a világ legjobb dolga ülni hosszan a 4-4500 körül kalapáló nagy egyhengeresen, mert nem az, de semmivel se rosszabb mint a selymesen járó 4hengeresen utazni, ahol masszív gyorshajtás nélkül meg az unalom öl meg.
http://youtu.be/gsYNFhO6c8g
Mert kijárt utakról van szó, nem tökönpaszulyon menésről.
Azért is vettem, mert egy pofon egyszerű, keveset fogyasztó, mindenhova felmenő, nem félteni való, könnyen emelgethető túramotor szeretnék.. és ez az lesz majd.
gixxerrel fogok menni menni legközelebb.
A különbség talán annyi lett volna, hogyha nagyon gáz lett volna a szitu akkor az SV-vel inkább lett volna egy hátraarc, a TDM-et meg legalább az első pofára esésig vitte volna a lendület (no meg a tudat, hogy ez allrounder)
Igazi terepre mész az nem megy el élvezhetően aszfalton és fordítva.
Ha csak maszatolsz és nem igazi a terep csak murvás sík földút akkor meg a legutcásabb motor is elmegy csak nem kell félteni pár karctól.
de a legfontosabb hogy olyan árú terepes legyen hogy ha nem tudod kiásni és ott kell hagyni ne fájjon a zsebed fikarcnyit sem.
15 éve nem találtam ilyet.
Pedig kasszát robbanthatnék.
Ankara meg Moszkva van légvonalban 1500-ra. szóval nem gondolnám, hogy első blikkre ennél távolabbra akarna menni.
De szerintem neked se teljesen világos hogy én miről hadoválok
Ja, és hiába van itthon is egy rakat GSA, meg Varadero akármi.. 10-ből 9 tulaj azért inkább csak fotón nézegetné a burkolatlan utakat., minthogy maga is végig menjen rajta.
Ja meg a másik. Ha gyorsan akarsz menni akkor ahhoz nem lesz igazán jó a bütykös gumi (és el is kopna idő előtt), ha pedig nem lesz bütykös gumi, akkor nem lesz jó "terepen" menni, pláne ha kicsit is nedvesebb az idő. Szóval nekem sehogy se jön ki amit szeretnél.
Ez itt mennyire volt világos?
Nemis a tekerjünk le horvátba 1 hét alatt földútonról.
Egyébként is, ha több ember megy, akkor eleve kevesebb cucc kell, mert nem kell mindenkinél mindenből lennie egy darabnak.
Egyrészt azért, mert nem Hollandiából indulva kell eljutnod az érdekes helyekre, másrészt azért mert ahová érdemes így menni ott úgyse nagyon lesz erre alkalmas hely.
Másrészt ami a leutazáshoz fasza lesz, az a célterületen már nem lesz olyan jó. Na most mi a fontosabb, gyorsan, kényelmesen, érdektelen utakon odajutni és ott kicsit szenvedni, vagy nem napi 800-as etappal lejutni hanem mondjuk csak 600-ast vállalva és lent meg minden fasza.
Eddig az XT-vel napi 350 körül mentem legtöbbet, de az szinte végig földutakon volt, afféle geocaching üzemmódban. Attól függetlenül hogy elment vele az egész nap, nem éreztem soknak. Na most ha csak az idő felét tettem volna meg a távnak aszfalton és ott is tudtam volna 100-105-tel menni, akkor simán meglett volna arra a napra a 500 de lehet a 600 kilométer is. Ekkora távokkal meg aztán már tényleg semmi sincs itt a balkánon elérhetetlen távolságban.
Szóval én egyelőre nem teljesen értem az allrounderek létjogosultságát. Nyilván meg tudnám ideologizálni, de most ezt nem írom már le
De ez a faszi se egy hengertáskával indult.
http://youtu.be/85VErvTqgWc