Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Legalabb él. Illene mar arra a szakaszra egy dupla szalagkorlat.

Mi elotte elmentunk onnan mert a rendorok nagyon mentek fel-ala.
Jo lenne egy palya ide delre is, de lehet az sem segitene ezeken a baleseteken.
Miért borulna? Az excel szépen végigszámolja, melyik sebességfokozatban mennyit forog a motor, mekkora főtengelyi nyomaték tartozik ahoz, és azt szorozza vissza az adott sebességfokozat áttételével. Azért vannak a hulámok a grafikonban... link
Közben rájöttem, egy konstans szorzót benéztem, szóval nem 720Nm körül van a plafon 1-esben, hanem 840Nm, és ugyanúgy minden további érték kb. 15%-al magasabb.
Az elérhető legmagasabb gyorsulás pedig nyilvánvalóan az, amikor a legnagyobb nyomatékot biztosító sebességfokozatba váltod a motort, ami az adott sebességhez lehetséges. A 650 SV-t pl. nem tudod egyesben bő 70km/h-nál tovább pörgetni, míg mondjuk a triplád vagy egy SV1000-et 110-ig lehet húzni egyesben.
Pontosan ezen dolgok miatt múlik nagyon sok a sofőrön. Ha rosszkor vált, nem hozza ki a maximumot a technikából, míg a vario nem tud rosszul váltani.
A srác viszonylag jól van, kivették a lépét és egy veséjét + sok törött csont.
Nem zavar ha szamolgatsz csak jobb gyakorlati oldalrol kozeliteni,egyszeruen csak elvezd a motorozast,szerintem!
Biztos készült megdönteni a TT csúcsot.
Az hogy számolgatsz nem baj.
Csak amit levonsz eredményt köze sincs az élethez.
PL.
Beteszel 1.-be egy váltós motort és a 2.-at 120-130-nál tolod be.
Tehát borul az egyenlet.
nem,de sajnalom. Siman atcsuszott a korlat alatt,3 korlattarto oszlopot kibombazva.
Ültem már néhány félén az elmúlt 6 évben, mióta motorozom.

Nem tudom, miért zavar egyeseket, hogy motorozás mellett néha számolgatok is. Nem baj, legközelebb nem írom majd ide be, biztos mindenki sokkal boldogabb lesz.
Bakker ismertétek azt a csórit aki bezúzott a szakdékba gixxerrel Mánfánál vagy holarákba.
Láttál már motorkerékpárt közelről?
Javaslom a szamolgatas helyett,gurulassal toltsd az idod,jobban jarsz.
Csak annyi hogy szép idomszettet cserélnék vele
Majd 1 milla...........adsz érte ennyit?
es ott van! milyen szep
Persze, ez a lényeg, a rendes motoron gépészkedni kell erősen a nyomatékmaximumért, míg a vario-nál csak húzod a gázt 0-tól végsebességig.
Tudom, hogy gyorsak ezek a nagy fotelek, de nem ők az egyedüliek.

Pedig ha hiszed, ha nem, akkora nyomaték hajtja a kereket. A gyorsulási értékeke is kijönnek vele, ha tovább számolod.
Igen, ez bennük a becsapós. Ha rendes váltós motorral akarsz nagyot gyorsulni, akkor arra rá kell készülni, míg a Vario esetén meghúzod a gázt, és a váltó a többit azonnal elintézi, egyből nyomatékmaximum+hibátlan kuplungolás. Ugyanakkor egy rendes motorban ha jól gépészkedsz, több az erő.
Ne idegelj ezzel a Nm-ekkel mer leharapom a bukómat.
A gumi nem birna 200-at se nemhogy 800-1000-et bakker.
Sima Egom körforgótól van egy út Dorog felé.
Igencsak oda kellett húznom hogy lépést tartsak vele (nem mondom le lehetett volna gyorsulni de ahhoz bőven le kellett volna forgatni a 3 hengeres minden fokozatát) a vége valami 183 lehetett mert méri a kis okos műszerfalam a max sebességet.
És volt 650-esem.
Így némi rálátásom nem csak táblázataim.
Simán egálban van vagy jobb a 650-nél.
Szóval megy az a budi csak ne mond a lallernek mer elbízza magát.
Igen, a nagy meg durván 1000-et. De a kicsi kb. 20kg-al könnyebb.
A T-max, és a többi izmosabb robogó már az első 10 méteren el fog húzni egy hagyományos motortól.. mert kb nyomatékmaximumon indul.

Pilláztam már én is a 900-on hogy ezt meg hogyapicsába csinálta Mondjuk nem gondoltam volna hogy verseny lesz, de akkor is meglepett az a dinamika amivel ki tudott lőni.
Te mérnök vagy ugye? A motorok es a matek sohasem passzolt.
70-ig kb. ugyanazt tudja gyorsulásban a 650, mint az 1000. Ne felejtsd el, hogy rövidebb az áttétel+kisebb a súly.
A T-max is kb. eddig legény a gáton, mert hiába a vario, itt már a nyers erő fogyóba kerül, vége a varászlatnak. Ahogy a 650 SV sem olyan fürge már 140 felett....

Nem gondolom, hogy el lennék szállva a motorom erejétől, inkább azt mondanám, hogy véleményem szerint tisztában vagyok az előnyeivel és korlátaival.
Viszont induláskor 800 Nm-t tol a kisesvé.
En ugy erzem hogy tudok rajtolni, szoktunk is lampatol lampaig. Az ezres svtol sem fogsz hagyatesni nemhogy a 650tol.

Szerintem nagyon el vagy szallva a 650erejetol.

Egyszer ijedtem meg az ezrestol amikor pirosnal elore csorogtam, zoldnel ugyesen lefullasztottam es mogottem mar indult az auto. Akkor emelte nagyon fel az elejet. De ez kb a 2.nap volt hogy hozzamkerult a motor...
A lelkesedés nem elég!
A Vario hülyebiztos, kihozza a 100%-ot a motorból, ráadásul a robogó súlypontja is alacsony, a tengelytáv is jó nagy. Az SV-n meg a pilótán múlik minden.
Már el is rontottad. 70-ig nem váltunk, huzatjuk egyesben jól ráfeküdve, ne álljon ki kerékre, amit azért annyira nem könnyű megülni így, ha jól meghúzod neki a gázt. Itt remekül el lehet vérezni (akár szó szerint) egy béna kuplungolással, vagy gáz-adagolással. Ha eddig nem dobtuk el a gépet, akkor kellő sebességgel kell neki kettest váltani, amivel lehet repülni 100-ig. Ha mindent jól csináltunk, a T-maxnak végig mögöttünk kéne lennie.

Gyorsan hozzáteszem, sajnos a művelet kivitelezéséhez nekem sem valószínű, hogy meglenne a kellő rutinom, egyesben nem merem durvábban húzni neki a gázt, mert nagyon durvát húz. Egyszer sikerült az első kerekét is alaposan felemelni, pedig az aztán nem az én területem.