Miért borulna? Az excel szépen végigszámolja, melyik sebességfokozatban mennyit forog a motor, mekkora főtengelyi nyomaték tartozik ahoz, és azt szorozza vissza az adott sebességfokozat áttételével. Azért vannak a hulámok a grafikonban... link
Közben rájöttem, egy konstans szorzót benéztem, szóval nem 720Nm körül van a plafon 1-esben, hanem 840Nm, és ugyanúgy minden további érték kb. 15%-al magasabb.
Az elérhető legmagasabb gyorsulás pedig nyilvánvalóan az, amikor a legnagyobb nyomatékot biztosító sebességfokozatba váltod a motort, ami az adott sebességhez lehetséges. A 650 SV-t pl. nem tudod egyesben bő 70km/h-nál tovább pörgetni, míg mondjuk a triplád vagy egy SV1000-et 110-ig lehet húzni egyesben.
Pontosan ezen dolgok miatt múlik nagyon sok a sofőrön. Ha rosszkor vált, nem hozza ki a maximumot a technikából, míg a vario nem tud rosszul váltani.
Az hogy számolgatsz nem baj.
Csak amit levonsz eredményt köze sincs az élethez.
PL.
Beteszel 1.-be egy váltós motort és a 2.-at 120-130-nál tolod be.
Tehát borul az egyenlet.
Ültem már néhány félén az elmúlt 6 évben, mióta motorozom.
Nem tudom, miért zavar egyeseket, hogy motorozás mellett néha számolgatok is. Nem baj, legközelebb nem írom majd ide be, biztos mindenki sokkal boldogabb lesz.
Persze, ez a lényeg, a rendes motoron gépészkedni kell erősen a nyomatékmaximumért, míg a vario-nál csak húzod a gázt 0-tól végsebességig.
Tudom, hogy gyorsak ezek a nagy fotelek, de nem ők az egyedüliek.
Pedig ha hiszed, ha nem, akkora nyomaték hajtja a kereket. A gyorsulási értékeke is kijönnek vele, ha tovább számolod.
Igen, ez bennük a becsapós. Ha rendes váltós motorral akarsz nagyot gyorsulni, akkor arra rá kell készülni, míg a Vario esetén meghúzod a gázt, és a váltó a többit azonnal elintézi, egyből nyomatékmaximum+hibátlan kuplungolás. Ugyanakkor egy rendes motorban ha jól gépészkedsz, több az erő.
Sima Egom körforgótól van egy út Dorog felé.
Igencsak oda kellett húznom hogy lépést tartsak vele (nem mondom le lehetett volna gyorsulni de ahhoz bőven le kellett volna forgatni a 3 hengeres minden fokozatát) a vége valami 183 lehetett mert méri a kis okos műszerfalam a max sebességet.
És volt 650-esem.
Így némi rálátásom nem csak táblázataim.
Simán egálban van vagy jobb a 650-nél.
Szóval megy az a budi csak ne mond a lallernek mer elbízza magát.
A T-max, és a többi izmosabb robogó már az első 10 méteren el fog húzni egy hagyományos motortól.. mert kb nyomatékmaximumon indul.
Pilláztam már én is a 900-on hogy ezt meg hogyapicsába csinálta Mondjuk nem gondoltam volna hogy verseny lesz, de akkor is meglepett az a dinamika amivel ki tudott lőni.
70-ig kb. ugyanazt tudja gyorsulásban a 650, mint az 1000. Ne felejtsd el, hogy rövidebb az áttétel+kisebb a súly.
A T-max is kb. eddig legény a gáton, mert hiába a vario, itt már a nyers erő fogyóba kerül, vége a varászlatnak. Ahogy a 650 SV sem olyan fürge már 140 felett....
Nem gondolom, hogy el lennék szállva a motorom erejétől, inkább azt mondanám, hogy véleményem szerint tisztában vagyok az előnyeivel és korlátaival.
En ugy erzem hogy tudok rajtolni, szoktunk is lampatol lampaig. Az ezres svtol sem fogsz hagyatesni nemhogy a 650tol.
Szerintem nagyon el vagy szallva a 650erejetol.
Egyszer ijedtem meg az ezrestol amikor pirosnal elore csorogtam, zoldnel ugyesen lefullasztottam es mogottem mar indult az auto. Akkor emelte nagyon fel az elejet. De ez kb a 2.nap volt hogy hozzamkerult a motor...
A lelkesedés nem elég!
A Vario hülyebiztos, kihozza a 100%-ot a motorból, ráadásul a robogó súlypontja is alacsony, a tengelytáv is jó nagy. Az SV-n meg a pilótán múlik minden.
Már el is rontottad. 70-ig nem váltunk, huzatjuk egyesben jól ráfeküdve, ne álljon ki kerékre, amit azért annyira nem könnyű megülni így, ha jól meghúzod neki a gázt. Itt remekül el lehet vérezni (akár szó szerint) egy béna kuplungolással, vagy gáz-adagolással. Ha eddig nem dobtuk el a gépet, akkor kellő sebességgel kell neki kettest váltani, amivel lehet repülni 100-ig. Ha mindent jól csináltunk, a T-maxnak végig mögöttünk kéne lennie.
Gyorsan hozzáteszem, sajnos a művelet kivitelezéséhez nekem sem valószínű, hogy meglenne a kellő rutinom, egyesben nem merem durvábban húzni neki a gázt, mert nagyon durvát húz. Egyszer sikerült az első kerekét is alaposan felemelni, pedig az aztán nem az én területem.
Mi elotte elmentunk onnan mert a rendorok nagyon mentek fel-ala.
Jo lenne egy palya ide delre is, de lehet az sem segitene ezeken a baleseteken.