Azert ez a buckas kornyeken eleg szuk az elvezheto resz.
Gyakorlatilag kanyrgos jo utvonal nem 3 kanyar 5 km en utana zotyogni 30 at emiatt az eleg behatarolt.
Hát nekem nem ilyenek a körülményeim. És nem elsősorban anyagilag. Szerintem igenis el lehet menni párszáz km-ekre Bp környékén is. El lehet menni Szlovákiába, ezerféle útvonalon, ottalvás nélkül is megvan reggeltől estig.
Megúnás... és akkor a sícuccomat is adjam el, mert ugyanazokat a közeli ausztriai helyeket tudjuk csak célozni minden évben? Vagy mehetek ugyanoda sielni jövőre is, mint ahol idén voltam 2x?
Amatőrség vagy nem, én azért szertek a "környéken" is gurulni egy-egy 150-200km-es kört. Nyilván nem minden hétvégén. A 3-5 napos túrákat is ki lehet hozni jó szervezéssel nem olyan horror költséggel, de azok km terén is húzósabbak lesznek, egy 5 napos túrán simán el lehet érni az 1500-2000km-t is, és az csak egyetlen túra.
Amatőrség hétvégére, pláne hétvégi egynaposra nézni a szezont. Mert azt ami egy ember lakóhelye könyékén van egy 200 kilométeres körön belül, és motorozásra érdemes azt nagyon hamar végig lehet járni, néhány alkalomból, utána pedig már marha unalmas lesz.
3-5-10 egybefüggő napokban érdemes motorozásban gondolkodni, abban van perspektíva meg élvezet. Ha csak itt a környéken tudnék motorozni kvázi céltalanul (pénz idő akármi miatt) akkor inkább el se indulok, mert csak pénzkidobás az egész, mérsékelt élvezeti értékkel.. és ez akkor se lenne másképp ha Egerben, vagy valahol a Bakonyban laknék, mert azt ugyan úgy meg lehet unni.
Szóval sokkal inkább a megfelelő mennyiségű pénz és az egyben elkölthető több napnyi szabadidő ami meghatározza a motorozás mennyiségét (az ingázáson kívül).
Kb. 40 hétvége van a szezonban, ha átlagban mindegyiken elmész csak egy 300km-es karikára, már az önmagában 12 000km. Szóval azért nem kell nagy csoda ehhez, inkább a tankolás/gumizás/szervizelés, szóval a pénzügyi rész előteremtése a neccesebb szerintem.
Sajna nekem sem alakultak úgy az anyagiak, ahogy szerettem volna, azért van csak 6700km a mocimban 2 szezon alatt, nem nagyon maradt túrázásra pénz, de dolgozom rajta, hogy ez változzon a közeljövőben.
No igen, 5000rpm-en 6.-ban éppen 112-vel megy a moci, de ezt ne gondold úgy, hogy kőbe van vésve, ha csak magam vagyok rajta és sietek, simán megyek 130-140-et, de gyorsabban is nem azért nem megyek, mert parázok, hanem mert nem szeretek, nem kellemes, és nem is szeretem az autópályát. Városban is rendesen kiforgatom ha sietek (és meleg az olaj, lol), a 3-5000rpm csak akkor van, ha nem sietős a dolgom, akkor feleslegesen nem koptatom és tankolok bele többet, mint kellene.
Nem nem erre értettem.
Ha valaki 20e Km éves futást néz az elég jól el van eresztve mind szabadidő mind a motorozás átlagos költségeit tekintve.
Mondjuk úgy hogy minimum középvezető valami multinál vagy hasonló magánszektorban utazik.
És ha van pénze nameg ideje jó hosszan motorkázni az általában valami nagyobb és kényelmesebb túristamozdonyon teszi.Nem egy S-es 650-es SV-n.
Persze vannak fanatikus kivételek láttam K9 gixxerrel világutazót FR 100e-ret ment kisesvével de a jellemzőbb hogy nem így tesznek az emberek.
A gond hogy 3-5000-es fordulaton 70-110-es utazósebességgel nem jön ki értelmes idő alatt az évi 20e Km.
Ezt most úgy írod, mintha ezt a motort csak azért venné az ember, mert nincs jobbra pénze.
Amennyiért vettem, elég sokféle motorból választhattam volna, akár használt sor4 ezrest is, pl. FZ1 is lett volna, vagy 600-as GSXR, SV1000, esetleg Street Triple. Mégis ezt vettem. Tudom, hogy nyers erőben nem a legjobb, de amire használom bőven elég, nem fogyaszt sokat, élvezetes is, kényelmes is, tartós is, fenntartani sem drága, és meglehetősen tetszik a formaterve is. A futómű fejlesztés költségét is beleszámoltam az árába, teljesen jó, hogy van hova fejleszteni idővel, ahogy az anyagiak engedik.
Sokáig tervezem megtartani, és menni is sokat szeretnék vele, úgyhogy ahhoz képest nem egy jelentős kiadás az olajhűtő, pláne, ha beleszámolom, mennyivel jobb a motornak (értsd kevesebb kopás, hosszabb problémamentes élettartam), ha szinte mindig ideális az olaj hőfoka.
A fos futómű határait már simán elértem, ahogy a fos gumikét is, ezek ennyit tudnak, nem sokat, de ez azért annyira nem zavar, mint a hideg olaj.
Jó, nálad hőcserélős olajhűtésű a motor, úgy lehet neki tolni jóval hamarabb, mert a víz felmelegíti az olajat is, ellentétben az ilyen külön olajhűtőős csodákkal, mint az SV.
Kis járatás, öltözés majd pár kilométer haladás után szerintem már lazán lehet forgatni egy motort. Legalábbis én így csinálom, szeretek nyomatékmaximum körül elváltani, akkor olyan jó húzása van a gépnek , aztán köszönik szépen, nincs motorikus problémám.. igaz nekem csak léghűtésű (plusz kiegészítő olajhűtésű) motorjaim voltak/vannak.
De éppen ez az... Amíg hideg az olaj, addig nem szívesen forgatom, hiszem be van sűrűsödve, nem ken jól magas fordulaton.
Hétvégén olajhűtő-takaró nélkül mentem megint az olajtakaró-tesztes emelkedős szakaszon (kisebbre szabtam, de túl kicsi lett és kiesett ), és állatira hideg maradt megint az olaj, pedig már 20 fok körül volt a külső hőfok. Pedig ez megint utas+emelkedő, és 3-5000-es fordulat, és most még jóval sietősebben, mint múltkor.
Egyedül akkor melegszik be ilyenkor, ha araszolok egy dugóban.
Természetesen nem 100%-os a mérésem, ezt beszéltük már. Az viszont tutifix, hogy a hideg olaj az olajhűtőből+a hideg olaj az olajteknőből ha összekeveredik se lesz sokkal melegebb végeredmény.
Valamint a váltón, és a motor járásán tapasztalható eltérés is igen jelentős. Ahogy túlmelegedésnél is igencsak megérezni a váltón és a motor járásánál. Bár utóbbi talán ha két-háromszor előfordult összesen, szóval az nem olyan nagy gáz.
Meglátjuk, mennyibe lesz végül a cucc, elsőre ennyire tippeltem, de sok múlik azon, ahogy írod is, hogy éppen mit lehet EU-n belülről bontottan beszerezni és mennyiért.
Eladni, lezúzni nem szeretném, nekem pedig ez komoly élvezeti érték növelő lesz, ha elkészül.
Persze, "csak" egy SV650 marad akkor is, de ha eddig jó volt, ezután is az lesz. Eddig sem a motorerő volt benne a szűk keresztmetszet számomra, hanem a fos gyári gumi és a fos futómű. Utóbbi tételek fejlesztésére is majd idővel sor fog kerülni.
Az akinek van elég elkölthető pénze és szabadideje egyszerre. 4-5 nagyon tartalmas év alatt szerintem különösebb erőfeszítés nélkül el lehetne érni ekkora futást, csak legyen aki finanszírozza.
Ha megy vele évi 20ezret és a következő 10 évben meg is akarja tartani, akkor ez teljesen belefér. Minden egyéb esetben tök felesleges pénzkidobás.. pláne úgy hogy még régebben azt hiszem az alacsony fogyasztást is felhozta az SV mellé, hogy milyen jó tulajdonsága. Na most ha kicsit leszarná mennyit fogyaszt a gépe, ellenben bátran használná (nőne vagy 1 litert a fogyasztás) olyan leforgatós stílusban, akkor egyrészt (szvsz) kapna elég terhelést a gép és melegebb lenne az olaja, kettő ennyi pénzből lazán kijön 25 ezer kilométer tempósabb használat többletköltsége (ha csak motorozásból eredő többletfogyasztást nézzük, a közlekedőedény üzemmóddal szemben..)
Amúgy pont nem arról van szó hogy nem jó a vizzel hűtött/fűtött olaj hanem arról hogy a mérés amivel bizonyítod a hideg olajat sántít és nem akkora probléma a nagy szórás olajhőfokban hogy akárcsak belemenjen az ember egy fórumos adok-kapokba.
Nehogymég 50-80e-reket beáldozzon.
És kétlem hogy 50-ből meglenne egy gladius hűtő.
Ha tudsz vadászni csak 30e volt ebay-en a hűtő egység és a közcsavar,ezek tömítése minimum 5-10e mert új kell,kell a vízpumpa cirka legyen 20e,a csövek a váloztatáshoz legyen egy tizes bontva,én nem találtam de legyen,és akkor még ott a leömlő ami más a gladiusban,Legyen 15e ez már alapból 70e ha amerikából jön be akkor vám,postaköltség már 90e-nél tartasz.
Ha bármelyik komponens nincs bontóban,ebay-en vagy veszed márkakereskedésben amitől exponenciálisan nő a költség vagy vársz ami miatt a már meglévő cuccokban áll a pénz és a végén ugyse lesz megcsinálva.
Esetleg a félkész projekt állása miatt eladó vá válik a gép ne adj isten lezúzod stb.
És a slusszpoén hogy rálocsolod a lét és még mindig csak egy SV 650-lesz.
Jó nem fog túlhülni az olaj de ez rajtad kívül kit fog mozgatni?
Gyakorlatilag kanyrgos jo utvonal nem 3 kanyar 5 km en utana zotyogni 30 at emiatt az eleg behatarolt.
néha tisztára unók itthon menni
Inkabb netszerelek.
Megúnás... és akkor a sícuccomat is adjam el, mert ugyanazokat a közeli ausztriai helyeket tudjuk csak célozni minden évben? Vagy mehetek ugyanoda sielni jövőre is, mint ahol idén voltam 2x?
3-5-10 egybefüggő napokban érdemes motorozásban gondolkodni, abban van perspektíva meg élvezet. Ha csak itt a környéken tudnék motorozni kvázi céltalanul (pénz idő akármi miatt) akkor inkább el se indulok, mert csak pénzkidobás az egész, mérsékelt élvezeti értékkel.. és ez akkor se lenne másképp ha Egerben, vagy valahol a Bakonyban laknék, mert azt ugyan úgy meg lehet unni.
Szóval sokkal inkább a megfelelő mennyiségű pénz és az egyben elkölthető több napnyi szabadidő ami meghatározza a motorozás mennyiségét (az ingázáson kívül).
Sajna nekem sem alakultak úgy az anyagiak, ahogy szerettem volna, azért van csak 6700km a mocimban 2 szezon alatt, nem nagyon maradt túrázásra pénz, de dolgozom rajta, hogy ez változzon a közeljövőben.
No igen, 5000rpm-en 6.-ban éppen 112-vel megy a moci, de ezt ne gondold úgy, hogy kőbe van vésve, ha csak magam vagyok rajta és sietek, simán megyek 130-140-et, de gyorsabban is nem azért nem megyek, mert parázok, hanem mert nem szeretek, nem kellemes, és nem is szeretem az autópályát. Városban is rendesen kiforgatom ha sietek (és meleg az olaj, lol), a 3-5000rpm csak akkor van, ha nem sietős a dolgom, akkor feleslegesen nem koptatom és tankolok bele többet, mint kellene.
Ha valaki 20e Km éves futást néz az elég jól el van eresztve mind szabadidő mind a motorozás átlagos költségeit tekintve.
Mondjuk úgy hogy minimum középvezető valami multinál vagy hasonló magánszektorban utazik.
És ha van pénze nameg ideje jó hosszan motorkázni az általában valami nagyobb és kényelmesebb túristamozdonyon teszi.Nem egy S-es 650-es SV-n.
Persze vannak fanatikus kivételek láttam K9 gixxerrel világutazót FR 100e-ret ment kisesvével de a jellemzőbb hogy nem így tesznek az emberek.
A gond hogy 3-5000-es fordulaton 70-110-es utazósebességgel nem jön ki értelmes idő alatt az évi 20e Km.
Amennyiért vettem, elég sokféle motorból választhattam volna, akár használt sor4 ezrest is, pl. FZ1 is lett volna, vagy 600-as GSXR, SV1000, esetleg Street Triple. Mégis ezt vettem. Tudom, hogy nyers erőben nem a legjobb, de amire használom bőven elég, nem fogyaszt sokat, élvezetes is, kényelmes is, tartós is, fenntartani sem drága, és meglehetősen tetszik a formaterve is. A futómű fejlesztés költségét is beleszámoltam az árába, teljesen jó, hogy van hova fejleszteni idővel, ahogy az anyagiak engedik.
Sokáig tervezem megtartani, és menni is sokat szeretnék vele, úgyhogy ahhoz képest nem egy jelentős kiadás az olajhűtő, pláne, ha beleszámolom, mennyivel jobb a motornak (értsd kevesebb kopás, hosszabb problémamentes élettartam), ha szinte mindig ideális az olaj hőfoka.
A fos futómű határait már simán elértem, ahogy a fos gumikét is, ezek ennyit tudnak, nem sokat, de ez azért annyira nem zavar, mint a hideg olaj.
Jó, nálad hőcserélős olajhűtésű a motor, úgy lehet neki tolni jóval hamarabb, mert a víz felmelegíti az olajat is, ellentétben az ilyen külön olajhűtőős csodákkal, mint az SV.
Kis járatás, öltözés majd pár kilométer haladás után szerintem már lazán lehet forgatni egy motort. Legalábbis én így csinálom, szeretek nyomatékmaximum körül elváltani, akkor olyan jó húzása van a gépnek , aztán köszönik szépen, nincs motorikus problémám.. igaz nekem csak léghűtésű (plusz kiegészítő olajhűtésű) motorjaim voltak/vannak.
Hétvégén olajhűtő-takaró nélkül mentem megint az olajtakaró-tesztes emelkedős szakaszon (kisebbre szabtam, de túl kicsi lett és kiesett ), és állatira hideg maradt megint az olaj, pedig már 20 fok körül volt a külső hőfok. Pedig ez megint utas+emelkedő, és 3-5000-es fordulat, és most még jóval sietősebben, mint múltkor.
Egyedül akkor melegszik be ilyenkor, ha araszolok egy dugóban.
Valamint a váltón, és a motor járásán tapasztalható eltérés is igen jelentős. Ahogy túlmelegedésnél is igencsak megérezni a váltón és a motor járásánál. Bár utóbbi talán ha két-háromszor előfordult összesen, szóval az nem olyan nagy gáz.
Meglátjuk, mennyibe lesz végül a cucc, elsőre ennyire tippeltem, de sok múlik azon, ahogy írod is, hogy éppen mit lehet EU-n belülről bontottan beszerezni és mennyiért.
Eladni, lezúzni nem szeretném, nekem pedig ez komoly élvezeti érték növelő lesz, ha elkészül.
Persze, "csak" egy SV650 marad akkor is, de ha eddig jó volt, ezután is az lesz. Eddig sem a motorerő volt benne a szűk keresztmetszet számomra, hanem a fos gyári gumi és a fos futómű. Utóbbi tételek fejlesztésére is majd idővel sor fog kerülni.
Nehogymég 50-80e-reket beáldozzon.
És kétlem hogy 50-ből meglenne egy gladius hűtő.
Ha tudsz vadászni csak 30e volt ebay-en a hűtő egység és a közcsavar,ezek tömítése minimum 5-10e mert új kell,kell a vízpumpa cirka legyen 20e,a csövek a váloztatáshoz legyen egy tizes bontva,én nem találtam de legyen,és akkor még ott a leömlő ami más a gladiusban,Legyen 15e ez már alapból 70e ha amerikából jön be akkor vám,postaköltség már 90e-nél tartasz.
Ha bármelyik komponens nincs bontóban,ebay-en vagy veszed márkakereskedésben amitől exponenciálisan nő a költség vagy vársz ami miatt a már meglévő cuccokban áll a pénz és a végén ugyse lesz megcsinálva.
Esetleg a félkész projekt állása miatt eladó vá válik a gép ne adj isten lezúzod stb.
És a slusszpoén hogy rálocsolod a lét és még mindig csak egy SV 650-lesz.
Jó nem fog túlhülni az olaj de ez rajtad kívül kit fog mozgatni?