Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

csak azért hogy megcáfoljam a szereotipiádat: http://onroad.hu/2010/02/01/legorultebb-motoros-talalkozo/
Az biztosan nem tudja túlhűteni az olajat, hiszen a hűtővíz nem mehet 74 fok alá, mivel ott kinyit a termosztát. A 7100-as olajommal is csak akkor volt "gond", ha ez alá ment az olajhőfok.
Szóval a vizes olajhűtővel se nagy melegben+dugóban nem fog tudni túlmelegedni többet, se túl hidegben dugó nélkül túlhűlni.
Ne kezdd...
Nem veszélyes az? Túl fogja hűteni az olajat...
Hát nézd, egyfelől elfogadom az álláspontodat. Másfelől viszont amint lesz felesleges 50 rugóm, első dolgom lesz a Gladius olajhűtésének felapplikálása a levegős fos helyére.
Minden más SV650 tulaj pedig úgy tesz, ahogyan jónak látja.
Bassz most is izzadok mint a Bodaki néma és még nincs nyár,a német meg többezres létszámú elefantreffen-en is megjelenik.
Japánban van egy halom makako ami a hóban szaladgál és termálfürdőzik a hideg ellen.
Ez a olajahűtő mizéria marhaság.
Elefántreffenről hallottál már?
Anno kik voltak az első fürdőzők a balatonnál? Kik mentek bele a 15 fokos vízbe májusban.. hát persze hogy a németek.

Száraz időben semmivel se rosszabb 5-10 fokban motorozni mint nyáron a mediterráneumban, vagy a mi alföldünkön a 35-40 fokban, sőt.
Nem hinném hogy lényeges különbség van motorhasználati szokásban a hazai meg a német között.. max annyi hogy itt sokan 20 fok alatt fel se ülnek a motorra, mert rendes ruhára már nem volt pénzük, farmerban utcai kabátban meg már azért cidris tud lenni 20 fok alatt egy hosszabb táv.
Pedig szerintem komoly különbségek vannak. A német szerinted ráül 5-10 fokban a mocijára? Beül inkább a kényelmes kocsijába.
Itthon viszont sokaknak ez az egyetlen közlekedési eszközük, így amint lehet ráülnek.
Olvastam én ezeket akkor is amikor írtad először, és se akkor se most nem akarok ebbe a témába mélyebben beleszállni. Az én lelkemnek bőven elég ha a gyári ajánlás szerint van szervizelve a motorom.

Nem hinném egyébként hogy a kontinentális vagy akár az óceáni éghajlatú Európában hatalmas különbségek lehetnének az üzemeltetési körülmények között. Ergo az itthoni motor pont ugyan olyan körülményekkel találkozik motorikus szempontból mint a német vagy az osztrák
Nem tudhatod, azok a motorok milyen körülmények között voltak használva. Melegebb éghajlat mellett alapból nincs ezzel gond.
Kb. 20-22 fok alatt okoz csak gondot az olajhűtő tapasztalatom szerint, és csak akkor, ha haladós az út, tehát folyamatos a menetszél.
Az elmúlt 2 évben csak reggel/este dugóban mentem a motorral, úgy nem hűtött túl, idén viszont nem mentem dugóban, viszont sokat mentem külvárosi részeken, 0 dugóval, és nem értettem, "mi baja" a mocinak, hogy nem olyan finoman működik, mint ahogy megszoktam... Mostmár tudom.

Nálam abszolút gyári ajánlásnak megfelelő olaj van (Motul 7100 10W40), a gyáriak szerint ez -20 fokig jó a motorba. Erre csak ennyit tudok mondani:

A saját tapasztalatom szerint 11 fokban esőben 50km laza, dugómentes gurulás után 60 fokos olajat mértem, és a váltási érzet is borzalmas volt a fent említett, véleményem szerint igencsak felsőkategóriás olajjal. Utána kipróbáltam kitakart olajhűtővel, és hirtelen kicserélték a motort: link.
Márpedig, ha a váltón ennyire érezni, akkor az tuti máshol sem úgy működik, ahogy kéne neki. A motor is kevésbé rezonál/zajos, ha melegebb olajjal jár, alacsonyabb fordulatot is bír rángatás nélkül.

Utolsó fontos érv, hogy a Gladius és a friss DL650 sem véletlenül kapott a levegős olajhűtő helyett a vízkörre kötött hőcserélőt.
De.
Nem igazán akarok belefolyni ebbe a túlhűti nem hűti túl polémiába.

De ha túlhűtené (tehát folyamatosan annyira hideg lenne az olaj, hogy emiatt drasztikusan lecsökkent lenne a kenési képessége) akkor valószínűleg nem keringenének a mobile-n vagy alkalmanként a hahun 100, 150 néha akár 200k-t is futott SV-k, DL-ek.

Ugyan én csak egy egyszerű felhasználó vagyok, de szerintem a gyártó ajánlás szerinti viszkozitású olajjal, a gyártói ajánlás szerinti felhasználási körülmények között nem lehet baja, vagy gyorsabb elhasználódása semelyik motornak sem. Elvileg nem hülyék garmadáját foglalkoztatja egyik gyártó sem... és a szakmát sem ma kezdték.
Az én véleményem, hogy egy rossz szerelő mellett vagy nem megfelelően karbantartva drasztikusan nő a motor elhalálozásának esélye.
Az SV amúgy tapasztalataim szerint különösen háklis az olaj minőségére is, a második generáció hajlamos túlhűteni is, ahol eléggé kijönnek az olajminőségbeli eltérések, no, meg hogy mennyire óvatos a gazda.
Különösebb odafigyelés nem kell, bármi elmegy ennyi kilométert, meg még többet is.. ha hidegen nem gyilkolják és rendszeresen megkapja az olajcseréket (ami azért nagyjából a minimum ha már járművet, pláne hobbieszközt tart az ember).
100-150 000-et futott példányokról hallani, akár SV, akár DL650. Bár tuti nagyon sok múlik a használat módján, és a karbantartásokon is ilyen magas futásteljesítménynél.
Ez speciel nem elaadó. :)
Viszont ha újabb szögletes vázas akkor van egy 14e körüli futású panelem némi szines papírért még be is építem ha kell valakinek.
a válasz attó függ hogy eladó a motor vagy sem
Sziasztok!
Lassan elérem az SV-mel a 60 ezredik kilométert, erről jutott eszembe: kinek mennyit futott már a motorja? Komolyan mondom, úgy veszem észre, hogy szinte meg sem kottyan neki a dolog, persze bele nem látok. Mennyit bírnak ezek a motorok?
Valamelyik ezek közül.

Belső méretre kellene ügyelni,és mindenképp valami napellenzős cucc kéne.
...akkor azt mondjátok meg milyen telefontartót vegyek motorra
ritkán használnám navigációra,töltés nem kell
decatlonban majdnem vettem egy ilyet
Huhh edzettem is rá vagy 3 hétig.
Érdekes az olcsó kameráért csak legyürted az undort
Family-auchan-ban már nincs.Tescot kerülöm mint vámpír a fokhagymát.