Csak a motor/váltó karakterisztikákat hasonlítottam össze.
Bocsánat, nem akartam bántani a pocid.
Csaba600-at nem ismerem.
Sajnos a moci most kényszerpihenőn van, kiürült a tank a mocskon.
Keréken mért adatok vannak a főtengelyre visszaszámolva.
Én meg azokból számoltam vissza, adott sebességnél, adott fokozatban mekkora nyomaték hajtja előre a motort. Az ezelőtti hozzászólásomban láthatod, miből jöttek az értékek.
Pl. egy számított érték, az SV650 K3 egyesben 50km/h sebességnél 6412RPM, ott a nyomaték durván 60Nm, ezt meg kell szorozni 2,462-vel (1-es áttétel), majd 2,088-al (primer áttétel) majd 2,933-al (szekunder áttétel), majd el kell osztani a 1/kerék sugarával (m-ben, 1/0,62=1,6) és úgy adódik a végeredmény, 725Nm.
Az a helyzet, én is sokalltam ezeket az értékeket, de többször átszámolva is ezek az értékek jöttek. Nem vagyok nagy fizika-guru, lehet valahol valamit elszámoltam, de az arányok 100% stimmelnek, legfeljebb a nagyságrend nem.
Amúgy a vonat sem 500-800Nm, mármint ami megmozdítja, legfeljebb főtengelyen, utána ott is komoly áttételek vannak. A kamionokon se véletlen van kismillió sebességfokozat meg felező, meg tudomisénmi.
A jármű tömegével nem súlyoztam, a különböző súlyú "rakomány" úgyis totál átírná az egészet, egy nagyjából 200kg-os motornál sokkal többet számít, hogy 50 vagy 120kg-os a sofőr, az utasról nem is beszélve, és hogy mennyi van a tankban.
Ugyanúgy nem számoltam a légellenállási tényezővel, ami komoly előny főleg a full idomos gépeken, nagyobb sebességnél nagyobb is a jelentősége, mint a tömegnek.
Amit számoltam, az csupán a hajtóereje a motornak és a teljes áttételnek, a különböző sebességek és fordulatszámok függvényében.
A mellékelt képen látni az SV650S K3-ra az adott sebességeknél elérhető sebességfokozatokat, és az azokban elérhető nyomatékot (motor sebességnek és sebességfokozatnak megfelelő fordulatszámon leadott nyomatéka és a megfelelő áttétel hatásával), ezt megcsináltam az összes többi motorra, és ezen értékek maximuma van az összesítő képen motoronként.
Szerintem 16-os,de bevallom dunsztom sincs,elmentem a,halal f@szara capahoz erte,felszortam es azota hozza nem nyulok pedig kene,de a legtelenitoket ugy rancigaltam meg hogy ha basztatom lehet mar szart se ernek.
Elore leszogeznem hogy nem beszolas es savazas lesz.
De ez olyan fotelfizikus szeruen szofisztikalt duma lett hogy a felit se ertem.
Es felmerult bennem hogy nem allsz valamilyen rokonsagban Csaba600 kollegeval.?
Javasolnam hogy ilyesmik kiagyalasa helyett motorozz.
Talan akkor nem lessz ez az egesz hokuszpokusz ennyire elvontan szaraz dohszagu mernokagyalas.Bocsi.
De ez az osszehasonlitas igy megfekudtea a pici pocim.
Hogy jött ki a 800NM? azt sem értem mit akarsz ezzel szemléltetni? hanyadik sebességben számoltad a nyomatékot milyen fordulatnál? milyen áttétellel? Azt sem értem mit kellett számolni? a sportrider.com-on szerintem nem főtengelyről mért adatok vannak hanem keréken mért.
Kell mindenkepp masik fek mert nem tetszik hogy bent fog a fek. Vagy rossz a munkahengerem vagy elszamolt valamit a suzuki, de haver ezrese is ilyen ugyhogy inkabb elszamolt valamit. Szerintem.
Elkészültem a nyomatékos dolgokkal, és kiszámoltam pár mocinál, milyen hajtóerő érhető el legfeljebb adott sebességeknél, jól váltva. Igyekeztem különféle típusokat egybegyűjteni.
A nyomaték adatok sportrider.com oldal mérései, kivéve az NC700-ét, amit máshonnan kellett vennem.
Ezen kívül bele van számolva minden, sebváltó, primer, szekunder áttétel, még a kerékméret is. A vonaldiagrammos ábra nem pontos, mivel összeköti a sebváltáskor keletkező törés pontjait is, amit nem kéne, de szemléletesebb, mint az oszlopdiagram. Az összes motornál csak 1000rpm-enként számoltam a nyomatékot, kivétel az NC, a nagyon szűk fordulatszám tartományára tekintettel neki nem csak 6000-ig mentem, hanem beleszámoltam a 6500rpm-es maximum fordulatszámát is, bár sokat szerintem nem javított az eredményein.
Ami számomra érdekes tanulság volt, hogy tényleg milyen szépen mennek az SV-k kb. 100km/h-ig, valamint az is nagyon látványos, ahogy az ezres GSXR lesöpri a mezőnyt nagyjából 110km/h-tól. A Street Triple is jópofa, ahogy szépen beékelte magát a kis-SV és a GSXR600 közé, bár nekem már túl sima, "érzelemmentes" lenne a nyomaték-görbéje. Az is szépen átjön, hogy bár az NC700 remek kis motor, de nagyon elfogy belőle a kakaó 50km/h felett. Persze, kicsit igazságtalan volt beszámolni, a nagyobb és jóval erősebb mocik közé, ugyanakkor szemléltetésnek nagyon jó, mennyi az a kakaó, ami még mindig kényelmes utazáshoz elég, és hogy ehhez képest mennyire fickósak is az erősebb masinák. No, meg kis okításul azoknak, akik eddig azt gondolták, hogy "simán tartja a lépést" az NC a nagyokkal "nyomatékból". Persze, ha azokkal nem sietnek.
Természetesen bár törekedtem a lehető legpontosabb lenni, a tévedés jogát fenntartom. Aki nem hiszi, számoljon utánam.
pont ezt néztem hogy lefagyott mindenki amúgy szerintem felesleges, a nagyobb átmérő miatt nagyobb erő kell ugyanakkora nyomás előállításához, ezek inkább a 6 dugattyús munkahengerekhez lehetnek kitalálva.
Ránéztem ma a szinkronra. A gumidugó telibe lyukas volt, biztos tökéletesen működött a hátsó hengerem
Bocsánat, nem akartam bántani a pocid.
Csaba600-at nem ismerem.
Sajnos a moci most kényszerpihenőn van, kiürült a tank a mocskon.
Én meg azokból számoltam vissza, adott sebességnél, adott fokozatban mekkora nyomaték hajtja előre a motort. Az ezelőtti hozzászólásomban láthatod, miből jöttek az értékek.
Pl. egy számított érték, az SV650 K3 egyesben 50km/h sebességnél 6412RPM, ott a nyomaték durván 60Nm, ezt meg kell szorozni 2,462-vel (1-es áttétel), majd 2,088-al (primer áttétel) majd 2,933-al (szekunder áttétel), majd el kell osztani a 1/kerék sugarával (m-ben, 1/0,62=1,6) és úgy adódik a végeredmény, 725Nm.
Amúgy a vonat sem 500-800Nm, mármint ami megmozdítja, legfeljebb főtengelyen, utána ott is komoly áttételek vannak. A kamionokon se véletlen van kismillió sebességfokozat meg felező, meg tudomisénmi.
A jármű tömegével nem súlyoztam, a különböző súlyú "rakomány" úgyis totál átírná az egészet, egy nagyjából 200kg-os motornál sokkal többet számít, hogy 50 vagy 120kg-os a sofőr, az utasról nem is beszélve, és hogy mennyi van a tankban.
Ugyanúgy nem számoltam a légellenállási tényezővel, ami komoly előny főleg a full idomos gépeken, nagyobb sebességnél nagyobb is a jelentősége, mint a tömegnek.
Amit számoltam, az csupán a hajtóereje a motornak és a teljes áttételnek, a különböző sebességek és fordulatszámok függvényében.
A mellékelt képen látni az SV650S K3-ra az adott sebességeknél elérhető sebességfokozatokat, és az azokban elérhető nyomatékot (motor sebességnek és sebességfokozatnak megfelelő fordulatszámon leadott nyomatéka és a megfelelő áttétel hatásával), ezt megcsináltam az összes többi motorra, és ezen értékek maximuma van az összesítő képen motoronként.
De ez olyan fotelfizikus szeruen szofisztikalt duma lett hogy a felit se ertem.
Es felmerult bennem hogy nem allsz valamilyen rokonsagban Csaba600 kollegeval.?
Javasolnam hogy ilyesmik kiagyalasa helyett motorozz.
Talan akkor nem lessz ez az egesz hokuszpokusz ennyire elvontan szaraz dohszagu mernokagyalas.Bocsi.
De ez az osszehasonlitas igy megfekudtea a pici pocim.
Kell mindenkepp masik fek mert nem tetszik hogy bent fog a fek. Vagy rossz a munkahengerem vagy elszamolt valamit a suzuki, de haver ezrese is ilyen ugyhogy inkabb elszamolt valamit. Szerintem.
A jármü tömeggel is súlyozva van a számítás?
A nyomaték adatok sportrider.com oldal mérései, kivéve az NC700-ét, amit máshonnan kellett vennem.
Ezen kívül bele van számolva minden, sebváltó, primer, szekunder áttétel, még a kerékméret is. A vonaldiagrammos ábra nem pontos, mivel összeköti a sebváltáskor keletkező törés pontjait is, amit nem kéne, de szemléletesebb, mint az oszlopdiagram. Az összes motornál csak 1000rpm-enként számoltam a nyomatékot, kivétel az NC, a nagyon szűk fordulatszám tartományára tekintettel neki nem csak 6000-ig mentem, hanem beleszámoltam a 6500rpm-es maximum fordulatszámát is, bár sokat szerintem nem javított az eredményein.
Ami számomra érdekes tanulság volt, hogy tényleg milyen szépen mennek az SV-k kb. 100km/h-ig, valamint az is nagyon látványos, ahogy az ezres GSXR lesöpri a mezőnyt nagyjából 110km/h-tól. A Street Triple is jópofa, ahogy szépen beékelte magát a kis-SV és a GSXR600 közé, bár nekem már túl sima, "érzelemmentes" lenne a nyomaték-görbéje. Az is szépen átjön, hogy bár az NC700 remek kis motor, de nagyon elfogy belőle a kakaó 50km/h felett. Persze, kicsit igazságtalan volt beszámolni, a nagyobb és jóval erősebb mocik közé, ugyanakkor szemléltetésnek nagyon jó, mennyi az a kakaó, ami még mindig kényelmes utazáshoz elég, és hogy ehhez képest mennyire fickósak is az erősebb masinák. No, meg kis okításul azoknak, akik eddig azt gondolták, hogy "simán tartja a lépést" az NC a nagyokkal "nyomatékból". Persze, ha azokkal nem sietnek.
Természetesen bár törekedtem a lehető legpontosabb lenni, a tévedés jogát fenntartom. Aki nem hiszi, számoljon utánam.