Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Itt is van piros pont.
Akár mikor próbálok a Busás barátommal gyorsulni, sosem tudok rendesen kigyorsítani, mert 1kerék van belőle... 1-es teli gázon csúnya hanyatt verés lenne...
Tutiii, h nem!
Na erre is írni fogok egy excel táblázatot. Áttételezés számításra már írtam 100 éve.
Szeretem amikor tud valaki jól érvelni!
Nézd, a táblázat mindent elmond az értő szemnek a műszaki adatok ismeretében.

Épp most vezettem le, hogy 70km/h-ig ugyanazt tudja nyélgázon a kis-SV, mint az ezres GSXR. Tudod, mi a helyzet? Én sem merek nyélgázon egyesben gyorsulni az Sv-n, mert brutális.
Poros aszfalton egy hete felhúzott egy autós, és mérgemben ráhúztam egy nagy gázt, úgy elpörgött a kerék, hogy csak pislogtam.

Az teljesen mindegy, hány lóerős a motor, nem a lóerő hajtja, hanem a nyomaték a váltón és a végáttételen keresztül.
Aztan csodalkozok hogy eszi a gumit a kis ribanc
Épp ezt számoltam. A kerék "áttételével" nem számoltam, mivel az ugyanakkora, a kerék tengelyéig számoltam végig a főtengelytől, egyes sebességfokozatban. Az 1000-es SV-nél 11,5-ös a szorzó, a nyomatékot, 70-nél 7000-et pörög, akörül olyan 88Nm a dyno kép alapján, az olyan 1000Nm.
persze ,hogy jó az Sv

mindenki maga tudja mit szeret és mi elég neki..

aztán jön a fórumon a megdumálás` hogy annál nincs is jobb`

Ezzel mind így vagyunk

Igaz Zoli?
Nem nézegetek táblázatokat,én ennél gyakorlatiasabb vagyok..

azért az már legény a talpán aki egy gsxr 1000-rel karaj gázzal tud startolni.. na ezért lehetséges hogy 70-ig esélyes a kis sv.. De csak alap tudású motorosokat figyelembe véve..

Te mentél már 150+le motorokkal? gyanítom nem
Meglepően jó értékek, főleg a Fazer. Ezeknél lényegesen rosszabbakat szoktam olvasni ilyen kategóriás gépekre.
Nem versenyezni akartam, csak arra céloztam, hogy igazából nincs jelentősége, hogy az Sv nem szereti a kis fordulatot, mert magasabb fordulaton se nő meg nagyon a fogyasztása, tehát bátrabban pörgetheti az ember.

Az én utasom 110-nál már kétségbe van esve. De ha túl nagy gázzal gyorsulok, akkor már 70-nél is.

Jó motor az SV, de nem hiszem, hogy lenne értelme az 1100XX-ed mellett.
De vegig szamoltad a fotengely-kuplung, valto attetel, kihajtas-kerek attetelt is?

Mert szamolhatnal egyet az ezres svre is
Én csak arra törekszem, hogy feleslegesen ne fogyasszak többet a kelleténél (hangsúly a feleslegesen, pár élvezetes gyorsulás nem felesleges ), mivel akkor több marad a szűkös keretből motorozni.
Ezek a főtengelyre számított nyomatékok. Én nem erről beszéltem, hanem arról, ami a kerekeket hajtja. Kiszámoltam, a linkelt GSXR 1000 K3 6200rpm-el forog egyesben 70km/h-nál, és a nyomatéka addig durván 70 és 95 Nm között emelkedik. Az áttételezése 10,3:1 egyesben, szóval a kereket hajtó erő 720 és 980 Nm közötti. Namost, az SV-t ha megnézed, egyesben 70-ig lepörög az első fokozat, nagyjából 47Nm-en indul, és 64Nm a csúcs, de most jön a csavar, az Sv áttételezése jóval "könnyebb", 15,07:1 az áttétel, tehát egyesben a kereket 708 Nm és 964 Nm közötti nyomaték fogja hajtani, majdnem ugyanannyi, mint a motorból jóval nyomatékosabb, de "nehezebb" áttételezésű GSXR-t.
Ugyan, mikor írtam, nem számoltam végig, csak régebben egy Fz1-re, de szépen kiadja a K3 GSXR1000-re is. Szóval tökéletesen stimmel, amit írtam, szinte betűre ugyanaz a nyomaték hajtja az SV-t is 70km/h-ig, mint egy ezres sor4-et.
Ha utána akarsz számolni, a nyomaték ott a fékpadi méréseden, az áttételezés pedig itt link, ezzel meg átszámolni tudod Nm-be link.
Emiatt van, hogy az ezres GSXR csak 70-nél hagyja ott az SV-t, mivel azon kénytelen vagy kettest váltani, ahol már jóval kisebb nyomaték fogja hajtani a kerekeket, míg a GSXR szépen katapultál 980Nm-en egyesben egészen 130-ig.
A bejemvenek milyen volt az elso feke? Tudom brembo nyergek, de nagyon hasonlitott az ezrese
Teljesen igaz.
De van benne olajhuto?
kiváncsiságból rákerestem a shiver nyomatékára:
link

de ezek nézegetése baromság:
érzetre a shiver jobban megy mint az f800 bömös
Tökivel próbáltuk autópályán asszem kb nyolcvanról egymásmellettröl csutkagázt
bömös kicsit elment

DE
a shiver hatszornagyobb vigyorgenerárot és szerintem ez a lényeg
Lehet én is beszerzek egy sv 650-et

á mégsem

4.1/100km
Pont mint a 307 hdi Budapest -Csíkszereda távon óvatosba egyszer sikerült.
Azóta 5
az én utasom 160+ szereti
máskülönben száz alatt nyomja a sisakja a hátamat
Túra fogyija 5-6 liter...az Xx-nek a busám és az 1000 fazerem kevesebbet is tudott.

A fazer Szlovén túrán kevesebbet evett mint a társaim 600 gsr/ gsxr 600 as motorjai 4.3 körül..

De te nyertél az xx 4.1 el nem megy el... mondjuk 156 le
ó de nagyon kiteketred hivatalosra..


Húzta nyélen a hatkilos meg lenyomta... na mindegy
Ez jobban bejön.
Köszi!
A Veszprém utáni lejtő jó cucc bringával.
Nem rád írtam, hanem általánosítva. Nekem 6-9 között változik, és nem érdekel, h mitől eszik kevesebbet. Motorozok.