Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mostmár csak az a kérdés hogy vasárnap hogy is állsz.

Én egy egom-tát oda-vissza majd egomot tervezek,ha nem esik szét az angolbeteg ezen hosszú tortúra alatt.
Zadar felé elégfekete, talán ott is megússzuk
Eső nélkül.
Megérkeztünk Tribanji szállásunkra. Megúsztuk mindenhol eső nélkül. A 8as úton egyfolytában motorosok mennek. A velebiten amikor ereszkedtünk le karlobagra, akkor ment el pár darab magyar motoros, pont akkor fényképészkedtünk.
Most elugrunk Zadarba picit.
Sziastok
Sanyi megcsörgetnél, adatlapon a számom
Köszi
Venhill-ezek én is!
Igen, meg vagyok. Bizony kell a 2 db.
Nincs baj a hőcserélővel, ezer éve egy csomó járművön szerepelnek, a nagyokon mindegyiken. A gond inkább az utólagos mókolásnál lehet ha rosszul sikerül az olajkör "megcsapolni" akkor a kenést könnyen eltolhatjuk. Bár ha az eredeti olajhűtőt helyettesítjük a hőcserélővel akkor azt ugyan csak nem, de a vizet még igen.
Ezek csak apro finomitasok.En egy 17 es elsokereku radialis fekes mergesebb kivitelt kepzelnek el.
Na jo en egy picit kevesbe sorsfordito dolgot fejezztem be.
Ez a ketszer is kinyuvasztott hutotakaro amit megvartam,bemugyantaztam.
Haha... Se venni nem lenne olcsóbb, se fenntartani, cserébe még csak nem is okozna akkora örömet, mint a futóműtuningolt SV.
Én nem attól élvezem a motorozást, hogy egy 300-at is tudó géppel megyek max 160-at.
Pedig olcsóbb lenne venni egy k51000gsxr-t.
Motort nem akarok cserélni, abszolút szeretem, és tökéletes arra, amire használom.
Csak szeretném kihozni belőle a "maximumot". Ezért fog idővel (ugye a pénztárca) GSXR futóművet kapni, meg valamit megpróbálok kiagyalni erre a hideg idő+olajhőfok dologra.
A honda mar 2003ban rajott hogy hocserelovel kell megoldani az olaj huteset-futeset
3 év alatt sosem okozott törést az életemben a ráakasztott olajhűtő.
Semmilyen szinten.
A vizkörös annál inkább.
Én szeparálnám az olajat a víztől.
Esetleg ilyen arányú módosítás fontolgatása helyett a motorcsere is szóbajöhetne.
Nekem nem úgy tűnik.
Pici japo mérnök eredetileg nem tesz rá semmiféle olajhűtőt (2003), aztán hirtelen rájön, hogy talán mégis kéne (2004-től), aztán 2009-ben a Gladius-on megvilágosodik, hogy talán jó volna vízzel megoldani, ne maradjon túl hideg az olaj és hamarabb felmelegedjen.
Ez nem gondos tervezés, hanem utólagos toldozgatás-foltozgatás a 2004-től gyártott SV-ken, amit csak a Gladiuson javítottak korrekt módon.
Nekem tavaly 5100 10w40 volt benne, aztán idénre kapott 7100-at 10w40-et, utóbbi nálam sokkal jobban teljesít, az 5100-al egyáltalán nem voltam megelégedve, olyat soha többet nem rakok a mociba.
Nincs értelme mókolni.
Pici okos japo mérnök mindent kiszámolt.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem.Motor vásárlásán gondolkodom(túra -sport)Elsődleges szempont lenne a kényelem,megbízhatóság.Úgy 600-tól max 1000-ig.Pénzben maximum 750 000 lenne a plafon.Milyet ajánlanátok?És hol érdemes keresgélni.Hitel is szóba jöhet.Köszi
Gondoltam én is rá, hogy a legjobb a Galdius olajhűtőjét rádobni lenne, de azért ott lehetnek gubancok, első ránézésre el se férne a leömlőtől, úgyhogy egyenlőre azt teljesen elvetettem. Egyszerűbbnek/biztosabbnak/olcsóbbnak tűnik hidegben kicsit csökkenteni az olajhűtő hatékonyságát.
A régi géped is SV volt, amiben volt ilyen mérő? Mert sokféle gépbe van ilyen, pl. valamelyik BMW-be 33cm-es nyúlvánnyal ér bele az olajba, ott nem lep meg, ha totál fals értékeket mér, de az SV-nél az alig több, mint 3cm-es mérőpálcával akár még pontos is lehetne, ha rendesen beleér az olajba.
Más ötletem jelenleg nincs, amivel meg tudnám mérni az olaj hőfokát, annyira nem akarom megfaragni a gépet, ami egy kombinált, szakszerű nyomás/hőfok mérőhöz kéne (amiről volt is szó régebben).
Ezzel tisztában vagyok, mármint hogy az olajnak hűtési feladata is van. Az is gyanús volt, hogy nincs benne termosztát, de jól jön a megerősítés.
Ami nekem nem tetszik, hogy 60 fok az (ha tényleg annyi volt, de gyanús) az majdhogynem "hideg", csak viszonyításként a Motul 7100 10W40 adatai, ami benne vannak:
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445: 88.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445: 13.5 mm²/s
Ez pedig azért nagyon nem mindegy 80 körüli a viszkozitás vagy 15. Ezért gondolom, hogy valahol 90-100 fok között lenne neki az ideális, mint minden járműben, picivel a vízhőfok felett, akkor hűteni is tud az olaj, de folyik is, tehát jobban ken.
A vizem is jó hideg volt amúgy, 75 fok körül talán a motor szerint. Az mondjuk nem baj, az nem sűrűsödik be, mint az olaj.
Nyilván ez az olajhűtősdi nem "nyári" 25+ fokban érdekes, hanem amikor hűvösebb idő van és nem városi/dugós/melegedős használat.
Azért az se véletlen, hogy az "eredeti" 2003-as SV650-re nem tettek még olajhűtőt egyáltalán, szóval gyanús, hogy hűvös időben ha az egészet kitakarnám se lenne az égvilágon semmi baja.
Na vazz, ha ezt Te is megteszed a benzinedet is fizetem.
Mindketto.