Van.
Az hogy megyek.Tatabánya,Tát érintésével egom felöl.Oszi délután jön,leadom a két spray,ataaanak is le kéne szal időrendet nem tudom.
Jó lenne egyeztetni velük valamit.
Szerintem nem lesz korai indulás.
Helló!
Nézz szinkront, meg cserélj légszűrőt, aztán nézd meg újra.
Utána még próbáld meg a fogyasztást úgy, hogy csak ritkábban menj 6500fordulat fölé(6.-ban), akkor mit mutat.
Helló!
Most jöttem meg Horvátországból. Karlobagon tankoltam és a Zágrábi elkerülő végén kellett. 253km-ert lett, Senj felé a tengerparton+ végig autópálya. Így evett 5,7litert százon. Autópályán végig 160km/h felett jöttem.
Legjobb tudomásom szerint olyan óriási különbség nincs, leszámítva, hogy más adalékok kellenek az olajos kuplung miatt a motorkerékpárokba.
Az lehetne viszont elméletileg, hogy magát a motort hidegebb üzemre/sűrűbb olajra tervezték, viszont ha így van, akkor meg nyáron melegszik csúnyán sz@rrá olajhűtőstül, mert míg most a váz kb. hideg, nyáron úgy át tud melegedni egy araszolósabb városi kör után a motorral együtt, hogy még farmerben is süti néha a lábam.... Szóval továbbra is gyanúsabb nekem, hogy inkább ez a hideg a nem annyira ideális üzemi körülmény. Azért is fura, mivel a hígabb, folyósabb (tehát melegebb) olaj lenne a kívánatos a magas fordulati jó kenéshez, a 60 fokos 10W40 semmiképpen nem az.
ocsesz:
Köszönöm szépen, ez egy nagyon jó cikk. Télen volt szerencsém belebotlani, és emiatt is kezdett piszkálni a dolog, hogy vajon nem-e hűt túl magát hidegben, kis terhelésen az SV, és ahogy fest a dolog dehogynem, csúnyán....
Szinkront kell állítani a gépeden, és megszűnik a torpanás. Gondolom a gyertyák rendben vannak.
Lehet, hogy 1-kicsit kevesebbel is beéri majd 6,5-nél. Bár nekem
6.l alá nem nagyon szokott menni. Pedig nem vagyok egy vaddisznó.
tavaly nyár végén vettem meg 1000-es K5 sv-met és már akkor feltűnt, hogy magas a fogyasztása, 6,5L és folyamatos gáz mellett néha mintha egy tized másodpercre megtorpanna, mintha kihagyna gyújtás vagy nem kapna benzint, én sem tudom.
Idei szezon kezdetével újra többször lemértem a fogyasztást, teljesen nyugis tempó mellett (város és azon kívül) sem tudtam 6,5L alá vinni a fogyasztást és ugyanúgy megmaradt a fentebb leírt megtorpanás folyamatos gáz mellett.
De erő van a gépben, kihúzatáskor nem torpan meg, alapjárat ok, nem tudom mi lehet a baja, vagy milyen baj előjele ez....
Valakinek valamilyen tapasztalat? Mi lehet a gond, lambda szonda? vezérlés? gyújtás?
Biztos az, hogy a motorkerékpárokban a motorolajnak ugyan olyan melegnek kell lennie mint az autókéban? Elég komoly szerkezeti különbség van a kettő között.
Tisztában vagyok vele, hogy jók az SV-k megbízhatósági statisztikái. Nem is erről beszéltem. Ami az én gondom, hogy sokszor megyek vele hidegben, rövid távon, pici terheléssel, ami így az olajhűtővel azt eredményezi, hogy sokszor tartósan hideg olajjal járok vele, ami minden, csak nem jó.
Persze, elmentem vele így is már két szezont (sajnos), de ha módomban áll, inkább megkímélném a technikát a további, felesleges kopástól.
Bakker, mekkora Einstein vagy Kész csoda, hogy a több 10ezer felhasználó még nem szívta meg ezt a langyos olajat Valószínüleg Afrikának tervezte a Suzuki, de a sok szürke importnak köszönhetően Europában is elterjedt
Eddig akárhol informálódtam, mindenhol azt írták, hogy a motorolaj ideális üzemi hőfoka 90-110 közé kéne essen, azaz durván 10-15 fokkal a hűtővíz hőfoka felett.
Így az esetleges vízpára sem tudom, hogy válik ki belőle, annak is kéne ~100 fok. Ezenkívül jóval "sűrűbb" is a 60 fokon az olaj, mint ami ideális lenne.
Úgy gondolom, a Gladiuson se véletlen tértek át a hőcserélős megoldásra, ami ugye eleve nem igazán tudja a vízhőfok alá hűteni az olajat, ellentétben az SV gyári megoldásával.
Amúgy ez nyilván csak nem túl meleg időben gond, és üzemanyag-takarékos vezetéssel (nálam mint egyetlen közlekedési eszközöm, ez gyakran előfordul), de ott viszont igen.
SVLaller:
Nekem típusidegen lenne az 1000 felirat. De funkciójában valami ilyesmi lesz, csak olyan, amit könnyű kivenni/betenni. Bár lehet, egy fix cuccal se szúrnék ki magammal túlzottan, majd a mérések után okosabb leszek. Mondjuk ma se néztek hülyének, mikor a motor alatt görnyedtem az utcán "lézerrel" világítva az olajszűrőt és környékét.
Legalább nem én vagyok az első, akinek ez hideg idős túlzott olajhűtés eszébe jut: link
Asszem, lesz pár hajtósabb köröm tesztelni a hűtést/takarást/hőmérőt.
Megnéztem a szervízkönyvben az olajutat, a pumpa után megy a hűtőbe és a szűrőbe, szóval ha ott a környékén mérem, az elég releváns lesz. Ma is ott volt a legmelegebb.
Ezért volt az első gondolatom a Gladius olajhűtője, mivel esélyes, hogy belemegy az SV-be is. Persze, lehet, nem egyből, de kis variálás után tuti. Viszont ami jobban aggasztott, hogy a sima SV vízpumpája vajon biztosít-e elég nyomást, hogy belekössek egy kis elkerülő szakaszt az olaj hőcserélőjéhez, és hogy rámegy-e a Galdius felsőrésze a víz visszavezetéséhez. Ehhez alaposabban bele kéne túrni a szervízkönyvekbe. Elég hasonló a robbantott ábrák alapján, de picit mintha más lenne.
Amúgy ma is megmértem, hazaérve ~18 fokban már majdnem jó az olajhőfok egy kb. 10km-es szakasz után is. Az olajszűrő környékén így már 75 fokot is elértem.
Így a kipufogó belső csöve is melegebb volt sokkal, ott 248 fokot sikerült regisztrálnom.
Szóval elég erős a gyanúm, hogy ha nem városi araszolás a program, vagy száguldozás hegynek fel utassal, és nincs tikkasztó hőség, akkor bőségesen túl van méretezve a gyári olajhűtő, szóval ki fogok valamit agyalni, hogy takarjam ki kb. a felét, hogy ne hideg olajjal járjon a gép a fél szezonban....
Az hogy megyek.Tatabánya,Tát érintésével egom felöl.Oszi délután jön,leadom a két spray,ataaanak is le kéne szal időrendet nem tudom.
Jó lenne egyeztetni velük valamit.
Szerintem nem lesz korai indulás.
Nézz szinkront, meg cserélj légszűrőt, aztán nézd meg újra.
Utána még próbáld meg a fogyasztást úgy, hogy csak ritkábban menj 6500fordulat fölé(6.-ban), akkor mit mutat.
Most jöttem meg Horvátországból. Karlobagon tankoltam és a Zágrábi elkerülő végén kellett. 253km-ert lett, Senj felé a tengerparton+ végig autópálya. Így evett 5,7litert százon. Autópályán végig 160km/h felett jöttem.
Az lehetne viszont elméletileg, hogy magát a motort hidegebb üzemre/sűrűbb olajra tervezték, viszont ha így van, akkor meg nyáron melegszik csúnyán sz@rrá olajhűtőstül, mert míg most a váz kb. hideg, nyáron úgy át tud melegedni egy araszolósabb városi kör után a motorral együtt, hogy még farmerben is süti néha a lábam.... Szóval továbbra is gyanúsabb nekem, hogy inkább ez a hideg a nem annyira ideális üzemi körülmény. Azért is fura, mivel a hígabb, folyósabb (tehát melegebb) olaj lenne a kívánatos a magas fordulati jó kenéshez, a 60 fokos 10W40 semmiképpen nem az.
ocsesz:
Köszönöm szépen, ez egy nagyon jó cikk. Télen volt szerencsém belebotlani, és emiatt is kezdett piszkálni a dolog, hogy vajon nem-e hűt túl magát hidegben, kis terhelésen az SV, és ahogy fest a dolog dehogynem, csúnyán....
Szinkront kell állítani a gépeden, és megszűnik a torpanás. Gondolom a gyertyák rendben vannak.
Lehet, hogy 1-kicsit kevesebbel is beéri majd 6,5-nél. Bár nekem
6.l alá nem nagyon szokott menni. Pedig nem vagyok egy vaddisznó.
Üdv
http://www.mazda-auto.hu/motor...
tavaly nyár végén vettem meg 1000-es K5 sv-met és már akkor feltűnt, hogy magas a fogyasztása, 6,5L és folyamatos gáz mellett néha mintha egy tized másodpercre megtorpanna, mintha kihagyna gyújtás vagy nem kapna benzint, én sem tudom.
Idei szezon kezdetével újra többször lemértem a fogyasztást, teljesen nyugis tempó mellett (város és azon kívül) sem tudtam 6,5L alá vinni a fogyasztást és ugyanúgy megmaradt a fentebb leírt megtorpanás folyamatos gáz mellett.
De erő van a gépben, kihúzatáskor nem torpan meg, alapjárat ok, nem tudom mi lehet a baja, vagy milyen baj előjele ez....
Valakinek valamilyen tapasztalat? Mi lehet a gond, lambda szonda? vezérlés? gyújtás?
Nem egyszerűűű :(
KÖszi és Üdv
Persze, elmentem vele így is már két szezont (sajnos), de ha módomban áll, inkább megkímélném a technikát a további, felesleges kopástól.
Így az esetleges vízpára sem tudom, hogy válik ki belőle, annak is kéne ~100 fok. Ezenkívül jóval "sűrűbb" is a 60 fokon az olaj, mint ami ideális lenne.
Úgy gondolom, a Gladiuson se véletlen tértek át a hőcserélős megoldásra, ami ugye eleve nem igazán tudja a vízhőfok alá hűteni az olajat, ellentétben az SV gyári megoldásával.
Amúgy ez nyilván csak nem túl meleg időben gond, és üzemanyag-takarékos vezetéssel (nálam mint egyetlen közlekedési eszközöm, ez gyakran előfordul), de ott viszont igen.
SVLaller:
Nekem típusidegen lenne az 1000 felirat. De funkciójában valami ilyesmi lesz, csak olyan, amit könnyű kivenni/betenni. Bár lehet, egy fix cuccal se szúrnék ki magammal túlzottan, majd a mérések után okosabb leszek. Mondjuk ma se néztek hülyének, mikor a motor alatt görnyedtem az utcán "lézerrel" világítva az olajszűrőt és környékét.
Asszem, lesz pár hajtósabb köröm tesztelni a hűtést/takarást/hőmérőt.
Megnéztem a szervízkönyvben az olajutat, a pumpa után megy a hűtőbe és a szűrőbe, szóval ha ott a környékén mérem, az elég releváns lesz. Ma is ott volt a legmelegebb.
Szemem rajtad
Amúgy ma is megmértem, hazaérve ~18 fokban már majdnem jó az olajhőfok egy kb. 10km-es szakasz után is. Az olajszűrő környékén így már 75 fokot is elértem.
Így a kipufogó belső csöve is melegebb volt sokkal, ott 248 fokot sikerült regisztrálnom.
Szóval elég erős a gyanúm, hogy ha nem városi araszolás a program, vagy száguldozás hegynek fel utassal, és nincs tikkasztó hőség, akkor bőségesen túl van méretezve a gyári olajhűtő, szóval ki fogok valamit agyalni, hogy takarjam ki kb. a felét, hogy ne hideg olajjal járjon a gép a fél szezonban....
De az osszes jarmuneppert lassutuzon olajban kene megsutni.