Tudja valako hogy a visszahivasban cserelt radialis nissinek helyett egy uj konstrukciot kaptak vagy ugyanazt a munkahengert? Csak legtelenitesi problemajuk volt vagy tenyleg szar volt az a radialis? 3/4es munkahengert keresek ami ugye kb ugyanakkora mint a radialis vrembo az r6on. 19,04mm
És az úgy jó, ha olajat cserélsz akkor az olajok között a nyomás és hő különbséggel jól lehet látni az olajak közti különbséget, már ha ez valakit érdekel. Én minden járműbe beépíteném ezt a kér műszert, de hát nyilván van oka annak, hogy ezt miért nem teszik.
De, nem véletlenül hagyták el az olajhűtőt a Gladiusról és pár újabb gépről (illetve a vízkörbe épített fűtő-hűtőre váltottak ami ha hideg akkor felfűti legalább a vízhőfokra ha meg túl meleg akkor visszahűti), az olajhőfok 110-130°körül lenne jó igaz nem az olajteknőben hanem máshol mérve. Az a mérő amit linkeltél nem nagyon jó mert csak a ráfröccsenő olaj és a blokkban lévő levegő hőmérsékletét méri ami jóval kevesebb mint a valós, nekem volt ilyenem a régi gépen és még dugóban 40°-ban sem ment 80 fölé, de inkább 40°körül mutogatott.
Mert így is van, de egyenlőre még ritkán foglalkoznak ezzel, én is ilyesmin gondolkodok, de csak azért mert a gyári drága....vagy nem? Nem is néztem az árát.
Az olaj rendszerbe nincs termosztát mint a vizébe, vagyis direkt megy a hűtőbe. Tegnapi sportos körödön 22 fokba gondolom nem volt a vized 105 fok körül mint egy átlagos nyári napon mikor 35 fok van, és állunk a pirosnál a városba. 90-100 foknak a henger-hengerfejnek kell lennie, nem a váltóműnek! Az olaj legfontosabb feladata a hő elvezetése, és ha neked 60 fok volt akkor tökéletesen teszi a dolgát.
Tegnap este egy hirtelen ötlettől vezérelve hazaérkezéskor megmértem (legalábbis megpróbáltam) az olajhőfokom egy hosszabb, kevésbé sportos kör után, és elég érdekes érték jött ki, a legmelegebb pont alig több, mint 60 fokos volt, pedig mértem az olajteknőt, a betöltő környékét, az olajhűtőt, olajszűrőt, annak a csövét. Nem túl hideg ez? Amennyire tudom, 100 fok körül szeret az olaj jól működni.
A műszer (infrás hőmérő) jónak tűnt, eddig értelmes értékeket mért, és a kipufogó belső csövére is reálisnak tűnő 188 fokos hőfokot írt.
A másik kérdésem, szerintetek van értelme egy ilyen olajhőfok-mérőt beszerezni link? Úgy értem, ez pontos, és nem okozhat kárt a motorban?
Arra gondoltam, hideg időben ha tényleg ilyen hűvös az olaj, nem-e lenne jobb kitakarni az olajhűtő egy részét, hogy azért legalább a bő 90 fok környékét elérje, de ehhez nem ártana valami megbízható visszajelző sem az aktuális hőfokról.
Semmi baj vele.
Mit javasoltok,sima vagy iridiumos gyertyát érdemes venni?
Valamint sokat hallani hamis olajokról,honnan érdemes venni?
Motul 5100 vagy inkább 7100?
Viszont a tuv papiros venhill angliabol postaval 25500.-
A műszer (infrás hőmérő) jónak tűnt, eddig értelmes értékeket mért, és a kipufogó belső csövére is reálisnak tűnő 188 fokos hőfokot írt.
A másik kérdésem, szerintetek van értelme egy ilyen olajhőfok-mérőt beszerezni link? Úgy értem, ez pontos, és nem okozhat kárt a motorban?
Arra gondoltam, hideg időben ha tényleg ilyen hűvös az olaj, nem-e lenne jobb kitakarni az olajhűtő egy részét, hogy azért legalább a bő 90 fok környékét elérje, de ehhez nem ártana valami megbízható visszajelző sem az aktuális hőfokról.