akkor lehet hogy a 2006-os SV1000-esé más? Én pedig teljesen abban voltam, hogy máshogy is néz ki :)
Tényleg hasonlítanak. A szám szerintem csak az évjárat miatt tér el.
2 féle színben voltak, ezeknek volt más a száma.
Szia!
Ha jól emlékszem akkor a vízhőfokát csak 20c foktól jelzi tehát ha hidegebb van akkor csak a kis vonalak vannak.
De tök ugyan ez a baja az enyémnek is.
Igaz Tsanyi már finomított rajta de hosszabb állás után nagyon nehezen akar indulni nekem is. Nagy valószínűséggel a TPS szenzor adja meg magát egy idő után.
Sajnos, az alább leírt problémával küzdök, melynek megoldására az itt elhangzó tanácsokat, javaslatokat átolvastam, de sajnos csak részben kaptam rá magyarázatot, ezért kérném a véleményeteket, esetleg aki már találkozott az alábbiakkal, annak a segítségét.
A motor 2004-es SV650S. Az egész probléma kb. 3 éve kezdődött, az elmúlt évek során nem motoroztam, de az idén elhatároztam a végére járok. Az első furcsa jelenség egy őszi motorozásnál jelentkezett, mikor is egy kereszteződés előtt motorfékezés, majd kuplungkar behúzás után a motor leállt. Félreálltam, majd elindult újra minden probléma nélkül.
A motort elraktam télire, de azért próbáltam beindítani a pihenő ideje alatt is, több-kevesebb sikerrel. A tünetek: hidegen (a kijelzőn nincs hőmérséklet kijelzés, csak a három vonal) nem akart elindulni, többször is próbálkozni kellett, ha elindult, akkor pedig erősen ingadozott a fordulat. Ha sikerült elindítani és bemelegedett (40-50C fok körül), akkor már indult szépen újra és újra, de a fordulatszám ingadozás megmaradt. Hiába állítottam be kb 1400-sa fordulatot, ha elmentem motorozni, vagy csak álló helyzetben húztam neki egy kicsit jobban,akkor az alapjárati fordulat leesett, elmászott. Alacsony, városi sebességnél 40-50 km között érezhetően rángatott a motor (mintha a gázmarkolatot kismértékben rángatnám).
Az idén a fórumot átböngészve került képbe a TP szenzor, mint lehetséges problémaforrás. Előzetesen már idén tavasszal a szervizkönyvben szereplő a motor indításában szerepet játszó lehetséges szenzorok elektromos értékeit kimértem (kivéve a levegőnyomást mérőét, IAP szenzor, nem állt rendelkezésemre megfelelő nyomásmérő).
Itt jött képben a TP szenzor, mivel előfordult, hogy a mért tartományon belül erősen ugrált az érték (akár0,6 kOhm), majd visszatért ahonnan indult.
Ezek után, beszereztem egy használt, de működő TP szenzort, a napokban Dealer módban beállítottam multiméterrel (az alsó és felső vonal feszültségértékét figyelembe véve, a kettő közé). A motor, bár még nem vittem el próbakörre, amint bemelegedik, stabilan tartja az alapjáratot (kb 1350 ford/perc). Az alacsony sebességnél fellépő rángatás elmúlása, csak a próbakör után derül ki, de helyben 3000-4500-as fordulatok között (kb 100-sa fordulattal emelve) stabilan tartja, nem rángat, azonnal indul.
Annyit még hozzáteszek, hogy a nyáron kapott friss olajat (Motul 10w40), tavasszal cseréltem benne gyertyákat, mivel eléggé kormosnak tűntek az előzők. Az újakat is megnéztem, mielőtt cseréltem a TP szenzort, azok is feketébbek voltak, nem pedig barnás színezetűek. A kipufogógáz, pedig eléggé büdös, benzines, fojtogató volt. Az új TP szenzor után a kipufogógáz már korántsem olyan rossz szagú mint volt. A gyertyákat nem néztem, mivel nem sokat működött a motor, de valószínű, az elszíneződésük a barnás irányba tolódott el.
A fennálló probléma, mellyel nem tudok mit kezdeni, az a hidegindítás (amikor nem érzékelhető a hőmérséklet a kijelzőn). Ezért is vártam a szereléssel a hidegebb időkre. A probléma ugyanis, az, hogy az első ilyen indításnál, nem megy fel a fordulatszám a hidegindításra beállított értékig, hanem kissé, mintha fuldokolna, jár, de van hogy leáll (látszik, hogy az STVA mozog). Ha nem hagyom így járni, hanem leállítom és újraindítom, akkor viszont minden rendben működik emelt fordulaton indul (jelenleg kb 10C fok és 2500-as fordulat), és az STVA szépen dolgozik, engedi vissza a fordulatot (a Fast Idle karon keresztül),míg el nem éri a 40-50 fokos vízhőmérsékletet a motor. Ezt a tünetet, jelenleg minden alkalommal eljátssza, ha nincs a kijelzőn hőmérsékleti érték, tehát naponta akár többször is, ha visszahűl.
Mi okozhatja ezt? Valamelyik hőmérséklet szenzor? Amikor kimértem a levegő hőmérséklet szenzort (IAT), akkor ahogy kézben melegítettem, vagy hajszárítóval, akkor az ellenállás csökkent, tehát működött. Bár az is igaz, levett szenzor csatlakozóval hidegen indítva semmi változás nincs, ahhoz képest ha visszadugom vagy fordítva. A vízhőmérséklet szenzort (ECT) nem mértem ki, mivel nem akartam a hűtőfolyadékot leengedni, de ha az rossz lenne, akkor a kijelzőn nem jelenne meg a hőmérséklet értéke? Bár lehet, hogy rosszul gondolom?
Sajnos eléggé terjedelmesre sikeredett. A problémával kapcsolatban más fórumban is kértem segítséget, de ez a fórum látogatottabb.
A tank eleje nagyon lefele van, es olyan mintha biciklin ulnel jo lesz es mert en sem ertem meg ha leirom azokat a motorokat szeretem mint a hornet vagy az sv, bandit fazer aminek elore magasabb szelesebb tankja van
Aztán eladó lesz!