Ezért vettem hosszú nézelődés után ott mert az egy gyár ahol nyomáspróba is van. Minta után 3 nap alatt készítik el és postázzák is. Én is hallottam pályán elment fékről illesztésnél. Persze akik az összerakóst árulják esküsznek, hogy annál nincs jobb, de azért egy komoly préssel adott nyomásal összerakott rendszer szerintem biztonságosabb.....ja és van hozzá minden tanusítvány.
Pár dolgot még a fém fékcsőhöz, ha nem gáz a hosszú comment:
- nagyon igazad van, hogy az összerakás nem mindegy! az egyedileg gyártott néha jobb, mint amit az ember kitudja honnan származó (kína?) készletben vesz. külföldi autós fórumokon (mitsu eclipse-el pályázóknál) olvastam, hogy egyes esetekben levágta a fittinget a rendszer, fékerő persze azonnal nulla. többen visszaszerelték a gyári csövezést, és azóta a fémfékcső ellenzői.
- többféle fitting van, a szemed láttára összerakott általában jobb, mint a "készletes". (nem tudom most pontosan idézni, mi a különbség, hülyeséget meg nem akarok írni). A roppantógyűrűs, adott erővel összeszorítós (amit írtatok), az a legjobb. A gyűrű olyan profilú, hogy akadályozza a lehúzódást. Ettől függetlenül időnként rá kell ellenőrizni.
- csak olyat szabad felrakni, ami kívülről is be van vonva. Maga a fékcső teflonos anyagból van, kívül van rajta a fémháló. A fémhálón keresztül bejut az út pora, és az apró mozgások, rezgések miatt kidörzsöli a belső csövet. Persze vannak többrétegű csövek, de nem látsz bele. Olyan fékcső kell, amin külső műanyag porvédő bevonat van (akár átlátszó, vagy szines. A superbike szerint idén a fehér a menő ). Tudtommal egyébként magába a teflonrétegbe öntve is szokott szálerősítés lenni, és többféle cső is van, érdemes ilyet választani. Lehet, h ma már csak ilyen van, nem tudom.
- a fémhálós réteg miatt nem látszik, hogy milyen állapotban van maga a cső. tartósnak egyáltalán nem tartósabb a gumi csöveknél, és mivel a repedések szemrevételezéssel nem vehetők észre, 1 (max 2) évente az egész garnitúrát le KELL cserélni.
- a hatása hihetetlen, én autómon próbáltam ki (turbós fiat fékjével szerelt Lada). Gyönyörűen adagolható a fékerő. ha gumi fékcsővel nem is, ezzel lehet, hogy tényleg rövidebbet lehet fékezni az abs-nél. amikor úgy érzed, nagyot fékezel, és mégjobban nyomod, gumicsövessel megcsúszol, fémfékcsövessel meg egy picikét még tudsz rajta igazítani a csúszáshatáron innen. mihez hasonlítsam... a fémfékcsöveshez képest olyan a régi gumifékcsöves, mintha egy biciklin a fékbovdent gatyagumira cserélnénk le. nem hittem volna, hogy a féken ekkorát lehet javítani. még az évente/kétévente "kötelező" csere mellett is megéri.
Megvan......és a fék+ 1000-hez a kuplungkar is.......a váltókar mondjuk gyári mert abból nincs utángyártott, de a másik 2 utángyártott, a fék és váltókar megegyezik mindkét modellnél........a váltókar bolti ára 15000 körül van(annyiért vettem) és 10000-ért odaadom.......egyébként még van egy "tuningolt"(sűrübb olajjal lett töltve) kormánygátló 1000-hez, de egy haver már feltette 650-re is.
Megvan még a váltókarod 03-tól gyártott SV650S-hez?Sajnosa eldobtam a motort és letört mint állat.Ritkán vagyok net előtt,adj tel.számot és felhívlak ha megvan még.
Nekem volt flexibilis fémfékcső és sokkal jobb lett a fék ami a 650-nél még érezhetőbb. A legjobb amit találtam a Héfal kft volt Dunakeszin mert ott autógyáraknak és rallye autókra is gyártanak ilyet és meghatározott erővel préselik rá a fittingeket a csőre amit máshol csak érzésre kézi vagy egyszerü gépi préssel végeznek. 14500 volt az 1000-re az első szett.
Sziasztok!
Egy csöppet segítenétek?
Mi a véleményetek a fém fékcsőről és melyik márkát ajánlanátok?
Jobb-e annyival hogy megérje áttérni a gyáriról, ha a gyári cserére érett.
Esetleg tudtok körülbelüli árakat, mert én 16.000 körül láttam.
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv
Igen a baloldali rosszabb, de a másikon is van egy kicsi, mindkét oldalra dőltem egyszer. Most az egyik haver viszi a sajátját ami nagyjából úgy néz ki mint az enyémek felhegesztetni és utána políroztatni. Meglátjuk milyen lesz.
Szia . Ha jól látom, ugye a bal oldali dob van legyalulva? Mert nekem az előző tulaj akart sport dobot csinálni a gyáriból és szét ekecselte a dobok végét, ezért is keresek dobokat, hogy a kettőből tudnék egy szép állapotut összehozni
A dolog imbuszos és a csavar minősége 8.8-as mert ez nem a jobbik fajta és a csavarnak kell hamarabb hajlania mint a váznak törnie. A képen látható eszköz becsapós lehet mert a fejrész külön van, a vastag távtartó külön esztergált alu darab. Inkább odaadnám mint méregetnék, a Fehérvári úton hol melózol? Ha arra jár az egyik emberem el tudom vele küldeni.
Kösz a linket,az a baj,h nekem az a hosszméret kellene igazán,ami a váz és a gomba vége közti távolság,mert az sem jó,ha nagyon kinyúlik,ha meg túl rövid,akkor nincs értelme.
De azt láttam legalább,hogy ha ilyen lapos kéttengelyű közdarabot akarok csinálni,akkor az nagyjából hogy néz ki,még azt szeretném megtudni,hogy mennyire álljon ki a gomba vége a váztól és hogy a vázon az a csavar hanyas és milyen a hatlapfej kialakítása.De lehet,hogy a vége tényleg az lesz,hogy motoron kell megnéznem.mert az a tuti.
tsanyi!
Az a gondom,hogy 5ig melózom a Fehérvári úton,szóval mire kiérek a Gyömrőire BKV-val...
Valahogy másképpen lehetne összehozni,de ha lemérnéd nekem,hány mm a gomba talpa és feje közti távolság,az már nagy segítség!
Ez tényleg így van. Nekem is N-esem van és ott tényleg van szerepe a korm. vég sulynak. Még a rezgés csillapításon kívül vezetni is jobb és stabilabb a kormányzás és a motor amikor rajt van. Onnan tudom, hogy próbáltam annélkül is.
Amikor lecseréltem egy louis-osra akkor utána érezhetően jobban rázott a kormány....ezt több haver is megerősítette, a gyárinak a rezgéscsillapításban is van némi szerepe, ezért olyan nagy és hosszú a kormányba engedett része.....persze ez az N-re vonatkozik, az S-nél nem tudom mennyit számíthat.
A gomba anyagának meg ertalont találtam több helyen,az eléggé hasonló műanyag az ertacetalhoz,amiből viszont van itt a cégnél,szóval abból fogom megcsinálni.
- nagyon igazad van, hogy az összerakás nem mindegy! az egyedileg gyártott néha jobb, mint amit az ember kitudja honnan származó (kína?) készletben vesz. külföldi autós fórumokon (mitsu eclipse-el pályázóknál) olvastam, hogy egyes esetekben levágta a fittinget a rendszer, fékerő persze azonnal nulla. többen visszaszerelték a gyári csövezést, és azóta a fémfékcső ellenzői.
- többféle fitting van, a szemed láttára összerakott általában jobb, mint a "készletes". (nem tudom most pontosan idézni, mi a különbség, hülyeséget meg nem akarok írni). A roppantógyűrűs, adott erővel összeszorítós (amit írtatok), az a legjobb. A gyűrű olyan profilú, hogy akadályozza a lehúzódást. Ettől függetlenül időnként rá kell ellenőrizni.
- csak olyat szabad felrakni, ami kívülről is be van vonva. Maga a fékcső teflonos anyagból van, kívül van rajta a fémháló. A fémhálón keresztül bejut az út pora, és az apró mozgások, rezgések miatt kidörzsöli a belső csövet. Persze vannak többrétegű csövek, de nem látsz bele. Olyan fékcső kell, amin külső műanyag porvédő bevonat van (akár átlátszó, vagy szines. A superbike szerint idén a fehér a menő ). Tudtommal egyébként magába a teflonrétegbe öntve is szokott szálerősítés lenni, és többféle cső is van, érdemes ilyet választani. Lehet, h ma már csak ilyen van, nem tudom.
- a fémhálós réteg miatt nem látszik, hogy milyen állapotban van maga a cső. tartósnak egyáltalán nem tartósabb a gumi csöveknél, és mivel a repedések szemrevételezéssel nem vehetők észre, 1 (max 2) évente az egész garnitúrát le KELL cserélni.
- a hatása hihetetlen, én autómon próbáltam ki (turbós fiat fékjével szerelt Lada). Gyönyörűen adagolható a fékerő. ha gumi fékcsővel nem is, ezzel lehet, hogy tényleg rövidebbet lehet fékezni az abs-nél. amikor úgy érzed, nagyot fékezel, és mégjobban nyomod, gumicsövessel megcsúszol, fémfékcsövessel meg egy picikét még tudsz rajta igazítani a csúszáshatáron innen. mihez hasonlítsam... a fémfékcsöveshez képest olyan a régi gumifékcsöves, mintha egy biciklin a fékbovdent gatyagumira cserélnénk le. nem hittem volna, hogy a féken ekkorát lehet javítani. még az évente/kétévente "kötelező" csere mellett is megéri.
Megvan még a váltókarod 03-tól gyártott SV650S-hez?Sajnosa eldobtam a motort és letört mint állat.Ritkán vagyok net előtt,adj tel.számot és felhívlak ha megvan még.
Köszi
Az emelőszem engem is érdekelne...
Egy csöppet segítenétek?
Mi a véleményetek a fém fékcsőről és melyik márkát ajánlanátok?
Jobb-e annyival hogy megérje áttérni a gyáriról, ha a gyári cserére érett.
Esetleg tudtok körülbelüli árakat, mert én 16.000 körül láttam.
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv
De azt láttam legalább,hogy ha ilyen lapos kéttengelyű közdarabot akarok csinálni,akkor az nagyjából hogy néz ki,még azt szeretném megtudni,hogy mennyire álljon ki a gomba vége a váztól és hogy a vázon az a csavar hanyas és milyen a hatlapfej kialakítása.De lehet,hogy a vége tényleg az lesz,hogy motoron kell megnéznem.mert az a tuti.
tsanyi!
Az a gondom,hogy 5ig melózom a Fehérvári úton,szóval mire kiérek a Gyömrőire BKV-val...
Valahogy másképpen lehetne összehozni,de ha lemérnéd nekem,hány mm a gomba talpa és feje közti távolság,az már nagy segítség!
kösz a válaszokat!
Lehet hogy érdekelne az emelőcucc.
állítható, kérésre képet tudok küldeni.
A gomba anyagának meg ertalont találtam több helyen,az eléggé hasonló műanyag az ertacetalhoz,amiből viszont van itt a cégnél,szóval abból fogom megcsinálni.