Az jó ha körülményes vagy, kisebb az esélye hogy vacakot veszel.
A Ktm is nagyon jó. Én főleg enduro változatokat látok, és arra a célra sokkal jobbakat gyárt szerintem (!) mint a többi gyártó. Csak épp a márkanevet is drágábban méri.
Ha nem bízol az rm-ben akkor ne vegyél rm-et, mert folyton azon járna a fejed hogy mikor esik szét a váltó. Szerintem a mentális faktor is fontos.
Engem csak japán motor érdekel.Kihagyom a KTM et.Nem azért akarok motorozni mert más is motorozik.Korábban volt már motorom de mindig csak leharcolt szarokra volt pénzem.Most végre hozz tudnék jutni fiatalabb motorhoz ezért vagyok ennyire körülményes amiért elnézést is kérek.
Rosszúl állsz hozzá....
Ktm az a trendi. Reklám, drága olaj, elox alkatrészek. Vegyél azt. De a szomszédom 6 évvel fiatalabb motorja, idén harmad annyit üzemelt mint a szar rm-em... Az rm jó. De akkor a legjobb ha szalonból hozod.
De ezt a versenyt ne úgy képzeld el,mint egy OB-t. Egyszerű kis házi versenyek.Nem vagyok akkora motoros , hogy komolyabb versenyeken induljak.Kicsit rémisztő az ,hogy két ismerősömnek van rm -je.Ebből az egyik nagyon gondos kis gazdája volt a mocinak kb 1,5 évig volt nála és eladás előtt megfőtt a váltó.A másik srác elhanyagolta a motort és az is ugyanúgy tönkre ment.
Én jó tulaj akarok lenni de ezek szerint az rm ezt nem hálálja meg?
Hát mire eljutsz pályára, versenyre, ez a motor már nem lesz meg garantálom. Ahhoz tényleg tini motort kell vegyél, hogy olcsó legyen 1 üzemórád versenyen. Én pont úgy jártam mint Bajan, télen vettem, szép tisztán. Azonnal indult teljes hidegen, mert mondtam a tulajnak hogy ha langyi lesz, vissza fordulok... A powerem volt kikötve, ezért rántott olyat hogy majd leestem róla... És én is 1 éve vagyok tulaj, és minimális kényszer ráköltéssel...a többi csak felujjítás volt. A váltóm motullal vaj, mondhatni félautómata...a láncom most cserés. Tipushiba power, de kontrollal megbízható. Szóval 98-as rm is ér még pénzt.
Skacok köszönöm a felvilágosítást a motorokkal kapcsolatban.Valószinű,hogy cr-t nézek vagy yz-t.Én eléggé tartok ettől a váltótól pedig nagyon bejön az rm.
250-es 2000-es, és főleg mászásra van használva. Nem tudom, hogy a 250-es váltója milyen hírben áll, de a mászáshoz a váltót nem kell szétrúgni így nincs gondja. A kuplung viszont kopik :-)
"Találtam én rm et ami ugy néz ki ,hogy egyben van"
Szigorúan a szubjektív véleményem következik:
Amelyik motor nem úgy néz ki, hogy egyben van azt nem szabad megvenni mert az tuti egy agyonhasznált vacak. Amelyik úgy néz ki hogy egyben van még lehet rossz, de legalább az esély meg van rá hogy nincs minden alkatrésze elkopva.
Én az rm-em úgy vettem hogy minden jónak tűnt (kivéve a hátsó himba tűgörgőit). Télen vettem, szépen le volt takarítva (és nem frissen lemosva), hidegen 3 fokban egy rúgásra indult, volt benne erő, nem csörgött zörgött stb.. Igazából mondhatni még szerencsém is volt mert egy évig használtam (Kb heti egy órát átlag) nagyobb gond nélkül, de már érződött rajta hogy van baja. Aztán szét lett szedve és kvázi a fél blokkot kicseréltem benne, mert már elég rég nem volt benne kopó alkatrész csere. Igaz az eladó nem is állította azt hogy fel van újítva, mint a hirdetések 99%-as.
A lényeg, hogy maradjon pénzed (legalább egy 100-as) javításra bármit is veszel. Valamint ne hidd el hogy egy 300 ezerért árult motorra az elmúlt egy hónapban 200 ezret költöttek felújításra.
Én 320-ért vettem (ha jól emlékszem) a motort és kb 250-et költöttem rá az elmúlt egy évben. A blokkban egyszerre lettek cserélve: dugó, hajtókar, összes csapágy és szimering, kuplunglamellák, főtengely. Egyéb kopó alkatrészek meg folyamatában: lánc, lánckerék, hátsógumi, hiba felújítás, első kerék csapágyak, légszűrő, váltóolaj és láncspré (ki tudja hány doboz), + ha törik valamelyik idom.
Attól függ mire akarod használni. Ha kemény igénybevételnek lesz kitéve (verseny például), akkor ilyen korú krosszt el is felejtheted szerintem. Nem versenyképesek az ifjabb gépekkel sem teljesítményben sem futóműben (vezethetőségben).
Egyéb esetben kicseréled a problémás alkatrészt újra és nagy valószínűséggel nem lesz vele gondod. Itt nem arról van szó hogy attól is tönkremegy az rm második fokozata, hogy a garázsban áll, hanem arról ha keményen van használva akkor előbb beadja a kulcsot mint a többi.
"Blokkhegesztéskekről meg egyéb gányolásokról meg ne is beszéljünk, Olaj leeresztő csavar beleszaggatása meg stb..."
Na ilyesmi az enyémen is, már így vettem :-) Nem tudom, mennyire kell egyszerűnek lenni, hogy az olajleeresztő csavart annyira meghúzza valaki hogy elrepedjen az öntvény...
Yz-ről nem igazán hallotam rosszat, futóművet dicsérik, blokkjáról nem tudok semmit és nem is volt még Yamahám, igy hülyeséget sem akarok irni! Honda meg azért drága mert jó, de minden az előző gazdákon múlik ahogy előttem is irták. Közel 15éves gépekről beszélünk, amiket többnyire ütnek-vágnak, ritka a gondos gazda. Sokan azt hiszik "crossmotor, annak birnia kell" sőt sokan azt sem tudják, hogy üó-ás a blokkjuk! Futóműben olajat soha nem cserélnek, holott 40-60üó-ként azt is kellene! Láncszettet sokan soha nem veszik le kimosni, rendesen csak nyomják rá az olajat abba meg jól beleragad minden, főleg nyáron amikor jó sok a por! Aztán meg csodálkozik, hogy 10üó-át ment el a láncszet! Blokkhegesztéskekről meg egyéb gányolásokról meg ne is beszéljünk, Olaj leeresztő csavar beleszaggatása meg stb...
Annyit had tegyek hozzá, hogy ezeknél a 10 éves krosszoknál már legkevésbé a márka számít. Agyon csépelt dolog, de itt tényleg állapotot kell venni, mert hiába jobb konstrukció az egyik ha egy forintot nem költöttek rá.
Dani567 szerintem arra törekedj, hogy minél jobb állapotút tudj venni, a márka másodlagos szempont legyen. Mert ezeknél márkától függetlenül simán rá tudod költeni a vételárat még egyszer és még akkor sem biztos hogy jó lesz ha belenyúlsz valami lestrapált darabba.
Én csóró kokány visszaraknám, van ott még ami jó... Majd ha nem kapsz bontásba, az új meg 50-80 ropi, Te is visszateszed. Ha szét is rázza, az első Terminátor alatt csak, a második atomvillanás után... Viszont kutatnod kell utána, mert tényleg jó volna cserélni egy fokkal egészségesebbre, azért nem illő így hagyni...
Gyenge konstrukció. A 2-ik fokozattal szokott gond lenni. Sajnos a kx 250-nél '90-'01 évjárat között viszont a 4-ik fokozatot méretezték alul. Legstabilabb a Cr mind közül és ezt ki merem jelenteni itt az rm fórumon is! Ez van sajnos!
A Ktm is nagyon jó. Én főleg enduro változatokat látok, és arra a célra sokkal jobbakat gyárt szerintem (!) mint a többi gyártó. Csak épp a márkanevet is drágábban méri.
Ha nem bízol az rm-ben akkor ne vegyél rm-et, mert folyton azon járna a fejed hogy mikor esik szét a váltó. Szerintem a mentális faktor is fontos.