üdv
RMZ -KXF 250 hez megmaradt gyári csapágyak váltofogaskerekek eladók
2012ben cikkszám szerint ezek voltak az árai
K9204 50052: 14.780,-
50020: 14.500,-
50051: 8.330,-
51058: 8.900,-
50013: 7.780,-
K1326 20120: 26.220,-
09262 30117: 17.710,-
22034: 11.590,-
25139: 11.910,-
09265 30014: 16.010-
egyben is eladó
-illetve van még 3 db léptetövillám amit használtan vettem de nem került beépitésre nem az volt a baja!
-gyári szelepszárszimering /új/
érdeklödni ajánlatot tenni emailben..
uazosember@gmail.com
Már így kaptam, az a nyom szerintem a főtengely kihajtó fogaskerék nyoma, ahogy belecsiszolt a kosárba.
Miért az jó kérdés.
Két tippem van:
1. A kosár nem jó helyen van és síkban beljebb csúszik a váltó tengelyen, mint kéne és így beleér a főtengely kihajtó fogaskerék.
2. A tűgörgőn nincs FIXen a kosár és az erőhatások miatt oldal irányba elmozduló kosár szélébe bele tud csiszolni a főtengely kihajtó.
Azaz lehet próbálkozni RM250 93-95 ig utángyártott kuplung kosárral RMX 250 re, de rendelés előtt fúrjátok szét és mérjétek azért meg!
A mitaka kosáron a furatok kör átmérője 90 mm, a belső lyuk átmérő 40mm a gumibakok meg 30mm átmérőjűek, s a képen látható az alak, szerintem ez nem tér el máson sem.
Bevezetőnek azzal kezdeném, hogy nem a saját tuti RMX 250 kosaram fúrtam szét, mert az fel van lemezelve, még jól jöhet. Van egy másik komplett kosaram, amit úgy küldtek mint RMX(volt rajta egy szám 28C30), azt fúrtam szét, az onnan lejövő acél fogaskerék és gumibakok simán átment a új MITAKA kosárra, ami RM250 93-95 ig írják, azaz elvileg/gyakorlatilag stimmel RMX re az ilyen kuplung kosár Azt mondjuk nem tudom a gyártók ezt miért nem írják le, hiszen nekik is üzlet lenne, ha RMX re is vennék a kosaraikat
A lamellák természetesen egyeznek, de ott a típusszám is egyezett az RM250 93-95 ig, ugyanaz mint az RMX-en, csak van amelyikben eggyel több lamella van, azt hiszem RMX 250 92 és 93.
Maga a kosár jól néz ki, valami teflonos cuccal le lehet burkolva az alumínium, mert az istennek se tudtam megkarcolni, a gyári meg simán alakítható csiszolóvászonnal is.
Könnyebb is, mint a gyári, a tartósságról még nem tudok nyilatkozni, majd jövőre...
A proxhoz jár gumibak is, a mitakához nem adtak, más gyártó meg nem gyárt RM250-re csak 96 tól.
A plusz belső mindenképp kell, ha nem teszel, kicsípi, mivel a butyökkel együtt elfordul a csavar és egyik oldala így eltávolodik a gumi belső falcától, aztán amikor visszaegyenesedik már csípi is kifelé a sima belsőt.
1db anyán felül max 10-12 mm lehet a csavar, de 2 anya esetében már ne legyen ennyi, ott igazából már pár mm túllógás elég, hogy el tudjon nyalódni a menet vége, de őszintén én dupla anyával sose csináltam még.
Amikor meghúzod a csavart az alátét kicsit összenyomja a bütyköt, azaz a számítási elméleted nem lesz teljesen igaz, egy 2-3 mm-t összemegy a bütyök kb, amikor lehúzod,
Hát kösz a kimerítő választ, az a gond, nekem elég kopott az a két gumim amiből akartam csinálni őket, középen 4-5 mm a bütyökmagasság oldalt 6-7 akkor ezek nem igazi alanyok ezek szerint.
Én is M6 kapupántban gondolkoztam, 15mm külső átmérőjű fakötésű alátéttel és dupla 6-os anyával, de elölre is azt akartam, az önmetsző csavartől egy kicsit félek hogy visszabújnának befelé ha összefagyott talajra vagy jégre merészkednék vele, az alátét meg a dupla anya nekem olyan megnyugtatóbb, ott nem csak a menet meg a gumi tartja a helyén a csavart.
A bütykeim élei elé gömbölydedek, de pont tegnap kaptam egy hírlevelet a thumpertalk.com-ről amiben reklámoznak egy bütyökrestauráló szerszámot amivel vágni lehet a bütykök oldalait: http://www.knobbyknife.com/
Innen véve az 5letet, gondoltam egy favésővel meg gumikalapáccsal megfaragom a bütykök oldalait hogy megint egyenesek legyenek, előtte melegítek a vésőn piezzos gázlánggal, hogy vágja mint a vajat...
Azt mértem reggel pont, milyen vastag egy 6-os anya, nálam 4mm a magassága, a fakötésű alátét 2mm. Ha 2 anyát teszek rá az 8mm + az alátét magassága az összesen 10mm! Szted nem kellene még az anyán is túllógni a csavarnak legalább 5mm-t? Ha 10-zel hosszabb csavart veszek csak mint a furat, akkor nem a csavarmenet fog találkozni a talajjal, hanem 1-ből az anya, úgy könnyen lelazulna és repülnének az anyák, meg akkor nem lenne meg az, hogy a menetkopás miatt nem tudna leesni az anya...
Mivel kerek fejű a kapupánt és az alátét meg az anyák nem fogják meg annyira a csavart, hogy nem tud ki-be mozdulni, akkor is van esélye, hogy kicsípi a belsőt?
Csak mert régi belsőm nincs, csak biciklibe való, ezért most nem vennék két belsőt, hogy a régieket szétvágjam... De ha muszály lehet kerítek valamelyik motoros cimbitől egy kiszakadtat és hosszában kettévágva beteszem.
Perselyt úgy értettem, hogy lengővillába szűkítő persely, abba a tűgörgő, s abba a csap, majd a többi, azaz ez is tűgörgős megoldás, csak a persellyel meg van oldva, a szabványos tűgörgő méret.
Szöges-gumi projekt le van írva a GASGAS fórumban ezerszer, de leírom a saját verzióm
Megszámolod a bütykök számát, amibe tenni akarsz csavart, s annyi kell darabszámra.
Kicsit más:
Ehhez nincs sok hozzáfűznivalóm, beszéljen a videó, egy a bibije, ez a legdrágább kivitel.
Ami szomorú, ha jót akarsz, új gumiba csinálod, mert kell sok helyen a gumi éle is...persze lehet kopottban is, csak az nem lesz olyan jó, viszont 60-70% kopástól rosszabba ne csináld, mert kifordulnak a csavarok.
Előre:
Kis fúróval(kb. 3mm) fúrd elő a gumi minden bütykét, középen, átmenő furattal, célszerű fa fúrót használni, könnyebben viszi a gumit. A furat merőleges legyen a gumi belső falcára, általában a bütyök teteje jó irányban áll, főleg az új gumi esetében, kopottnál már lehetnek gondok.
Majd mérd meg, hogy a bütyökben milyen mély a furat, ehhez adjál még hozzá min 10mm-t(de van aki magasabb kiállással csinálja) s olyan hosszú(kb. 30-40mm szokott lenni) önmetsző D fejű lemez csavar kell, darabszámot adja a lyukak száma.
Itt rakhatsz az oldalsó bütykökbe is, nem karmol szét semmit.
Végül az önmetsző csavarokat belülről kifelé hajtsd be fúróval. Érdemes a gumi oldalát szétfeszíteni valami távtartóval, hogy könnyebben hozzáférj.
Hátra:
Elő kell furkálni akkora fafúróval, amilyen csavart veszel. Érdemes M6 os kapupánt, mindenképp kapupánt kell, lehet még M8 as is. Ha nincs fafúród, lehet fémfúróval is, de akkor nagyobbal kell megfúrni, kb. 8as fúróval. Az M8 al nehezebb lesz a kerék, de tovább tart mint az M6.
Az oldalsó bütykökbe tilos csavart tenni, szétkarmolja a kipuffot vagy a láncot esetleg lengővillát, stb.
Ahol egy bütyök van, oda 1 lyuk középre, a széles bütyökbe minimum 2 lyukat fúrjál, természetesen elosztva a bütyköt és annak a közepébe fúrva. Itt is figyelj arra, hogy a lyukak merőlegesek legyenek a gumi belső falcára.
Itt is mérés következik, majd plusz 10mm, lehet 12mm is, de több ne legyen, mert kitépi! Általában 30-35mm hosszú csavar kell.
A gumit szét kell feszíteni, belülről a kapupánt csavart beteszed a lyukhoz, majd át kell ütni. Lehet használni hosszabbító szárral tizenakárhanyas krova fejet, nem fordul el a kapupánt csavar beütésnél, könnyű beütni vele.
Miután mindenhol a helyén a csavar, akkor jön a széles vagy fakötésű alátét, rá pedig a sima anya, az anyákat érdemes fúróba fogott 10 es hosszú krova fejjel meghúzgálni gyorsba. A bütyköt egy kicsit össze kell nyomnia az alátétnek, ha nincs rendesen meghúzódva, fel fog lazulni, egyébként nem nagyon.
Most pedig a variációk, vagy veszel 8.8 as keménységű kapupánt csavart és elég az egy anya,
vagy az olcsóbb kivitel, ha veszel akármilyen kapupántot és rá 2DB min 8.8 as keménységű sima anyát, első anyát ráhúzód a már leírt módon, majd rá kell a másikat is.
Utóbbi esetben célszerű összepontozni a két anyát, hogy ne tudjon leforogni a felső, de ez már exra e nélkül is jó, ha össze vannak feszítve(ellenhúzva). Ha rá van húzva rendesen, egy darab anya se lazul fel sűrűn, néha előfordulhat, hogy utána kell húzni, de a csavar menet vége olyan gyorsan tönkremegy, hogy nem tud lerepülni.
Összeszerelés:
Nagyon fontos, hogy első és a hátsót is csak egy plusz szétvágott belsővel szabad szerelni, mert egy sima belső esetében a csavar feje kicsípheti a levegővel teltet.
A nyomás minimum 1 bár, de jobb a 1.5 bár elől is és hátul is.
Jó motorozást!
Nem most gépeltem be, ezek le vannak mentve
Kosz Dew, tegnap delutan en is rajottem, ez a jo megoldas, behajtogattam egy kartonlapot a baloldali huto muanyagracsai koze es most mar nehezebben de be melegszik faszan... Tudom, a fofuvoka csak 3/4 gaz folott dolgozik ezert tettem 1gyel lejjebb a klipszet a suberen, es egy fellel beljebbtekertem a keverekallito csavart. Gyertyakepet nem neztem meg, hetvegen piszkaltam a karbit mielott bejott a hideg, azota nem csekkoltam, de ranezek majd, kell-e meg korrigalni...
A tugorgos csapagy tema azert jott elo mert mx-ktm kollega kerdezte, meg javasoltak egy pesti csapagyast, csak csekkoltam vannak-e ott olyan meretuek amilyenek nekem vannak bent.
A lengovillat mar megoldottam, a perselyes megoldas volt nekem is azert nyoszorgott mintha a fogadat csikorgatnad. Vettem nyaron ket csapagyat, meg 2 porvedo kupakot meg 4 gumiporvedot, de a himbat teljes szettel fogom orvosolni, mert olcsobb mint egyesevel megvenni mindent es ugy tengelyeket is kapok...
Hetvegen lehet nekiesek a szoges gumi projektnek, 6os kapupantcsavarral faalatettel es 10- es anyakkal, szerinted a ket kerekre sacc hany db kell majd 4-500 db?
Te hogy allsz a felujitassal megrendelted a kuplungkosarat?
Ne tegyél bele, bontottat meg főleg ne, mert ha nem működik, megfőzöd a motort! Takard le az egyik hűtőt, de nem hiszem, hogy ebben a melegben ami még most van 20 perc után nem tud bemelegedni, szerintem más baj lesz ott. -5-10 alatt takard le az egyik hűtőt
Az aktuális bajoddal kapcsolatban meg a karbiddal játssz még! A főfúvóka csere csak kopp gáz közelében számít, az ilyen gázrántásokat tű pozíció és kúposság, meg benzinszint rendesen tudja befolyásolni, de még a levegőcsavar is. http://www.carbparts.com/keihi...
Légszűrőd tiszta? Attól simán meghöröghet(már ha egyre gondolunk), ha nem kap elég levegőt és megfúllad a benzinben. Gyertyaképed milyen? A szivató nem marad rajta véletlenül?
A tűgörgős gondodra szokták azt csinálni, hogy megperselyeztetik a lengővillát, s kisebb szabványosat tesznek bele.
Szerintem egyszer érdemes kicserélni mindent felújító szettel, s utána rendszeresen zsírozni, akkor felújító szett függően sokáig elmegy.
Az enyémből sajna hiányzik, ilyenkor télen jobb lenne ha nem keringene állandóan a hűtővíz, az istennek nem bír felmelegedni. 3 napja nem húztam egy egészségeset, mert nem akarom hidegen ölni... 20 perc poroszkálás után is csak morog mikor odarántasz neki, pedig a karbin állítottam, klipsz alulról a másodikban, főfúvóka 195ről 205-re növelve!
Megnéztem a webshopot beregisztráltam, de amit keresnék itt sincs. De legközelebb ha lengővillát kell újítanom 22*29*30 as van nekik valami 1700Ft körül (valami volt szocialista gyártó jelzéssel...), de a himbába való 21*27*20 nincs nekik se...
Az lenne a legegyszerűbb, a laikus számára. Tegyél a villában száranként , ilyen és ennyi olajat. Akkor nem lenne összezavarva, hogy mérje a légrést meg hasonló.
Keresés ebben a topicban funkció
Rengeteg dolog le van már írva.
A kedvedért, kiemelve a lényeg:
RMX 250 első teleszkóp olaj infó mennyiség, stb.
SHOWA SS05 való bele, aminek a valós viszkozitása 40C-on 15,7 mm2/s, ennek megfelelő más is tölthető bele.(Pl. Castrol Light 5W, v Motoul light 2,5W felel meg ennek ld. képek)
A légrés vagy mennyiség pedig típustól függően változik, bár itt még a súly is számítana elvileg...ezen adatok 90kg-ra vonatkozik.
Az infó száranként értendő.
S és ST esetében: 628 ml vagy 118mm légrés
SW esetében: 639 ml vagy 109mm légrés
Sima T esetében: 625ml vagy 121 mm légrés
Fontos a szelepek állapota/tisztasága, a rugó előfeszítés mértéke is aztán még jönnek a teló alkatrész kopások mértéke, stb.! Ha jót akarsz, szakértőre bízod! Persze sok függ a teló műszaki állapotától, szart nehéz jól beállítani, s az is igaz a gyáritól sose lesz jobb, amíg ki nem cserélnek benne alkatrészeket.
Ha csak hobbira kell, minden infó adott, a rugó előfeszítésre figyelj, azt szokták eltekerni nagyon, amikor szétszedik nem jegyzik meg hol volt, s összerakásnál marad a találomra
KERESEK! RMX 250 HEZ OlyAN UTMUTATÓT VAGY LEÍRÁST BÁRMIT.. ahol meg tudom nézni hogy az elsőtelókba milyen olaj kell viszkozitásra és emnnyi vagy elég ha valaki pontos légrést mond! előre is köszi üdv!
Ha legközelebb hasonló csapágyat keresel tudom ajánlani a gordulo-simering husokat ott van ilyen méret olcsóbb kínai meg jobb minőség is 2 ezer alatt, szimeringjuk is szokott lenni. csak be kell jelentkezni hogy tudjál keresni.
Hali! Hat nekem a szokasos magyar kokanyolas volt a hatso felfuggesztes... Esztergalt rezpersely volt az egyik lengovilla csapagy helyett, a masik oldalon potyogtak kifele a tugorgok mikor vettem ki a tengelyt, a himba also reszeben szinten szet volt hullva a kosar.
En ugy oldottam meg, hogy megazip.ru oldalrol a robbantott abrarol kineztem a ketfele csapagyak mereteit. Csapagyboltban nem leltem sehol, mert direkt buzi meretek ( 22*29*30 es 21*27*25), ebayrol rendeltem, mert igy csak 6ezer volt ket darab, szalonbol 7400+ Fa lett volna egy db. Porvedoket vettem szimeringesnel, a vegkupakokat megvettem szalonbol, 2200 volt darabja.
Ha a tengelyeid jok ez nem rossz megoldas, de 14 ezer kornyeken kapsz teljes felujito szettet amiben benne van minden csapagy, porvedo es tengely... A himbaban nekem csak ket csapagy volt szar + a porvedok ( dbja 300 Ft) de ha mind a negyet venni kellett volna jobban megeri a felujito szett.
Ha dobsz egy mail cimet amiben leirod a csapagy mereteket nezek neked Ebayen! Peace
Velük beszéljetek ki az a Mester, aki powert gyárt, ha jól sejtem vagytok vagy 3-an, akiknek RMX power törése van, ha összefogtok úgy érdemes megkérdezni, ne egyesével, gyártatni is úgy célszerű! S tessék udvariasnak lenni
Ajjaj, hát Dew és Sky hamarosan tanácsot ad, reméljük... Mert ugye az nehézkesebb ügy. Az enyém legalább egy darabból van... Spec alu anyagot tán most találtam Zalába, ha sikerül, elkezdhetem végre a terveimet. Azt viszont már tudom nem terem minden fán power készítő iparos... Neked is sok sikert...
Helló Láttam te is csináltad a himbád,énis itt járok csak nekem yamahám van,azt szeretném kérdezni te a GL szemmel mit csináltál ? Csapágyboltban vettél bele,esztergáltattál vagy hogyan oldottad meg ?
RMZ -KXF 250 hez megmaradt gyári csapágyak váltofogaskerekek eladók
2012ben cikkszám szerint ezek voltak az árai
K9204 50052: 14.780,-
50020: 14.500,-
50051: 8.330,-
51058: 8.900,-
50013: 7.780,-
K1326 20120: 26.220,-
09262 30117: 17.710,-
22034: 11.590,-
25139: 11.910,-
09265 30014: 16.010-
egyben is eladó
-illetve van még 3 db léptetövillám amit használtan vettem de nem került beépitésre nem az volt a baja!
-gyári szelepszárszimering /új/
érdeklödni ajánlatot tenni emailben..
uazosember@gmail.com