Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

(majdnem) Minden forgástestet eszterga csinál, furatot menetet, konturt, marós. A Te esetedbe konturról van szó. Ezt cnc néhány perc alatt kikapja, a program több picit... Nem tudom mennyibe kerülhet, mert lézeres is kivágja gyorsan, csak az utómunkálatot igényel. De adtál egy jó ötletet. Ha az enyémre találok túlórába időt, (mert abból van a legkevesebb), ígérem a tied is megpróbálom. De rettenetesen pontos rajz kell, mégha nem is igényel pontosságot... De biztosan sok ügyes emberke van felétek is aki nc-n megcsinálja...
Jut eszembe írod, hogy marós a szakmád. Nem tudom, hogy ezt maratni vagy esztergáltatni érdemes, semmi közöm a fémiparhoz... Akarok egy fél col vastag alátétet a membránház kerete meg a henger közé. Elvileg alacsonyabb fordulatszám felé tolja a nyomatékgörbe csúcsát azzal, hogy így az alátét vastagságával megnő a forgattyúsház hossza. GasGasokhoz extraként lehet kapni. Teszek fel róla képet, így néz ki. Szerinted hogyan lehetne vkivel legyártatni?
Először is részvétem, és kitartást a szereléshez...
A fordított jelenség érdekes, az én szempontomból, mert ugye nálam megszünt az oldalirányú feszítés, ergó szabadon futott...
A kuplungom 2.79. Épp ezért volt gyanús, mert szemre alig van rajta kopó. De ha 8x vagy 10x vesszük, az 3 tized. Dehát miért emel miliket ki ha 3 tizeden bukik a rendszer? Fura. A görgős futós vásárlás érdekes volt, hirdették hogy 01-es rm-be eladó. Persze úgy emlékeztem hogy 96-06-ig mind ugyanaz, aztán kód alapján tutira mentem, és így jó áron sikerült...
Igazán semmi probléma, inkább köszönöm az odafigyelést, mások helyett is...
Nekem meg pont fordított volt a hangjelenség, míg ma délelőtt 20km-re a lakástól meg nem adta magát a jószág egyszer csak megállt és no kompresszió... :-(.

Ha járt a motor nem kerepelt, ha behúztam a kuplungot meg elkezdte... Az vajon mitől lehet?

A 2.8 mm az valószínű reális, én amikor rugókat cseréltem tavaly mert csúszott a kuplung találtam Ebay-en egy enyémbe való szettet (RMX) és az is annyi volt gyárilag. MOndjuk az érdekes, hogy a 2000res RM-250 szervízkönyve 2,77 mm-nél írja elő a cserét, vagy olyan lassan kopna 3 századot... Futót honnan vettél amúgy. Tavaly én is vettem egy tűgörgőt (29*34*21,8) csak futó nélkül nem akartam cserélni, meg rugócsere után jó lett a kuplung... Most meg úgyis szét lesz borítva hogy behalt, csak ki kellene cserélni a futót meg a görgőt. Én meg azt vettem észre, hogy a nyomólapom kotyog oldalra a belsején a lyuk van kikopva ahol a kiemelőszem átmegy rajta. Azt meg a nyomócsapággyal meg a kiemelővel együtt érdemes cserélni?
Ewox látom szakmabeli vagy elnézésedet kérem, nem kioktatni akartalak, csak felhívni a figyelmet a laikusok számára, hogy a mérés egy nagyon gondos művelet.
Szia. Cégemnél 3D-s mérő van. De sajnos ma otthon hagytam. Hiteles, néhány hetes tolómérőm van. Marós vagyok. De remélem a tűgörgő a rossz, mégiscsak az a kopóalkatrész. Vagy a futó, de azis csere...
Ha nagyon pontosan szeretnénk mérni ne tolómérővel mérjünk hanem mikrométerrel. Még a digitális és az órás tolómérő is csalhat, nem is beszélve a hagyományos tolómérőről. A nagy pontosságú mérés, nagy gyakorlatot igényel. Ha a tolómérőt jobban összenyomod vagy kicsit ferdén tartod már is mást mér, nem is beszélve arról ha alapból nem hiteles.
Szia. Tudod mondtam régen is hogy kerepel valami, kuplung behuz és megszünik. Hát a kosaram kalimpált rendesen. A belső mérete 30.03-05 közt van, de nem ovális, nem kúpos. Tolómérővel. Megrendeltem a kosarat, s futót is. Ennyit tuti megérdemel.
Kereszt kérdés. Gyári adatnál a kapó lamella 2.8 mm szélesnek írják. Pontosan így: T:2.8 Hihető?
Szia!
Mi a baja?
A lógás általában csak akkor szokott meggyógyulni, ha mind3 alkatrészt(csapágy, kosár,futó) cseréled gyárira
Nagyon ne foglalkozz vele, max cseréld le a tűgörgőt, nem forog a kosár szinte semmit, nem olyan lényeges.
Csá mennyi az ára?
Szia. Sérülésmentesen a kezembe vannak az összetevői! Kérdés: tolómérővel a kosárba 1 század ovalitásom van, a futót még nem bírom mérni, a görgőről hogy állapitod meg hogy elromlott? Sehogy. Tudnék újat jó áron, mindkettőt. De csüt gépen ki kell méretben... Néhány jó szó felviditana...
Kösziiii!
Sorry a feltételezésért aki azt menetrögzítőzte

Ez esetben jó lehet a lehúzód Szorítok, hogy lejöjjön sérülés nélkül
Szia.
Neeem! Aranyos vagy, láttam màr ilyet néhányszor, de nekem az 5-ös nem akar lejönni a tengelyről... Csavar, biztosító lemez minden lent, csak a bordákra van rágyógyulva szerintem az alu. Oda mehetett menetrögzitő. Ennek màr le kellett volna simán csúszni a bordástengelyről.... De köszi hogy aggódsz, és segitesz... Szép napot...
még egyszer megnéztem, szerintem te még a 8-ast akarod leszedni,
nehogy a lehúzóddal próbáld

Ha kitekerted az összes 10 es csavart, akkor nyugodtan fogd meg a 13 fogas tengelynél és le lehet húzni kicsit erősebb mozdulattal, vagy az oldalánál is nyugodtan leveheted a lamellákkal együtt az egészet, csak az olaj fogja össze, semmi más.
Utána jöhet a 11,12 levétele, majd az 5,3,1,4,2

Szerintem én eltévedtem. Te most melyiket is akarod levenni?
http://www.megazip.ru/ru/bike/...

A 8.at meg a lemallákat gondolom kiszedted már.
A 11 es anya lent van már? és a 12 es biztosító lemez?
Ha ezek nincsenek, az 5 ös tányér, meg az 1 es kosár is pillanatok alatt lejön a bordás tengelyről.

Szóval melyik nem jön le? A 8 at nehogy megpróbáld leszedni a lehúzóddal, mert a menet az 5 ös alkatrészben van, amit meg fog még a 11 es csavar. A 8 at csak az olaj fogja össze a lamellákkal, ha már kint vannak a 10 es csavarok, de ahhoz nem lesz jó a lehúzód.
A csavar viszonylag könnyen lejött, betámasztva, kézzel... De a harang (vagy hogy hívjàk?) nem jön le. S pont mert drága, nem feszegetem. De íme a lehúzó:... Bele a kinyomó lap 5 csavarjai, aztán finoman kiteker... De megmelegitem picit... .
Szia!

Beírod a keresőbe, hogy power, vagy óramutató és kihoz rengeteg írást a kérdéseddel kapcsolatban.
Egyébként nem, pont fordítva. Ha óramutató járásával egyező irányba tekered el a kupakot, akkor mivel erősebb a rugó ami feszíti zárt állapotba a powert, nem fog nyitni, ezért nem pörgött neked ki.
Ha a másik irányba tekered el, meg kinyitod a power szelepet, vagy nem zár rendesen és a kipufogógáz lökdösi a power mivel gyenge a rugóerő, ami a helyén tartja.
Lehet rosszul értem, de egész fordulatot sose kell tekerni
Hogy megértsd, vedd le a rezodat, nyúlj bele, meg vedd le a kis kupakot, amit forgatsz és meg fogod érteni, hogy szuperál!
A powernyelv érdesség normális, ráég a korom.
A kép sajna nem jó minőség, nem tudok mondani semmit.
Leírásokban régebben már leírtam részletesebben mi az irányadó, nem lehet megmondani pontosan, mindenkinél alkatrész kopás függő, nálam kb 2-3 környéke jelenleg.
Szia!

Jobbos menet fogja a kosarat, igen.
Lehúzót, meg csavarrögzítő?
Ha tényleg menetrögzítővel tette fel valaki akkor gázlámpával melegíts rá 80Cig és utána a légkulcs vagy a láncos módszer...

Vigyázz el ne törd a kosarat, dárga lesz
Sziasztok. A kuplung belső, azt hiszem harangnak mondják, muszály hogy nem akar lejönni a tengelyről? Szerintem csavarrögzitővel rakták fel az anyát, és odaragadt... Holnap csinàlok egy lehúzót hozzá. Ha másnak is nehezen jönne le, esetleg tudok majd segíteni...
Szia. Nálam, szerintem Nálad is, mert honda a kivétel, a rugó erővel csak a teljes nyitás idejét tudod behatárolni. Az erő lent s fent így nem változik. Ha nagyon ráállitasz, szerintem ki sem nyit, ha épphogy, akkor meg lent màr nyitott. Sok féle power van biztos, segít majd talán rmx-es kolléga, de szerintem mind 2 léptű. Nálam pont ilyen, és minden kör utàn tudtam azt mondani, màr jó és nincs rántás. Így annyira szépen dolgozik, hogy erőteljes ki gyórsitásoknal van csak szükségem powerre... Lehet Nálatok máshogy van, mégiscsak 250-es és X...
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata RMX250 power szelep állítással kapcsolatban. Úgy tudtam a kerek kis kerek állítót a henger bal oldalán óramutató irányban forgatva keményedik a rugó és nagyobbra nyitnak a nyelvek, ettől alapból nyitva lesz alapállásban, ergo lent kevesebb nyomaték felül több. Ehellyett 2 kört forgatva befelé nem nagyon akart a motor 7000 fölé pörögni, alul viszont izmosabb lett. Miután hazajöttem forgattam 3-at vissza akkor meg olyan hangja volt mikor beindítottam mintha beleérnének a nyelvek a dugóba, nagyon kopogósan járt a motor. Leállítottam, felet fordítottam megint befelé és most jónak tűnik. Hétvégén mikor elálítottam levettem a pufót mert meg akartam mérni az O-gyűrűt a rezo száján mert eléggé köpködi a rezo mellett az olajat. Lefotóztam a dugó tetejét és látok a felső gyűrű alatt egy nyomot, szerintetek mi az(nem mélyedés). A powernyelveket megérintve kicsit érdes a szélük. Lehet át kellene nézetnem a powert? De lényeg a lényeg mi az irányadó a powerállító kerek gombbal kapcsolatban?
Sziasztok. A kuplung tengelyen az anya tuti jobbos ugye? Vagy a levegőm kevés, vagy a légkulcs problémás...
Kérdezd meg akkor inkább a gerecsemotor-t, van jó pár cucc, amiből szerintem csak gyárit tudnak hozni bele, azt is tudnak rendelni, s akkor egy helyről lesz mindened.
Persze előbb már akkor szedj össze mindent, ami kell.
http://www.gerecsemotor.hu/ker...