Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
RM 250 (02)-vel miért lehet az, hogy nem akar kipörögni? Olyan, mint ha hideg lenne. Nem nagyon vészes, de idegesít. De 4-ben, és 5-ben nem csinálja. Vajon mitől lehet? Mondtak már gyertyát is, azt majd megnézem, esetleg karburátor? Vagy olyat is hallottam, hogy lehet a power van eldugulva.
Igazából én is ezeket írtam volna neked, még lehet gond... De Te mit tennél? Ez nem mostani probléma szerintem, csak mivel szét szedtem a power miatt mögláttam. Hát van még néhány gáz számlám, addig max pár körre jutna időm, aztán belemennék a a szervizbe. Egyébként 46-ot mondott a szerviz Namurával. Hidd el, most csóró vagyok, viszont szomorú hogy belenyúltam a motorvásárlásba....
Már úgy is mindegy alapon gondolod?

Azért még lehet gond...igaz dugó cserés, henger perselyes lesz, de ha valami elszáll, az még ott gyilkolhatja a hengerfejet, vagy a főtengelyben valamit, hajtókar, ha megszorul, stb.
A helyedben a főtengelyre is ránéznék, ki tudja mi hullott be oda is
Szerintem ezeket nem éri meg kockáztatni, meg még a idő is szar, inkább csináld meg rendesen, aztán menj vele.
Gyűrű hézag probléma, gyűrű stiftelés rossz helyre esett valamelyik felömlőhöz mondjuk fordítva lett belerakva a dugó vagy nem belevaló, esetleg fúrás, persely utáni hibás ablakolás, hibás értsd sorjás, stb...

Szerintem ne cseréld ki a gyűrűt vidd el szerelőhöz, aki előbb találja ki, miért tört el...
Szerbusztok! Eladtam a Drz-met,és vettem egy 2005 ös Rmz 450 est,nem füstöl nem csörög szépen indul és szépen jár!
A kérdésem,és kérésem a következő lenne,szeretnék megtudni többet a motorról,mire figyeljek..mit érdemes róla még tudni ,Esetleg akinek ien van régebb óta vagy tud róla mondani jókat,felvehetné velem a kapcsolatot,nagyon megköszönném akár facebookon is akár emailbe!
Előlre is köszönöm nektek! Szép napot!
Köszönöm szépen a segítséget! Az a helyzet hogy a dugattyú körülbelül 2 üzemórát ment de valamiért eltört a gyűrű.. Sajnos mi is csak találgatunk hogy miért fordulhatott ilyen elő!
Nem értem ,hogy miért támadsz ,ha a mai napig nem tanultam meg mérni akkor már talán soha. Nem dicsekvésből mondom ,csak azért mert kihoztad belőlem 48 éve fogtam a kezembe először tokmány kulcsot,és azóta egyfolytában a mai napig forgácsolok. Az első motorom 1965 be vettem,és azóta mindig volt jelenleg rmz-250. Lehet ,hogy én még abba az időben tanultam mikor még létezett a motorszerelés nem csak az alkatrész cserélés.
Az a sok apró pont az csak alumínium reszelék(por) nyugi, a felömlőbe volt egy öntveny hiba es orvosoltam... Csak fényjáték...
Na most jön a buta kérdés. A hüvelyeztetésig vissza mehet e? Mérés és ellenörzés utàn ha a picike hiba mégis nikasil... ?
Én perselyeztetném, így ránézésre ezen már szerintem nem segít a hónolás, persze ezt csak a mérés mutatja ki.
Ami a hengerfejed közelében van sok apró pont az nem tudom mi, de nem normális
pink motorsnál kérdezd, nekik tuti van gyűrű dugóra, de a helyedben nem cserélnék csak gyűrűt Persze nem tudok semmit miért kell, sorry, hogy belekotnyeleskedtem
Értem, hogy bosszant a dolog...de ha csak ezt írod, annak nem sok értelme...

Ha nyugodtan leírod, amit tudsz, úgy hogy kezdők is megértsék, akkor már volt értelme. Azt is leírhatod, miért "buta" a kérdés, stb., de magyarázd el érthetően, abból is sokat lehet tanulni.
Tudom, sokáig tart, meg valahol valakik már leírták, szerelők fejében ott van, több oldalt tele lehetne írni, stb...
Ebbe a hengerbe valami beletört valamikor és kinyírta...
Már leírták, hogy tudod megmérni, hogy befelé, vagy kifelé sérült, mérőóra kimutatja

Tanács: Vidd el szerelőhöz, ő megmondja neked, hogy ezt még lehet e hónolással javítani vagy már annyira mély a sérülés, hogy nem. Ha nem, akkor perselyesezni érdemes. Új henger kurva drága, bontottal nem jársz jó, mert tuti nem jó az se, újra nicasil is vagy 100eFt mindennel együtt. A perselyt megúszod 50eFt körül, meg veszel bele egy dugót és akkor jó egy darabig.
"Az ebbe a legszebb hogy a kérdésre màr jóformán senki nem válaszól, így mindenki, pláne én, nehezen jutunk előrébb."

Pont ez a bajom nekem is.

Sajnos a képhez nem tudok hozzá szólni.
Ha vissza olvasól, minden kérdés utàn van egy ilyen vita, mindig egy ember gizdázik. Az ebbe a legszebb hogy a kérdésre màr jóformán senki nem válaszól, így mindenki, pláne én, nehezen jutunk előrébb. A kép a kifényesedésről, amin semmi nem látszik, de nyilván hüvelyeztetés lesz ebből, vagy csere. Viszont még mindig nem tudom, mi történik ha később veszem észre, hogy az a kis pötty mégis nikasil hiba. Ami nem kopik el ugye ha vigyázól rá...de testvér 2 hónapja van nálam...
"Az is bosszant ha 1 szoci gépet kókányolnak, de ha 1 versenymocit az meg főleg. Mindennek megvan a menete és technikája, ha spórolni akartok vegyetek más típust!"

A legnagyobb tisztelet mellett is megkérlek, hogy ezt ne! Had döntsem már el én, hogy mit veszek vagy mit sem. Meg azt is hogy kókányolom e vagy sem. Az hogy neked erről megvan a véleményed természetes, az viszont hogy folyton és csak azt hangoztatod már messze nem az.

HOBBI!

Ez a lényeg. Magunk akarjuk javítani a motorjainkat. Ha tudsz és akarsz is benne segíteni akkor köszi, ha viszont csak ítélkezni akarsz kérlek ne tedd.

Értem én, hogy jó szándék vezet, nem akarod hogy a hozzá nem értéssel kinyírjuk a technikát. Viszont azt értsd meg hogy akkor is magam (és gondolom a többiek is így vannak vele) fogom szerelni a motort ha ennek megvannak a veszélyei. Itt pedig azért kérdezünk hogy hátha ad valaki egy jó ötletet és nem azért hogy te folyton megbotránkozz és ítélkezz.
Ne tegyél már tönkre, eleve , hogy a picsába méred meg a hengert rendesen ha le sem veszed a fejet?
Pl ezzel, meg az ehhez hasonló "okosságokkal" eleve kizárod az esélyét, hogy még csak hozzáértő benyomását keltsd!
Iratkozz be a MAMI-s versenyszerelő képzésre, aztán a vége felé kezded majd látni mennyi dolog van még amit még mindig nem tudsz ...
Addig nincs miről beszélnünk mert még azt sem tudod mit nem tudsz.
A rinyálás meg nem kell, az, hogy én tudok pár dolgot amit te és páran nem, az még nem azt jelenti, hogy én mindent tudok, vagy esetleg ezt gondolnám magamról!
Az is bosszant ha 1 szoci gépet kókányolnak, de ha 1 versenymocit az meg főleg. Mindennek megvan a menete és technikája, ha spórolni akartok vegyetek más típust!
Rendben, de miért nem ezzel kezdted?
Add el és vegyél valami kevésbé szakértelmet igénylő típust!

A nikaszil, hogy rákba "fogy" el ha rendesen van üzemeltetve a gép?
Üdv mindenkinek! Valakinek nincs esetleg 55.50 es gyürűje vagy picivel nagyobb prox dugora?
A motorok hegerét miután tönkrement a nicasil meghüvelyezik ,a hüvelyezés első mérete a 0 a 2. 0,5 a 3. 1,0 a 4. 1,5mm.ez azért van így ,mert a hüvelyt lehet még háromszor fúrni. A te hengered ezek szerint a 0.5 dugóval egyszer volt fúrva ,még lehet kétszer. Felfúráskor a 0.5mm-nél többet ne szoktak kifúrni ,csak ha nem kopott annyira ,hogy nem adja ki. Remélem számodra érthetően fogalmaztam.
Tisztelt Janek úr nem tudom, hogy miért írod kókler megfogalmazást mikor nem ismerjük egymást.A szándékom az ,hogy az eddigi több évtizedes tapasztalatommal segítsek ahogy tudok, még akkor is ha a te véleményed más.A fórumon a legtöbben szeretnék a motorjaikat olcsón megjavítani ,és én ehhez szeretnék segítséget nyújtani,.
Segítséget nem szégyenlek kérni amit nem tudok.Az olcsón javítás nem azt jelenti hogy rossz megoldás Látod én nem kérdőjelezem meg a szakmai tudásod, de arra kérlek legyél mindig jó indulatú.
Hali!

Jó hogy szólsz, elfelejtettem levenni a hirdetést. A sárvédőt lehet fel lehetett volna faragni rá, de nem foglalkoztam vele mert találtam neten egy oldalt, uho sárvédők cikkszámmal és képpel szerepelnek. Felvettem LAci10-el a kapcsolatot és ő megmondta, hogy ő a 2944-est vett a motorra, és neki nem kellett szinte semmit sem faragni. Aztán úgy voltam vele, hogy illeszkedjen jobban meg max 3000-rel kerül többe akkor meg inkább nem faragok.

A sárcnak azt hiszem nem saját motorja volt, szerintem csak bontásra vette meg. Nekem személy szerint jobban tetszik a Laci10 féle sárvédő így, hogy tökéletesen illeszkedik.

Ha nicasilos a hüvely azért az látszik, jóval vékonyabb a fala mint a hagyományosnak, de ezt egy esztergályos, aki henger dúrással is foglalkozik, ránézésre megmondja. A dugóra meg 0.05-0.06 szoktak hagyni.
Azt meg hogy honnan rendelj utána kell járni, de én a pinkmotors-tól rendeltem szerintem korrektáron dolgoznak, segítőkészek és volt minden raktáron nekik, amire szükségem volt.
Te Janek, én csak azt kérem, hogy segits megtalálni, a kifizetődő utat. Hallgattam Rád, elmentem hozzáértőhöz, aki utánaszámolva, sikolásnál ujrahúzza a tömités helyét is a hengerfejemnél. De jó itt szerelni, mert nem egyszerű jó embert találni, aki szaki, nem látta a repedésem, gondoltam ezt se látná...igy az érdekel mi lett volna ha észre sem veszem hogy fogy a nikaszil, és én veretem neki. Erre válaszolj légyszives, vagy mond el mi milyen árfekvésbe mozog, és mikor induljak neki... Lösző szives nem basztatni! Elvileg nem Te fizeted.
Ez volt a kérdés, hogy minek van a +0,5 meg a többi méret ha nikaszilos a henger. És senki nem mondta, hogy én rakom össze, itt az volt a kérdés minek a többi túlméret. Ha nem tudsz (vagy nem akarsz!) érdemben válaszolni akkor minek kell fikázni?