Elolvastam
Nekem nincs bajom a kókányolással sem természetesen ne magadra vedd, csak általánosságban írtam, szoktam ilyet alkotni nekem megteszi nem izgat, hogy néz ki. lássa el a célját az a lényeg, hogy a sárvédőt gyorskötöző fogja a helyére vagy nem az már nekem mind1
Annyit akartam mondani, hogy aki szeretné érteni a miérteket rendesen, neki ajánlott elméletet is tanulni.
Én a motor elektronikája miatt aggódtam csak, mert (sekélyes szakmai nyelvtudásommal) mintha olyat olvastam volna, hogy annak is árthat a rezisztor nélküli gyertya. Viszont a tapasztalataid alapján erről nincs szó.
Olvashattad, pirossal be is kereteztem, h az EGV a versenygyertya, abban nincs zavarszűrő mert kicsit gyengíti a szikrát. Engem sem érdekelt, h zavarja a tv meg rádió adást mert nem olyan helyen motoroztam kéttével ahol van ilyen. Nem tudom pontosan mit zavar még, talán a fékpadot is, járj utána ha érdekel, a motornak nem hiányzik az biztos. De ha nagyon ragaszkodik hozzá valaki, lehet külön zavarszűrős pipát is venni, van amelyikbe rakhatsz másik ellenállást ami szűr de nem annyira gyengít a szikrán...
Az EGV nem csak az anyaga meg a zavarszűrő miatt jobb a többinél, az EVX is platina, aztán mégsem írják versenyzésre.
Nekem EG- EV - EVX - EGV-im vannak amiket mind Franciában és Angliában vettem, még a színük is más mint amiket itt árulnak... szóval vigyázni a vétellel.
Sajnos 40 ezer Alatt nem Kapni :( abban Csapszeg + Gyűrű Kit is van de ez ennyi sajna azért kérdeztem a lenti kollégát hátha mond egy baráti 30 ezret :D
ÉN úgy kezdtem hogy szia. Szeretnék elnêzest kérni, igazad van, okostelefonról írtam és elhamarkodtam a segitsêget. De legalább tudni fogom mennyivel olcsóbbak, mert engem is érdekel...
Szia. A google legyen a barátod! Néhány perccel nagyon sok infót össze lehet szedni ilyen egyszerű kérdésre. Nem nagyon néztem szét, de amit hirtelen találtam a közel 39-48 ropogós ezres....
A zavarszürőről korábban azt írtad, hogy felesleges bele. Teljesen fogalmatlan vagyok ezen a téren, csak mivel amit találtam gyári gyertya az zavarszűrős (valamint a 2001 utáni rm-ek gyári gyertyája, a Br8eg is az) ezért gondoltam, hogy jobb ha az van benne.
Most nagyon arra hajlok azok alapján amit írsz, hogy lecserélem az EG gyertyát az EGV-re (a platina elektróda miatt pont az elmelegedés kapcsán), mert az is van a polcon.
A kérdés, hogy miért nincs szükség a zavarszűrőre az rm esetében?
Az attól függ : Vagy 5-6 éve nyáron endurózás előtt benne felejtettem a 8-as EGV-t és kb a második telies gázas hosszabb egyenes után hallom, h elmelegedett, megálltam és kicseréltem...
Ahhoz nagyon balfasznak kell lenni, h elcseppenjen a B8EGV... az nem gagyi gyertya, nem is hallottam még ilyenről.
Másik variáció, mikor kb 30-adjára is beköpi és az ideges tulaj szétveri kalapáccsal az egészet ...
Vagy megyek a város szélén az erdő felé és pont a rendőrkocsi előtt köpi be, azok meg csak simán rám akasztják a 150-ezres csekket...
Az anyagi kár mindkét esetben jelentős
De feltételezem, h ha már valaki elkezd "keményre" karburálgatni akkor a hőérték sem okozhat neki gondot...
Akkor ez most rám úgy igaz, hogy a 600 forintos 9-es gyertyàt most minuszba nem köpi be, akkor nyáron a 9-es az optimális, erre 8-as a gyári. Ha sürün beköpi, kissebb számú ngk gyertya, ha túlmelegszik emeljem nagyobbra. És így lesz egy 8-as meg egy 9-es gyertyám, azt nesze neked hobbista motoros, gond megoldva. Viszont elméletileg most 9-essel tatázva, minden kanyarba beköpheti. Kihegyezés, nesze neked... Próbálom én megérteni, de ezt itt követni sràcok?
Nem jól érted, mert azzal meg folyton beköpné...
Mit nem értesz, h karburálás függő (is) a motor melegedése?
Gyári fújókával nem melegszik annyira, ha szegényebbre állítod akkor melegebb, de ha már piszkálod csak van annyi eszed, h a gyertyát is hozzá cseréled...
A 250-esem legkeményebb beállításnál üresben 11 ezret forgott, 5.-ben üvegen meg sacc 140 körül mehetett gyári áttétellel, 100-nál kezdett éledezni, azt bemértük. Nyáron ehhez 10-es gyertya kell.
A gyári fújókás mocikon hallani, h ki sem forognak rendesen...
Ja látom, na de az speciál gyertya, nem összehasonlítható az EG-vel, a kettő két véglet. Annak az árából 4-5 EGV-t veszel. Belegondolva, jégmotorozáshoz talán ez a hőérték elmenne ...
Lehet létezik, de én még EG-ből sem láttam 7-est, a krossznál többnyire 8-9-10-est használnak, de , h hobbistáknak ez a 3 tökélesen elég az hótbiztos.
Nem akarnám. Viszont tudni kell, hogy az ásásban hol kell megállni. nem hiszem, hogy lenne értelme mélyebben megismernem a gyertyákat és működésüket és azt sem hiszem hogy képes lennék rá jelenlegi egyéb tudásom kapcsán (ahogy írtad te is a dolgok egymásra épülnek).
Nem is arra gondoltam, hogy a gyárból úgy jön ki hogy versenykész állapotú, de mivel írtad hogy a nyolcas gyertyát enduró közben is simán elmelegítem nyáron ezért furcsállottam kicsit, hogy ezt vállalják gyárinak. Miért nem egy kilencest, mert ha jól értem a hidegebb gyertyával kevesebb kockázatot vállalnának?
Amit korábban linkeltem gyertya, az hetes hőértékű és verseny gyertya, ráadásul rm250-hez gyáriként találtam (sajnos már nem tudom, hogy hol pedig érdekes lenne, mert azóta találtam másikat hivatalos oldalon ami meg nyolcas).
Te most viccelsz? Bolti tucat motorról van szó amit megvétel után normálisan felkészítenek, és ezt értelemszerűen hozzáértő technikus végez, ő meg tudja miről van szó.
Vagy azt hitted, h a gyár fogja neked karburálgatni rosszabb esetben 10°C eltérésenként?
Van képem Hamar Zsiga báról ahogy aktív korában a nyakában a gyertya és fújókakészlettel sétálgat a depóban, szerintem az elég beszédes. Ha megtalálom berakom.
Nem beszéltem a gyárral, de gyanítom, h olyan alapbeállítással adják el, h ha véletlen valami tudatlan paraszt veszi meg és télen akarja haszálni akkor se akadjon meg...
Mint ahogy tudtommal többnyire konzerváló olaj van a gépekben, mert ki tudja mennyit állnak a raktárban...
Én nem vagyok kezdő de szintén hibázok néha, csak kevesebbet, és rengeteg dolog van amit nem tudok...
Ne bízd el magad, gyertya témában sem tudsz közel sem eleget, még akkor sem ha a tapasztalattal szerezhető tudást most figyelmen kívül hagyjuk (ezt csak akkor látod, amiről beszélek, ha majd visszanézel pár év múlva)
Na de én is tanulni akarok! Kérek 7-es EGV-ről vagy más, a gyár által "versenygyertyának" nevezettről képet, leírást.
Egyébként meg aztán ugrott be, h van millió féle NGK gyertya, de mivel adott a téma értelemszerűen maradjunk a krossz témánál. Mert mi értelme lenne itt példálózni pl a detonálás számlálós gyertyával, stb?
Csak kíváncsiság, semmi konkrét:
Szerinted miért 8-as a gyári ajánlott gyertya hőérték egy krossznál, ha tapasztalatod az, hogy akár a 10-es is mehet bele ha rendesen beállítva hajtják versenyen?
Nekem nincs bajom a kókányolással sem természetesen ne magadra vedd, csak általánosságban írtam, szoktam ilyet alkotni nekem megteszi nem izgat, hogy néz ki. lássa el a célját az a lényeg, hogy a sárvédőt gyorskötöző fogja a helyére vagy nem az már nekem mind1
Annyit akartam mondani, hogy aki szeretné érteni a miérteket rendesen, neki ajánlott elméletet is tanulni.
A motorhoz meg jó sok benzint kívánok