Sziasztok
Elég nagy gondban vagyok segítségeteket kérem.Van egy 1998-ban gyártott és vásárolt és azóta is az én tulajdonomban lévő Suzuki RMX 50 cross motorom.Most vittem el először szerelőhöz mert gyengült a motor,beugrásra már nem indult csak betolásra,és még egyéb kisebb problémák.Nem hajtottam közúton használtam!A lényeg hogy szét lett szedve a motor és új kuplung lamellák ,kipufogó kellenek stb.Az a gond hogy ehhez a motorhoz egyszerűen nem találok semmit csak hengerszettet lámpákat kisebb apróságokat.Suzuki RMX 250-hez mindent lehet kapni de az enyém 50-es és sajnos nem találok hozzá alkatrészt.Ha valaki tud segíteni bolt címmel ahol kapok hozzá mindent kérlek segítsen.
Sziasztok suzuki rm 125 höz kellene nekem hajtókar 89-98,98-06,06-08-ig ezek az év számok vannak meg adva listán mi alapján tudom beazonosítani a hajtókart a mociban ?91 a blokk és holtudnék reális áron venni egy új hajtokart aki tud segítsen köszi.
Köszönöm, de hála japoknak, az öntvényen, kb 20 mm mélyen fektették, ezért öröm ez most. De először veszek egyet, s ha átfujatás utàn, mêg mindig nem jó, így fogok eljárni ahogy írtad... Mindenjót!
Az alábbi módon lehet kiszedni a feje tört fúvókát.Felbővíteni a fúvóka furatát , 3-4 mm-es fúróval ,és a bal irányú menetmentővel kihajtani. De mivel a fej rész nincs síkba ,kézi fúrógéppel kockázatos kifúrni .Gépi satuban megfogni, és maró vagy fúrógépen kifúrni. Ha esetleg a törött fej még megfogható valamilyen szerszámmal meg lehet próbálni kicsavarni.
Sziasztok. Lehet az előző tulaj nem birta kiszedni az alapjárati fúvókám, inkább eltörte felét...na most ezért nem birom én se...
Az biztos hogy szelel, tehát mostmár agressziv dugulás nincs benne, maximum részleges. De a rajzot elnézve(9-26), valami hosszitott cucc, igy azt a csavar kiszedő okosságot nem merem beleengedni. Más ottani részt még különleges torx kulccsal szét lehet szedni, (ami nincs a rajzon) nem tudom érdemes e. Még balos fúró is eszembe jutott, viszont az nem a finom eljárás már.....
Tippeket kérek cserére...
Köszönöm.
Skywre ,tanácsom hengerre a következő.A 20 éves motoron szerintem az eredeti öntöttvas hengerhüvely van ,régen ilyet csináltak nem a nicaliosat. Megfelelő méretű dugattyút megveszed ,és elviszed a hengert megfúratni,ők majd tudni fogják ,hogy mekkora méretre. Előtte azért egyeztess velük.A főtengelyt és a többi csapágyat meg kell javítani illetve cserélni.A főtengely javítást úgy gondoltam ,hajtórúd csere a csap és a tűgörgő. Ezen kívül azért még egy-két dolgot meg kell nézni,pl; pover szelep, kuplung, seb váltó.Ezek a legveszélyesebbek a blokkon.Nagyon sokat segítene egy jó gépkönyv,de kevés esély ezt a típust beszerezni.
A mai gépkönyvek /magyar nyelven/ nagyon aprólékosan vezetnek a szerelés során.Például hogyan kell a gyertyát kivenni ,és akkor mit kell leszerelni. Gyerekesnek tűnik annak aki gyakorlott,de a tapasztalatlannak segítség.
ÁÁÁÁ...szerintem csak én vagyok a célpont. Fejlődésképtelen, barom vagyok akin te még segitenél ingyen? Hálátlan is meg ostoba? Fillérbaszó? Válogasd meg a szavaidat te paraszt, ha beledöglök se kell hogy segits nekem, és ha volna benned annyi gerinc már rég elhúztál volna innem a forumról. Erös vagy meg okos, meg gengszter haverjaid vannak ,meg atyaúristen vagy. Nem kisbarátom. Kevés.
Köszönöm cimbi, vagyok olyan felnőtt féluton a nyugdij felé hogy megoldom nélküled is , holnap összerakom, széthajtom róla a nikaszilt, azt fölgyújtom a kedvedért! Majd küldök videót hogy megnyugodj igazad volt, a szarom tönkrement a hibámból.
A többiekhez is szólok:
Nem sajnos nem vállal felelősséget a fúrós srác... De nem ma kezdte.
Érdekes amit ebayen néztek perselyt meg dugót, egy nagyon jól menő cégtől kértem árajánlatot, 30-at a hüvelyezésre, 14.5-öt a Namurára. Nekem is kevésnek tünt, de 70-be megjárja postával(14) a német nikaszil "gyárat". Tehát biztos nem 62ezres prox hüvely kerűl bele...
Nekem azt mondta az asszonyom, Ő addig nyugodt még többet szerelem mint megyek vele....nem csak akkor hobby ez már mikor be van inditva és füstől! Köszönöm eddig is mindenkinek a segitséget, még Janeknak is. Csak ne segitsen.
Nem tudok szó nélkül elmenni az mellett mit olvasok ,hogy mutatkozhat valaki ennyire beképzeltnek a másik embert semminek nézni.A segíteni akarás szikráját sem tudom felfedezni benne.Lehet ő még egy jó szerelő, de szinte minden embert megsért. Már azon aggódok ,hogy merjünk-e kérdezni ,mert jön a lebarmolás. Először azt gondoltam, hogy csak velem civódik , és talán bennem van a hiba.
Bár néven nem neveztem ,biztos ráismer magára.Szerintem ha modort váltana egy hasznos fórumtárs válna belőle
"Ti meg beírtok a netre és azt várjátok, hogy valaki majd leírja a tutit a pontatlan hülye kérdésekre"
Miért, ha húsz évvel ezelőtt lett volna net, te nem tettél volna fel kérdéseket? A te kérdéseid mindig pontosak?
Lehet meglep, de én se csak innen várom a választ ha valami van, de ez is egy a sok közül ahol a megoldást keresem.
"fejlődésképtelen"
Nem ismersz (se engem, se a többieket) mégis állandóan ítélkezel.
Nincs itt nagy gond, kicsit elszámítottam az itteni hozzáállást, de tanulok
Holnap még benézek, hogy ha igényli a csóka akkor megoldom neki a nikaszil gondot, aztán soha többet nem pocsékolom az időmet fejlődésképtelen arcokra !
Jó 25 éve kezdtem a szerelést. Azzal kezdtem, hogy az összes szakirodalmat átolvastam, szereltem, kísérleteztem, közben versenyekre jártam, néztem, hallgattam és faggattam a profi szerelőket, inaskodtam a Honvédban, eközben hálózsákban aludtam többnyire parkokban, mert szinte az összes pénzem motorozásra és utazásra ment el...
Most meg ugye a neten keresztül is figyelem az újdonságokat, tapasztalatokat, csak hát bizonyos szint felett már nem adja ki senki az infókat. Úgy kell összerakni a mozaikot.
Eddig a kezdéshez képest rengeteget fejlődtem, de nagyon sok dolgot még nem tudok!
Ti meg beírtok a netre és azt várjátok, hogy valaki majd leírja a tutit a pontatlan hülye kérdésekre
Ez kb olyan mintha műteni akarnátok és feltennétek pár kérdést az orvosnak...
Annyi a különbség, hogy itt az alany ha "meghal" az csak anyagi jellegű gond.
Mint már írtam, egy ideig működőre meg lehet viszonylag könnyen csinálni a kétté krosszt, de közelében nem lesz az igazán jónak.
A gond főleg a "meddig"-el szokott lenni.
És ahogy figyelem az előzményeket te vagy akkora barom, hogy ezt el is hitted neki
Ez még menthető henger, de ha nem lesz megjavítva akkor előbb utóbb le fogja tolni a nikaszilt a gyűrű.
Ahogy ígértem ingyen megcsinálom neked azt a részét, csak küld el valahogy hozzám !
Ne te hozd el mert közelről kurvára ki nem állhatom a hálátlan ostoba balfaszokat !
Amúgy értem amit írsz. Mindig lesz valami a géppel ez is tiszta. Kérlek arra fókuszálj, hogy ez nekem hobbi. Olyan hobbi ami kikapcsol a hétköznapokból. Nagyjából két hetente van rá 2 órám amit ténylegesen ezzel tudok tölteni. Ebbe semmilyen szerelő suli nem fér bele, viszont a meghibásodások sem gyakoriak. Szerelőhöz akkor viszem, ha magam nem bírok vele.
Azt is értem, hogy egy hozzáértő szemében amit én csinálok az kókányolás. Na és? Kéne, hogy érdekeljen? Engem szórakoztat és ez volt a cél!
A rinyálás nálam épp az amit te csinálsz, de ez már csak nézőpont kérdése. Minden kérdés után ugyan azt leírod, majd ha eleget piszkálunk adsz tényleges tanácsot is. Szerintem kérdezni nem bűn (ahogy válaszolni se), viszont a kérdezőt folyton hülyézni nem túl intelligens hozzáállás.
Semmi extra, ezt is simán addig hajtotta volna az előző gazdája amíg megy...
Most is csak a véletlenem múlt, hogy bele lett nézve.
Több mint valószínű, hogy felkente a belógó powert a hengerre a kopott dugó, vagy csak simán kurvára el volt kopva a gyűrű és amiatt van...
Nem az a nagyobb hiba amin most rugóztok !
Én értem a ti felfogásotokat, erre írtam, hogy két megoldás van, vagy elviszed profihoz, vagy kijárod a versenyszerelői sulit!
Ez a legtutibb segítség részemről, aki pedig mást tanácsol az átbasz.
Mit nem bírsz ezen megérteni?
Ha nem az én tanácsomat fogadod meg akkor mindig jön majd valami váratlan gond, és ti mindig utólag lesztek okosak...
Ezek a gépek nem erre vannak kitalálva amire ti használjátok, ez az alapvető probléma!
Az a rinyálás amit többen előadtok meg egyenesen szánalmas
Köszönöm a kimerítő válaszát uram. Nem lett még bemérve a henger a kérdés csupán elméleti volt, hogy tisztában legyek miért vannak a nagy túlméretek, ill elég esélyes hogy kopott a henger egy 20 éves motornál... Remélem már volt hüvelyezve és nem nekem kell a hüvelyt is megvenni, mivel elég esélyes a főtengely felújítás is, eléggé csörömpöl alacsony fordulaton valamelyik tűgörgő. Igaz találtam Ebayen 27ezerért bele való hüvelyt, de elég lenne a hajtókarszett, főtengely csapágyak és szimmeringek meg a dugószett megvétele, meg ha már szét van boríttatva blokk a csapágyak cseréje és akkor még ott vannak a tömítések. Uh le fogom venni a hengert elviszem egy gépműhelybe a hol be tudják mérni ott kiderül minden. Ha jól értem ha 67,01 nél nagyobb lesz a furat (0,05 mm illesztés) akkor ha hüvely van benne furatás 67,55-re + hónolás és +0,5 mm-es dugó, ha nincs akkor hüvely bele és alap dugó. Ja és az hogy nem vagyok lakatos, esztergályos stb szaki nem azt jelenti hülye vagyok... Könyvelő a szakmám de az informatika sem áll tőlem távol, uh elméleti ember vagyok de ha érdekel valami megtanulom így vagy úgy ezért kérdezem a hozzáértő emberek véleményét. Nagyon nem bírom az olyan emberek hozzáállását akik értenek valamihez és verik a mellüket válasz helyett. Sztem a tudás azért van, hogy megosszuk azokkal akiknek szüksége van rá nem pedig elszálljunk tőle mi már mennyit tudunk. Mindenkinek van valahol valamit tanulni és ezt nem szabad elfelejteni sem elszállni attól ami már a birtokunkban van...
Na, öröm is van. Helyi fúrós azt mondta rakjam össze, s ne aggodjak, látott màr szarabbat is menni, csak gyűjtögessek gyorsan.... Itteni cimbi meg majd esetleg hibásan vagy még jól megvenné bontásba, viszont eszem ágában sincs megszabadúlni tőle, ( mit lehet ilyenkor kérni érte?) Hát 50 ezer miatt azért nem adom el.....
sziasztok,rmz 450-2006 ba keresek csuszokuplungot.hasznalt is jo .kerlek ha tudtok valamit akkor a barothy_zoltan@yahoo.com irjatok.ujjat kaptam gyorbe de a hasznalt is jo.elore is koszonom.
énis belenyúltam egy 93as rmx-be nemrég,amibe most esztergálnak nekem power-t :( ,meg kapja az új dugót,meg a power betörés következtében sérült a kipufogónál a nicasil,elég szép darab kitörött,de szerelő aztmondja az ott nem gáz,vajon igaz ez? :D
majd teszek róla fel valamikor képet,csak parázok ha bele rakom az új dugót kinyírja...amúgy szerkezetileg tökéletes a gép
Ettől sokkal szarabb nikaszilos hengert is csináltam már meg fillérbaszó felhasználóknak!
Zárójelbe csak annyit hozzá, hogy ha csak kicsit is figyeltek volna azokra a dolgokra amire a használatkor kell, akkor ilyen nem történhet meg...
Itt ami veszélyes az a kipu ablak felső részénél a kitörés, a sötét rész a helytelen használattól van!
Amúgy kíváncsian várom, hogy kis hazánkban kivel hónoltatnák meg ezt a hengert akik ezt ajánlották?
Hozd el hozzám és ingyen megcsinálom csak ne baszd szét, ezalatt a hüvelyezésre gondolok! Nem bírom tovább olvasni ezt a szenvedést mert pár ezer spórolása miatt inkább szétbasztok mindent...
Ezt pedig úgy általánosságban mindenkinek :
Ez versenymotor, ahhoz, hogy érts hozzá minimum versenyszerelőnek kell lenni!
Persze lehet itt arcoskodni meg önérzeteskedni, de a vége mindig az lesz, hogy széthullik szegény moci. Ezt több mint 20 év tapasztalata alapján írom, szóval nem csak úgy véletlen.
5000 ért most csak itt a sportmotoron! :)