Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hi
A kis nyomorék szívót lehetne lereszelni, akkor azt mondod? persze membrános
Kúrva jó, az enyém is ilyen, látszik hogy rég volt a kezemben az a henger...
De nem látom igazán értelmét, szerintem simán le lehet azt csiszolni onnan... bár nem az a fő beömlő nyílás... ugye membránod megvan hozzá?
Ha akarsz egy fasza gyűrűtörést akkor rajta
Amúgy megnézem neked, de nekem már volt kezembe két különbőző ilyen henger is, és egyiknek sem volt ilyen furcsa alakú nyílása, de most kimegyek és megnézem
Sziasztok eladóvá vált motorom mert nagyobra váltok
http://www.kepesmotor.hu/suzuk...
És mit szólsz ahoz, hogy a membrán lemezkék vastagabb tartó fém lapját (ami a lemezkéket fogja meg kinyíláskor) úgy alakítaná át az ember, hogy ott még ahol a lemezkéket fogja a kis csavarokkal, azt még meghagyni, a többit meg levágni, azért hogy maximálisan ki tudjon nyílni . Én a haverom yamaha mint robogóján hajlítottam kb 3 milivel kintebb azt a fémet, de elég nagyot változott, sokkal (!) nagyobb lett a max fordulat, jobban gyorsul stb....
szerintem sem a legjobb megoldás, de ha jól rakják fel azt a piros izét akkor jól tömít.Köszi a kommentet
De mások biztos többet tudnak innét ezekről, akik szerelnek is, én csak elméletben
Szia!
Én annyit tudok, hogy a felömlők azért vannak kettéosztva, hogy amikor bemelegszik a motor, és a dugattyú hőtágul, megvezesse a dugót, meg a gyűrűket ott, és a hőtáguéás miatt sűrítésnél a dugó felső éle, meg főként a gyűrűk nehogy beleakadjanak a nyílás felső élébe, mivel arra azon a részen könnyebb lenne tágulniuk...
Azt hogy középen az egyik felömlőnyílás más alakú, az valószínűleg valami működési funkciót szolgál...
Viszont a piros ragasztóizé amivel tömítették az gáz, az a legolcsóbb úgy tudom.... nem épp profik szokták használni.... egy szerelő ismerősöm mondta, hogyha meglát egy motoron olyat, messziről elkerüli..
Na itt a kép a hengerről a, hozzászólásom szerint beszámozva
A hengert levettem, hálistennek kiderült, h mi volt az a csörömpölő hang a blokk felől amit mondott a tulaj. a felső tűgörgő szanaszét ment felömlött a hengerhez, a henger hálistennek alig kapott de a dutattyú az kapott rendesen majd csinálok képeket is sztem.
1. az 1990-es rg 125 hengeren a szívó nyílásból nyílik 2 kis felömlőszívó nyílás amit a dugattyú vezérel, na most az a kérdésem, hogy az egyik miért ilyen "nyomorék" alakú? ha nem gáz, mégpedig úgy tűnik, akkor megcsinálom olyanra mint amilyen a mellette levő, esetleg dúrvábbra
2. a hengerhüvely alján miért van az a szívó nyílás 2 részre felosztva?! abból is kiszedem majd a középső fém részt, hogy egy nagy rés legyen
3. a két kis felömlőből is kiszedném azt a fém részt, ami a gyűrű vezetését szolgálja, a többi felömlőnek nincs akkora vezetője mint a kis felömlőnek, még ha kiszedem akkor is
véleményeket várok :)
tartályszerű izé... úristen...szal értelmesebben kamra
Egyébként ezeknél a használtmotoroknál ki tudja mit vettek ki, meg raktak már bele... Én az előző RG-met mondom, hiányos powerel vettem! És azt kamuzta a gyereknek az anyja, hogy most rakattak bele(!) powert ennyi meg ennyi pénzért... Persze akkor még nem tudtam, hogy mi az, éshogy nem a sarki közértben árulják...
Én abból indultam ki, hogy pl. a yamaha powerjénél olyan a kipufogószelep, hogy nem a kipuffnyílást szűkíti le, hanem egy kis tartálysdzerű izét zás le a szelep, és azt nyitja ki, vagyis épp a meglévő kipufogónyílást bővíti, hogy nagyob legyen a kipuffogógáz visszaáramlása, hogy jobb legyen gyors fordulaton a kompresszió.... és gondoltam, hogyha az rg-nél még nagyobb lenne a dugók hiánya miatt ott a hely akkor az lenne, mintha alacsony fordulaton nyitva lenne a szelep, vagyis fent is erőtlen lenne a motor...

Egyébként megvettem a piroskát, hát arra nem jöttem rá, hogy hova kell bevilágítani, viszont lekaptam azt a kis fedelet, és magas fordulaton mozgott a power, az óramututó járásával egy irányba, viszont kb csak 20 fokot....
A hűtő kupakján meg olajmaradvány volt... . De mondjuk arra számítottam....
Azért hülyeséget ne mond már... én mentem vele dugó nélkül tény hogy 8e fölött MENT a motor, nem gyorsan, hanem afelett a tart felett volt erős, 11nél szépet dobott, de sokkal hangosabb is volt, bocs de ez akkora faszság volt amit írtál , olyan mintha kivették volna egy 4t motor kipuffszelepit
és nem a kipuffnylást optimalizálják, hanem KB az egész hengert...felömlők mérete zárási+nyitási idő(mmint gázáramlás)hengerfej formája és kompresszióviszony, rengetek tényező hozza össze, de mondom ha nem adja oda hogy egydül kipróbáld rám sem jössz a hibáira
Itt egy linkpinkmotors, de a márkakereskedő is innen hozza, még olcsóbban is ha új RGd van akkor a 10e ftos Athena tömítést vedd, mert a másik RG tömítés a régié
Általában hány km-t bír ki egy gyári rg 125 1990-es főtengő?
Ma kicsit tovább nézegettem, a moccot, h mi lehet a baja, és rájöttem nagy nehezen :) hogy a dugattyú baszakodik a hebgerben, szorul stb... nem voltak konkrétabb jelek arra, h a dugattyú szorulna. Mindenesetre fúrás kell neki. Valaki nem tudja, h Debrecenbe hol lehet kapni hozzá dugattyút, jó áron? elég kevés az alkatrész hozzá sajna
Tehát vagy hengerfejes volt, vagy nincsenek benne a power- dugók Ez már nagyon cinkes ...
Még jó hogy 2 éve mikor a 125öt vettem ilyenekről még gőzöm se volt, mert azt se vettem volna meg, és most biciklivel járnék .
Tleg azt honnan tudom megálllapítai hoy egyáltalán benne vannak a power dugók ...
Hát annak örülök hogy csak hangtompító... Viszont power nélkül is 9-10 körül jobban kéne húznia nem , mert oda van optimalizálva a kipuf nyílás, alatta meg power nélkül nincs nyomaték, tehát még gyengébb lenne.... persze ha nincs benne a kipufogóban, hanem fel van csavarozva vagy mi(mint ahogy a volt szerelőm megcsinálta ) vagy nincs egyáltalán benne, de akkor meg felül se lenne nyomaték.... na ez még egy lehetséges verzió ....
Csak hangtompító...
ne a bowdent húzogatsd , hanem a fedél anyáját csavard ki és ott nézd hogy forog-e...
én úgy szoktam megnézni, hogy bevilágítók belülről a power felé, és ha ügyesen kukucskálsz apower felé a benzincsap felől akkor láthatod a motor tengelyét a bowdenekkel, sztem így tisztább a dolog....nem kötnek bele hogy szétbaszol vmit , a működését meg megérzed hogy nem lineálisan gyorsul(nagyjából arányosan), hanem 9-10 felé megdob...sztem ha a gyerek nem adja oda a motort, hogy egyedül próbáld ki, akkor hagyd a sunyiba az egészet... , van másik RG 200is meg ha kifogsz egy power bajosat az sem jó..a power úgy kb azt olvastam egy angol oldalon hogy 20e km körül kezd el annyira megkopni h beleérjen a dugóba
Azért mert akkor a hangja is nagyobb lenne nagyobb dobbal, igy könnyebb kitömni....csak hangtompító a végdob, legalábbis az aprilia-kon, de gondolom az RG-ken is!
Hangtompító? Ezt honnan veszed? Akkor mért nem nagyobb végdobbal gyártják a 2üteműeket? Sokkal esztétikusabb lenne... Én úgy tudom, hogy az egész kipufogórendszer a végdobbal együtt a motor kipufogógázáramlásához van hangolva, hogy semmi "fennakadás" ne legyen...... de én örülnék a legjobban ha csak hangtompító lenne, mert akkor nem jelentene gondot az a fura dob a 200ason amiért hnap megyek..
A végdob csak hangtompító!