azta nagy ötlet
én sztem ilyen fém-kerből fogok szerezni, amikor apa nyomtávszélesítőt csináltatott akkoris oda mentünk el alcsit venni, volt vagy 500fajta ötvözetük, biztos van vmi hőállóbb alcsi
de ha nem...honnan is vettél MTZ dugót?
Elgondolkoztam msot hogy kéne venni egy régi rg 125öt, de most nem valami bontószökevényt szerettem nagyon, 5nél többet nem tudtam megetetni vele, kis könnyű gép, jópofa nagyon
Végülis azt szűrtem le az egészből, hogy nem érdemes ezeket a motorokat télen használni. Nem arra tervezték, tropára ment az enyém is, kezdve azzal hogy tiszta rozsda lett, szétfagytak a telószimeringek, tönkrementek a gumik(valószínűleg(?)a lánc, csapágyak stb. Meg már azzal se értek egyet, hogy télen lehet rutint szerezni....szerintem baromság, csak megtanul az ember valamennyire jeges úton menni, szar a gépnek is, aztán nehéz a "parázósból" visszaszokni a normáll vezetéshez.
-nah arra én is kíváncsi vagyok mi lesz az .Különben úgy néz ki veszek egy Gammát . A pénz meglesz lassan rá, csak fogjak ki egy jót, ha tudtok eladót ami megbízható szóljatok .Sajnos az enyémnek a teljes javítási költsége, mivel nincs sok ép dolog rajta, sztem a végén sokkal többe jönne ki (meg egy csomó időbe) mint egy új-használt. Időm meg türelmem nekem meg nincs megcsinálni, inkább meghagyom alkatrésznek, vagy ha lesz motorom is meg pénzem is felújíttatom..
kiderült h az elektronikám jó de attól még nrm nyit 10000-nél a másodjára azt mondták h "alul" a hengernél ahol van a power,na ott tört el vmi aki tudja pontosan mi az segítsen
Nem 2 részben nyit az RG power . Én eddig úgy tudtam, h azért áll több rszből hogy cirka 8000nél félig nyit, aztán kb.pontosan nemtom, de olyan 10000nél teljesen.
Felraktam pár képet a "kell egy jó szerelő"c. topicba hogy mit csináltak a tankommal. Ha valakit érdekel nézze meg. Gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott
csövi valaki segítsen nem nyit kétszer a powerem és kipróbáltam h ha kézzel meghúzom a bowdent,akkor se de az elektronika működik megnéztem nincs baja de nem nyit másodjára szerintetek mi a baja és mennyi mennyibe fog kerülni
azaluminium egy furi anyag, gyakorlatilag azonnal oxidálódik a felülete,ha megcsiszolod, ezért is macerás forrasztani,és hegeszteni.
Viszont az aluinium 600 akárhányfokon olvad, az oxidja viszont tényleg 2000 valahányszázon.
Meg aztán az öntőgetéssel az a macera, hogy ha megolvasztod, azonnal kiégnek -kiválnak belőle az ötvözők,iletve jelentősen megváltozik az anyag szarkezete.
Eleve az eutektikum irányába vinni készterméket nemigen lehet sarki kis öntödében.
nem véletlenül nem tud senki magyarországon normális dugattyút önteni.
de ahhoz hogy az alcsi olvadjon, először el kell érjen egy oxidációs hőt....nem akarok hülyeséget mondani, mintha az alcsis mester azt mondta volna hogy 2100 fok körül van valahol....
Asszem leadom bontóban az RG-t kivan a fasz az EGÉSSZEL ma mentem el a tankért, 6000-ért szétbaszták az egészet! A zárat úgy csinálta meg a fószer h a tankolónyílást kiresztelte! A horpadást kihúzta valamennyire, de egy csomó helyen le lett verve a festék máshol is, azt mondta gletteljem ki, de ami a legnagyobb poén a kétooldali mélyedés rajta a térdnek is részlegesen eltűnt róla, méghozzá úgy kis törés van benne!Sikerült egy kazánkovácshoz vinnem Szerintem többet ide nem is írok, a könyökömön jön ki az egész, ennyit szívni már kész röhej. A rendbehozatala meg az újrafényezése sztem vetekszik egy új árával. Azért még jó kakucsringezést nektek ha megy a "brigád". Nah uff. Sziasztok
Asszem a saját gyártású power- tervem dugába dőlt....
Meg lehetne házilag is csinálni, nem is a megmunkálással lenne a gond, hanem az anyagminőséggel. Igaza volt az alkatrészesnek, nem lehet akármillyen anyagot felhasználni. Mivel a "mezei" alumínium olvadáspontja 660-670 C°, viszont a kétüteműek égési hőmérséklete 2300-2500 C°, ezért k.rva hamar nagyobb kárt csinálna, mint hasznot.
Tehát vagy valami leselejtezett dugattyúból öntetek hozzá alapanyagot, ami drágább lenne ilyen kis tételben, mint a bontott power, vagy szerválok valahonnan egy 6x3x3-as spéci önvényt, ami megint nem túl egyszerű.......mindjárt rákeresek a gógliban, hátha az IFA-dugó kiadná :DDD
Na szóval, valszeg marad a csabai ......Kft 12e-ért, a csávókám nagyon keni a 2T-t, ő homályosított fel a témában...
énis a Subis sráccal dumáltam, mondtam neki ahegedülést is és mondta, hogy nem lehet mert nemtom milyen bonyolult ötvözet a power...de elküldenéd a "tervrajzot" emailban, érdekelne, lehet h énis megcsináltatom
vinibali@freemail.hu köszi:)
Sziasztok! nem kell valakinek egy gyujtás állórész/világító és gyújtótekercsel együtt/+ a lendkerék? Rg 80-as hoz volt tartalékba. Nem tudom mennyiben másabb a 125-ös-é? Megegyezünk! nem kérek sokat érte! 70/329-40-95
Utánajártam, 1 db bontott powerszelep 15.000 HUF + Pk.
Ez elég így borsos, úgyhogy tovább keresgéltem. Békéscsabán van egy cég, aki 12-ért legyártaná, de nem a komplett 3 db-ból álló szelepet, hanem csak a felső "nyakas" részt.
Ez se győzött meg igazán, úgyhogy van egy esztergánygéppel rendelkező haverom, akivel ezt eszeltük ki: A mellékelt ábra alapján egy alu tömbből kimunkálunk egy "nyers" szelepet. Aztán már csak egy oszloposfúró, meg egy köszörűre szerelt vágókorong kell.
Számításaim szerint a beruházás értéke így kb 1-2e HUF lesz.
én sztem ilyen fém-kerből fogok szerezni, amikor apa nyomtávszélesítőt csináltatott akkoris oda mentünk el alcsit venni, volt vagy 500fajta ötvözetük, biztos van vmi hőállóbb alcsi
de ha nem...honnan is vettél MTZ dugót?