Egyébként azt tudja valaki, hogy az RF 400-600-900 gyújtáskapcsolója kompatibilis-e? Mert RF400-hoz borzasztó gagyikat találni, 600-900hoz már rendeset lehet venni. köszi
Tegnap nézegettem a lehetőségeket én is az ebay-en...mivel a géped már így is toldozott foldozott a bukás óta, pár év és kinövöd, biztos nem halmoznám el minden jóval, csak ha nem akarnám még nagypapa koromban is az unokáknak mutogatni a kamrában a plédet lerántva róla. Szóval néznék egy keveset futott példányról való eredeti bontott gyújtáskapcsolót, aztán le lenne róla a gond. Indítani tudod, a régi kulcs meg jó a többi zárhoz.
Na mondom a szitut! Köszi a sok infót, kicsit kiegészítem aztán remélem valaki levonja a konklúziót. Az újra másolt kulcsot én is finoman elkezdtem reszelgetni, mert a másolás után nyilván egyik zárba se működött. Odáig sikerült eljutni, hogy a másolt kulcs nyitja a tanksapkát, és az ülés zárat pöccre, bármelyik oldalával, tehát szimmetrikusan. Viszont a tanksapka és ülészárnál nem megy be egészen a kulcs csak 2/3-ig tehát utána lesznek problémák a felvitt mintával.
Aztán beszéljünk egy kicsit magáról a gyújtáskapcsoló mizériáról. Mivel műszakin megtudtam a kilométer óra állásokat, most már 100% hogy én előttem a motor 3-4évet állt mert ez idő alatt kb ezer kilométer ha belekerült. Ez biztos kihatással van a gyújtáskapcsoló zárra, mert iszonyatosan szutykos volt szegénykém. Rengeteg wd40 kezelés után is szürke sár szerű folyadék folyik ki belőle, és akad a zár. További nagy probléma, hogy a kulcsok amik vannak hozzá nem szimmetrikusak! Úgy néz ki, mintha szimmetrikus lenne, de mégsem. Erre a kulcsmásolós ember hívta fel a figyelmemet. Való igaz a működésre is kihat, például: csak egy bizonyos oldallal betéve lehet ráadni a gyújtást, és ha megfordítod a kulcsot a másik élére, akkor tudod kormányzárra tenni. A kormányzárra tétel 5-6hónapja nem sikerült, mert ... nem akarja. :D
Működtetés közben azt érzem a kulcsokon, hogy talán a "legfelső" lamellák egyikével lehet probléma, mert ha körkörös irányban elkezdek óvatosan körözni a kulccsal és közben óvatosan jobbra tekerem, akkor 10/9x azonnal ráadja a gyújtást. De a kormányzárra esélyem sincs, valamint mondom csak a kulcs egyik oldalával működik.
Tehát volt olyan ötlete a kulcsmásoló embernek, hogy vigyem el pestre a zárat az aranykulcs.hu-hoz ahol tudnak a te általad is írt módszerekkel kulcsot csinálni hozzá, de akkor még marad egy fos akadós kopott záram, vagy cseréljem le az egész kramancot?
Nem általános annyira az esetem...de mikor a GSXR 1100-hez vettem egy komplett idomszettet üzemanyagtankkal, akkor megérkezés után derült ki, hogy a tanksapkához nincs kulcs...nagyobb kihívásnak éreztem kinyitni, minthogy egy csavarhúzóval eltörjem a zárlamellákat. A kisváros félreeső kulcsmásolója hozott nekem pár száz forintért 2 nyers kulcsot. A lepattintott fényes zárbetét takaró alatt meglékeltem a öntvényt, egy kis szöget dugtam furatba, hogy a zárlamellákat visszalökdössem a betétbe, majd elfordítottam a zárbetétet egy csavarhúzóval.
Ha kint a betét, akkor szépen fel lehet mérni a kulcsra a lamellák helyét, és egy finom reszelőszettel (háromszög keresztmetszetű) el lehet készíteni a megfelelő mélységű árkokat a nyers kulcsra szépen lamellánként, hogy a kulcs bedugáskor a megfelelő mértékben húzza be a lamellát. Ha kész a kulcs egyik oldala, akkor már csak szimmetrikussá kell tenni, bereszelve azonos magasságokba ugyanazokat a mélységű árkokat. Gyakorlatilag kész a művelet, össze lehet szerelni a zárat. (Ha van kulcs, akkor fúrás, szög, csavarhúzó művelet elmarad, csak a nyers kulcsot kell szépen hozzáreszelni a kopott kulcs helyett a (kopott?) zárba...
Nézd az ebayes, kacatnak tünők nem lehetnek rósszabbak , mint az akadozó kapcsolod, nem is olyan vészes az ára. Pl tanksapka kulcsom nekem is már csak egy van , mert a másik eltőrőtt, nyers kulcs egyik másolosnál sincsen . Mivel írod nem egyszerű a kulcs potlás, lehet megnézem a betétett magát lehet e cserélni .
Lehet hogy volt már korábban szó róla, hirtelen kereséssel nem találtam semmit. Idén tutira szeretném megcsinálni a gyújtáskapcsoló problémát. Akadnak a zárak, nincs gyári kulcs a motorhoz, egyre szarabb minden. Cikkszámok alapján kitúrtam hogy elég sok korabeli szusszancs kapott olyan gyújtáskapcsolót mint az eref, viszont amiket találok (pl ebay) azok kínai vackoknak tűnnek. Csinált-e már valaki ilyesmit és van-e tapasztalat, honnan érdemes rendes minőségű gyújtáskapcsolót, 2 kulcsot, tanksapkát és ülés zárat venni?
Vettem eredeti rf üres kulcsot japánból, viszont arra se tudták feltenni a kulcsmásolósok a mintát, mert annyira kopott szar a kulcs amivel kaptam a gépet. (egyébként honda kulcs van hozzá :DD) Köszi
Aztán beszéljünk egy kicsit magáról a gyújtáskapcsoló mizériáról. Mivel műszakin megtudtam a kilométer óra állásokat, most már 100% hogy én előttem a motor 3-4évet állt mert ez idő alatt kb ezer kilométer ha belekerült. Ez biztos kihatással van a gyújtáskapcsoló zárra, mert iszonyatosan szutykos volt szegénykém. Rengeteg wd40 kezelés után is szürke sár szerű folyadék folyik ki belőle, és akad a zár. További nagy probléma, hogy a kulcsok amik vannak hozzá nem szimmetrikusak! Úgy néz ki, mintha szimmetrikus lenne, de mégsem. Erre a kulcsmásolós ember hívta fel a figyelmemet. Való igaz a működésre is kihat, például: csak egy bizonyos oldallal betéve lehet ráadni a gyújtást, és ha megfordítod a kulcsot a másik élére, akkor tudod kormányzárra tenni. A kormányzárra tétel 5-6hónapja nem sikerült, mert ... nem akarja. :D
Működtetés közben azt érzem a kulcsokon, hogy talán a "legfelső" lamellák egyikével lehet probléma, mert ha körkörös irányban elkezdek óvatosan körözni a kulccsal és közben óvatosan jobbra tekerem, akkor 10/9x azonnal ráadja a gyújtást. De a kormányzárra esélyem sincs, valamint mondom csak a kulcs egyik oldalával működik.
Tehát volt olyan ötlete a kulcsmásoló embernek, hogy vigyem el pestre a zárat az aranykulcs.hu-hoz ahol tudnak a te általad is írt módszerekkel kulcsot csinálni hozzá, de akkor még marad egy fos akadós kopott záram, vagy cseréljem le az egész kramancot?
Ha kint a betét, akkor szépen fel lehet mérni a kulcsra a lamellák helyét, és egy finom reszelőszettel (háromszög keresztmetszetű) el lehet készíteni a megfelelő mélységű árkokat a nyers kulcsra szépen lamellánként, hogy a kulcs bedugáskor a megfelelő mértékben húzza be a lamellát. Ha kész a kulcs egyik oldala, akkor már csak szimmetrikussá kell tenni, bereszelve azonos magasságokba ugyanazokat a mélységű árkokat. Gyakorlatilag kész a művelet, össze lehet szerelni a zárat. (Ha van kulcs, akkor fúrás, szög, csavarhúzó művelet elmarad, csak a nyers kulcsot kell szépen hozzáreszelni a kopott kulcs helyett a (kopott?) zárba...
Vettem eredeti rf üres kulcsot japánból, viszont arra se tudták feltenni a kulcsmásolósok a mintát, mert annyira kopott szar a kulcs amivel kaptam a gépet. (egyébként honda kulcs van hozzá :DD) Köszi
http://youtu.be/76AoqjnO3ME