Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megfejtetem a rejtélyt , a Német piacra régen előírták , hogy nem lehet több 100 Le -nél egy motor, a mostani szabályozás pedig azt írja elő 299KM/h végsebbeségnél nem lehet több. Manapság viszont sokan a kedvezőbb biztósítás miat folytják vissza a motort 98 LE -re . Azt írja a neten , hogy a karburátorba levegő beáramlást folytják le fém tányérral amin kissebb fúrattal korlátozák a levegő menyiségét. Na azt hiszem ezt megnézem a hétvégén . bár kockázatos kivenni, mert egy közuti elenőrzésnél is hamar kibukik a dolog. Bár ha elviszem müszaki bázisra és átíratom a teljesítményt csak a bíztósitásom emelkedik .

http://motorrad.wikia.com/wiki/Drossel
Igen sokkal egyszerűbb manapság a befecskendező térképet bekorlátozni, de ugyanakkor visszaalakítani is.
Valószínűleg az eltérő hatósági előírások miatt voltak rákényszerítve hogy ilyenekkel foglalkozzanak, a kaliforniai modellbe meg még extrémebb környezetvédelmi dolgok voltak benne, pl a párolgó benzingőzt is felfogták vagy mi. Bár érdekes a V8-asok országából ilyen rendelkezést hallani.
Nekem se tetszett amikor megtudtam hogy mi van, hogy nem azt vettem amire számítottam, de mindegy már. Ja forgalmiban ráadásul ~50LE szerepel, ezen kívül is lehetett talán még valami benne amit kiszedtek előttem azóta, mert ez odakint is már 38kW-al került forgalomba.
Manapság szerintem megoldják az egészet szoftveresen ha van ilyen egyébként.
Meg kell nézni milyen jelölés van a vezérmű tengelyek végén (B,C D....), gyújtás modulon stb, beazonosítani a cikkszámokat hogy pontosan milyen változattal állsz szemben és onnantól megnézni merre lehet lépni. Szerintem önmagában a karburátor reszelgetésével nem lesz teljesen jó, max kormolni fog a több benzintől. Nekem beletelt pár hét google-zésbe és utána ebayezésbe mire összeállt minden.
Sajnos nem értek a motor belsejéhez (mivel a motor szerelőnek is meg kell élni valamiből), de úgy látom némi átalakítással (persze ha éppen olyan modellt sikerült kifogni) 135LE könnyedén elővarázsolható. Nekem a mesterem azt mondta "nem probléma"
Itt van egy nagyon jó összeállítás az RF900-akról (hátha még van aki nem látta)
http://suzuki-rf900.npage.de/w...
RF 900 nál van 2 féle szivó és 2 féle kipuff vezérműtengely. így csináltak 3 féle kombinációt asszem. plusz... karbi variácókból van vag 6 féle... ilyen olyan fuvókák meg ilyen olyan tű... jó mi ? gyujtás meg másik varázslat.

.
Állati érdekes dolgok ezek, manapság is korlátozva vannak a motorok / országonként valami módon? Mert én nem hallok ilyesmit, mármint 21. a századból. Nagyon ki lennék akadva ha 1994-ben vásároltam volna egy hatszázas RF-et és csak azért mert svájci vagyok nem 100 ló hanem 75 :D És ha még csak ezt a korlátozást üzemanyag + levegő és esetleg kipufogó oldali fojtásról oldják meg hát na bumm, az nem téma. De hogy a vezérlés és a gyújtási szögek is mások?! Ezek szerint a suzukinak annyi pénze volt a 90-es években hogy 3 típust gyártott 10 formában?? :D pf szinte hihetetlen...
Amivel most .....játszom / küzdök....
900 as gép, már cserélt vezmű.....
GYári értékekkel beállítva sokat kap a motor a főfuvókákból 112,5. üza és 0.9 levegő hozzá Üza szint 7,3 ra volt rakva.
Tű le van rakva a legkisebbre és még úgy is. - Pedig nyitott kipuff van rajta !

Most kivettem a csövet a légszűrőből ... jobb lett. Most 110 re cseréltem a fuvókát és leraktam az üzát 6.3mm re.... ha még mindig nem jó.... van egy 87,5 fuvókám is....
.

puff neki.
900 nál is a karbikat bűvölik de a vezérműtengely is kisebb és más szögekkel (lásd nekem is kicsik voltak benne -de már cserélve)
Gyújtás jó kérdés...vezérlő jó 750 es ből is (avval vettem ...LOL). De a jeladó tárcsa nem tudom létezik e másféle....neten nem láttam gyáriban ilyet vagy olyat. Persze utángyártottak vannak tutti.
Karbi teteje tényleg más belül mert ami van nekem azon 1C van a másikon amit vettem plusz sort 600 ról azon meg 1D... (ez is 36mm karbi)
600 nál kb 5mm-rel a vége elött megfogja a müanyag kupak miatt. Plusz a 600 nál rövidebb és gyengébb rugók vannak...
.
Még nem!
Én a 600-asomnál játszottam el ugyanezt a teljesítmény "visszaállítást". Nálam svájci piacos volt, 100LE (98-103...) hez képest olyan 75 körülre volt fojtva, vagy inkább környezetvédelmi okok miatt leszabályozva. (Pl kipufogógáz utánégető rendszer pluszban, de ez már rég hiányzott belőle...)
Ami más volt: Karburátor (kisebb torokátmérő), vezérműtengely (kisebb emelés, más szögek), gyújtáselektronika, gyújtásjeladó tárcsa.
A 900-asnál a vezérműtengelyek emelése minden verzióban asszem ugyanannyi, csak a szögek mások, karburátoroknak meg más a fúvókázása, de torokátmérőre stimmelnek. ILLETVE a membrán kupakban más LEHET a felöntés ami a tű max emelést korlátozza. A szám jelölést a tetején lehet összehasonlítani fojtatlannal, ez piaconként változhatott a kupak.
A 900-asnál még van egy trükk, a rózsaszín vezetéket ami megy a váltó fokozat érzékelőhöz ha széthúzod, akkor kapsz egy kis nyomatékot 1-es (és 2-es?) fokozatban, arra volt legalábbis a fojtatlannál hogy ne ágaskodjon
Most hogy átalakítottam, alul talán kevesebb nyomaték van, nem nagyon lehet észrevenni, de fent most már megy mint a hülye.
Fogyasztás nem változott nagyon, talán egy picit kevesebbet eszik, de az új karburátorok egyébként sincsenek most sz@rrá kopva.
Megnéztem a bíztósitást az a gépen megvolt :D
Fahrzeugart: Kraftrad oder -roller ohne Geschwindigkeitsbegrenzung
Hersteller: Suzuki
Typ-Nr.: 217
Leistung: 72 kW 98 PS 938 ccm
Fahrzeug-Identifizierungs-Nr.: GT73B100470
Erstzulassung: 03.1994
Enyém gt 73 d többit meg most nem tudom
Na akkor majd egyeztessünk...én most adtam le a mesterhez akinek egyik kedvenc szervizalanya, minden csavart ismer rajta, ha megvan a gép majd jelzek. Amúgy a gt73c tipus es t705 motorkodos.
tied azért fiatalabb mint az enyém :D
Szép:)
Igen értem én , pont igy vagyok vele én is, ha gyárilag azt tuddja , akkor legyen annyi és nem kell több , de ne legyen már kevessebb :D Amúgy nálam egy tank ( már mint még nem kell tartalékra váltani 250 km re elég , tehát 6 liter körül mozog
...meg ugye ha már kevesebbet is eszik...egyébként mi a tapasztalat normal 90-100 es palya 130-140-nél?
amúgy a 98 LE teljesitménnyel is nagyon szépen muzsikál

http://youtu.be/zKrG21lCK1w
Elég sok változat készült ebből az rf szériából, de az biztos hogy a 98lovas a leggyengébb (papíron). Nyilván elég ez is csak mivel tudja az ember hogy lehet több is ezért.... :-)
Gyári adatok alapján amúgy 135 LE csak bizonyos piacokra visszafogot teljesitménnyel dobták piacra. mint írtam ez részemről volt már kérdés, és a karburátor, és veztengely fügvénye, ha azok a 135 LE -vel egyeznek , akkor karburátoron belül , vagy másd módon van fólytva a gép .
ma szert tettem szép új oldaltáskákra nagyon juttányos áron : 40 Euro, és egy igaz cross csizma de 30 euroért megérte az árát az is . Új gumik letesztelve( Imitrikes tényleg eltünt a berázodás a kormánynál ) Új betétek , egyenlőre a fogaskerék nem került be a helyére . Egy dolog viszont furcsa számomra , néztem más Rf 900 R videokat a neten mikor végsebeségre huzzák a gépet , nem mennek sokkal gyórsabban , mint az enyém és még is 11 ezer felet forognak. ?! Az enyém meg egyszerüen 10 ezernél elveszi 11 ig el sem forog , bár lehet vissza van véve a teljesitménye és azért . amúgy rá fogok gerjeszteni valaki szakít majd a gépre, azért csak csalja már ki belőlle a többi pihengető lóvacskát. :D