Sziasztok!Olvasgatom a felújításokat és hozzászólnék én is ha nem haragszotok!Sajna anno nekem is kellett!
Hamár akár miért is szét kell szedni a tetejét(nekem hengerfejes lett)ott kezdődik hogy hengerfej tömítés(2 éve 8500Ft+Posta),Gépműhelybe kell vinni a hengerfejet (40000Ft + - ),szelepeket rendbe kell rakni,sikolás,nyomáspróba stb...,szelepszár szimering csere(19000Ft+Posta) ,olajcsere oljaszűrő csere (Kb 15000Ft),Gyertyasor csere (12000Ft),Karbi tisztítás tömítés csere,szinkron.(Kb 10000Ft)
Azt hiszem nagyjából ennyi!
És ezt csak azért mert hengerfejes nem azért mert kopott a motor!
Nekem annó a dugószettre mondtak csak 90000 Ft-ot.
Alapvetően igazad van és egyet is értek veled.
Csak leírtál egy olyat, hogy 100e-ből "felújítja", most meg azt írod, hogy hát mégsem úgy gondoltad. Értem én, csak óvatosan, mert
sokan nem úgy értik azt amit írunk, ahogy azt mi gondoljuk.
Látod, lehet én is félreértettelek...
De ez nem változtat azon, hogy 100-ból nincs felújítás.
Javítás... az van. De az nem felújítás.
Én sem akarok vitázni, de szerintem amíg nincs szétszedve kár is rámondani a 200 ezreket.
Azt akartam leírni, hogyha szétszedi akkor mi az amit szerintem kell cserélni (tömítések, szelepszár szimering, stb.), és hogy ez 100-ba belefér, hengersorról, váltóról, többiről nem beszéltem, illetve beszéltem, de azt külön értettem, 100-on felül.
De abban egyetértünk, ha nem zabálja az olajat, nincs baja, akkor hagyja a faszba.
NO mostmár annyi info van hogy én sem tudom mi lesz. Lóvéba 250-300 k körül számoltam munkadíjjal együtt. Olajat alig eszik a mostani fogyasztás volt olajcsere között 3 dl. Szerintem az normális.
Én nem láttam a motort belülről a szerelő mondta. (amit azé kicsit kétkedve fogadok.) A motor megy sztem jól. Főleg hogy most a karbin is lett valamennyi szinkkronizálva. fogyaztsás csuklótól függve olyan 3,8 és 6 között van. Sztem olyan nagy baj nincs
A váltó sztem rendben van. A kuplungot kell sztem meg nézetni. De ez mind tavasszal addig ugyis leginkább már garázsba fog állni.
Csak viszonyítás képpen, a Banditom kuplungja felújításra szorul.
40.000 jóárasítva az alkatrészcsomag ami kell hozzá, és ebbe
nincsenek lamellák és kosár (ha az kellene, akkor 80).
És ez "csak" a kuplung és nem szerelő csinálja, hanem én, magamnak, ingyen.
Nem vitázni akarok, de 100e-ből nem újítasz fel semmit.
Ott kezdődik a dolog, hogy a tömítések azok nem a felújítás részei,
hanem a kötelezően cserélendő dolgok, ha megbontod a motort.
Ha csak a hengerfejet újítod fel, és gyűrűzöd akkor szinte biztos, hogy rövid úton csapágyas lesz.
Ha mindent megcsináltatsz, az meg nem jön ki 100-ból.
Amikor én csináltam akkor a komplett tömítés készlet volt 32.000.
A hengerek gyártatása, hengermegmunkálás volt 40.000.
Erre jönnének neked még rá a csapágyak, a gyűrű készlet (az valami horror áron volt 5 éve, valahol leírtam akkor itt a fórumon...), a hengerfej felújítás (szelepmarás, csiszolás).
Akkor már a dugókat is meg kell mérni, csapszeggel együtt...
És ezek csak anyagárak, mert én mindent megcsináltam, munkáért nem fizettem, leszámítva a hengersort... (azt az egyet csináltattam, de elsőre azt is elb@szták, mert megsüllyedt, szedhettem szét újra, új hengertalp, hengerfej tömítés stb.).
Érdemes akkor már vezérműláncot is cserélni, az is egy 20-as, meg hozzá feszítőt szerezni, ha kopott.
Hézagolással is számolni kell, ha szelepeket rendbehozzák, lapkák darabja se olcsó, meg a munka se.
Kuplungban is érdemes körbenézni, lamellák, kosár, agy, görgős csapágy, rugók...
Túloldalt kuplung nyomórúd és kihajtás szimering, esetleg kihajtó tengely csapágyakat cserélni...
Ha tuti pöpec motort szeretnél belőle csinálni, inkább reális az a 200-250 ezer.
Ha mindent magad megcsinálsz, akkor talán megáll 200 alatt.
De ha most nem eszi az olajat, akkor én tuti nem bántanám a helyedben.
Majd ha már fél litert eszik 3000-en, akkor nyúlj zsebbe.
Lehet ellapoztam felette, de miért mondta azt a srác, hogy szabadulj meg tőle? Annyira ne éld bele magad, nem tudhatod. Lehet, hogy szétszedve egy jó állapotú motor vár.
Példaként a váltóhoz akkor érdemes nyúlni ha nem jó. Kidobál, nem veszi, stb. szétszedve más a helyzet, de azt úgy is látod.
Én nemszoktam semmihez nyúlni amíg nincs valami gond, hiba. De ha úgy gondolod, hogy nyugodtabb lennél, pénzed is lenne rá, akkor szét kell szedni. Én is most csináltam a Suzukim, igaz gsxr, de árak majdnem egyeznek. 4 hajtókarhoz a csapágy 20k. Azért mondom az árakat, nagyjából erre számíts. 16db szelepszár szimmering 36ezer ft. Gondold végig. Fix áras szerelő, vagy árajánlat nem árt a dologhoz, ha nem értesz hozzá. Ha érdekel akkor alkatrészben tudok segíteni olcsón. Email adatlapomon.
Köszi a sok véleményt! Az az igazság hogy én is kétkedve fogadtam a dolgokat azért kérdeztelek meg titeket. Én személyszerint a felújítás mellett vagyok inkább ráköltöm azt a pénzt amibe egy 600-as motor kerül és akkor van egy tuti jó motorom. Egyenlőre nem akarom sem eladni sem nagyobbra cserélni, mert nagyon bejön a forma.
Viszont van egy másik kérdés mi érdemes ilyenkor kicserélni. Gondolom: csapágyak, dugattyú, gyűrű, szelepszár szimeringek, karbiba tömítések, váltóba? stb?
A te RF -edet anyagárban ~100 ezerből fel lehet újítani, új gyári alkatrészekből. Ebbe belefér új csapágyak, hengerfej, talp és szelepfedél tömítés, szelepszár szimering. + néhány tömítés, szimering ami kell. No, persze nem mindegy hogy melyik Suzukihoz mész alkatrészért. Van aki számla nélkül megtudja oldani, az a jobbik eset (anyagilag), van aki nem. Bár fingom sincs mi baja a motorodnak, de mondjuk váltót nem biztos hogy új alkatrészekből érdemes felújítani az ára miatt. Hengersor az más tészta, ott mérlegelni kell. Rengeteg a bontott blokk ami nem sokat futott, főleg ebayről érdemes kukázni úgy érzem. Egyszer kell megcsinálni, utána elmegy 50-100ezer kilométert. A másik dolog, hogy amiből veszel egy 600 -as blokkot, abból felújítod a tied. 400 -as, belpiac, de hidd el nem olyan drágák az alkatrészek, mint gondolnád. Ha gondolod tudok segíteni alkatrészben, olcsón, BP -ről. De hát ehhez látni kell a blokkot szétszedve. Nem mindegy a lóvé sem. Ha nincs, akkor add el.
Csak egy szösszenet.
Nekem és Apunak ugyan olyan motorunk van. 1200-es orridomos görbevázas Bandit.
Apuén valami utángyártott túrakormány van, enyémen még a gyári.
Enyémen gyári ülés 2cm-rel kitömve (megemelve), míg Apuén kb. 2-3cm-rel kivályva, szélesítve (mélyítve).
Az enyémben még a gyári központi rugóstag van, de bivaly keményre feledzett rugóval.
Apuén Öhlins gáztartályos, méregdrága, marha jó fajta.
Az enyémen Japán Titán Yoshimura kipufogó rendszer van, a másikon gyári + Martin féle kördob.
Megyek a két "ugyan olyan" motorral és semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Az enyém, mivel magasabban ülök és atom kemény a futómű (kitartja a motort) sokkal jobban dől, fordul.
Cserébe pattog a kerék minden huplin...
A másikon kicsit berogyik alattam a motor (ami teljesen normális),
lentebb ülök és a kormány geometria picit más.
Sokkal nehezebben fordul, viszont kanyarban stabilabbnak érződik,
a hátsó futómű a rugóstag miatt pedig fényévekkel finomabb és nem pattog.
Az enyém a Yoshi miatt rögtön veszi a lapot, lent kicsit kevésbé nyomatékos, de cserébe 9000-ig húz.
A gyárin 3000-4000 között leszakadok a motorról, aztán utána semmi...
3 pici módosítás ezt okozza, akkor képzeljétek el, mi van akkor,
amikor egy "gyári" motort össze-vissza gányolnak...
Ekkora hülyeséget se hallottam még... hogy a csudába lehetne már
belerakni egy 400-as vázba a 600-ast ?
Se elektronikailag, se méretben, se sehogy nem stimmel.
A 400-as VC Bandit blokk sem ment már bele a 400-as RF vázba...
...nem hogy egy 600-as.
Ha bele is építik, az akkora gány lesz, hogy hihetetlen.
Arra is kíváncsi lennék, miután "beleszabják" a blokkot, hova kerül
a súlypont ? Hogy toldják meg a kihajtó tengelyt, vagy vágnak le belőle,
mert hogy nem fog stimmelni, az szinte biztos...
Inkább szépen rá kellene költeni azt a 250.000-et amennyiből
veszel egy papíros 600-as blokkot, plusz átpapírozás és "szerelői díj",
abból lesz egy tip-top motorod amit utána büszkén használsz,
vagy jobb áron eladhatsz.
Egy nagyon jó tanács: ha már ráuntál, vagy nagyobb kell, ADD EL.
Jó a Tungsram. Az emelt fényerejűek közt nem világít valami nagyot,
de az ára is valahol a jobb minőségű normál meg az emelt között van.
A sima mezei párszáz forintosnál biztosan jobb.
A képen amit én raktam be nem Tungsram látható, hanem RING XenonMax.
Sziasztok! Nem oly régen vásároltam egy 400as RF-et ládában. Előtte nem volt még nagy motorom, nemhogy ilyen :) Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e abban segíteni, hogy a gyujtótrafónál nem tudom hogy hogy mennek a kábelek. Menetirány szerinti bal trafohoz narancs-fehér és egy fehér kábel megy, jobb trafohoz pedig szintén narancs-fehér és fekete-sárga. Ezek bekötéséhez tudna valaki valami infoval vagy esetleg képpel szolgálni? Üdv:Máté
Köszönöm a válaszokat!
Alszok még rá egyet- kettőt, hogy marad a spray, vagy olajozásra térek át. 5- 6000km- t szoktam csak menni, de ez eddig többnyire technikai okok miatt volt, az előző motorom miatt, idén meg a sok munka tett keresztbe annak, hogy többet tudjak motorozni.
Még egyszer köszönöm!
Csinált ilyet, és le is papírozták legálisra!?
Azér kétségeim vannak efelöl!
Kéklámpásként inkább add el és vegyél
legálisan másikat!
Szinte minden eltér a burkolaton és a
futómũvön kívül.
Váz is csak hasonlít a másikra, radiátor,
kipufogórendszer. Elektromos rész csak-csak,
blokkot is csak belemonyákolni tudja
a kicsi vázába.
jah körbe kérdeztem van egy manus itt dunaújvárosban aki foglalkozik műanyag lökhárítók javításával majd holnap megkérdezem addig még jegelem a dolgokat. A másik úgyis akartam kérdezni neked van 600-as tapasztalatod érdemes átépítettni 600-ra a gépet komplett blokk esetleg donor motor felhasználásával. Ma lett kész a gép és a szerelő annyit mondott hogy ha jót akarok akkor adjam el jövőre a mocit vagy van ez az alterantíva. Már csinált hasonlót és annyit mondott ez olcsóbb vagy ugyan annyi mintha a 400-as újítattnám fel viszont a 600-al nincs annyi gond és ráadásul erősebb is. Az mindegy hogy az enyém lesz e a donro vagy veszek egy 6 kilóst. Jah másnak tapasztalat ezzel?
Fejidomom van! műanyagos kell hozzá mert van ami hiányos darabja ha jól rémlik meg van! Gondoltam már rá hogy meg csinálom mert egyben jó kis pénzt lehet érte kérni. Fórum társ lévén 5kba oda adom mivel kell rajta bőven túlórázni szerintem az jó ár érte! (Többiek mondják bátran ha nem. Met nem akarok átvágni senkit!)
Red nem tungsram izzót használ link ha jól tudom a linken ami van valami ilyet használ. Van aki osramra esküszik. Én azért tugsramot vettem mert ezt tudtam egy ismerősön keresztül olcsón meg veni illetve mivel izzókkal foglalkozik azt mondta hogy jobb... De ez egy szubjektív vélemény!
Képet az e-mailedre küldök majd mert nincs itthon a cucc egy másik garázsban van! Fejidomom van meg jobb oldali oldalsó nagy spoiler a nagy ráccsal a kicsit eladtam már.
Hamár akár miért is szét kell szedni a tetejét(nekem hengerfejes lett)ott kezdődik hogy hengerfej tömítés(2 éve 8500Ft+Posta),Gépműhelybe kell vinni a hengerfejet (40000Ft + - ),szelepeket rendbe kell rakni,sikolás,nyomáspróba stb...,szelepszár szimering csere(19000Ft+Posta) ,olajcsere oljaszűrő csere (Kb 15000Ft),Gyertyasor csere (12000Ft),Karbi tisztítás tömítés csere,szinkron.(Kb 10000Ft)
Azt hiszem nagyjából ennyi!
És ezt csak azért mert hengerfejes nem azért mert kopott a motor!
Nekem annó a dugószettre mondtak csak 90000 Ft-ot.
Csak leírtál egy olyat, hogy 100e-ből "felújítja", most meg azt írod, hogy hát mégsem úgy gondoltad. Értem én, csak óvatosan, mert
sokan nem úgy értik azt amit írunk, ahogy azt mi gondoljuk.
Látod, lehet én is félreértettelek...
De ez nem változtat azon, hogy 100-ból nincs felújítás.
Javítás... az van. De az nem felújítás.
Azt akartam leírni, hogyha szétszedi akkor mi az amit szerintem kell cserélni (tömítések, szelepszár szimering, stb.), és hogy ez 100-ba belefér, hengersorról, váltóról, többiről nem beszéltem, illetve beszéltem, de azt külön értettem, 100-on felül.
De abban egyetértünk, ha nem zabálja az olajat, nincs baja, akkor hagyja a faszba.
Én nem láttam a motort belülről a szerelő mondta. (amit azé kicsit kétkedve fogadok.) A motor megy sztem jól. Főleg hogy most a karbin is lett valamennyi szinkkronizálva. fogyaztsás csuklótól függve olyan 3,8 és 6 között van. Sztem olyan nagy baj nincs
A váltó sztem rendben van. A kuplungot kell sztem meg nézetni. De ez mind tavasszal addig ugyis leginkább már garázsba fog állni.
40.000 jóárasítva az alkatrészcsomag ami kell hozzá, és ebbe
nincsenek lamellák és kosár (ha az kellene, akkor 80).
És ez "csak" a kuplung és nem szerelő csinálja, hanem én, magamnak, ingyen.
Ott kezdődik a dolog, hogy a tömítések azok nem a felújítás részei,
hanem a kötelezően cserélendő dolgok, ha megbontod a motort.
Ha csak a hengerfejet újítod fel, és gyűrűzöd akkor szinte biztos, hogy rövid úton csapágyas lesz.
Ha mindent megcsináltatsz, az meg nem jön ki 100-ból.
Amikor én csináltam akkor a komplett tömítés készlet volt 32.000.
A hengerek gyártatása, hengermegmunkálás volt 40.000.
Erre jönnének neked még rá a csapágyak, a gyűrű készlet (az valami horror áron volt 5 éve, valahol leírtam akkor itt a fórumon...), a hengerfej felújítás (szelepmarás, csiszolás).
Akkor már a dugókat is meg kell mérni, csapszeggel együtt...
És ezek csak anyagárak, mert én mindent megcsináltam, munkáért nem fizettem, leszámítva a hengersort... (azt az egyet csináltattam, de elsőre azt is elb@szták, mert megsüllyedt, szedhettem szét újra, új hengertalp, hengerfej tömítés stb.).
Érdemes akkor már vezérműláncot is cserélni, az is egy 20-as, meg hozzá feszítőt szerezni, ha kopott.
Hézagolással is számolni kell, ha szelepeket rendbehozzák, lapkák darabja se olcsó, meg a munka se.
Kuplungban is érdemes körbenézni, lamellák, kosár, agy, görgős csapágy, rugók...
Túloldalt kuplung nyomórúd és kihajtás szimering, esetleg kihajtó tengely csapágyakat cserélni...
Ha tuti pöpec motort szeretnél belőle csinálni, inkább reális az a 200-250 ezer.
Ha mindent magad megcsinálsz, akkor talán megáll 200 alatt.
De ha most nem eszi az olajat, akkor én tuti nem bántanám a helyedben.
Majd ha már fél litert eszik 3000-en, akkor nyúlj zsebbe.
Példaként a váltóhoz akkor érdemes nyúlni ha nem jó. Kidobál, nem veszi, stb. szétszedve más a helyzet, de azt úgy is látod.
Én nemszoktam semmihez nyúlni amíg nincs valami gond, hiba. De ha úgy gondolod, hogy nyugodtabb lennél, pénzed is lenne rá, akkor szét kell szedni. Én is most csináltam a Suzukim, igaz gsxr, de árak majdnem egyeznek. 4 hajtókarhoz a csapágy 20k. Azért mondom az árakat, nagyjából erre számíts. 16db szelepszár szimmering 36ezer ft. Gondold végig. Fix áras szerelő, vagy árajánlat nem árt a dologhoz, ha nem értesz hozzá. Ha érdekel akkor alkatrészben tudok segíteni olcsón. Email adatlapomon.
Köszi a sok véleményt! Az az igazság hogy én is kétkedve fogadtam a dolgokat azért kérdeztelek meg titeket. Én személyszerint a felújítás mellett vagyok inkább ráköltöm azt a pénzt amibe egy 600-as motor kerül és akkor van egy tuti jó motorom. Egyenlőre nem akarom sem eladni sem nagyobbra cserélni, mert nagyon bejön a forma.
Viszont van egy másik kérdés mi érdemes ilyenkor kicserélni. Gondolom: csapágyak, dugattyú, gyűrű, szelepszár szimeringek, karbiba tömítések, váltóba? stb?
Nekem és Apunak ugyan olyan motorunk van. 1200-es orridomos görbevázas Bandit.
Apuén valami utángyártott túrakormány van, enyémen még a gyári.
Enyémen gyári ülés 2cm-rel kitömve (megemelve), míg Apuén kb. 2-3cm-rel kivályva, szélesítve (mélyítve).
Az enyémben még a gyári központi rugóstag van, de bivaly keményre feledzett rugóval.
Apuén Öhlins gáztartályos, méregdrága, marha jó fajta.
Az enyémen Japán Titán Yoshimura kipufogó rendszer van, a másikon gyári + Martin féle kördob.
Megyek a két "ugyan olyan" motorral és semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Az enyém, mivel magasabban ülök és atom kemény a futómű (kitartja a motort) sokkal jobban dől, fordul.
Cserébe pattog a kerék minden huplin...
A másikon kicsit berogyik alattam a motor (ami teljesen normális),
lentebb ülök és a kormány geometria picit más.
Sokkal nehezebben fordul, viszont kanyarban stabilabbnak érződik,
a hátsó futómű a rugóstag miatt pedig fényévekkel finomabb és nem pattog.
Az enyém a Yoshi miatt rögtön veszi a lapot, lent kicsit kevésbé nyomatékos, de cserébe 9000-ig húz.
A gyárin 3000-4000 között leszakadok a motorról, aztán utána semmi...
3 pici módosítás ezt okozza, akkor képzeljétek el, mi van akkor,
amikor egy "gyári" motort össze-vissza gányolnak...
belerakni egy 400-as vázba a 600-ast ?
Se elektronikailag, se méretben, se sehogy nem stimmel.
A 400-as VC Bandit blokk sem ment már bele a 400-as RF vázba...
...nem hogy egy 600-as.
Ha bele is építik, az akkora gány lesz, hogy hihetetlen.
Arra is kíváncsi lennék, miután "beleszabják" a blokkot, hova kerül
a súlypont ? Hogy toldják meg a kihajtó tengelyt, vagy vágnak le belőle,
mert hogy nem fog stimmelni, az szinte biztos...
Inkább szépen rá kellene költeni azt a 250.000-et amennyiből
veszel egy papíros 600-as blokkot, plusz átpapírozás és "szerelői díj",
abból lesz egy tip-top motorod amit utána büszkén használsz,
vagy jobb áron eladhatsz.
Egy nagyon jó tanács: ha már ráuntál, vagy nagyobb kell, ADD EL.
de az ára is valahol a jobb minőségű normál meg az emelt között van.
A sima mezei párszáz forintosnál biztosan jobb.
A képen amit én raktam be nem Tungsram látható, hanem RING XenonMax.
Ha tudsz adjál meg valami netes elérhetőséget a profil leírásban mert úgy lehet jobban eléhető vagyol
Ha jól értem akkor nem a gyertyák felé kábelekkel van a gond hanem a trafóba menőkkel ?
Azt lehet tévedek.
Alszok még rá egyet- kettőt, hogy marad a spray, vagy olajozásra térek át. 5- 6000km- t szoktam csak menni, de ez eddig többnyire technikai okok miatt volt, az előző motorom miatt, idén meg a sok munka tett keresztbe annak, hogy többet tudjak motorozni.
Még egyszer köszönöm!
Azér kétségeim vannak efelöl!
Kéklámpásként inkább add el és vegyél
legálisan másikat!
Szinte minden eltér a burkolaton és a
futómũvön kívül.
Váz is csak hasonlít a másikra, radiátor,
kipufogórendszer. Elektromos rész csak-csak,
blokkot is csak belemonyákolni tudja
a kicsi vázába.
http://autojavitaseger.hu/muan...
Csak egy példa mit meg tudnak javítani, és ilyet találni sok helyen.
Red nem tungsram izzót használ link ha jól tudom a linken ami van valami ilyet használ. Van aki osramra esküszik. Én azért tugsramot vettem mert ezt tudtam egy ismerősön keresztül olcsón meg veni illetve mivel izzókkal foglalkozik azt mondta hogy jobb... De ez egy szubjektív vélemény!
Képet az e-mailedre küldök majd mert nincs itthon a cucc egy másik garázsban van! Fejidomom van meg jobb oldali oldalsó nagy spoiler a nagy ráccsal a kicsit eladtam már.
Szal éedeklődnék hogy van-e valakinek felesleges fejidom RF 400-ra?
Lets irtad hogy van az milyen állapotú? Tudsz küldeni képet róla illetve mennyit kérsz érte ha kell?
Red szemezgettem már a Tungsrammal jó?