nem tudom hogy hol melozik....Illés Sándornak hivják és már sok karcolást sikerült neki összeszedni...ma volt nálam ...én csak ámultam hogy hogy néz ki az oldala....na de hát nem vagyunk egyformák...nekm a szivem szakadt volna meg ha elcsuszok vele vagy valami hasonlo
visszaolvasva kiderül.de ki kell nézni valami weboldalrol a cikkszamot felveszed a kapcsolatot a pink motorsal és pár héten belül megküldik.Én is így rendeltem anno. Valakinek asszem megvan a link.
Sziasztok,
Hengerfej tömítés kell lassan a mociba, (szivárog az olaj, néha kicsapódik az idomra- pici mértékbe)
van néhány öltet, hogy honnan is szerezhetek?
Japán belpiacos a cucc, nehéz ügy! ...
Az értelmes hozzászólásokat nagyon szívesen veszem! ;)
Vannak olajok, amik "hosszított csereperiódus" jelzővel vannak megjelölve.
Azoknál az olajaknál valós a 30000km, de az ott a gépkönyvben is,
hogy melyik olajakra vonatkozik.
Sok céges autó megy havi 10 -15ezret, azokba éri meg az a komoly olaj.
Nálam is a 307-esnél megvan melyikkel engedik a hosszított
csereperiódust, de mivel éves szintem megyek vele 8 - 10ezret, nem azt használom.
Nem kell gázanalalizátor, amúgy azt pont úgy hívják, hogy lambda szonda...
Elég egy üveggyertya. De ha gyárira beállítod, majd tekersz rajta kifele 1/8 fordulatot, akkor nagy eséllyel jó lesz.
Na uraim! Mivel sajnos könyvem csak VFR-hez van kb irány adó de ezt én biztos nem fogom betartani! Ranult is 30e kmt mond az olajra ki az az idióta hogy egy Diesel autóval 30ekmt megy el egy olajcserével! Ez mindenkinek magán ügye!
Honda VFR800 10W40 12 000Km-ént írja a gépkönyve gyertyat pedig 24000Km-ént
Én az olajban nem tudok hinni hogy 12e km-t bele csavarjak főleg hogy Castrol van benn pfuj RF is utálta! (Elnézést aki Castrolt használ)
Ha az autómból indulok ki hogy ott a gyártó 30e ajánl és 15nél legkésőbb cserélni kell akkor ezt is eloszthatjuk 2vel kövezettek meg de itt akkor átlag fordulat 5-7e míg egy disel 2-3 vagy egy benzines 3-5e fordulat. Én biztos hogy 6e nél le fogom cserélni mindig! A motor lelke az olajozás ehez pedig csak jó olaj kell hogy benne legyen!
Most már tényleg úgy néz ki hogy ez a 3000/6000 csak félreolvasás volt részemről . Sehol se találtam róla semmit ahol úgy emlékeztem.
A következő kérdés: Úgy néz ki hogy sikerül hozzáférni ultrahangos mosóhoz, így egyre erősebb az a késztetés hogy én szórakozzak a karburátorral, meg cseréljek tömítéseket meg szüttyögjek velük, nem utolsósorban nagyon érdekel műszaki szemmel.
Közülünk kinek van tapasztalata a karburátorokkal?
A házi csöves szinkron állítás lényege megvan, egyedül a pilot csavarokkal nem egyértelmű még a helyzet, a gyári állásuk minden esetre megvan a manualból. A legprofibb valami gázanalizátor lenne talán.
Ha jártas vagy Ebayon akkor megpróbálhatod az idomokat onnan is, szoktak lenni. Néha célszerűbb az ebay.de vagy ebay.at oldalakon keresni inkább, erre gyakoribbak voltak talán az RF-ek.
JAh még egy én lánc tisztító sprayt és kenőt használok nekem bevált én 500-600 km-ként kenem és mind 1000 km-ként tisztít CASTROL spayt használok 3000 ft körül van egy szezont simán kibírt.
NO sok húhó után van egy kis időm írni is nem csak olvasni. A motor a doktornál kijött a szerelő és gyorsan kiderült valószínű telefolyt a hengerem benzinnel és az önindító nem tudja átforgatni. A jó ebben az egészben hogy az olaj is cserés és így nem kell azon izgulni hogy azt muszáj cserélni. A motor végre egyben van bár idomok még nincsenek rajta szal még naked verziós. Lets köszi mégegyszer a cuccokat nagyon sokat segített. HA minden jól megy és marad még zseton akkor hó végén megveszem a fejre az első idomot a többi majd tavasszal. ÉN olaj kérdésben (rengeteg autós tapasztalattal) a szintetikus olajakra teszem a voksom én MOTUL-t használok bejött de lehet hogy kipróbálom Red Shell olaját majd meglátjuk. Remélem jövőhét közepére meglesz a moci és még tudok ebben a szezonban motorozni egy kicsit még. No szóval most itt tartunk. :D
Szia !
Én használtam idén tavaszig olajzót, amit én magam készítettem fillérekből...
Fontos megjegyeznem, hogy csak azért nem használom most, mert
meghibásodott és lusta voltam rendbehozni.
Maga az olajzó semmivel sem növeli az élettartamot. Az a lehetőség
növeli az élettartamot, hogy bármikor, bárhol kenheted a láncod,
akár menet közben is. Elkap az eső ? Semmi gond, rákapcsolod és keni...
Nagyon kényelmes és lássuk be, legtöbbünknek motorozás közben
jut eszébe a lánckenés, "na majd ha megállok". Aztán elmarad.
A másik fontos szempont, hogy az olaj mossa is egyben a láncot,
a folyamatos lepergés miatt leviszi a koszt is, ellenben egyes
lánckenő szprékkel, amiknél pont a tapadással operálnak.
Hasznos dolog, de rengeteg hátránya is van, amiről a fanatikusok nem beszélnek.
1. Ha nem automata a záró szelep, akkor évente 1x legalább
elfolyatod az olajat, ami közterületen kellemetlen.
2. Akárhogyan állítod be és akármilyen olajat használsz, összeveri a
felnit és a kerék peremét is. Persze erre is van megmagyarázás.
Én használtam, tudom. Ha leveszem a cseppszámot, ha nem, ha
80W90-et használok, ha láncfűrész olajat, akkor is lesz 1-1 olajcsík
a gumi peremén, a felnin meg biztosan. (Hiszen pont ezt mondtam,
amikor a tisztító hatást pedzegettem ugye... hogy csepeg a felesleg...)
3. Hacsak nem drága "dobozos" olajzót veszel, a cseppszám
beállítás általában agyrém. Sokat el kell vele bíbelődni.
A hőre pedig változik az olaj viszkozitása, amivel változik a
cseppszám...
Szummázva a dolgot, szerintem megéri vele foglalkozni, de csak akkor, ha sokat mész.
Egy 400ml-es léncspray 1900HUF.
Tankolásonként fújom és elég egy szezonra durván.
Olajozóra aszongyák tisztább, ha rendesen működik, és nincs is vele
macera ha fel tudtad tenni, beállítani rendesen.
A Castrol legolcsóbb 4T motorolaja az Actewo 20w-50 ami ásványi,
SG teljesítményszintű ami jobb már mint az előírt.
Amit Én használok az a POWER1 4T GPS 10W-40 SJ teljesítményszintű.
A PWER1 RACING pedig SL.
Pár éve néztem a YAMAHA YAMALUBE olaj előírását, mindössze az R1; R6
motorjaikhoz kérnek full szintetikus olajat, minden más 100+
lovas motorjaikba résszintetikusat. Pedig a Fazerekben is
pörögnek rendesen azok a blokkok.
Tiszteletem a sporttársaknak!
Érdeklődnék, hogy kinek mi a tapasztalata, véleménye a lánc ápolásáról, kenéséről? Eddig spay- t használtam, de ajánlottak egy automata olajozó készüléket, ami felkeltette az érdeklődésem. Ha van valakinek ilyen a gépén, és van kedve megosztani a tapasztalatait, szívesen olvasnám végig... :)))) A szerelő szerint többszörösére növeli a lánc élettartamát, és még olcsóbb is, mint hetente fújkálni. Hiszek neki, de azért tudom, hogy neki " eladó", ezért szeretnék olyan emberrel konzultálni, akinek van ezzel kapcsolatban megosztani való hasznos információja. Előre is köszönöm!
Ezt anno valamikor itt a fórumon beszélgettük együtt.
Letsgo is említette, illetve annak idején Racsitól hallottam én is ezt,
hogy a sima ásványit 3000-ként cserélni illik.
Rendes leírásban én sem láttam még, mert azokban általában egy
adott típusú olaj van meghatározva, a megfelelő minőségi osztállyal.
(De köztünk egyáltalán használ bárki ásványi olajat ? Tuti mindenki
legalább félszintetikust használ ma már...)
400 cm3 + sor 4
Suzuki RF 400 R 1993
Hengerfej tömítés kell lassan a mociba, (szivárog az olaj, néha kicsapódik az idomra- pici mértékbe)
van néhány öltet, hogy honnan is szerezhetek?
Japán belpiacos a cucc, nehéz ügy! ...
Az értelmes hozzászólásokat nagyon szívesen veszem! ;)
Attila!
Körbenézek otthon, lehet találok fűtőszálas lambdaszondát és agyalok rajta mit lehetne kihozni belőle.
Azoknál az olajaknál valós a 30000km, de az ott a gépkönyvben is,
hogy melyik olajakra vonatkozik.
Sok céges autó megy havi 10 -15ezret, azokba éri meg az a komoly olaj.
Nálam is a 307-esnél megvan melyikkel engedik a hosszított
csereperiódust, de mivel éves szintem megyek vele 8 - 10ezret, nem azt használom.
Elég egy üveggyertya. De ha gyárira beállítod, majd tekersz rajta kifele 1/8 fordulatot, akkor nagy eséllyel jó lesz.
Tapasztalatom van, de mire vagy kíváncsi ?
Autóban 10-12 ezrenként cserélem, szűrővel együtt.
Honda VFR800 10W40 12 000Km-ént írja a gépkönyve gyertyat pedig 24000Km-ént
Én az olajban nem tudok hinni hogy 12e km-t bele csavarjak főleg hogy Castrol van benn pfuj RF is utálta! (Elnézést aki Castrolt használ)
Ha az autómból indulok ki hogy ott a gyártó 30e ajánl és 15nél legkésőbb cserélni kell akkor ezt is eloszthatjuk 2vel kövezettek meg de itt akkor átlag fordulat 5-7e míg egy disel 2-3 vagy egy benzines 3-5e fordulat. Én biztos hogy 6e nél le fogom cserélni mindig! A motor lelke az olajozás ehez pedig csak jó olaj kell hogy benne legyen!
A következő kérdés: Úgy néz ki hogy sikerül hozzáférni ultrahangos mosóhoz, így egyre erősebb az a késztetés hogy én szórakozzak a karburátorral, meg cseréljek tömítéseket meg szüttyögjek velük, nem utolsósorban nagyon érdekel műszaki szemmel.
Közülünk kinek van tapasztalata a karburátorokkal?
A házi csöves szinkron állítás lényege megvan, egyedül a pilot csavarokkal nem egyértelmű még a helyzet, a gyári állásuk minden esetre megvan a manualból. A legprofibb valami gázanalizátor lenne talán.
http://www.auto-tuning.hu/
Én használtam idén tavaszig olajzót, amit én magam készítettem fillérekből...
Fontos megjegyeznem, hogy csak azért nem használom most, mert
meghibásodott és lusta voltam rendbehozni.
Maga az olajzó semmivel sem növeli az élettartamot. Az a lehetőség
növeli az élettartamot, hogy bármikor, bárhol kenheted a láncod,
akár menet közben is. Elkap az eső ? Semmi gond, rákapcsolod és keni...
Nagyon kényelmes és lássuk be, legtöbbünknek motorozás közben
jut eszébe a lánckenés, "na majd ha megállok". Aztán elmarad.
A másik fontos szempont, hogy az olaj mossa is egyben a láncot,
a folyamatos lepergés miatt leviszi a koszt is, ellenben egyes
lánckenő szprékkel, amiknél pont a tapadással operálnak.
Hasznos dolog, de rengeteg hátránya is van, amiről a fanatikusok nem beszélnek.
1. Ha nem automata a záró szelep, akkor évente 1x legalább
elfolyatod az olajat, ami közterületen kellemetlen.
2. Akárhogyan állítod be és akármilyen olajat használsz, összeveri a
felnit és a kerék peremét is. Persze erre is van megmagyarázás.
Én használtam, tudom. Ha leveszem a cseppszámot, ha nem, ha
80W90-et használok, ha láncfűrész olajat, akkor is lesz 1-1 olajcsík
a gumi peremén, a felnin meg biztosan. (Hiszen pont ezt mondtam,
amikor a tisztító hatást pedzegettem ugye... hogy csepeg a felesleg...)
3. Hacsak nem drága "dobozos" olajzót veszel, a cseppszám
beállítás általában agyrém. Sokat el kell vele bíbelődni.
A hőre pedig változik az olaj viszkozitása, amivel változik a
cseppszám...
Szummázva a dolgot, szerintem megéri vele foglalkozni, de csak akkor, ha sokat mész.
Tankolásonként fújom és elég egy szezonra durván.
Olajozóra aszongyák tisztább, ha rendesen működik, és nincs is vele
macera ha fel tudtad tenni, beállítani rendesen.
A Castrol legolcsóbb 4T motorolaja az Actewo 20w-50 ami ásványi,
SG teljesítményszintű ami jobb már mint az előírt.
Amit Én használok az a POWER1 4T GPS 10W-40 SJ teljesítményszintű.
A PWER1 RACING pedig SL.
Pár éve néztem a YAMAHA YAMALUBE olaj előírását, mindössze az R1; R6
motorjaikhoz kérnek full szintetikus olajat, minden más 100+
lovas motorjaikba résszintetikusat. Pedig a Fazerekben is
pörögnek rendesen azok a blokkok.
Érdeklődnék, hogy kinek mi a tapasztalata, véleménye a lánc ápolásáról, kenéséről? Eddig spay- t használtam, de ajánlottak egy automata olajozó készüléket, ami felkeltette az érdeklődésem. Ha van valakinek ilyen a gépén, és van kedve megosztani a tapasztalatait, szívesen olvasnám végig... :)))) A szerelő szerint többszörösére növeli a lánc élettartamát, és még olcsóbb is, mint hetente fújkálni. Hiszek neki, de azért tudom, hogy neki " eladó", ezért szeretnék olyan emberrel konzultálni, akinek van ezzel kapcsolatban megosztani való hasznos információja. Előre is köszönöm!
Letsgo is említette, illetve annak idején Racsitól hallottam én is ezt,
hogy a sima ásványit 3000-ként cserélni illik.
Rendes leírásban én sem láttam még, mert azokban általában egy
adott típusú olaj van meghatározva, a megfelelő minőségi osztállyal.
(De köztünk egyáltalán használ bárki ásványi olajat ? Tuti mindenki
legalább félszintetikust használ ma már...)