Red! Melyik olajat ajánlottad a találkozón amivel halkabban járt az RF-ed? Annyi van meg hogy valami Mol, ha jól emlékszem.
Amúgy mennyi a reális olajcsere periódus? A manual szerinti ásványi 3000km és a szintetikus 6000km mellett Én a félszintetikussal 4500 at találtam ki magamtól, de már megint sikerült megközelíteni....
Közben megrendeltem a karbi tömítéskészletet, bízok benne hogy belevaló lesz
Rendben, akkor mindent hagyok lógva. :)
Meglesz a karburátorozás is valahogy, nem vagyok teljesen műszaki analfabéta, elvégre én is Simsonnal kezdtem. :) A probléma az, hogy még nincs garázsom, ezért, ha esik az eső, nem tudok szerelni, ha meg süt a nap, akkor meg motoroznék. Viszont bejönnek a hidegek, akkor már megoldott lesz a tárolás, és mehet a bütykölés. :)
Persze jó, ha van hova fordulni segítségért.
Tényleg nem vagy messze...70km...
Szinkron itt már nem lesz elég! Benzinszint, fúvókaméret, O gyűrű csere, tűszelepzárás ellenőrzése, meg minden más.
Filléres dolgok az O gyűrűk,
akármelyik tömítéstechnikával foglalkozó boltban meg tudod rendelni.
Nincs közös dolguk! Mindkettő túlfolyó, tanké és a karbisoré.
Kuplung és váz közé kellene levezetni a tankból, légszűrő alsó sarkáról és a hűtőfolyadék kiegyenlítőjéről. Karbié simán a váltó fölött végződik.
Karbisorhoz vedd meg a VITON O gyűrüket és egy esős napon ugorjatok neki valakivel aki már csinált hasonlót!
Én is a sok benzint tippelem. http://www.rfklub.hu/2011/04/1...
Haver K6 gikszerén ugyan ez a szisztéma, még gyári az akksija és az izzói is. Ez már a 8. szezon mindegyiknek.
Nézzél töltést, esetleg szerezz be mérőműszert a motorra. http://elektronika.vatera.hu/m...
Köszi a tanácsokat, a karbiszinkron biztosan ráférne, viszont ezt a kis jóidőt még ki szeretném használni, később úgy is lesznek rajt munkák.
Amit még most találtam, hogy a karbisorról, középről jön egy gumicső, ami lefele volt hajtva, és nem volt rádugva sehova. Viszont a tankom alján van egy csőcsonk a benzincsappal szemben. Van összfüggés?
Nem tudom milyen termosztátra cseréltél. De ha túl nagy hőre cserélted akkor az sem jó. mert nagyon ingadozik a vízhőmérséklet hirtelen nyit hirtelen zár nem lesz egyenletes a hője. Nekem 82 fokos vált be! a 88al meg futott majd hirtelen le hűlt.
Nos elég sok infót adtál elsőre. Sok lehet a gond!
1. Benzinszaga van:
Nem jó az égés pl gyertyák voltak e cserélve? bele való gyertya NGK CR8EK, aztán jön az a rész hogy karburátor. Kormosak a gyertyák és benzin szaga van akkor sokat kap tehát a karbikat is rendbe kell szedni.
2. Hát hogy menet közben gondol egyet és leáll: Szerintem mivel írtad hogy kevés benzinnel csinálj a benzin pumpát kellene meg nézi illetve a karbinál van egy benzinszűrő nézd meg hogy tiszta e? És hogy nincs e valami csöved meg törve bár ez nem valószínű mert akkor mindig csinálná.
Hát tömören velősen ötlet ennyi! a gyertya az 400ashoz való!
Nem! Az újak nem égtek még ki remélem nem is fognak!
De IMI ne haragudj de a véleményedet nem osztom! Elhiszem hogy sok motoron így csinálták meg! De egy baromság az egész!
Gyújtás felkapcsolja a lámpát csodás majd önindítózol amire le kapcsolja lámpát kb 2sec-ra majd vissza tolja indulás közben mikor a generátor meg löki az egészet. Ez egy izzó életét kb 50%-kal csökkenti. Ugyan is az izzok nagy többségen nem üzem közben ég ki hanem kapcsoláskor. Az elektronikai berendezések túlnyomó többsége az áramingadozás problémája miatt hibásodik meg alacsony és túl fesz ingadozása miatt! Hozzá teszem lusta voltam még meg mérni hogy mennyi a töltésem de fura hogy mindig a bal első lámpája pösszenik el!
Egyébként ez a Tungsram izzó nagyon ott van a szeren. tegnap mentem vele sötétbe sokkal jobb mint egy hétköznapi. Bár a világítással eddig sem volt gond csak csak 4 lámpás van rajta! :D
Sziasztok!
Egy kicsit csúszott a kuplungom az RF600-on.
Mivel nem bírtam ki, hogy ne orvosoljam, hát szétszedtem. A lamellák rendben vannak(Manual szerint).
A rugókat cserélnem kell.
Van egy csapágy viszont, ami nem hagy nyugodni, ami az az úgynevezett (hengergörgős támcsapágy?!) clutch release bearing.
Itt egy kép róla, miután szétszedtem, szétesett, viszont össze lehet rakni, és a közepe is bepattan, de nekem annyira nem nyerte el a bizalmam. Egészséges ez így?
Ja, még azt hozzátenném, hogy füstöl is, meg eléggé jön a benzinszag. Termosztát csere előtt sosem állt meg. Lehet, hogy sokat kap, és most, hogy rendesen be tud melegedni, most már megullad a benzinben?
Sziasztok! Új vagyok köztetek, nem régen lettem gazdája egy 400-as RF-nek. :) Viszont, mint minden 20 éves motornál, jönnek elő a gondok...illetve talán az elhallgatott problémák.
Legfőbb gondom a következő: a motor menet közben gondol egyet és megáll. Utána indítózok, alapjáraton pöffen-pöffen (el nem indul), ha ráhúzok a gázra, egyből fullad. Várok vele 5-10 percet, aztán elindul. Valami dugulásra tudok gondolni, de már kihajtottam egy tank benzint, és most is csinálja (bár, ha jobban belegondolok, akkor is kevés volt benn a benzin, amikor legutóbb előfordult, meg most is), talán valami dugulásra merek gondolni. Előtte cseréltem termosztátot, mert még a gyári volt bent, és nem akart melegedni, de nem hiszem, hogy ez miatt lenne.
Kicsit hosszú lett, de ha valaki tud valami tippet, nagyon megköszönném.
Fórumon többieknek hasonló szomorú tapasztalata? MEGOLDÁSA?
Az, hogy leveszi ráteszi a világítást az rengeteg motornál működik problémamentesen. Nem hiszem, hogy amiatt lenne.
Az teleszkóp megegyezik a 400-aséval? Valószínűleg szükségem lenne egyre.