Red nem kötekedni szeretnék egy kérdésem van ezzel kapcsolatban. Akkor miért vannak a gépkönyvekbe európa 10W40 ázsia 15W50 ez csak egy példa volt de meg nézem mindjárt mit ír pl a honda!
A motorgyártók a viszkozitási indexet többek közt a hőmérséklet,
a fordulatszám és az olajnyomás függvényében határozzák meg,
főleg egy kijelölt hőtartományra.
Magyarul, állandósult állapotban minden fordulatszámhoz tartozik
egy, a szivattyú által produkált (elvárt) olajnyomás (és áramlás).
Ha 40-es helyett 50-es olajat teszel bele, akkor az esetek túlnyomó
részében üzemmeleg állapotban "folyósabb" olajjal jársz, ami kisebb olajnyomást eredményez, mert kisebb az ellenállása a réseken.
Leegyszerűsítve: eltolod additív módon az olajnyomás - fordulatszám görbéd, amit a gyárban megterveztek.
Én ma már azt vallom, hogy gyári előírú viszkozitás index, de abból
a lehető legjobb minőségű full szintetikus olaj.
az hogy 10W40 v 10w50 tök mindegy! a 10es a lényeg mert az a hideg indításnál és hideg időben az ami fontos vékonyabb az olaj.
a 40 50nél az 50 jobb nyárra mert magasabb a hő tűrő képessége így magasabb hőmérsékleten is meg marad a kenés!
A blokk jobb oldalán van egy víz cső az egyik a hűtőből jön az kell le venni az alsó pont meg én az olaj hűtőét is le vettem! Vastagja lefolyik és kicsit jobbra kell dönteni akkor még folyik belőle! Légtelenítés manuális elkezded tölteni a motort jobbra döntöd és az alsó vízcsöveket nyomkodod addig amíg el el folyik a víz. Amikor már nem megy el én kicsit elindítottam kiegyenlítőt is töltsd fel. Sokat nem kell járatni, mert hamar elhúzza. Elég babrálós meló.
A kb 30cm cső vet a motor alá kell vezetni! Kipufogótól messze nehogy be gyulladjon. Ez a tank jobb oldalánál van és az üléshez közelebbi résznél.
Ez a szuszogója illetve ha túl tankolod ott folyik ki a cucc!
Levegőszűrő házon csonkra nem emlékszem :S
Gyárilag 10W40es van neki írva! Én km miatt az enyémbe 15W50es tettem! Márkát nem írok ezt mindenki döntse el maga!
Próbáld ki ha 10W40eset nem eszi akkor azt vedd bele! Ha 6e km alatt 1-2 decit utána öntesz az nem gáz! 6000 ként olaj csere.
Sziasztok! RF 400-ason hol érdemes a hűtő vizet leengedni illetve feltöltéskor ez automata levegőtlenítő vagy manuális ha manuális azt hol kell mert még nem jöttem rá? A másik a tankot levéve ha eltávolítok minden kis csövet ami a benzin csaphoz megy akkor is marad egy kb 30 cm hosszú darab amit nem lehet leszedni a tankról de helye sincs meg hova kéne vissza rakni. Összeraktam a mocit megy de azért érdekelne mi a funkciója? illetve a levegő szűrő oldalán eldugva a benzin csap mögött van egy csonk ami be megy a szűrő házba na az mi? (Az előző csővet és ezt a csonkot nem lehet összedugni.) Amúgy a kotor hasít :) így is. Jah még egy ti milyen olajat használtok a motorba 10w40? 10w50?
Bocs ,most nézem hogy a tied az 600as figyi... Termosztátod jó akkor az úgy ahogy van jó! De imi tud majd válaszolni neked de a 600ba ha jól tudom a gyári termosztáttal is jó a hűtés illetve a melegedés!
Figyi Rf -400asba cseréld ki a termosztátot az swift 1.3 éra 82 fokosra és patika blokk. Nem ingadozik ilyen elegembe nekem míg ki értem fűzfőről már üzem meleg volt a víz és nem melegedet túl nagy tempónál meg nem hűlt túl!
Semmi takargatás szellőztetés móka nem kell neki! Az pedig hogy a műszer alsó tartományban jelez semmi gond mert a meleg része részletesebb ezzel szerintem semmi gond nincs! kit érdekel hogy 30Fokos a blokk :D
Ne kilódj vele bárcsak VFR-nek lenne ilyen hűtése mint az RF-nek...
Ilyen időbe haza érek és ketyeg az udvaron mert dübörög a ventilátor. és ráadásul 105 foknál kapcsol szerintem halál. De Honda valamiért így csinálta!
A fő kérdés az volt hogy mennyire tereli el a szelet a termosztátházról, mindig úgy nézett ki hogy fázik a szerencsétlen. Most már sokkal jobb mióta a termosztátról kicsíptem azt a pici visszacsapó szelepet. Alig volt áramlás, nem melegedett a termosztát, miközben a blokk ismeretlen hőfokon volt...Akár melege is lehetett miközben hideget mért. Ugye a kocsiba való termosztát közvetlen a blokkban van, ott megy el más irányba a víz ha zár a termosztát, miközben az RF-en meg egy kb 40 centis cső végén csücsül...
Azok a kis idomdarabok pont ráterelik
a levegôt a radiátorra.
Esztétikai szerepe nagyobb szerintem
mint a hũtésre való rásegítése.
Képet majd este tudok tölteni.
Bátszi-motor honlapján mintha múltkor
láttam volna egy párt.
Sziasztok!
Valamelyik nap nézelődtem a radiátor környékén, és sikerült megállapítani hogy onnan hiányzik valamilyen burkolat a hűtő két oldaláról, mert csak a csavarok helyei látszódnak az oldalidomon belülről.
Valakinek esetleg lenne elfekvőben ilyen burkolata vagy valami képe róla? Amikor még a hűtésével küzdöttem volt olyan ötletem hogy a termosztátot túlságosan hűti a menetszél, kíváncsi lennék mennyit takar ez a menetszélből.
Üdv márkatársak.. egy olyan problémával fordulnék felétek hogy megállt a km-óra... (RF 400) A spirál sértetlen, cserébe a képen látható műanyag csigatengely kissé elnyíródott így a hajtás nincs továbbítva..
Na ezt a kis műanyagot keresném jó állapotban, ha tudtok esetleg bontót vagy olyan valakit akinek vannak bontott alkatrészei és jeleznétek, azt megköszönném..
(Motorosboltban újat csak komplett házzal és a fém ellendarabbal együtt lehet kapni, ami 24.000 magyarforint
olajat használunk, 10w40-eseket.
amit a 40 alacsonyabban, de ez a mondanivalómon nem változtat.
A motorgyártók a viszkozitási indexet többek közt a hőmérséklet,
a fordulatszám és az olajnyomás függvényében határozzák meg,
főleg egy kijelölt hőtartományra.
Magyarul, állandósult állapotban minden fordulatszámhoz tartozik
egy, a szivattyú által produkált (elvárt) olajnyomás (és áramlás).
Ha 40-es helyett 50-es olajat teszel bele, akkor az esetek túlnyomó
részében üzemmeleg állapotban "folyósabb" olajjal jársz, ami kisebb olajnyomást eredményez, mert kisebb az ellenállása a réseken.
Leegyszerűsítve: eltolod additív módon az olajnyomás - fordulatszám görbéd, amit a gyárban megterveztek.
Én ma már azt vallom, hogy gyári előírú viszkozitás index, de abból
a lehető legjobb minőségű full szintetikus olaj.
a 40 50nél az 50 jobb nyárra mert magasabb a hő tűrő képessége így magasabb hőmérsékleten is meg marad a kenés!
A blokk jobb oldalán van egy víz cső az egyik a hűtőből jön az kell le venni az alsó pont meg én az olaj hűtőét is le vettem! Vastagja lefolyik és kicsit jobbra kell dönteni akkor még folyik belőle! Légtelenítés manuális elkezded tölteni a motort jobbra döntöd és az alsó vízcsöveket nyomkodod addig amíg el el folyik a víz. Amikor már nem megy el én kicsit elindítottam kiegyenlítőt is töltsd fel. Sokat nem kell járatni, mert hamar elhúzza. Elég babrálós meló.
A kb 30cm cső vet a motor alá kell vezetni! Kipufogótól messze nehogy be gyulladjon. Ez a tank jobb oldalánál van és az üléshez közelebbi résznél.
Ez a szuszogója illetve ha túl tankolod ott folyik ki a cucc!
Levegőszűrő házon csonkra nem emlékszem :S
Gyárilag 10W40es van neki írva! Én km miatt az enyémbe 15W50es tettem! Márkát nem írok ezt mindenki döntse el maga!
Próbáld ki ha 10W40eset nem eszi akkor azt vedd bele! Ha 6e km alatt 1-2 decit utána öntesz az nem gáz! 6000 ként olaj csere.
Semmi takargatás szellőztetés móka nem kell neki! Az pedig hogy a műszer alsó tartományban jelez semmi gond mert a meleg része részletesebb ezzel szerintem semmi gond nincs! kit érdekel hogy 30Fokos a blokk :D
Ne kilódj vele bárcsak VFR-nek lenne ilyen hűtése mint az RF-nek...
Ilyen időbe haza érek és ketyeg az udvaron mert dübörög a ventilátor. és ráadásul 105 foknál kapcsol szerintem halál. De Honda valamiért így csinálta!
llink
Majd egyszer lehet hogy pótolom...
a levegôt a radiátorra.
Esztétikai szerepe nagyobb szerintem
mint a hũtésre való rásegítése.
Képet majd este tudok tölteni.
Bátszi-motor honlapján mintha múltkor
láttam volna egy párt.
Valamelyik nap nézelődtem a radiátor környékén, és sikerült megállapítani hogy onnan hiányzik valamilyen burkolat a hűtő két oldaláról, mert csak a csavarok helyei látszódnak az oldalidomon belülről.
Valakinek esetleg lenne elfekvőben ilyen burkolata vagy valami képe róla? Amikor még a hűtésével küzdöttem volt olyan ötletem hogy a termosztátot túlságosan hűti a menetszél, kíváncsi lennék mennyit takar ez a menetszélből.
Na ezt a kis műanyagot keresném jó állapotban, ha tudtok esetleg bontót vagy olyan valakit akinek vannak bontott alkatrészei és jeleznétek, azt megköszönném..
(Motorosboltban újat csak komplett házzal és a fém ellendarabbal együtt lehet kapni, ami 24.000 magyarforint
Köszi előre is..
Csak, hogy milyen problémák adódhatnak azért kérdem.
Esetleg képet!?
https://www.google.hu/search?q...
Nézd meg a rajta levő cikkszámot és olyat keress!