Sziasztok!
Nah,rábikáztam a gépre...tökéletesen működik minden, de sajnos csak addig,míg az autó akksija is rá van kötve. Levéve a bikázást, a motor szépen duruzsol, de mintha nem lenne töltés....alapjáraton fel-le ugrál a fordulatszám mérő, és minden elektromos fogyasztó nagyon gyengécske. Az akku jobb oldalán van valamilyen relé,az ki-be kapcsol,zörög...visszatéve a bikát, megszűnik a zörgés.
Holnap kimérem az akksit, remélem csak az a baja.
Tudja valaki mi dolga van annak a relének?
A karburátorok karbantartása nélkülözhetetlen, alap dolog.
Valószínűleg pont azért nem indul rendesen, mert sose volt karbantartva.
Ezt jól leírta Letsgo.
Az, hogy 93-as nem indok v. magyarázat semmilyen problémára.
A karbantartás hiánya, az annál inkább.
Az általános indítási problémát az alábbiak okozhatják:
- Karburátorok nem megfelelő állapota (tömítések, fúvókák, membrán, mechanikus kopás, elkoszolódás, beállítások)
- Henger kopása, elégtelen kompresszió miatt elégtelen vákuum
- Szelepek állapota miatt lásd eggyel előrébb.
- Gyertyák állapota, nem megfelelő hőétéke, típusa (gyakran CR9E-t raknak pl. 400-ba CR8EK helyett)
- Gyújtás vezetékek/csatlakozók állapota, hibája
- Akkumulátor állapota (ha nem ad már le kellő mennyiségű áramot,
akkor nem forgatja kellő mértékben a motort indítózáskor)
- Önindító állapota (ha öreg, szorul, gyenge, nem forgat kellő sebességgel)
Egyedibb, UFO okok indítási problémákra:
- Nagyon sűrű olaj használata is okozhat problémát, 20w50-es
olajjal például hidegben nem indulnak a 400-asok, mert lefogja az önindítót
- ECU probléma
- Probléma a nagyfesz körben
- Test / csatlakozó probléma, ami miatt szintén nem forog kellő képp az önindító,
és még az akkut is terheli.
Meg egyéb más okok, amivel a fórum életében találkoztunk, de
97%-ban általában elhanyagolt karbisor az ok...
Az ülés alatt a fekete kis doboznál néz kontaktot az "agya".
Ha a fordulatszámlálód szarakodik húzd le a két csatit pucold meg kontakt spray. És ha szerencséd van több ilyen nem lesz! Mikor hozzám került az RF nekem nem ment a fordszám mérője. Naivan el hittem amit a kereskedő mondott. A fekete doboz volt halott.
Első két tipp aksi töltés, benzin le enged és friss benzinnel!
De annak -10be is indulnia kell! Karbi pucolás szinkron gyertya ha nem volt cserélve akkor új gyertyák és örömteli szezon :D
Jah és hát ezt szerintem mindig nagy hiba télen én mindig be röfenntem 1 hónapba 1X-er legalább soha nem volt gond tavasszal és az indulással. 3 hónapig rá se néznek a motorra aztán sokszor megy a fejtörés mi történt :S
De a karbi rendberakás pont azért kell mert 93-as. Annó az enyém is meg evett 7-8L úgy hogy nem volt tépve a szája! Meg csináltam jó a fogyasztása pöcre indul. Magyarán mondva karban kell tartani!
Sziasztok! ;)
Nekem beindítási problémáim vannak ...
Az van, hogy 14-15°C alatt, még hőlégbefúvóval, hősugárzóval sem indul el a motorom, akárhogyan szeretném. (nem fűtött a garázs)
Természetesen tudom hogy ez rendellenes, de azért egy 93-as moci karbijához nem nagyon kéne hozzányúlni, hacsak nem muszáj, nemde? :)
Mindenesetre az bizonyos, hogy előbb vagy utóbb elindul, csak nehezen a hosszú tunyulás után hidegben ....
Írjatok véleményt ha akartok, és tudtok! :)
ui.: normál időben 16-40 °C soha sincs baj az indításával ...
Valóban nincs a helyén az idom, ahogy most hazamentem és nézegettem. Holnap majd megigazítom.
Ma este azért csak sikerült kerülni egyet gond nélkül, azon kívül hogy a végén le akartam már fagyni róla
Köszi.
Az akksit 1 hete töltöttem fel, azóta nem volt a motorba. Ma kb 5ször indítottam, semmi jel nem utalt,hogy nehezen indítana. Holnap megbikázom,hátha tényleg elpusztult az akksim.
Legelső körben mérd meg a töltést. Ha menet közben szállt el, akkor esélyes a fesszabályzó. Nézd meg, hogy a szabályzó csatija nincs e megégve, akkusaruk meg vannak e húzva, fő biztinél minden rendben van e. Feltöltött akkuval mérd a töltést.
Sziasztok!
A mai napsütés kicsalt engem is az útra...lehet nem kellett volna.
Megmotoroztattam a gyermekeimet, természetesen nem ment minden gond nélkül.
Egyszer csak a gyújtás ráadása után se kép,se hang :-(
Digit műszerfalas a gép, még az időmérő óra is elhalványodott.
Szóval semmilyen visszajelző,önindító nem működött. Tolásra elindult, de alapjáraton a fordulatszám mérő néha leesett nullára, pedig a motor szépen ketyegett.
Találkozott már valaki ilyen problémával?
Ha igen, remélem tudtok segíteni.
Az a tippem,hogy az akksi adta meg magát.
Várom építő jellegű véleményeteket.
Köszi
Sejtettem, hogy autó olajad van
azért kérdeztem rá.
Semmiképp ne tedd azt bele,
mert nem jó abba!
4T jelzésnek rajt kell lenni a flakonon
csak az jó a motorkerélpárba aminél
egy olaj keni a váltót, kuplungot,
forgattyúsmũvet szóval mindent.
Márka mindegy.
Honnan maradt, mokorról?
Én is azt a szutykot használom már
jó pár szezon óta de bírja a motor.
Nem villanymotor a hangja,
de megy.
Power1gps amivel hajtom, résszontetikus
de elég bôven bele.
"Pár" árnyalattal lenne sötétebb lila, mint Fred Merkel RC30-asa 1990-ben, ... de így is szép.
Hátsó ülés és váz alapján szürke lehetett tényleg.
Műszerfal és plexi közötti takaróelem viszont nincs a helyén rendesen.
Dícséret: Szép lett a festés nagyon ! Ötletes, illik a motorhoz.
Sokkal szebb, mint egy-két gyári !
(Kritika, ha elfogadod: Nekem jobban tetszene, ha a váz és a felnik ezüstre lettek volna festve,
és a kopoltyúk nem feketék, hanem színre fújtak lennének élükön fehér csíkokkal, vagy totál fehérek és nem feketék.)
A 88 fok a 400-asnak sok volt nyáron a kánikulában.
A 82-84 viszont tökéletes. Már eleve a 76 is az lenne, ha nem lenne rajta 4 furat.
Az 5. furat az kell, anélkül nincs légtelenítés...
Gratulálok hozzá hiba és balaeset mentes kmben gazdag szezont hozzá.
Matricát tudsz csináltatni hozzá az én szettem egyedi volt így drága volt 15e FT de sima azt hiszem olyan 7-9k Ft.
Egy gondolat ha már fújód akkor ne a gyári színére fújd. Tedd egyedivé akkor nem csak az X-edik RF lesz a sorban ha nem a TE egyedi 600asod :D
Tavaszal vagy nyár elején ez még egyeztés alatt szeretnék tervezni egy kakucsos karikát páran már jelezték hogy jönnénenk! Ha úgy gondolod gyere el te is!
Illetve: www.rfklub.hu
Az oldalt még töltjük infóval de egykét infó már meg található ott is!
ÜDV Nálunk!
Csatlakozok az RF tulajok táborába.
Karácsony körül írtam utoljára még egy pécsi RF-el kapcsolatban. Végül sikerült találni egy jobb állapotú RF600-at, ennek nagyon szép motorhangja van, illetve a múltkori pécsihez képest fényévekkel jobban együtt van. Nem remeg a kuplungja, nem zörög a blokk különösebben, sehol sincs repedés, javítás az idomokon, úgy néz ki hogy eddig nem volt összetörve (talán). Az alapjárata, karburátora is rendben van, de azért majd meg kell nézni a szinkront a biztonság kedvéért.
2012 végén jött Magyarországra, Ausztriából. Az egyetlen baja az, hogy az utolsó osztrák tulajdonosa nő volt és át lett festve ilyen bíbor/lila színűre, ami hát meg kell hagyni hogy nem túl férfias szín Élőben nem annyira gáz, de ott helyben azért egy ideig keringtem körülőtte. Eredetileg a szürke fajta volt, ezt az évet ilyen színnel éli le az biztos köv. télen elgondolkozok hogy esetleg pirossá váljon, de ez legyen a legkomolyabb baja. Hiányzik róla pár matrica és a csík az oldaláról, a faridomra valót már sikerült felhajtani ebayről, de külsőleg kb ennyi van vele. Óra szerint 39000 van benne, magyarországra 34000-rel került, hogy mennyire igaz azt nem tudnám eldönteni. Állítólag sokat állt, szétrohadt valami benzincső és megmarta a tank alatt az ezüst festést a baloldalon, a könyvecskéjében egészen 2001-ig vannak vezetve az osztrák tulajok.
Kapott Motul5100 10w40-et + új szűrőt így már a váltója is simábban működik, előzőleg valami Q8 szintetikus volt benne.
Azóta már termosztátot cseréltem benne, mert a gyárin az az 5 furattal állatira fázott, be kellett kartonozni a hűtőt (ha más baja nem volt a termosztátnak...). Majd kiderül hogy jó lesz-e a 88 fokossal. (Helyben járatva jónak néz ki, pont a nagy hóban kellett szerelgetnem a múltkor)
Utoljára 2 hét állás után mínusz fokban nem sikerült elindítani, és sikerült a szívatóval lezabáltatnom, ki kellett bányászni belőle a gyertyákat és szárítgatni, talán majd kap egyszer iridiumosat hátha azzal kevésbé lesz erre hajlamos. Vagy beletanulok hogyan kell indítani értelmesen.
Még erőteljesen ismerkedős szakaszban vagyok, eddig kb 170km-t gurultam vele. Nagy váltás az s51-es után, de azon kívül hogy kicsit nehéz, nagyon kellemes vele közlekedni. Persze állati nagy óvatossággal mert csúszkál az út rendesen és menne mint a bolond, nagyon ismeretlen még.
Eddig elégedett vagyok vele, ez már motor
Ha lesz valami találka az év folyamán én szívesen elgurulok rá ha időm engedi.
Az sok mindentől függ! Az hogy pontosan mennyi az akkor derül ki mikor ellenkörzik hogy mennyinél kell cserélni éket, lapkát. nekem anno az ellenőrzésért 2 szelepen állított és egy szinkronért kértek 14k
Nah,rábikáztam a gépre...tökéletesen működik minden, de sajnos csak addig,míg az autó akksija is rá van kötve. Levéve a bikázást, a motor szépen duruzsol, de mintha nem lenne töltés....alapjáraton fel-le ugrál a fordulatszám mérő, és minden elektromos fogyasztó nagyon gyengécske. Az akku jobb oldalán van valamilyen relé,az ki-be kapcsol,zörög...visszatéve a bikát, megszűnik a zörgés.
Holnap kimérem az akksit, remélem csak az a baja.
Tudja valaki mi dolga van annak a relének?
A karburátorok karbantartása nélkülözhetetlen, alap dolog.
Valószínűleg pont azért nem indul rendesen, mert sose volt karbantartva.
Ezt jól leírta Letsgo.
Az, hogy 93-as nem indok v. magyarázat semmilyen problémára.
A karbantartás hiánya, az annál inkább.
Az általános indítási problémát az alábbiak okozhatják:
- Karburátorok nem megfelelő állapota (tömítések, fúvókák, membrán, mechanikus kopás, elkoszolódás, beállítások)
- Henger kopása, elégtelen kompresszió miatt elégtelen vákuum
- Szelepek állapota miatt lásd eggyel előrébb.
- Gyertyák állapota, nem megfelelő hőétéke, típusa (gyakran CR9E-t raknak pl. 400-ba CR8EK helyett)
- Gyújtás vezetékek/csatlakozók állapota, hibája
- Akkumulátor állapota (ha nem ad már le kellő mennyiségű áramot,
akkor nem forgatja kellő mértékben a motort indítózáskor)
- Önindító állapota (ha öreg, szorul, gyenge, nem forgat kellő sebességgel)
Egyedibb, UFO okok indítási problémákra:
- Nagyon sűrű olaj használata is okozhat problémát, 20w50-es
olajjal például hidegben nem indulnak a 400-asok, mert lefogja az önindítót
- ECU probléma
- Probléma a nagyfesz körben
- Test / csatlakozó probléma, ami miatt szintén nem forog kellő képp az önindító,
és még az akkut is terheli.
Meg egyéb más okok, amivel a fórum életében találkoztunk, de
97%-ban általában elhanyagolt karbisor az ok...
Ha a fordulatszámlálód szarakodik húzd le a két csatit pucold meg kontakt spray. És ha szerencséd van több ilyen nem lesz! Mikor hozzám került az RF nekem nem ment a fordszám mérője. Naivan el hittem amit a kereskedő mondott. A fekete doboz volt halott.
De annak -10be is indulnia kell! Karbi pucolás szinkron gyertya ha nem volt cserélve akkor új gyertyák és örömteli szezon :D
Jah és hát ezt szerintem mindig nagy hiba télen én mindig be röfenntem 1 hónapba 1X-er legalább soha nem volt gond tavasszal és az indulással. 3 hónapig rá se néznek a motorra aztán sokszor megy a fejtörés mi történt :S
De a karbi rendberakás pont azért kell mert 93-as. Annó az enyém is meg evett 7-8L úgy hogy nem volt tépve a szája! Meg csináltam jó a fogyasztása pöcre indul. Magyarán mondva karban kell tartani!
Nekem beindítási problémáim vannak ...
Az van, hogy 14-15°C alatt, még hőlégbefúvóval, hősugárzóval sem indul el a motorom, akárhogyan szeretném. (nem fűtött a garázs)
Természetesen tudom hogy ez rendellenes, de azért egy 93-as moci karbijához nem nagyon kéne hozzányúlni, hacsak nem muszáj, nemde? :)
Mindenesetre az bizonyos, hogy előbb vagy utóbb elindul, csak nehezen a hosszú tunyulás után hidegben ....
Írjatok véleményt ha akartok, és tudtok! :)
ui.: normál időben 16-40 °C soha sincs baj az indításával ...
Tisztelettel,
Attila
Ma este azért csak sikerült kerülni egyet gond nélkül, azon kívül hogy a végén le akartam már fagyni róla
Az akksit 1 hete töltöttem fel, azóta nem volt a motorba. Ma kb 5ször indítottam, semmi jel nem utalt,hogy nehezen indítana. Holnap megbikázom,hátha tényleg elpusztult az akksim.
A mai napsütés kicsalt engem is az útra...lehet nem kellett volna.
Megmotoroztattam a gyermekeimet, természetesen nem ment minden gond nélkül.
Egyszer csak a gyújtás ráadása után se kép,se hang :-(
Digit műszerfalas a gép, még az időmérő óra is elhalványodott.
Szóval semmilyen visszajelző,önindító nem működött. Tolásra elindult, de alapjáraton a fordulatszám mérő néha leesett nullára, pedig a motor szépen ketyegett.
Találkozott már valaki ilyen problémával?
Ha igen, remélem tudtok segíteni.
Az a tippem,hogy az akksi adta meg magát.
Várom építő jellegű véleményeteket.
Köszi
azért kérdeztem rá.
Semmiképp ne tedd azt bele,
mert nem jó abba!
4T jelzésnek rajt kell lenni a flakonon
csak az jó a motorkerélpárba aminél
egy olaj keni a váltót, kuplungot,
forgattyúsmũvet szóval mindent.
Csak motorkerékpár olajat rakjál bele. Nem véletlenül van megkülönböztetve!
Mi Shell olajat használunk, az bevált.
Honnan maradt, mokorról?
Én is azt a szutykot használom már
jó pár szezon óta de bírja a motor.
Nem villanymotor a hangja,
de megy.
Power1gps amivel hajtom, résszontetikus
de elég bôven bele.
Meg a robogoba se tennem a castrolt.
Hátsó ülés és váz alapján szürke lehetett tényleg.
Műszerfal és plexi közötti takaróelem viszont nincs a helyén rendesen.
Sokkal szebb, mint egy-két gyári !
(Kritika, ha elfogadod: Nekem jobban tetszene, ha a váz és a felnik ezüstre lettek volna festve,
és a kopoltyúk nem feketék, hanem színre fújtak lennének élükön fehér csíkokkal, vagy totál fehérek és nem feketék.)
Valahonnan ismerős!
A 88 fok a 400-asnak sok volt nyáron a kánikulában.
A 82-84 viszont tökéletes. Már eleve a 76 is az lenne, ha nem lenne rajta 4 furat.
Az 5. furat az kell, anélkül nincs légtelenítés...
Matricát tudsz csináltatni hozzá az én szettem egyedi volt így drága volt 15e FT de sima azt hiszem olyan 7-9k Ft.
Egy gondolat ha már fújód akkor ne a gyári színére fújd. Tedd egyedivé akkor nem csak az X-edik RF lesz a sorban ha nem a TE egyedi 600asod :D
Tavaszal vagy nyár elején ez még egyeztés alatt szeretnék tervezni egy kakucsos karikát páran már jelezték hogy jönnénenk! Ha úgy gondolod gyere el te is!
Illetve: www.rfklub.hu
Az oldalt még töltjük infóval de egykét infó már meg található ott is!
ÜDV Nálunk!
Csatlakozok az RF tulajok táborába.
Karácsony körül írtam utoljára még egy pécsi RF-el kapcsolatban. Végül sikerült találni egy jobb állapotú RF600-at, ennek nagyon szép motorhangja van, illetve a múltkori pécsihez képest fényévekkel jobban együtt van. Nem remeg a kuplungja, nem zörög a blokk különösebben, sehol sincs repedés, javítás az idomokon, úgy néz ki hogy eddig nem volt összetörve (talán). Az alapjárata, karburátora is rendben van, de azért majd meg kell nézni a szinkront a biztonság kedvéért.
2012 végén jött Magyarországra, Ausztriából. Az egyetlen baja az, hogy az utolsó osztrák tulajdonosa nő volt és át lett festve ilyen bíbor/lila színűre, ami hát meg kell hagyni hogy nem túl férfias szín Élőben nem annyira gáz, de ott helyben azért egy ideig keringtem körülőtte. Eredetileg a szürke fajta volt, ezt az évet ilyen színnel éli le az biztos köv. télen elgondolkozok hogy esetleg pirossá váljon, de ez legyen a legkomolyabb baja. Hiányzik róla pár matrica és a csík az oldaláról, a faridomra valót már sikerült felhajtani ebayről, de külsőleg kb ennyi van vele. Óra szerint 39000 van benne, magyarországra 34000-rel került, hogy mennyire igaz azt nem tudnám eldönteni. Állítólag sokat állt, szétrohadt valami benzincső és megmarta a tank alatt az ezüst festést a baloldalon, a könyvecskéjében egészen 2001-ig vannak vezetve az osztrák tulajok.
Kapott Motul5100 10w40-et + új szűrőt így már a váltója is simábban működik, előzőleg valami Q8 szintetikus volt benne.
Azóta már termosztátot cseréltem benne, mert a gyárin az az 5 furattal állatira fázott, be kellett kartonozni a hűtőt (ha más baja nem volt a termosztátnak...). Majd kiderül hogy jó lesz-e a 88 fokossal. (Helyben járatva jónak néz ki, pont a nagy hóban kellett szerelgetnem a múltkor)
Utoljára 2 hét állás után mínusz fokban nem sikerült elindítani, és sikerült a szívatóval lezabáltatnom, ki kellett bányászni belőle a gyertyákat és szárítgatni, talán majd kap egyszer iridiumosat hátha azzal kevésbé lesz erre hajlamos. Vagy beletanulok hogyan kell indítani értelmesen.
Még erőteljesen ismerkedős szakaszban vagyok, eddig kb 170km-t gurultam vele. Nagy váltás az s51-es után, de azon kívül hogy kicsit nehéz, nagyon kellemes vele közlekedni. Persze állati nagy óvatossággal mert csúszkál az út rendesen és menne mint a bolond, nagyon ismeretlen még.
Eddig elégedett vagyok vele, ez már motor
Ha lesz valami találka az év folyamán én szívesen elgurulok rá ha időm engedi.
Csináltam róla egy körbemászkálós videót link