Jahh én azt hittem h meg kell várni /Így hidegben/ azt a 10-15 percet amég eléri az üzemit és akkor lehet vele menni. Akkor elég ha szivató nélkül beáll az alapjárat szépen és reagál a gázadásra?
Nem kell megvárni,
viszont terhelni sem szabad
addig amig nem elég meleg
a blokk.
Terhelés alatt a 7000 RPM feletti
tartományra gondolok.
1-2 perc után már simán reagál a gázra
a motor, annyi idô meg kell,
hogy felvedd a kesztyũt, sisakot.
Ma szétszedtem a féknyergeket, alaposan letisztítottam őket, pont jókor.
Mind a 4 fékbetét éppen a horony alján volt, úgyhogy mentek a kukába.
A dugattyúkat is kiszedtem, lepucoltam, aztán a nyergeket lealapoztaml, a féknyereg festék meg jövő héten jön.
Szépek lesznek.
A Goodridge fékcsövek pedig hihetetlen jó minőségűnek tűnnek,
nagyon szépek, szép a piros színük is.
Meg is rendelem hátulra is a csövet...
Azért fontos, mert minden motorblokknál létezik egy tervezési görbe,
miszerint adott, hogy bizonyos fordulatokhoz milyen nyomás és ebből
kifolyólag milyen áramlás tartozik.
Ezeket üzemmeleg állapotra adják meg. Számunkra irreleváns,
mi csak az olaj szabványát kell, hogy betartsuk és a kezelési kézikönyv szerinti utasításokat.
Röviden és érhetően, hideg állapotában az olaj kenőképessége nem
elegendő nagy terhelésen, nem passzol a tervezett görbéhez, magyarul jobban
kopik a blokk, mint ahogy azt tervezték.
Az égés az egy másik tészta. Érezni is, hogy hidegen egyik motor
sem harap annyira, ez pedig tisztán azért van a karbisoknál, mert
hidegen kisebb a kompresszió a hengerekben ebből kifolyólag a
vákuum is, ami az üzemanyagot a hengerbe szívja.
Következtetés képpen, kevesebb naftát kap, kevésbé megy jól,
ahogy melegszik, úgy szépen beáll a rend.
Ez injektorosoknál is létező probléma, amit a vezérlés a
hőmérséklettel arányos adagolással old meg.
Szóval hidegen kíméletesen használd, míg be nem melegszik.
Az üres járatásnak én nem vagyok híve, de ez egy másik vallás...
Én mindig elindulok amint stabilan jár szivatóval, aztán ahogy
melegszik, szépen tolom vissza a szivatót.
Egy kérdésem lenne. Ha nem várom meg indítás után h elérje az üzemi hömérsékletet akkor károsodik vmi? Vagy miért kell megvárni? H tiszta legyen az égés?
Itt mire elkopik a tárcsa, addigra a szegecsek is kilazulnak, beverődnek.
Akkor még venni kell szerelhető szegecseket, az sem biztos, hogy a tárcsaagyon meg fog rendesen szorulni az új szegecs.
GPZ jó, mert fix sík tárcsa van rajt.
Ja, még annyit hozzá, hogy mivel én adtam neki az elektronikus rajzot
a lézervágáshoz kellő formátumban, én rajzoltam, tűréseztem a
tárcsát, így nálatok fogalmam sincs, hogy hogy zajlana egy tárcsa gyártatása.
Öcsém GPZ-jére gyártattam tárcsát. Igaz, hogy az nem szegecses volt,
de korrekt áron gyártotta a srác a tárcsákat.
Jók is lettek, semmi baj velük.
Igaz, én maximalista vagyok, így felhúztuk neki esztergán, ütött 2
tizedet úgy, ahogy a srác elküldte, de megnéztem, gyári tűrés 2-3
tized, tehát elvileg még belefért. 5-ös lemezből vágta, így a 2-2 tized
levétele után is maradt 4.6mm hasznos hús, ez jó...
Hírdet itt az aprón is, és ha igaz amit állít, akkor busákra is adott már el tárcsát.
Ahogy nekem elmondta, nem sima kazánlemezből lézervág, fel is
edzik, ellenőrzik a keményeségét és megfelelően ötvözött a lemez.
A szagán, fogásán, színén illetve ahogy vitte az eszterga, érezni
is lehetett, hogy nem biliacél.
400-asra lehet be merném vállalni, ha az 500-ason tökéletesek.
És a GPZ is 60 lovacska.
Hát sajnálom.:( Bár ha az enyém volt a jó állapot (szinte új) érdemes megnézni a nem annyira jó állapotút is. Az összes bontó ahol megkérdeztem a 4.0-ásakat adták 35-ért. De nem csak tárcsát érdemes nála nézni. Mondom, egy komplett rf 600-as blokkja van, meg más alkatrész. Egy sportdobért még a közeljövőben visszamegyek hozzá.
Aloha, nem nagyon akarom csak úgy kitenni a netre a nevét telefonszámát, úgyhogy inkább privátban mennek annak aki kéri. Tárcsáról annyit, hogy az ár helyes, és csak egyre vonatkozik, én a kettőt vettem a feléért. 0.1-es kopásút. A hátsó meg csak pár ezer km-t ment, mire a gazdája összetörte a vasát. Szinte új.
Az emberünk most kezd átállni bontóról, futómű szervizre. Ki akarja söpörni a raktárát, gondoltam besegítek neki. :) Gondolom nem az utolsó tárcsákat vittem el, érdemes egy próbát tenni. Nem kell azt mondani, hogy RF-re való kell, mert kb az összes egy idős modell (SZERINTEM, ahogy keresgéltem GSXR, Bandit, SV) tárcsája jó az RF-re. 290-es 5 felfogatású. Rengeteg más alkatrész is van, sajnos az önindító relét már berendeltem az is lett volna. Szintén a feléért.:(
@Laci a telószám mehet a profilodban lévő emil címre?
Én személy szerint a hétvégének jobban örülnék. Mert elég kevés a szabad napom van.
Viszont ha már így alakulna dolog ésérdekelne akkor csak szervezzük meg ha már 3an vagyunk akkor majd kedvet kapnak a többiek is!
Huh, úgy látom jókor sikerült idetévelyegnem. Engem érdekelne, megköszönöm, ha leírod, vagy ha írsz egy mailt az ejay2005 kukac vipmail.hu címre. :) Nem mellesleg mindenkinek sokboldog Új Évet így megkésve ÉS törve, ritkán tudok errefelé libbenni sajnos. :(
Sziasztok! Találtam egy nagyon jó bontót Alsónémediben. Harmad áron beszereztem az összes tárcsát (2 első, 1 hátsó). Szinte zsír újak. Minden van ott ami szem szájnak ingere, még egy komplett RF 600-as blokk is. Akit érdekel szívesen adok nevet, telefonszámot. Korrekt a fickó, csak nem nagyon reklámozza magát.
Lehet,nem tudom....visszanéztem itt a fórumot,de nem találtam erről semmit.
Igaz,így átment műszakin, de engem zavar kicsit.
Ha sokba fáj a javítás, akkor hagyom....ilyen azt kész :-)
Hát még nem találkoztam.. de elől és hátul is villognak ha csak egyik irányba kapcsolod ?
Ha majd ráérsz megsasolom -telcsi számod elküldöd vagy EMAIL ?
Sziasztok!
Még mindig az indexnél tartok.
Ma megnéztem, eredeti normál izzók vannak a foglalatban.
Nem értem miért villog olyan gyorsan. Elakadásjelzőnél rendben van,csak ha külön bal-jobb oldalt kapcsolok.
Valaki találkozott már ezzel a problémával?
Nagyjából kész lett a hátsó emelő / tartó keretem !
Lásd képek... Még persze pár dologgal kiegészítem de úgy látszik jó alapvetően már.