Köszönöm a sok választ! :)
Hát igen úgy érzem lehet tényleg elég macerás lenne a blokk csere és drága :(
Az alkatrész kiárusítást is próbáltam több mint fél évig volt hírdetve a motor. egy telefonáló volt érte aki egybe akarta vinni még ugy is adtam volna de nem jött érte sajnos :(
Sajnálatos az eseted, javaslom hogy a külföldi oldalakon keresgélj vmi sérültet vagy blokkot. Esetleg kérdezz meg azokat, akik olaszból hoznak motorokat vagy alkatrészeket. Én Hollandiából hoztam motort, de nem bántam meg - azóta is mindig nézem a hirdetéseket. www.marktplaats.nl
Hát, szép kálvária... a helyzet az, hogy a lakihegyi bontó oldala megszűnt.
Ha írsz egy e-mail-t a címemre, akkor megadom neked Racsi számát.
Én nála 100k-ért vettem a blokkot, adásvételivel.
Átiratás egy hatalmas bonyodalom volt, szintén Ő intézte nekem, de
katasztrófálisan hosszú volt (majd 1,5 hónap), ezt szerintem Lacosz is alátámaszhatja,
ugyanis pont akkor papírozgattam, mielőtt eladtam.
A blokk amúgy nem forgott át, mert a hengerek berohadtak, ezt
leszámítva minden más gyönyörű gyári állapotban volt.
Egy újrahüvelyezést kapott, meg néhány "új" gyűrűt, így volt benne
kb. 160-ba csak a blokk mizéria.
Szerintem áruld ki alkatrésznek a motorod. Ezt most komolyan mondom.
Működő 400-asokért se kapni szinte semmit...
Uhh ennek fényében értem, hogy miért blokott akarsz! Viszont mivel 400-asról van szó ne haragudj meg a gondolat menetemért:
De ráköltesz kb 80e blok beszerel stb ha szerelő akkor kb szerintem +10e papirozás azt pontosan nem tudom mennyi de nem olcsó
Tehát pik pak ott vagy hogy 100-150e Ft és akkor még mindig ott a rizikó hogy milyen a blokk amit vettél.
Ha letudod papírozni alkatrészbe jó lóvéért igaz apránként el lehet adni.
És most már egész normális 600 ok vannak 300-350e Ft körül 400 az lehet hogy még olcsóbb is!
Bocsi a gondolatért valószínűleg én sem hagynám hogy szét bontsák és "kuka" legyen!
Szia Letsgo
Megőrültél, motorozni akarsz?
Nem indítgatom a kicsikét, le van téliesítve, akssi bent, tele a tank, felbakolva, kipuf bedugva! majd márciusba, és megint összeszedek egy arcüreggyuszit mint tavaly!
Üdv mindenkinek!
Köszi a választ :) majd akkor várom Red válaszát is :)
A baj az így hosszan hogy. Egyszer csak a motor elkezdte kidobálni a kettes fokozatot, elvittem egy szerelőhöz mondtam csinálja meg. 4 hónapig piszkálni kellet a férget, aztán ugyanúgy vissza adta de még az olaj is csöpögött belőle. állítás szerint "olajat cserélt" erre az eseményre eltelt kb 300 kilóméter. Aztán a motor elkezdett csörögni azt hittük szelephézag de gyanus volt a dolog és le engedtük az olajat mint ki derült kb 3 deci feket olaj volt a friss olaj helyén. Sajnos számla nélkül nem sokat tudtam a pöcsfejjel kezdeni. Aztán gyüjtögettem tovább a pénzem mert ajánlottak egy másik szerelőt ahoz elvittem a gépet, hogy főtengelyes meg kéne bele végre egy normális váltó. Ő azt mondta két hónap és 130.000 forint. Aztán eltelt fél év igérgetet tovább, majd eltelt még 2 hónap, ment a fenyegetőzés stb... És erre a paraszt felkötötte magát a tartozásai miatt. Persze ez álltal buktam a pénzemet. És amikor még mentem a motoromért hogy elhozzama a családtól egy egész fogadó bizotság várt akik ki pakolták a motoromat CSAVAROKRA BONTVA az UDVARRA! Ezt átvészelve és össze szedve amit csak tudtam, elhoztam a vasat. És most kissé elkeseredve már, de még mindig reménykedek hogy motor lesz a "motoromból". Kb ennyi a sztori. Ezért keresek bele motort.
ha jól emlékszem a Lakihegyi bontot szokták a srácok mondani es ha jol tudom olyan 80e + papirozás körül volt. De ezt majd red meg irja neked pontosan ha láttja...
Sziasztok nekem is egy rf400 van.
Csak sajnos kisebb nagyobb problémák vannak a motorjával de inkább nagyobb. Ne is nagyon részletezném.
A lényeg hogy folyamatosan keresek papíros blokkot bele, de nem nagyon találok.
Hogy esetleg itt valaki nem tudna nekem segíteni, hogy hol találok bele jó mműködő képes blokkot bele és kb mennyire lehet számítani? Üdv Pisti
Felőlem mindenki azt vesz amit akar...
Én pedig tudom amit tudok, többet mint amennyit szeretnék a témában.
Régen kicsit sokat foglalkoztam akkumulátorokkal...
A motorállást meg hagyjuk... nem az állás a halála a gépnek,
hanem a karbantartás hiánya. Ha áll, ha nem, karban kell tartani.
Meg azt, hogy valami áll, hogyan közelíted meg ?
Az én motorom 4 hónapot áll. De ha a futott kilométereket nézzük,
akkor sok ember motorja nem hogy áll az enyémhez képest, de
tolat is... Ugyanakkor ismerek olyat, aki több kilómétert megy mint én,
de mondjuk 2 havonta 1x, egy jó hosszút.
Ha valamit évekig magára hagysz, az törvényszerű, hogy tönkremegy
node nem attól, hogy áll, hanem attól, hogy sz@rnak rá.
És nagy eséllyel mikor előveszik, akkor is...
Kipróbáltam a kék fokozatjelzőt egy GSX750Inazumán. Ugyan úgy viselkedik mint az enyémen. Napokban visszaküldöm és kipróbálhatod,hogy viselkedik a tiéden. Relés megoldást még mindenképp kipróbálom az enyémmel valamikor, csak a tankot ne kéne leszedni már megint! Nándi motorjának tulaja nem találkozott hasonló problémával, nem igazán értem miért nem működik nekem kettőből kettő mégse.
Szinte minden 6kilós sornégybe ekkora aksi kerül gyárilag. Nálam a Banner kibirt 6 szezont, most LP márkajelűt tudtam venni bele.
YTX9-BS amire figyelni kell. Ennek jó a polaritáskiosztása. Nagyobbat venni bele szerintem felesleges! Viszont a motornak rendben kell legyen, ne köszörültesd fél percekig minden inditásnál. Lámpát nem szokom lekapcsolni, bár van rajt kapcsoló. 6 szezonnál többet szerintem a YUASSA sem birna sokkal.
Red én értem amit mondasz. Ezt pont neked kellene tudnod egy 6-8Ah aksi milyen hamar meg rogyik szinte tök mindegy hogy kína vagy japán...
Rf nek az a hibája hogy még a 600asba is 8Ah az vicc. (semit nem kell buherálni a szivacsot alul ki kell szedni és a 12Ah aksik 99% belefér mahina nélkü.)
Ahiba pedig 2 dolgon múlik...
1 lámpa! mi francért megy gyújtáson (tudom Japán belpiac) indításnál csúnyán megterheli az aksit és akkor ehhez társul még a cukorspárga plusz kábel az önindítóhoz...
2 az pedig az hogy motorosok nagy rész novemberben betolja valami fészer garázs kinek mi. Letakarja majd január februárban ajjajjj ez kattog ez csörög az meg zörög.
Télen is legalább havonta 2X er be kell röffenteni szépen bemelegszik aztán mehet rá vissza a takaró.
Hozzá teszem nekem nagy motorom egyesekhez képest no tapasztalattal van mert sokan közületek tízen éve nyomja vagy megközelítőleg. De egy járműnek az a halála ha áll..
Nekem nem azért van motobat benne mert 500Ft-vel volt olcsóbb sőt ha jól emlékszem még több volt mint a Japán 8Ah ami valójában jó 6-7Ah-nek. Na most a 8Ah-perből vesztesz egy kicsit és kezdőik amitt szoktak írni. (It nem azt vitatom, hogy kínai vagy japán ez nem vita) De tegye mindenki a kezét a szívér 8Ah aksit kb riasztókhoz tettünk és még ott is gyenge volt. Hogy a jó életbe indít be majd az 4-5 év után egy motor! SEHOGY
Szóval ha valaki aksit vesz vegyen japánt tépje ki a szivacsot alulról és igen is vegyen egy tisztességes akkumulátor. Ja és kösse át a lámpát kapcsolósra kb 500Ft a kapcsoló hozzá...
Na megvolt a töltés. és most vígan tekerte. Másodikra elindult.
Kinai van benne asszem poweroad. Az autóban is egy évet bírt, mondjuk ott komoly az igénybevétel...mármint amira használjuk.
Ha komolyan halódik tavasszal kivágom.
A barátom pont így járt a Honda1100xx-el.Vett vagy 2-3 éve Kínai aksit mert "óccsóbb vót" a gyárinál és most vehet újra aksit csak most már húzósabb áron.
Ja, most olvasgattam vissza az akkus témákat picit.
Anno a gyári méretűt 7k körül vettem (Motobatt).
Aztán 1.5 év alatt elhullott, vettem bele akkor 8600 pénzért a
YTX12-est, amikor is le is írtam, hogy az indítóárama 120A.
Ami 66%-a az azonos méretű japánénak, de legalább hozza az RF
gyári akksijának az indítóáramát. (Új állapotában.)
Szóval mérlegelni kell, azóta eltel néhány év, a kínai cuccokon meg
igyekszik mindenki megszedni magát.
Most kérdem én, miért jó egy nagyobb kapacitású akku, aminek kisebb az
élettartama, az indítóárama ugyan akkora.
Az árkülönbség max 2-3e HUF, az egyikhez szerelgetni kell, a másikhoz nem.
Arról nem is beszélve, hogy ahogy csökken a kapacitása, úgy csökken az indítóáram is.
3-4 éve megérte a kínai. Most én úgy látom nem éri meg.
Nem bírnak annyit, hogy megérje, ráadásul problémássá válnak.
Hiába nagyobb a kapacitásod, ha 95%-át nem használod ki.
Azért vettünk anno nagyobb kapacitású kínai akkut, mert még az is
olcsóbb volt jóval, és az indítóárama hozta a gyári japánét.
Node akkor a duplája volt egy japán egy kínainak....
Szóval jelen helyzetben nem értek egyet.
A motobatot vitatom! Nekem amióta Rf -em van 2008 azóta az az aksi van benne csak nem azt a f----s 6 ampereset kell venni nekem 12 Ah-et. Nekem a 400asba is ez van és a lámpát át kell alakítani kapcsolósra. Kész azóta pöcröff aksigondom nincs! Max télen 1 töltés és megy végig szépen...
szevasztok motor egerek,űdv mindenkinek!sajna én igy zártam az év végét,minden lehetséges utat megjártam aksi,tőltés,inditomotor,és végül a relé kattogó hangja átvette az uralmat mindenek felett.én egy tizesér jutotam egy újhoz,más tipuséis teljesen jó csak a vezetékelésre figyelj,ha a plussz-minusz forditott akkor a csatiban is meg kell a kábeleket forditani és tuti lessz!jó bütykölést.
Hát igen úgy érzem lehet tényleg elég macerás lenne a blokk csere és drága :(
Az alkatrész kiárusítást is próbáltam több mint fél évig volt hírdetve a motor. egy telefonáló volt érte aki egybe akarta vinni még ugy is adtam volna de nem jött érte sajnos :(