Mikor teljesen kibeleztem a tartalék gyári dobomat a Banditra, akkor
egyrészt bazi hangos lett, gyakorlatilag motorozhatatlan, másrészt
alacsony fordulaton egyszerűen nem volt hajlandó rendesen venni
a lapot, kevés volt neki a nafta.
Barkácsoltam bele furulyát, a gyári kilépő átmérő 1.2x-esére méretezve
a furatok össz keresztmetszetét és tádáááámmm, rögtön sokkal jobb lett.
A teljesen jó akkor lenne, ha a herélt dob belépő oldalára is betennék
egy ilyen furulyát, de erre még nagyon lusta voltam...
Az 530 csak a méret, nem tükrözi a szakítószilárdságot (sem).
Példa erre, amikor még a 400-ra felraktam -olajzó teszt gyanánt- az
"O" gyűrű nélküli 525-ös patentszemes láncot...
Kb. 5 kilométert volt fent, mert a szerelő (akihez kereket cserélni mentem),
hozzátette, hogy a DID-nek ez a lánca csak vintázs (dísz) motorohoz
való, verseny láncot kellett volna vennem. Na puff, 10k kidobott pénz.
A kollégám elhasználta a 250-esen olajozva, 6000km alatt úgy
megnyúlt a lánc, hogy mikor letettük a földre oldal irányban meghajtva
az egyik vége érte a másikat.
Szóval teljesen mindegy, hogy 525 vagy 530, az csak méret, semmi több.
A DID oldalán valamikor még fent voltak a konkrét terhelési adatok,
na az a fontos.
Akkor kever engem, mert amióta elvittem a szerelőhöz, azóta nem volttam náluk, holnap viszem nekik a trafókat, és elvileg jó is a masina, aztán végre irány az aszfalt.
Nem feltétlenül, abból is van csak 100le-s....remélhetőlen nem ugyanazt a méretet adják az összes lánctípushoz mert a nittelőnek is ugyanannyit kell bírnia mint a többi szemnek, ha ezt általánosként árulják akkor pont egyikre sem jó...he lehet válsztani rendeléskor és ténylegesen rá is van írva valahová a szemre mármint a tudása akkor jó lehet...
Így van. A túl nyitott dobbal az baj hogy nincs gáz vissza áramlás "fojtás" Ezzel az baj hogy a kipufogó szelepek beéghetnek.Mert ugyan az ha optimális az áramlás akkor erősebb lesz de a szívásnál is szerepe van a kipufogó gáznak. Én ezért nem mertem meg venni az enyémre sport dobot. Természetesen ha motorhoz van méretezve akkor ilyen probléma elméletileg nem léphet fel!
Kérdésem a következő. A kipufogóm hangos volt, de már brutálisan, mondom ez nem ok, már rajta ülve is ! Vettem dörzsi szivacsot fémből, 2-őt beleraktam, hang ok lett, de mintha jobban is menne érezhető! Tehát a túl nyitott dob nem jó?
Első lánckereket cseréltem én is, mert a hátsó jó volt! Ez nem patent szem, nittelőszem! Azért van kitalálva, hogy ne keljen menni a szerelő bácsihoz! Jó lenne már összeröffffenni!
Nem voltam sajnos a túrán, (dolgoztam ) Patentszemeset tettél fel? elég az? 27e - van mire gyűjtögetni. Gondoltam arra is, hogy ideiglenesen csak az első lánckereket cserélem le, mert ott van hangja, de nem tudom, hogy érnék e vele valamit.
11500 - 180? nem tudom, még nem mentem olyan gyorsan 170 volt a rekordom, de akkor nem a fordulatszámot figyeltem. Amúgy a tied is belemegy a pirosba? vagy leszabályoz?
Szia Anteka
Igen már szerencsésen túl vagyok rajta. Nem voltál Nyírtéten a motoros tájtúrán? Szóval 27.000- volt postaköltséggel. 525 EK lánc 118 szemes. első lánckerék 3000- forint. Ek 525 patentszem csavaros 3500-Ft. Régi lánc le, új mellé lemér. Kuplung ház le zégergyűrű le, lánckerék le, új fel. Új lánc befűz, kereket lazít előretol. Patentszem fel rácsvaroz 8-as kúlcsal és kész! Én viszont szoptam vele!
Mikor teljesen kibeleztem a tartalék gyári dobomat a Banditra, akkor
egyrészt bazi hangos lett, gyakorlatilag motorozhatatlan, másrészt
alacsony fordulaton egyszerűen nem volt hajlandó rendesen venni
a lapot, kevés volt neki a nafta.
Barkácsoltam bele furulyát, a gyári kilépő átmérő 1.2x-esére méretezve
a furatok össz keresztmetszetét és tádáááámmm, rögtön sokkal jobb lett.
A teljesen jó akkor lenne, ha a herélt dob belépő oldalára is betennék
egy ilyen furulyát, de erre még nagyon lusta voltam...