Nekem az a véleményem, hogy ne használd ilyen hidegben.
Az RF-fel még motoroztam ilyenkor, kb. ilyentájt tettem le a motort,
de így visszagondolva a 2. blokkot már nem tettem volna ki ennek.
88 fokos "lyukmentes" termosztátra cseréltem a gyárit, azzal felmelegedett
üzemi hőre, de ahhoz is kellett kb. 10km, félig takart hűtővel.
Véleményem szerint rengeteget árt ez a motornak.
Persze, 4l-t vettem a castrolból is. Gondolom a 2,9l szűrő nélkül értendő, a szűrőbe meg megy kb. 3 deci. Ha szentendrén veszem az olajat amit ajánlottál 10ezerből kijön az olajcsere. Az úgy nagyon korrekt! Főleg hogy a castrolt szűrővel együtt 13ezerért vettem... ÉS azért ez mégis csak motul!
LE van takarva a hűtő fele... Hát városban ha forgalom van (pl. nagykörút, sok lámpa, meg tötymörgés) eléri az üzemi hőfokot, de ha csak a rakparton suhanok vagy, jól tudok manőverezni a kocsik között üzemi hőm. felére melegszik. Nemtom miért ilyen szarul oldották ezt meg... Más mocinál is gondot okoz a menetszél? Már gondolkodtam azon is hogy letakarom az egész hűtőt és a venti környékén csinálok sok lyukat hogy tudjon szívni levegőt ha kell. Vélemény?
Tavasszal már kapott egy ilyen xado kúrát! 3 tubust nyomtam bele. Végül is az alap problémámat megoldotta, hidegben is indul a motor. Olyan szintet meg úgy sem érek el vele mint egy blokkfelújítással. Ha beválik a 15W olaj (nem eszi) akkor maradok annál. De pl. egy 15W olajjal hány fokig lehet motorozni? Mert ha száraz az út és mínusz pár fok van motorral járkálok (természetesen nem -10fokban!).
Ja egyébkén olajtat ne úgy vedd meg hogy 3L mert az kevés lesz RF-be 4L kannát kell venni... Abból kb fél liter meg marad "pótlásra"
Bár a blokk oldalán 2,9L írnak. Ez az első indításig jó is mint szint és utána még kell hozzá tölteni hogy maxon legyen!
És még egy dolog amit nem RF-nél tapasztaltam de volt ilyen Yamahánál. Fel töltöd max-ig boldogan motorozol de a gép lezabálja fél állásig az olajat mag abba hagyja! Fel töltöd és újból le eszi fél ig! Ha nem töltesz utána akkor nincs semmi félig van! Hozzá tenném hogy ez egy patika gép volt 12000Km-vel és tök mindegy milyen olaj volt benne! Ezt csak azért írtam le hogy próbálgatni kell és főként nézegetni, hogy nívon legyen mindig... ÜDV urak lehetne már tavasz
IMI nem akarok veled vitatkozni mert vágod a kérdést!
A mixhez nem értek adalékot kocsinál használtam csak Prolongot az bevált bár ott nem az olaj fogyással van volt a gond!
De 20W50-es az lehet kicsit erős lesz... Már mint baja nem lesz tőle, csak ezt ki kell próbálni, hogy melyik az a vastagság ahol nem zabálja el az olajat... Mert az lesz a "optimális" a motor kopáshoz mérten. (Ez csak privát véleményem! Én így csináltam az enyémnél)
Én még mindig a XADO mixet javaslom.
Ha drágállod akkor 20w50 ásványi valamelyik márkából.
Mindegyik 4T olaj tudja az API-SG teljesítményszintet, ami az új motorokra is még meg van határozva minimális igénynek.
Mikor vetted valószinü volt valami adalék amit nem mondtak meg, + 20W50 olajjal.
Márkát én nem mondok! Azt mindenki maga tudja! Ennyi km-nél a 10W40-est hagyni kell... 15W50-el nem lesz semmi bajod. Max kicsit meg nő az olajnyomás de tönkre nem tesz semmit! Télen meg úgy se motorozol mert igazából ott jobb a vékonyabb...
Hát kb. 53ezer km van a vasban. Mikor hozzám került elég leharcolt állapotban volt, nem vagyok benne biztos hogy valós km állás volt benne (48ezer km körül volt). Lehet hogy 15W-s olaj volt benne, nemtom, de akármilyen is volt az olaj +10fok alatt nem indult be! Tekerhettem ahogy csak bírta az akksi, még egy hangyafasznyit sem kapta el, csak hidegindító sprayvel. Mióta megkapta a xado gélt azóta -5fokban is indul (manapság korán reggel ilyen időjárás uralkodik...). Tehát te a 15W50-esre voksolsz. Ok, köszi a kommentet!
Mennyi KM van a vasban?
10W40-eset felejtsd el!
Nyáron úgy se baj ha kicsit vastagabb hidegen amúgy se szabad húzni a bajszát... Valószínűleg azért nem ette azt amivel vetted mert vastagabb olaj volt benne!
Én Castrolal hoztam el az enyémet és nekem is olyan volt mint amit red írt mint ha víz lett volna! 10W40-es volt! És motulbol volt benne 10W40-es is tavaly.Olajcsere előtt kb 5400-5600km körül kellet kicsit utántöltőném. Nekem 15W50-eset egyáltalán nem eszi és sokkal szebb hangja van a blokknak még most is! 15W50 vegyél azzal jól fogsz járni. ÉS meg látod hogy csipegeti e vagy sem! Bár 15-öst nem hinném hogy csípni fogja max a vége felé mikor az olaj kanyarodik 6000Km felé... De amikor tartasz a 6000km felé ott illik már óvatosan báni vele... (Bár ezt minden motoros maga tudja hogy mennyire gyihálja szét a motorját!) Én óvom mert sokat szeretnék vele menni még...
Ha 3ezrenként csere akkor ott tartok hogy egy szenzon alatt 2 olajcsere... Akkor már inkább megveszem a motul 10W40-est. Hát egyelőre fingom sincs mit vegyek! :D De kitalálom tavaszig. Köszi kommentet
Én a Banditba azt vettem (ActEvo Xtra-t) mikor megvettem. Az az egy olaj volt,
amire azt írták, hogy idősebb légolajos motorokhoz ajánlott.
2500km után furcsán nyers kezdett lenni a blokk hangja, 3000-nél
már úgy búgott és sustorgott, hogy nem bírtam tovább, leengedtem.
Korom feketén pottyant ki a blokkból mint valami rossz higító.
Benzin szaga nem volt, tehát nem a felhígulás miatt.
A 400-as Röfivel is megszívtam anno a Castrol-t, de mostmár tényleg
soha többet.
Bár lehet, hogy amit Imi használ, az a GP típus az jó...
Amit Letsgo ajánlott a Motul 15w50 (5100), illetve amit többen
is használtunk Repsol MotoRider 15w50, azok elég jók.
Bár utóbbi ásványi így 3000-ként illik cserélni, viszont olcsó.
Én most éppen Shell Advance párti vagyok... de csak azért mert
éppen ez bevált és nincs kedvem megint kísérletezgetni...
Az a fura hogy az előző olajat nem ette (nemtom milyen volt benne mikor megvettem, de nyáron vettem és köv. tavaszig egy cseppet se kellett utántölteni). Ezért gondoltam hogy a castrol kicsit kaki. Na majd meglátjuk mi lesz. Azért köszönöm a választ!
Én az olaj márka vitába nem akarok bele keveredni ezt többször le írtam hogy melyik típus vált be! Kinek a pap kinek papné...
Viszont ezek a gépek nem mai darabok és ha teketék a 10W40-es vékony lesz! Az enyém nem ette a 10W40-eset de mikor adtam neki egy vastagabb olajat sokkal szebb hangja van a gépnek. Puhább nem olyan "karcos"... Én most motul 15W-50-el jártam vele! Semmi nem hiányzik belőle és 5000km van most az olajba de nem nagyon vettem észre hogy meg fáradt volna! Hozzá teszem én nem tiltásig kergetem a motort és tartósan nem szoktam 140-eket csapatni neki! (Azért néha van hogy el gurul a gyógyszer)
Ezt tapasztalatként írtam... Szerintem próbáld ki és amelyik bevált 1X ne cseréld le senki véleménye miatt!Mármint a típúst és a vastagságot! (Én castrolal rá fáztam és ezzel nem arra akarok utalni hogy szar!) Kicsit ha utána olvasunk sport kocsiknál is elő írják hogy XXX ezer Km után vastagabb olaj kell neki...
Sziasztok
Ez a motor nekem nem kerek! Mikor motort kerestem ez is a képben volt, Hajdú valahol-megnéztem, de aki árulta nem tudott meggyőzni. Szép volt a motor 400 forint volt az ára. Egy,vagy két hónappal később leöltöztetve már 295 ér árulták! Aztán most meg miskolc környékén, ha jól olvastam. Lehet semmi baja de fura!
Üdv: Dani
Ha már beletetted a xado gélt, akkor érdemesebb lett volna xado olajjal folytatni a kenést, mert abban van rétegfenntartó adalék.
Castrolt nem feltétlen kellene szidni, ha most simán beleteszed a Motult, azt is meg fogja enni. Szóval majdnem visszaesik a motor a tubusolás előtti szintre.
Röviden nem a Castrolon múlott, hogy megette hanem a kopott motoron!
Javaslat?: Motul7100 biztos nem, mert még jobban fogja enni mint az Act evot.
Nem olcsó a xado a tubusokkal, de nem igen van más választásod ha nem akarod felújítani a blokkot.
Vagy egy olcsóbb ásványi 20w50 viszkozitással rendszeres utántöltögetéssel, de hidegben sokkal jobban megfogja az önindtózásnál az aksit!
Halihó! Kis tanács kéne motorolajok terén. Szóval Motul és Xado van a terítéken. A Motul egyértelmű hogy miért, de mondjuk Xado-val van valakinek tapasztalata? Xadoból van egy 10W60-as olaj és az kb. egy árban van a Motul 5100 10W40 -es olajjal. A Xado azért került terítékre, mert még tavasszal kipróbáltam a Xado revitalizáló gélt és qurva jó volt. Hidegben (10 fok alatt!) nem akart indulni a gép, csak hidegindító spray-vel. Beletetten 3 tubust ebből a gélből és hipp-hopp a reggeli -5fokban is indul a gép. NEm pöcröff de 3-4 tekerés és beindul. Fogyasztás is csökkent kb 10%kal csendesebb is lett a gép. Most Castrol Act evo X-tra 10W40 van a vasban és finoman szólva egy FOS! Az elején még meg voltam vele elégedve, de aztán elkezdte nagyon zabálni, szal castrolt többé nem.
Jah és gondolkodtam olyanon, hogy mivan ha nem 10W olajat teszek a vasba hanem 15W? Segítene ez vmennyire az olajfogyasztáson? MErt most azért kajálgatta az olajat...
Na a nagy kérdés Xado 10W60 MA vagy Motul 5100 10W40 (esetleg 7100 10W60)? Ki mire szavaz?
Köszíí a választ előre is!
Nem az enyémet pesten vettem, ez még azt hiszem eladó ez a motor. Nekem mondjuk nem tetszik ez a megoldás. Inkább megveszem a gyári fejidomot és a lámpát, akkor fog normálisan ki nézni.:)
Az RF-fel még motoroztam ilyenkor, kb. ilyentájt tettem le a motort,
de így visszagondolva a 2. blokkot már nem tettem volna ki ennek.
88 fokos "lyukmentes" termosztátra cseréltem a gyárit, azzal felmelegedett
üzemi hőre, de ahhoz is kellett kb. 10km, félig takart hűtővel.
Véleményem szerint rengeteget árt ez a motornak.
Nem, nem minden motor ilyen.