Nem mértem még soha főtengelyt, de a 400-nál 0.004mm-erenként
van a túlméret ha jól rémlik, és van 4 vagy 5 szint.
A főtengely meg annyira messze nem kopik, mint a persely alatta.
Nekem ezek a tizedes értékek nagyon durvának tűnnek.
De ti tudjátok, én nem vagyok jármű szerelő .
Minden esetre mostmár tényleg szét kellene bontanom a hajtókaros
blokkom, mert érdekelne milyen értékeket lehet kimérni, megéri-e
vele foglalkozni vagy sem...
félre értés ne essék nem én nálam ment tönkre a moci.Komáromi találkozón a hétvégén állta srác vele a menet oszlopba,járt a gép alapjáraton aztán elkezdett kopogni mint az állat.az én szakmám autrószerelő,láttam már karon varjut.nem én szedtem szét még nem is láttam de valószínű hogy az ember akihez vitték egy picit nagyot mondott első hallásra vaktában.amugy a köszörültt főtengelyről meg annyit h van nálunk egy YZF R1 aminek ugyan ez volt a baja 30 ezer utcán megtett km után,köszörülés csapágysor csere azóta mint street fighter üzemel boldog tulajdonosánál és most 50 ezer van benne hiba nélkül.és cseppet sincsen kimélve csak ami kell!minőségi olaj 7 ezer km után csere.és hibátlan.
A motorok főrengelye nem síkköszörülve van ezért aki azt itthon elvállalja annak vagy olyan gépe van mint a gyáraknak vagy nem tudja mit csinál.......van nálam törött motor főtengely ami kb 6000-et ment el köszörülés után.......általában 5-6000-et mennek el míg eltörnek......persze eladásra szokták köszörülni, de az elég nem szép dolog.....
Hát azt gondolom hogy szarul érinti!
Egyrészt ezért fogadtam meg hogy senki még jó barát motorjával sem megyek soha 2009 óta be is tartom.
Akkor elég drága kanyar volt az az 5 km amit mentem!
rákérdeztem Athena-ból 13 ezer kb a hengerfej tömítés a hajtókarcsapágy meg a garnitúra 28 pénz.a főtengelyt igen is lehet köszörülni sőt szokták is napersze nem 3. javítóméretre.a színkódok a csapágyfém vastagságát jelölik legyen az benzines vagy diesel moci.de érdekes lenne ha mondjuk az eredeti méret 40 mm és én arra fel akarok rakni egy mondjuk 0,25 mm errel szűkebb furatú csapágyat egy kb 0,15mm re megkopott de jó állapotú főtengelyre.az eredmény ismert lehet meghúzod a csavarokat aztán csodálkkozol h mi a kinja h miért nem fordul át a főtengely.
amugy a "szaki" akihez került még csak ránézett és aztmondta h főtengely + hajtókarok azt még hozzá sem nyúlt.
sajna nem az enyém a moci hanem egy jóbarátomé,múlt héten lettem kész a festéssel összeraktam neki én mentem vele kb 150km ert a gazdája meg kb 75-öt és most kicsit szarul érinti ez a dolog.
De ezt egyszerűen már nem hiszem el, 2 hete áll a motor apróbb köröket kivéve.
Egyszer ez a csöpögés, ami senkinek se volt még, tegnap előtt meg
a duda döglött meg, pont vizsga előtt persze.
Azért kíváncsi lennék egyszer, hogy hány embernek halt meg a dudája
vizsga előtt...
Mostmár tényleg hiszek az átokban ! Még a végén elégetek egy misit
egy kondérban valami jósasszony előtt...
Nagyon köszi a tanácsot! Én is arra apelláltam hogy nem elég a benya! És a tűszelepnek azok a kis réz perselyek vagy mik mozdult ki! Azt ma meg csináltam és jó is mert szét szedtem megint mivel nem volt jó és tutin a helyén, és a tűszelep is szépen mozog zár is!
ez a CO-s dolgot még lehet ki próbálom...
Csak nekem az a fura hogy ment a motor igen jól... és egyszer csak vége a dalnak... Azóta meg se nyikkan az 4. henger!
Gyertya jó, gyertya pipa is, szikra tuti hogy van másik trafóval is próbáltam, másik elektronikával is próbáltam!
Na mindegy majd még ezt a CO csavar dolgot meg nézem!
Ha olvastad a hozzászólásom láthatod szopok én is a technikával . Ma lett kézzelfogható eredménye a hétvégi 150 km-es karikámnak , kerek 8 literes fogyasztás :( . Volt nekem is hasonló élményem mint neked . Darabokra szedtem a karbit összeraktam és 1 henger nem dolgozott . (kuplung felől az első) . A hiba annyi volt , hogy teljesen betekert állapotban az alapjárati CO csavar hegye , annál az egy karbinál sokkal jobban "kiállt" mint a többinél . Így ha minden csavaron egyforma mértékben tekertem ki ennél az egynél sokkal kisebb keresztmetszet maradt szabadon . De nálam fordult már olyan is elő , hogy a tűszelep üléke kimozdúlt a karbiházból és nem kapott anyagot , az úszó is akadt már fel . Próbáld meg megkocogtatni a karbisort lehet neked is csak ilyen problémád van .
van a túlméret ha jól rémlik, és van 4 vagy 5 szint.
A főtengely meg annyira messze nem kopik, mint a persely alatta.
Nekem ezek a tizedes értékek nagyon durvának tűnnek.
De ti tudjátok, én nem vagyok jármű szerelő .
Minden esetre mostmár tényleg szét kellene bontanom a hajtókaros
blokkom, mert érdekelne milyen értékeket lehet kimérni, megéri-e
vele foglalkozni vagy sem...