Pistabának igaza van. Érezni kell.
Lefele én nem javaslom, ha jobban végiggondolod értelme se sok,
mivel lassítás miatt kell lefele váltani, ott meg általában használunk
motorféket. Városi közlekedésben sem túl praktikus.
Két személlyel viszont felfele ahol csak lehet kuplung nélkül váltok.
Barátnőm zavarja ha sokat bólogat a váltás miatt, viszont 2 személlyel
meg muszáj pörgetni, mert nem megy... és minél jobban pörgetem
annál nagyobb a motorfék hatása, annál gyorsabban kellene
kuplungolni... összehasonlíthatatlan a sima váltással.
1. én úgy tudom lehet saját motorral jogsit csinálni. A legtöbb nagy iskolánál hirdetik is, hogy saját motor esetén (mivel azt nyúzod) még kedvezményt is kapsz az árból. Az oktatóm azt mondta tavaly, hogy a motort úgy juttatod el a pályára, ahogy akarod (tehát az nem az ő felelősségük ha nincs jogsi, papír, stb.), műszakilag persze rendben kell lennie. Sőt, több helyen is láttam, hogy szállítást / tárolást is tudnak intézni. Szóval minket nem riogattak rendőrrel.
2. váltás kuplung nélkül: elvileg fel is le is lehet váltani, a lényeg a váltó tehermentesítése (ne gyorsíts és ne legyen motorfék). Saját tapasztalat tavalyról (első szezonom): mondta régi motoros ismerősöm, hogy ja, nem kell kuplung, még szebben is vált anélkül. Hát próbálkozta utána, de meg sem moccant a váltó kuplung nélkül, nem is erőltettem. Aztán egy kis kihagyás után újra próba és valahogy ráéreztem. Szóval érezni azt, amikor engedi átbökni magát és nehéz recsegősen tenni ezt (jellemzően 1-üres-2 között ha nem tolod eléggé, akkor akár beválthatsz kettő közé, én inkább csak 3 és felfelé szoktam, esetleg 2-3tól). Lefelé még nem megy nekem. De tényleg "szebb", na meg gyorsabb így váltani és felfelé nem egy nagy wasistdas megtanulni.
Váltásról egyébként szakember szavai itt találhatók, illetve nekem is az egyik videómban, egész pontosan az 5:15-től kezdődő gyorsításnál kuplung nélkül váltok fel, ott láthatod-hallhatod milyen (egy kezdő próbálkozása).
Tisztában vagyok vele, azért is írtam, hogy nem követendő példa, és kivételesen fordult elő. Nem bírtam ki, hogy visszaguruljak a garázsba és csak ennyi volt :) A durva, hogy kérdeztem az oktatót, hogy mi van akkor, ha egy haver levisz a rutinpáylára gyakorolni, ott felülök és nyomom a vizsgafeladatokat. Azt mondta, ha jön rendőr ugyanúgy 2 év eltiltás. Hihetetlen, hogy forgalom elől elzárt területen sem lehet gyakorolni. Na mindegy, valahogy kibírom, nem keresem én a bajt.
Amit észrevettem, hogy nekem nagyon "kemény" a váltóm. Az olajcsere majd segít az tuti, nem tudom, hogy milyen van benne most. Amiket olvastam ti lehúztátok a Castrolt, a Repsolra meg mondtátok, hogy puhává teszi a váltót, így lehet azt próbálom akkor. A kuplung nélküli váltás nem nyír ki valamit egyébként? Kuplungot használva váltottam, de mondták, hogy nem kell. Most akkor ez hogy van? ezek így vannak kitalálva, hogy nem kötelező a kuplung csak 1-be?
Gyömrő végén Péteri felé áll egy ránézésre szép RF egy ház előtt, eladó. Innen vkié? Aki ilyet keres, lehet érdemes megnézni. Nem álltam meg, de autóból nézve nagyon egybe volt....
na bocsi a regényért
Köszönöm szépen, bízom a tapasztalataidban, az ár meg külön
jó, küldök majd SMS-t holnap, kell 2 pár Ferodo.
Csak most folyamatosan úton vagyok, a telefonom meg merülőben.
Egyébként a 15w50 olaj egyelőre nagyon bejön. Ha nem fogja enni,
akkor marad ez. A váltó puha, de nem beesős mint a 10w40-nél volt,
tisztán érzem a fokozatokat. A motor pedig sokkal csendesebb,
dörmögősebb.
Képzeljétek, ma láttam egy RF-est. És szerintem GejzaR volt az.
Feltéve, hogy jártál ma olyan 10.30 környékén a V2-nél. Én menet közben voltam, úgyhogy csak pillantottam, rendszámot nem olvastam le, de rendszámtartó nem gyári voltából arra következtetek, hogy akár te is lehettél.
Én is mentem amikor ki volt vonva a forgalomból, de kezdett jó idő lenni.Szintén nem követendő példa, de az ember nehezen bírja, ha fizikai korlátai nincsenek annak, hogy menjen(nem papírríl megy, hanem benzinnnel ).Szerintem mindenki csinált már ilyet.ha nem most akkor régen(én 5 évig simsonoztam jogsi nélkül).De vigyázz magadra, mert ha elkapnak az 2 (!) év eltiltást von maga után, és akkor tényleg cseszheted.
Brembo
Üzit küldtem, remélem jó az email címed!
Ha nem, akkor itt az enyém:kovacsp@gmail.com
Sajnos sürgős lenne, Faterom az én gépemet használja az övé híján, és ez elég borzasztó!
Sziasztok!
Látom h nagy gyertya gondja van mindenkinek. Nos nekem is az van . De nekem nem az h nem működik hanem h nem tudom őket kivenni. Egy gyertyakulcsot már sikerült eltörnöm ami bizonyítja h jó erőben vagyok . Ha van valami ötletetek segítsetek. Esetleg melegen lehet h könnyebb?
Persze, mindenképpen !
Előre kellene, holnap utánaböngészek, hogy ugyan az-e a 900-é
mint a 400, bár ez már részletkérdés, a márka/típus legyen azonos.
Nah megvolt ma az olajcsere is.Repsol 10w40 lett beletöltve.A váltó tényleg finomabban működik! És férfiasan bevallom hogy így az ötödik szezonom hajnalán sikerült ledöntenem lábtartóig a vasat!Csak az a baj hogy álló helyzetben! De nem lett semmi baja!
Emptyspace,
Bevállalós vagy, de a lényeg, hogy tetszett és nem végződött rosszul .
Ha valakinek vész megoldásként kell eredeti piros 3.7-3.8mm-es
féktárcsa szóljon... de én azt már hosszú használatra nem tenném
fel. (Első, 1 pár, 290mm)
A bandit féktárcsái feketén végülis egész tűrhetően mutatnak.
Pedig féltem tőle, hogy nem legy "gyári" szaga.
Apropó, fékbetéteket kell vennem, tapasztalata van esetleg valakinek
valamelyik cég normál használatra gyártott betéteivel kapcsolatban ?
Ja, és semmiképpen sem úgy akartam kihozni, hogy nem múlik
sok a gyertyákon ! Isten ments ! Sok múlik rajta, de TÉNY, hogy
vagy működik, vagy nem. Olyan nincs, hogy mindkettő jól működik,
de ez Istenkirály mert ez mégjobban... (szerintem).
Mert az egész ebből indult ki, hogy melyik a jobb...
Igen-igen... kicsit zsákutcába futottam, nem teljesen úgy jött
ki a dolog, ahogy akartam, de a Te esetedben rögtön egyértelművé
vált, hogy a gyertya nem jó, nem megy a motor, nem pedig megy
sokat, aztán egyszer csak indítási problémák lépnek fel...
Az egyértelmű, hogy az a sor NGK sz@r.
Gyári típus, működnie kellene vele.
Ezen nincs mit magyarázni, nem is tudnék mit magyarázni rajta.
Csináltam videjót
Majd lehet fölteszem
Lefele én nem javaslom, ha jobban végiggondolod értelme se sok,
mivel lassítás miatt kell lefele váltani, ott meg általában használunk
motorféket. Városi közlekedésben sem túl praktikus.
Két személlyel viszont felfele ahol csak lehet kuplung nélkül váltok.
Barátnőm zavarja ha sokat bólogat a váltás miatt, viszont 2 személlyel
meg muszáj pörgetni, mert nem megy... és minél jobban pörgetem
annál nagyobb a motorfék hatása, annál gyorsabban kellene
kuplungolni... összehasonlíthatatlan a sima váltással.
Két dologra reagálnék.
1. én úgy tudom lehet saját motorral jogsit csinálni. A legtöbb nagy iskolánál hirdetik is, hogy saját motor esetén (mivel azt nyúzod) még kedvezményt is kapsz az árból. Az oktatóm azt mondta tavaly, hogy a motort úgy juttatod el a pályára, ahogy akarod (tehát az nem az ő felelősségük ha nincs jogsi, papír, stb.), műszakilag persze rendben kell lennie. Sőt, több helyen is láttam, hogy szállítást / tárolást is tudnak intézni. Szóval minket nem riogattak rendőrrel.
2. váltás kuplung nélkül: elvileg fel is le is lehet váltani, a lényeg a váltó tehermentesítése (ne gyorsíts és ne legyen motorfék). Saját tapasztalat tavalyról (első szezonom): mondta régi motoros ismerősöm, hogy ja, nem kell kuplung, még szebben is vált anélkül. Hát próbálkozta utána, de meg sem moccant a váltó kuplung nélkül, nem is erőltettem. Aztán egy kis kihagyás után újra próba és valahogy ráéreztem. Szóval érezni azt, amikor engedi átbökni magát és nehéz recsegősen tenni ezt (jellemzően 1-üres-2 között ha nem tolod eléggé, akkor akár beválthatsz kettő közé, én inkább csak 3 és felfelé szoktam, esetleg 2-3tól). Lefelé még nem megy nekem. De tényleg "szebb", na meg gyorsabb így váltani és felfelé nem egy nagy wasistdas megtanulni.
Váltásról egyébként szakember szavai itt találhatók, illetve nekem is az egyik videómban, egész pontosan az 5:15-től kezdődő gyorsításnál kuplung nélkül váltok fel, ott láthatod-hallhatod milyen (egy kezdő próbálkozása).
Amit észrevettem, hogy nekem nagyon "kemény" a váltóm. Az olajcsere majd segít az tuti, nem tudom, hogy milyen van benne most. Amiket olvastam ti lehúztátok a Castrolt, a Repsolra meg mondtátok, hogy puhává teszi a váltót, így lehet azt próbálom akkor. A kuplung nélküli váltás nem nyír ki valamit egyébként? Kuplungot használva váltottam, de mondták, hogy nem kell. Most akkor ez hogy van? ezek így vannak kitalálva, hogy nem kötelező a kuplung csak 1-be?
Gyömrő végén Péteri felé áll egy ránézésre szép RF egy ház előtt, eladó. Innen vkié? Aki ilyet keres, lehet érdemes megnézni. Nem álltam meg, de autóból nézve nagyon egybe volt....
na bocsi a regényért
Kiváncsi leszek
Olajjal nekem is gondom van
Csattan olyat mikor 1-be teszem hogy mindenki odafordul
Fölfele már sima,mert nem használok kuplungot
De asszem lamellákat köll cseréljek
Sőtt biztos
Küggyé sms-t.
Visszahívlak,oszt megdumáljuk.
Köszönöm szépen, bízom a tapasztalataidban, az ár meg külön
jó, küldök majd SMS-t holnap, kell 2 pár Ferodo.
Csak most folyamatosan úton vagyok, a telefonom meg merülőben.
Egyébként a 15w50 olaj egyelőre nagyon bejön. Ha nem fogja enni,
akkor marad ez. A váltó puha, de nem beesős mint a 10w40-nél volt,
tisztán érzem a fokozatokat. A motor pedig sokkal csendesebb,
dörmögősebb.
Bendix:6500/pár
Brembo:7500/pár
Ferodo Platinum:4500/pár.
Nekem ferodo-m van.
Képzeljétek, ma láttam egy RF-est. És szerintem GejzaR volt az.
Feltéve, hogy jártál ma olyan 10.30 környékén a V2-nél. Én menet közben voltam, úgyhogy csak pillantottam, rendszámot nem olvastam le, de rendszámtartó nem gyári voltából arra következtetek, hogy akár te is lehettél.
Üzit küldtem, remélem jó az email címed!
Ha nem, akkor itt az enyém:kovacsp@gmail.com
Sajnos sürgős lenne, Faterom az én gépemet használja az övé híján, és ez elég borzasztó!
Látom h nagy gyertya gondja van mindenkinek. Nos nekem is az van . De nekem nem az h nem működik hanem h nem tudom őket kivenni. Egy gyertyakulcsot már sikerült eltörnöm ami bizonyítja h jó erőben vagyok . Ha van valami ötletetek segítsetek. Esetleg melegen lehet h könnyebb?
10-körül fölírom.
Vagy küldsz egy üres sms-t és felhívlak.
Az enyém nem titkos
30/5606751
Előre kellene, holnap utánaböngészek, hogy ugyan az-e a 900-é
mint a 400, bár ez már részletkérdés, a márka/típus legyen azonos.
Ha érdekel nézetek egy jó árat.
Én elhasználtam már párat,de ez jött be a legjobban.
Árban és minőségben is.
Bevállalós vagy, de a lényeg, hogy tetszett és nem végződött rosszul .
Ha valakinek vész megoldásként kell eredeti piros 3.7-3.8mm-es
féktárcsa szóljon... de én azt már hosszú használatra nem tenném
fel. (Első, 1 pár, 290mm)
A bandit féktárcsái feketén végülis egész tűrhetően mutatnak.
Pedig féltem tőle, hogy nem legy "gyári" szaga.
Apropó, fékbetéteket kell vennem, tapasztalata van esetleg valakinek
valamelyik cég normál használatra gyártott betéteivel kapcsolatban ?
sok a gyertyákon ! Isten ments ! Sok múlik rajta, de TÉNY, hogy
vagy működik, vagy nem. Olyan nincs, hogy mindkettő jól működik,
de ez Istenkirály mert ez mégjobban... (szerintem).
Mert az egész ebből indult ki, hogy melyik a jobb...
ki a dolog, ahogy akartam, de a Te esetedben rögtön egyértelművé
vált, hogy a gyertya nem jó, nem megy a motor, nem pedig megy
sokat, aztán egyszer csak indítási problémák lépnek fel...
Az egyértelmű, hogy az a sor NGK sz@r.
Gyári típus, működnie kellene vele.
Ezen nincs mit magyarázni, nem is tudnék mit magyarázni rajta.