Ne szívd mellre
Mindenkinek szive-joga eldönteni mi érdekes a számára
Engem spec. nem érdekel Azt észrevenném rögtön ha nem nyitna a termosztát.
Mondjuk az sem érdekel mennyit eszik
Azért elárulom:Rohadt sokat
Mikor spórolni akarok,beülök az autóba.
És ezt nem nagyképűségből mondom
Ez van.
Réges rég 20 forintot kaptam a mutertól benzinre.....
Pont tele töltöttem a Verhovinám (7 l.)
Na kellemes Nyuszikát
Sziasztok!
Én nem értem miért kell ennyit vacakolnia thermosztáttal?Beleteszed és kész. nem mindeggy ,hogy 90 foknál vagy 93 foknál kapcsol be a ventilátor?Az üzemmeleg motor tudtommal 90 Cfok namármost a gyártó biztos nem bízta a véletlenre ,hogy mikor küldje a vizet a hűtőhőz vagy éppen mikor ne.Biztos ,hogy eggyik gyártó se engedné megfőzni a motort akármilyen meleg is legyen, ezért van a hütő borda nem is kevés belőlle.Probáltatok már egy vizzel tele zacskót allúlról öngyujtóval kiégetni?Nem ég ki amíg a víz fel nem melegszik az olvadáspontjára!Akkor gondolj bele egy henger fala még keményebb dió!Íszonyú milyen sokat számít az a kis víz!
By Ubi
Most csak arról volt az eszmefuttatás, hogy ez a ventillátor indítás kinek-kinek máskor van. Ami mostmár világos, hogy nem egyenértékű azzal, hogy mindjárt megfő a blokk. Csak én ezért kérdeztem rá, hogy hivatalosan mikor kapcsol. De ezek szerint ahány blokk, annyi kapcsolás.
A termosztát nyitása meg így nézve tényleg kb. jelentéktelen, hogy 83,45 vagy 87,56-nál nyit, csak a gyári 76-on már nyitó nem biztos, hogy teljesen egészséges volt. Legalábbis egy hidegebb időben nem igazán tud bemelegedni vele a motor, az pedig nem jó hosszú távon.
De igen: ez a dolga, ha melege van, hűtse le magát. Na meg mint említettem: a lgghűtés tetemes szerepet játszik a 400-asok életében (is).
Én nem akarok ismét beleszólni
De:
Nem mind1,hogy mikor nyit az a termosztát?
83,45foknál vagy esetleg:87,56-nál?
Ha jó,akkor kinyit és kering a víz ami hűti a motort.
Ha beszart,akkor meg nem nyit ki és felfő a víz.
Szerintem.
Persze ti tudjátok
Nekem fogalmam sincs milyen termosztát van benne
Ha nagyon melege van (pl:siófok belváros nyáron)akkor bekapcsol a ventillátor is.Mint ahogy az autómon is.
És akkor mi történt?
Elárulom:Semmi.
Ez a dolguk.
Neeem neeem...
Éppen azt mondom, hogy sok féle termókapcsolóval szerelték
ezeket...
Mondom, 4 féle RF blokk létezik, a 3 bandit manuálban 3 féle érték
van hőkapcsolóra.
Most amit éppen néztem abban 95-88 volt, amit Imi linkelt abban
megint más...
Semmiképpen nem tudod megfőzni, már csak azért sem, mert
nyitás után ugyan az a hűtőkör van.
Mondhatnám úgy is, hogy eddig 76 fok felett volt tökmindegy
mit csinálsz, most meg 85-88 felett tökmindegy.
Nyitás után úgyis a hűtőkörre van bízva minden.
Ha meg tényleg 105 fokon indít a venti, akkor addigra már bőven
régen kinyitott a 88-as is, úgyhogy akkor már tökmindegy...
Abban a manuálban amit én nézek ugyan ez az oldal ugyan így
le van írva, csak ott a bekapcsolási hőmérséklet 95 fok, a kikapcsolási
meg 88.
De valamelyik másikban meg 90 fokot láttam, csak már a sok közül
nem tudom melyikben...
Ha visszateszed a gyári termosztátot, a szelepen levő 4 furat lezárásával -szegecs- nagyban gyorsíthatod a felmelegedést mert hidegen már csak 1 furaton engedné át a vizet.
A ventillátor 90 fokon nyit, ebben szinte biztos vagyok, de ha jól
emlékszem a fehér teteje nem 90 fok, hanem 100-107 között valami.
Egyszer átfutottam ezt is a manuálban, de most lusta vagyok
megkeresni megint .
Az autók ventillátora sem a piros jelzésnél indul be, szóval nem is
kell a mutatónak ott állni, ha indul a venti. Szerintem...
Azt mondtam én is, gyári hőfokjelző szettel nem éri el a pirosat a mutató hanem 3/4 pöttynél bekapcsol a ventillátor. Valahogy nincs szinkronban az óra a jeladóval. Manuál alapján kimértem az órát, az a megadott ellenállásnál megadott értéket mutatott. Ezek szerint a jeladó nem azt produkálja amit kellene.
De ez sajnos nekem még hetek távlata, mert írom a szakdogámat és motor egyelőre itthon van (Miskolcon). És hogy az amúgy is elhavazott heteim ne legyenek még havasabbak, még egy ideig marad is itthon - addig sem azon ülnék reggeltől estig...
De remélhetőleg pár héten belül letudom a dolgok nehezét és akkor már lehetne róla szó.
Ma is mentem bőséggel: majdnem 80 km-t hegymenetben, az odaúton tempósabban, de el is fáradtam benne, na meg hideg is még az út azért.
Mintha hallottam volna bekapcsolni a ventilátort kicsivel a félállás felett.
De hipp-hopp visszahűl egy kis menetszéltől, szóval nem lesz itt gond.
Fogyasztás csökkenés: gondoltam rá én is, hogy mivel most az üzemi hőmérsékleten van használva, biztos kevesebbet fog enni ÉS kormolni is kevésbé kellene, mert minden szépen el tud égni.
Kormolást annyira nem tudom figyelni menet közben, de a benzinszag tuti sokkal kevesebb, olyannyira, hogy szinte nincs is. Bármelyik új motor környékén is érezni annyit, amennyit én most. Szóval fain!
Gyengülés: én pedig pont kicsit "erősebbnek" érzem, vagy legalábbis mivel most nagyon szépen jár, kicsit úgy hat, mintha. És lehet, hogy majd szezon közepén már máshogy látom majd, de most teljesen örülök, hogy maradtam a 400-asnál. Ezzel is észnél kell lenni, hogy ne legyen gond, pedig ugye fele a LE és a Nm is, mint egy 600-asnál.
Majd nézek én is egy fogyasztást, most még a tavaly, elrakás előtt tankolt benyát fogyasztja (jó kis 300Ft alatti 95-ös. Azt hiszem 286 volt. ), télen pár járatáson kívül most annyi volt, hogy szervizbe elmentem (~10km) meg vissza hoztam, meg ott járatták kicsit biztos, meg 2 tesztút, olyan 120nál járok most.
Gyári dob: én akartam Martint, mert nagyon tetszett az Imijének a hangja, csak "szerencsére" nem lett rá keret, de nagyon szép csendes így na meg az a kis "cüncögő" (? ) hang, ami kb. a fogaskerekes Hondák ciripelésére hasonlít, na nekem az nagyon tetszik, de egy sportdobnál a motort nem is hallod szinte, csak a dobot. De így pont jó. Igaz nem durrog, nem lángol, nem hallja a szomszéd város is, de legalább kúltúrált. :)
Sziasztok ha valaki tud szerezni olcsón Suzuki RF 600r hez sport kipufogót és leőmlövel akkor szóljatok oké köszi sziasztok. Tel:06205920530 e-mail: k.miklos@citromail.hu sűrgősen csörögjetek köszi sziasztok.
Az lesz, csak most egy ideig rá se bírok nézni, ami talán érthető.
Videót nem csináltam, eszembe se jutott az az igazság.
Majd ha lesz energiám foglalkozni vele szétdobom.
Még ezen is van mit tenni, első féktárcsákat muszáj lecserélnem,
olajat le kéne húzni, mostmár elment 400km-ert a használt-vegyes
olajjal, ennyi elég volt hogy átmossa ideje tisztára cserélni.
Amúgy 4L ment bele "overhaul" után. 3.5L 1200-at ment Repsol meg 0.5L friss BMW
autóolaj .
Mindenkinek szive-joga eldönteni mi érdekes a számára
Engem spec. nem érdekel Azt észrevenném rögtön ha nem nyitna a termosztát.
Mondjuk az sem érdekel mennyit eszik
Azért elárulom:Rohadt sokat
Mikor spórolni akarok,beülök az autóba.
És ezt nem nagyképűségből mondom
Ez van.
Réges rég 20 forintot kaptam a mutertól benzinre.....
Pont tele töltöttem a Verhovinám (7 l.)
Na kellemes Nyuszikát