Nekem detto ugyan ez, közepe alá picivel beáll, és stabilan tartja.
De a lényeg, hogy menjen a motor rendesen.
Amúgy most elképzelhető, hogy neked is kevesebbet fog enni.
Egy bizonyos szintig minél melegebb a motor, annál nagyobb a
hatásfok. De nem ez a lényeg, csak jótékony mellékhatás.
Most nekem 2 személlyel 90-110 tempóval 198-km-nél még
nem villant a lámpa (most 95-tel), úgyhogy ez is 5L alatti lesz.
Igaz, hogy kihúzattam ma kicsit és nem megy úgy mint régen,
110-120 felett gyengécske, de ott úgyse sokat használom...
Csak ezért nem adok neki több benyát, ráadásul az égéstér is
így szép őzbarna.
Ja, ugyan így nálam is, egyáltalán nem melegedett, 30-40km után
felkúszott az alsó vonalig 2 személlyel nyáron.
Esélytelen lett volna február végén motorozni vele.
Egy kis helyzetjelentés: tegnap hoztam el a motort szervizből, ami kicsi helyett igen nagyra sikerült... Nevezetesen: lánc-lánckerék (DID került most fel), első fékbetétek, karbi pucolás-szinkron, szelephézag, gyertyák, olaj, olajszűrő, termosztát.
Nem számítottam rá, hogy most ennyi kopó dolog megadja magát, de hát ez van. Ellenben nagyon szépen jár, termosztát is bevált eddig: álló helyzetben járva hagyva vízszintesbe felmegy a mutató, a 15 fok körüli tegnapi hőmérséklet + 50-60-80-as tempónál jelentkező menetszél se tudja levinni minimumra, hanem még úgyis a legalsó vonás felett volt picivel.
Imi: köszi a képeket, most így beugrott, hogy linkelted már ezeket korábban is. És meg is nyugtattál: sikerült analóghoz venni. Így ebből a fenti közeli nézetből már egyértelmű, hogy mik a különbségek a digitális és az analóghoz való takarók között.
Azt hiszem gurulok egyet most is, bár 13-14 fok van, de legalább tesztelem az új nadrágot.
Nem rossz a mutató, asszem Pistabá írta, hogy a legalsó vonal fölé megy 1 kicsivel, hát nekem is, de így meg is felel :)
Azért cseréltem termosztátot, mert azt hittem, hogy túlhűti a rendszer magát, nincs meg a megfelelő hőfok, de rájöttem, hogy megvan az, így érzi jól magát a blokk...
Ma is jöttem 200 km-t, nagyon fasza a gép :) Motorozzatok, csodás idő van!
Nem hiszem, hogy a termosztátodnak köze lenne a blokkodban dolgozó bányászokhoz.
Lesz időd burítsd szét és keresd meg őket. Gondolom azért kopogtak mert ki akarnak jönni végre.
Videót nem csináltál a kopogásról? Összerakás utáni felvételen még korrekt hangja volt.
Termosztátot 2007 tavaszán cseréltem, és akkor került rá az ellenállás is a hőfokgomba mellé.
szépen megy, melegszik, nincs vele problémám.
Most le van még takarva a radiátor2/3 része, múltkori 22 fokos melegben se melegedett túl de mikor beértem a városba és a lámpáknál araszolgattam akkor került a piros közelébe a mutató.
Ahhoz, hogy megtudd mikor kapcsol a ventilátor egy helyben hagyd felmelegedni a motort. Enyémen anno még a 3/4 pöttynél kapcsolt be, vagyis akkor 105 fokos a víz. Most a + ellenállásoknak köszönhetően a piros közepénél van a mutató mikor kapcsol, igaz az1/4 pöttynél van indulásnál hideg motornál.
Igen, elvileg az, de érdemes végignézni a technikai adatlapot.
A hideg és meleg oldali mérőszám pedig nem a viszkozitásra utal
véletlenül ? A sűrűség és a viszkozitás nem ugyan az.
Mindegy, kétségtelen, hogy a Castrolnál fényévekkel jobb,
én is maradok a Repsolnál, csak áttérek 15w50-re. Ásványi, melegebb
motornál is tartja a kenőképességét, és remélem valahova a
Repsol 10w40 és a Castrol közé áll majd a váltó.
Ez a túl puha váltó nekem annyira nem jött be, sokszor 2x kell
váltanom, hogy vegye a fokozatot, vagy kuplung nélkül.
Nem váltóhiba, mindkét 2 blokkal ezt csinálta.
A 10W40 az 10W40 nem hígabb és nem sűrűbb az 10W40.
Nekem a mai napig Castrol volt, de sóha többet nem lesz.Most Repso 10W40 van a váltó sokkal jobban működig és a motor talán szebben szól.Én 50Km útán ezt tudom mondani.
én nem értek az olajhoz még, de 3 motoros barátom is, egymástól függetlenül, nem hallva a másikat azt mondta: csak Castrolt, semmi mást ne tegyek bele. Nekem az lesz olajcsere után, én hiszek nekik. majd meglátjuk....
Kicseréltem a héten a MotoRad 88°C-osra (239-88), amit ajánlottatok.
A hőfokmérő azzal se állt be a normális vízszintes részre, sőt nem állt be sehova, kb össze-vissza ugrált. Ha megálltam felment, ha elindultam lehűlt fél perc alatt... Minden esetre, ha nagyon bemelegedett a blokk, akkor hajlamos volt legyengülni, és többet is evett, mint máskor.
Ma visszaraktam a 76,5°C-os gyári termosztátot, megcsináltuk a karbi szinkront, és egyszerűen csodás lett :)
A vízhőfokmérőt pedig lesz@rom, mert a blokk meleg így is, és nem érdekel, ha a visszajelzőn nem megy fel középre a mutató...
Jah, ma voltam egy 200 km-es tesztkörön a Mátrában, végig tempósan mentem (max 150-160), és a fogyasztás 5,98 lett, tehát a bűvös 6 liter alatt, ami nekem már rég volt :) Nagyon boldog vagyok :) Tökéletes a gép!
Ha valaki továbbra is szeretne próbálkozni a termosztát cserével, akkor eladó az enyém. Szinte új, hiszen 2 napig használtam...
Kikiáltási ár 2000 Ft :) (MotoRad 239-88, StartAuto-s, dobozában).
Nekem detto ugyan ez, közepe alá picivel beáll, és stabilan tartja.
De a lényeg, hogy menjen a motor rendesen.
Amúgy most elképzelhető, hogy neked is kevesebbet fog enni.
Egy bizonyos szintig minél melegebb a motor, annál nagyobb a
hatásfok. De nem ez a lényeg, csak jótékony mellékhatás.
Most nekem 2 személlyel 90-110 tempóval 198-km-nél még
nem villant a lámpa (most 95-tel), úgyhogy ez is 5L alatti lesz.
Igaz, hogy kihúzattam ma kicsit és nem megy úgy mint régen,
110-120 felett gyengécske, de ott úgyse sokat használom...
Csak ezért nem adok neki több benyát, ráadásul az égéstér is
így szép őzbarna.
De ez a gyári dob, ez valami Isteni !