Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Örülök, hogy örülünk .

Nekem detto ugyan ez, közepe alá picivel beáll, és stabilan tartja.
De a lényeg, hogy menjen a motor rendesen.

Amúgy most elképzelhető, hogy neked is kevesebbet fog enni.
Egy bizonyos szintig minél melegebb a motor, annál nagyobb a
hatásfok. De nem ez a lényeg, csak jótékony mellékhatás.

Most nekem 2 személlyel 90-110 tempóval 198-km-nél még
nem villant a lámpa (most 95-tel), úgyhogy ez is 5L alatti lesz.
Igaz, hogy kihúzattam ma kicsit és nem megy úgy mint régen,
110-120 felett gyengécske, de ott úgyse sokat használom...
Csak ezért nem adok neki több benyát, ráadásul az égéstér is
így szép őzbarna.

De ez a gyári dob, ez valami Isteni !
Ja, ugyan így nálam is, egyáltalán nem melegedett, 30-40km után
felkúszott az alsó vonalig 2 személlyel nyáron.
Esélytelen lett volna február végén motorozni vele.
Sziasztok!

Egy kis helyzetjelentés: tegnap hoztam el a motort szervizből, ami kicsi helyett igen nagyra sikerült... Nevezetesen: lánc-lánckerék (DID került most fel), első fékbetétek, karbi pucolás-szinkron, szelephézag, gyertyák, olaj, olajszűrő, termosztát.

Nem számítottam rá, hogy most ennyi kopó dolog megadja magát, de hát ez van. Ellenben nagyon szépen jár, termosztát is bevált eddig: álló helyzetben járva hagyva vízszintesbe felmegy a mutató, a 15 fok körüli tegnapi hőmérséklet + 50-60-80-as tempónál jelentkező menetszél se tudja levinni minimumra, hanem még úgyis a legalsó vonás felett volt picivel.

Imi: köszi a képeket, most így beugrott, hogy linkelted már ezeket korábban is. És meg is nyugtattál: sikerült analóghoz venni. Így ebből a fenti közeli nézetből már egyértelmű, hogy mik a különbségek a digitális és az analóghoz való takarók között.

Azt hiszem gurulok egyet most is, bár 13-14 fok van, de legalább tesztelem az új nadrágot.

Szép napot nektek is!
Nálam jó volt ha városban elérte egyáltalán az alsó vonalat.
Nem rossz a mutató, asszem Pistabá írta, hogy a legalsó vonal fölé megy 1 kicsivel, hát nekem is, de így meg is felel :)
Azért cseréltem termosztátot, mert azt hittem, hogy túlhűti a rendszer magát, nincs meg a megfelelő hőfok, de rájöttem, hogy megvan az, így érzi jól magát a blokk...
Ma is jöttem 200 km-t, nagyon fasza a gép :) Motorozzatok, csodás idő van!
Én övtáskát használok a papíros cuccoknak, mert ha valahol otthagyod a motort akkor is tenni kell azokat valahova.
Hát az analóg óra mellett nagyon szarul nézne ki a digit burkolata.
( bal oldala)
Most már nem muszáj beállni a dugóba! Előre mehetsz a sorok közt és még a buszsáv is használható.
Itt nem az lehet, hogy nem nyit hanem nem zár és átengedi a vizet már a hideg motornál is a nagy körre.
Nem hiszem, hogy a termosztátodnak köze lenne a blokkodban dolgozó bányászokhoz.
Lesz időd burítsd szét és keresd meg őket. Gondolom azért kopogtak mert ki akarnak jönni végre.
Videót nem csináltál a kopogásról? Összerakás utáni felvételen még korrekt hangja volt.
A mutató nem is, de a termosztát lehetett akár hibás is, vagy csak nem sikerült rendesen légteleníteni a hűtőkört.
Sárga nem volt de nincs jelentősége szerintem se.
15 év alatt sokminden történik egy motorral.
Termosztátot 2007 tavaszán cseréltem, és akkor került rá az ellenállás is a hőfokgomba mellé.
szépen megy, melegszik, nincs vele problémám.
Most le van még takarva a radiátor2/3 része, múltkori 22 fokos melegben se melegedett túl de mikor beértem a városba és a lámpáknál araszolgattam akkor került a piros közelébe a mutató.


Ahhoz, hogy megtudd mikor kapcsol a ventilátor egy helyben hagyd felmelegedni a motort. Enyémen anno még a 3/4 pöttynél kapcsolt be, vagyis akkor 105 fokos a víz. Most a + ellenállásoknak köszönhetően a piros közepénél van a mutató mikor kapcsol, igaz az1/4 pöttynél van indulásnál hideg motornál.
A 600as termosztátja:

Elég levenni a fekete burkolatot.
beraktam a kék ledeket, de szedem is ki őket hamarosan.
Ne köszönd
Szép munka
Megérdemled.
Ennyi.
Igen, elvileg az, de érdemes végignézni a technikai adatlapot.
A hideg és meleg oldali mérőszám pedig nem a viszkozitásra utal
véletlenül ? A sűrűség és a viszkozitás nem ugyan az.

Mindegy, kétségtelen, hogy a Castrolnál fényévekkel jobb,
én is maradok a Repsolnál, csak áttérek 15w50-re. Ásványi, melegebb
motornál is tartja a kenőképességét, és remélem valahova a
Repsol 10w40 és a Castrol közé áll majd a váltó.
Ez a túl puha váltó nekem annyira nem jött be, sokszor 2x kell
váltanom, hogy vegye a fokozatot, vagy kuplung nélkül.
Nem váltóhiba, mindkét 2 blokkal ezt csinálta.
RedOne!

A 10W40 az 10W40 nem hígabb és nem sűrűbb az 10W40.
Nekem a mai napig Castrol volt, de sóha többet nem lesz.Most Repso 10W40 van a váltó sokkal jobban működig és a motor talán szebben szól.Én 50Km útán ezt tudom mondani.
A mutató lehet rossz is, de ha neked úgy jó volt eleve, akkor miért
vettél nagyobb termosztátot bele ?
én nem értek az olajhoz még, de 3 motoros barátom is, egymástól függetlenül, nem hallva a másikat azt mondta: csak Castrolt, semmi mást ne tegyek bele. Nekem az lesz olajcsere után, én hiszek nekik. majd meglátjuk....
Repsol 10w40 mostmár nekem se annyira tetszik.
Nagyon híg.
Termosztátról:

Kicseréltem a héten a MotoRad 88°C-osra (239-88), amit ajánlottatok.
A hőfokmérő azzal se állt be a normális vízszintes részre, sőt nem állt be sehova, kb össze-vissza ugrált. Ha megálltam felment, ha elindultam lehűlt fél perc alatt... Minden esetre, ha nagyon bemelegedett a blokk, akkor hajlamos volt legyengülni, és többet is evett, mint máskor.
Ma visszaraktam a 76,5°C-os gyári termosztátot, megcsináltuk a karbi szinkront, és egyszerűen csodás lett :)
A vízhőfokmérőt pedig lesz@rom, mert a blokk meleg így is, és nem érdekel, ha a visszajelzőn nem megy fel középre a mutató...
Jah, ma voltam egy 200 km-es tesztkörön a Mátrában, végig tempósan mentem (max 150-160), és a fogyasztás 5,98 lett, tehát a bűvös 6 liter alatt, ami nekem már rég volt :) Nagyon boldog vagyok :) Tökéletes a gép!

Ha valaki továbbra is szeretne próbálkozni a termosztát cserével, akkor eladó az enyém. Szinte új, hiszen 2 napig használtam...
Kikiáltási ár 2000 Ft :) (MotoRad 239-88, StartAuto-s, dobozában).

Látjátok ilyen is van :) Nekem nem jött be!
Nekem volt, de nem jött be annyira...
Most MOL dynamic street 10w40 van benne, ez eddig tetszik :)
Apropo...olajcsere....ki milyent használ?Olvastam hogy a repsol 10w40-et mindenki dícséri.Azt teszek bele idén én is.Véleményetek a repsol 10w40-ről?
meg van a friss műszakim! Jövőhéten megejtek egy olaj cserét azt kezdődhet a szezon!Pistabaaa:gratula a vidikhez!