Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha kész és jó lesz egyszer a motor, akkor elmegyünk
együtt túrázgatni felétek, meg viszek gépet aztán kattintunk párat.
Tetszenek azok a helyek ahol fényképezgetted a röfit.

Már megvettem korongokat a "fogúrómhoz" aztán jön a
korommentesítés, polírozás. Majd utána rakok fel képet a hengerfejről .
Mindig elfelejtem, hogy te is olvasod a fórumot
Ja és mindez a Yakomoto - nál
J3sus18 kissé kompresszióhiányos gépének anyagköltsége:

Gyűrűszett 4db: 53800
Tömítés szett : 33980
Fötengely csapágyak : 58500
Vezérműlánc gyári : 26000
Gyertya : 4db : 11920
Olaj+szűrő: 15520
Na ez aztán a naked bike!

Fú, nekem, mint hozzá totálisan nem értőnek, tök érdekes így látni.
Gondolom nektek, mint hozzá értő lehet, hogy még érdekesebb.
Pár nyers info, amiket sikerült kimérnem. Jó referencia lehet
hasonló ~50.000-et futott RF-ekhez.

A szívó oldali vezérműtengely alacsony fordulati bütykeinek mérete
(tól-ig ezen szóráson belül volt az összes):
Bütyök 1: 33.23 - 33.24 Gyári: 33.23-33.27 Limit: 32.9
Bütyök 2: 32.59 - 32.60 Gyári: 32.66-32.7 Limit: 32.3
Bütyök 3: 33.22 - 33.23 Gyári: 33.23-33.27 Limit: 32.9
(a változó vezérlés miatt 3 bütyök van egy hengerre)

Kipufogó oldal:
Bütyök : 32.5 Gyári: 32.53 - 32.57 Limit: 32.2

Hengerek:
A hengerek nyakánál: 56.01mm
Két középső henger első gyűrű előtt: 56.06mm
Két középső henger első gyűrű után: 56.02-56.03mm
Két szélső henger első gyűrű előtt: 56.04-56.05mm
Két szélső henger első gyűrű után: 56.02-56.03mm
Megengedett legnagyobb mérhető átmérő: 56.08mm.

A dugattyúim kivétel nélkül gyári értéken voltak a szoknyától
10mm-re ahogy a használati írja.

Következtetés, 1-2 század eltérés pluszban a két középsőnél
várható volt, hiszen azoknál jóval kevesebb kompressziót is
mértem (igaz nem üzemi hőnél, mert ugye sose tudott rendesen
felmelegedni).

Amit még tapasztaltam, hogy az olajlehúzó gyűrűim majdnem mind
le vannak ragadva, szorulnak (simán lehet emiatt az olajzabálás).
Tiszta dzsuva van alattuk, érezni mikor kicsit megfeszegetem.

A hajtókarokat megrángattam, radiális irányban érezhető játék
nincsen.

Egyelőre ennyi, tolok fel pár képet.
Ugyan úgy lenyomom a rúgótányért és szét lehet szedni ?
Mert más a fejük mint a szívó oldalnak (és mint a nem változónak),
ilyen fura lapos.
Ha kivetted a szelephimbasort akkor már ugyanaz.
Ne légy ilyen kicsinyhitű!
Hogyne érne! Eszmei!
Az nagyon sok Az enyém lassan nem is ér annyit. Na majd kiderül h milyen felújítás lesz belőle Mindenesetre köszi az infókat.
Ma végre mi is szétszedtük a hengersort.
2 henger volt nagyon kormos, 2 meg teljesen normálisnak tűnik.
A szerencse az, hogy a legeslegdurvábban kormos az egyik szélső
amin 11.5-ös kompressziót mértem, így a legnagyobb probléma is
max olajlehúzó gyűrű lehet... hamarosan azt is átnézzük, csak
ma többre nem jutott idő.

Képeket rakok majd fel, de egyelőre nem volt időm fotózni, meg
kedvem sem volt 2 percenként rohangászni kezet mosni.

Apropó, a VC-s szelepek szétszedésére van valakinek valami
leírása ? Mások mint a sima leírás szerinti....
Köszi, kiváncsian várom az árakat.
Igen, de még nekem is szoknom kell.Lehet hogy majd még valahogy lesz halkítva rajta, nem tudom.Majd tavasszal az első pár út után meglátjuk.
És ezzel a dobbal nyomod a jövő évi szezont!?
Hát amennyiért mindezt megcsináltatod, annyiért be tudsz szerezni egy használt blokkot is.Nekem 200-ba volt ez a kis javítás, de tételes számlát nem tudok mondani, mert az nem nálam van hanem nagybátyámnál én csak a végösszeget láttam.De majd ha megyek haza elkérem tőle, és akkor beírom ide, ok?
Igen, valami hasonló megoldásra gondoltam dokumentálni és kommentálni a munkádat.
Köszi a választ! Amiatt érdeklődtem mert a nyáron nekem is mértek kompressziót és elég kevésnek bizonyult. Azon gondolkoztam h talán elég lenne gyűrűt cserélni vagy legalábbis megnézni h milyen állapotban van a blokk és akkor eldönteni h mi legyen. Engem is érdekelne h hol és milyen áron jutottál alkatrészekhez.
Hol és mennyiért jutottál hozzá az alkatrészekhez, ha szabadna
kérdeznem ?
Hát ez eléggé megrázó élmény volt... .
A gyűrűkre csomót tudtunk kötni, szóval elég cinkes volt a helyzet.
következők lettek cserélve:gyűrűk, szelepek, szelepszárszimering, tömítések, és csapágyak.Nagyjából ennyi.
Azt hiszem ezt nevezhetjük akár teljes felújításnak is.De most 0,5-el nagyobb a kompresszióm mint a gyári
Érdekel a kompresszió kérdés:) Hogy sikerült megoldani? Teljes felújítás volt vagy csak pár dolgot cseréltél?
Hát srácok, nem tudom, de nekem múlt héten is simán indult szívatóval, elsőre. És igazából egyszer nem akart indulni, de akkor nem volt kompresszió. Nade az más téma.
Amúgy múlt héten kihoztam egy kicsit, amikor otthon voltam, és megjárattam az udvarba, na meg átjött a haver, hogy meghallgassa.
10 perc koncert után átjött a 3. szomszéd, hogy megnézze mi ez, mert hogy ilyet még nem hallott
Feljegyeztem a kormolás gyanúsítottját, az ügyet RedOne ügynök vizsgálja ki.

Nekem a nyáron adta meg magát a balos oszlop sínje, de csavarral erősen vissza lehetett fogatni, így még nem ragasztgattam. Majd tavasszal.
Csak a szívó oldal VC. A kipufogó az nem.

Ma csak kis dolgokat tudtam csinálgatni, de szívesen csatolok pár
képet.
Végre volt időm megragasztani az orridom oszlopán
elengedett plexi sint. A jobb oldalin látszik, hogy gyárilag pont hegesztik,
a bal oldalin pedig hogy nem gyárilag epoxi gyantával ragasztják .

Továbbá találtam egy nagyon lényeges ám nem annyira szembetűnő
hibát, amire most nagyon gyanakszom mint kormolás fő bűnös.
A második képen látszik az a csap az úszóház fedélen, ami beilleszkedik
a karburátoron abba a furatba, amin keresztül a 3 alapjárati
furaton a benzin bejut a garatba.
Mondanom sem kell, az úszóház tömítése a stift külső palástjánál
tömített, az úszóház nem folyt, viszont a belső paláston nem,
így a benzin tulajdonképpen simán beszivárgott az alapjárati
keverék mellé.

Valaki tud esetleg úszóház tömítést ? Már kész ugyan a zsírozott
műszaki rajzlapból vágott prototípus a régi gumik fölé, de hátha...