Csak mindig az a vége, hogy én vagyok a hülye. Ezt lejátszottuk már az előző etapban. Úgyis szar lesz a motorod, minek nyúlsz hozzá, ha nem értessz hozzá, vidd véghjanához, stb. Vagy: Minek akarsz több teljesítményt, felesleges utcára, úgy se tudod kimotorozni, fogyjál le inkább, ennyiből már vehettél volna egy újabbat, stb. Általában a beszélgetésekben csak két dolog nem számított: Hogy én mit akarok, meg amit kérdeztem.
Egy adott vezérműtengely bütyökprofilja (íve és minden geometriai mérete) valamint a tengely forgási sebessége megadja, hogy milyen gyorsulással kell utána induljon a szelep ahhoz, hogy ne lebbenjen el. A gyorsulásból és a szelep tömegéből pedig a rugóerő viszonylag egyszerűen meghatározható. A valóságban viszont a számítás elég bonyolult, mivel a rugó csavarási karakterisztikáját is figyelembe kéne venni, leírni függvénnyel, aztán kezdhetsz deriválni, meg integrálni orrba-szájba. Elvileg ezzel sincs gond, a gyakorlatban nagyon is: olyan paramétereket kellene tudni, amit nem tud senki csak a laborok. Nincs megadva sehol. Esetleg le tudnám mérni, de csak azokon az alkatrészeken, amik nálam vannak. Amiket meg be szeretnék szerezni, azokhoz előbb hozzá kell jutni és csak utána lehet rájönni, hogy jó-e. Tehát kicsit borul a tér-idő kontinum.
Én kicsit trükköztem, csináltam olyan deriváltakat, amik megmutatják, hogy mely paraméterek azok, amik kevésbé számítanak és azokat elhagytam, a maradékra pedig azzal próbálok válaszolni, hogy erősebb rugóerőt állítok majd be, mint amit a képlet egyébként kiad - ezt ugye disztinkt értékekre vett wors-case (nem tudom magyarul mi a neve) számításokkal be lehet biztosítani. És ha nem hibáztam és 1 + 1 tényleg kettő, akkor jónak kell lennie.
Azt, hogy a motor hogy fog menni viszont nem tudom, de már k...ra érdekelne.
Én meg végképp nem, ellenben ennyivel tudom facilitálni, hogy néha vmi értelmes, gsxr-rel kapcsolatos, technikai téma is pörögjön. Engem konkrétan tökre érdekelne a projekted. Ugyan magam sosem fognék ilyenbe, mert "fotel mérnök" vagyok (azaz rohadtul érdekel minden ilyesmi, de csak elméletben van valós lehetőségem komolyabb dolgokra rálátni), annál szívesebben olvasok mások konkrét tapasztalatairól vagy akár "csak" terveiről. ;)
A szelep tömege csak egy paraméter a rendszerben, amit ha kiemelsz, akkor valóban igaz, hogy kisebb tömeghez gyengébb rugó kell (az most mindegy hogy az egy vagy két darabból áll-e). De itt nem csak a szelep tömeg más, hanem azon kívül másik 10 dolog is, amik kivétel nélkül mind szerepet játszanak a vezérlés kinetikájában. A dolgok eredője végül is az, hogy számításaim szerint abban a konfigurációban, amit fel szeretnék építeni a K8 750 szívó szelepe megfelelő lenne (hiba határon belül van).
Bontott alkatrészeket pedig azért preferálom, mert így meg van az esélye, hogy oda lehet menni, kézbe lehet venni, meg lehet mérni és még mindig be lehet látni, hogy mégsem jó. Katalógus adatokkal kicsit nehezebb kisakkozni a dolgokat. Mindenesetre azokat alapul véve a sorrend az, amit írtam.
Nyilván lehet, hogy tévedek vagy valamit nem gondoltam végig, vagy rosszul számoltam, de erről már nem akarok vitát nyitni.
Hogy hogyan kell, vagy, hogy ezen egyáltalán lehet e, nem tőlem fogod megtudni. (Autók motorjában láttam, hogy csináltak ilyet).
Úgy emlékszem, talán a K6 műszaki marketing anyagában olvastam olyat, hogy a könnyebb szelepek miatt ott már elég egy szeleprugó (vagy csak gyengébb?), ami csökkenti a veszteségeket.
Reális esélye van annak, hogy mindent keverek mindennel, és nem emlékszem semmire sem pontosan. :D
Kedves 750 es barátaim! Van kedve valakinek gurulni a hétvégén? Én pestről indulok de egy 750 essel távolság nem akadály :) speciel holnap ráérek. Balazs
Kowax Úr itt vagy? :D mi lesz hogy lesz pénteken?
10e.ft.
A gumi bizbaszok leszedhetők róla, gondolom a festést hivatottak óvni...
http://www.kepesmotor.hu/suzuk...
Egy adott vezérműtengely bütyökprofilja (íve és minden geometriai mérete) valamint a tengely forgási sebessége megadja, hogy milyen gyorsulással kell utána induljon a szelep ahhoz, hogy ne lebbenjen el. A gyorsulásból és a szelep tömegéből pedig a rugóerő viszonylag egyszerűen meghatározható. A valóságban viszont a számítás elég bonyolult, mivel a rugó csavarási karakterisztikáját is figyelembe kéne venni, leírni függvénnyel, aztán kezdhetsz deriválni, meg integrálni orrba-szájba. Elvileg ezzel sincs gond, a gyakorlatban nagyon is: olyan paramétereket kellene tudni, amit nem tud senki csak a laborok. Nincs megadva sehol. Esetleg le tudnám mérni, de csak azokon az alkatrészeken, amik nálam vannak. Amiket meg be szeretnék szerezni, azokhoz előbb hozzá kell jutni és csak utána lehet rájönni, hogy jó-e. Tehát kicsit borul a tér-idő kontinum.
Én kicsit trükköztem, csináltam olyan deriváltakat, amik megmutatják, hogy mely paraméterek azok, amik kevésbé számítanak és azokat elhagytam, a maradékra pedig azzal próbálok válaszolni, hogy erősebb rugóerőt állítok majd be, mint amit a képlet egyébként kiad - ezt ugye disztinkt értékekre vett wors-case (nem tudom magyarul mi a neve) számításokkal be lehet biztosítani. És ha nem hibáztam és 1 + 1 tényleg kettő, akkor jónak kell lennie.
Azt, hogy a motor hogy fog menni viszont nem tudom, de már k...ra érdekelne.
Bontott alkatrészeket pedig azért preferálom, mert így meg van az esélye, hogy oda lehet menni, kézbe lehet venni, meg lehet mérni és még mindig be lehet látni, hogy mégsem jó. Katalógus adatokkal kicsit nehezebb kisakkozni a dolgokat. Mindenesetre azokat alapul véve a sorrend az, amit írtam.
Nyilván lehet, hogy tévedek vagy valamit nem gondoltam végig, vagy rosszul számoltam, de erről már nem akarok vitát nyitni.
Úgy emlékszem, talán a K6 műszaki marketing anyagában olvastam olyat, hogy a könnyebb szelepek miatt ott már elég egy szeleprugó (vagy csak gyengébb?), ami csökkenti a veszteségeket.
Reális esélye van annak, hogy mindent keverek mindennel, és nem emlékszem semmire sem pontosan. :D
Lelepleződik a tuning.
Van valakinek 2000 utáni GSX-R750 blokkja bontásra? A szeleprugók kellenének. Preferált sorrend:
1. K6-K7
2. K8-K9
3. Y0-K3
4. K4-K5
Sokkal szebb, mint az előd volt, mondhatni, gyári, grat itt is.
Nekem még kényelmes a csutka.